Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 14:30

Ik heb een paar zwangerschapsbroeken voor op m'n werk, maar thuis gaat er meteen een legging aan. Heb ook wat fijne jurkjes liggen, maar dan moet het er wel een beetje weer voor zijn. :))

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 14:43

Same Kimley, leef er echt in haha, maar op mijn werk kom ik daar helaas niet mee weg |(
Inderdaad thuis direct een lekkere legging aan, de variant op BH uit haha

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 14:46

Geven die leggings ook genoeg support tijdens paardrijden? Nu kom ik voorlopig nog wel weg met mijn normale broeken en rijleggings maar dat zal wel een keer ophouden met wat weken.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 15:01

Welkom voor de nieuwelingen!

Ik vul het lijstje ook even aan. Ik heb volgende week zaterdag de 13 weken echo (dan ben ik 14 weken)

Luna_Rose: 4 september - meisje - eerste kindje
Kimley - 4 september - jongetje- eerste kindje
Anouk_H: 17 september - jongetje -eerste kindje
ChristelJ: 17 september - meisje - eerste kindje
Eefste: 18 sept - meisje - eerste kindje
CCCCC: 18 sept - jongetje - eerste kindje
Babiiveeraa: 22 september - meisje - 2e kindje
Waikiki_6: 28 september - meisje - 2e kindje
Delaja: 5 oktober - meisje - eerste kindje
Danielle: 8 oktober - jongetje - eerste kindje
Dasalijn: 10 oktober - meisje - tweede kindje
Ntlie_ : 12 oktober - meisje - tweede kindje
X_anne_x: (vrouw) 30 oktober - jongetje - tweede kindje
Lobkewikjem: 31 oktober - meisje - 2e kindje
Stijntilla: 31 oktober - jongen- eerste kindje
Wings_love: 3 november - meisje - eerste kindje
jitskenienke: 08 november - geslacht nog onbekend - eerste kindje
Imke95: 3 December - geslacht nog onbekend - eerste kindje
Wpaard: 12 december - geslacht onbekend - 4e* kindje
Bellex: 17 december - geslacht nog onbekend - 2e kindje
Flying_angel: 26 december - geslacht nog onbekend - 2e kindje

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 15:17

Kimley schreef:
Dat is een leuke uitgerekende datum :D

O nee help haha.

Bij onze dochter was mijn vrouw 21 december uitgerekend.
Zo blij dat ze niet met kerst geboren is.

Maar zo tussen de feestdagen is ook echt niet leuk.
Ze is zoo overprikkelt elk jaar

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-25 18:18

Welkom en gefeliciteerd!

Ik ben zelf een kerstkindje (24 december) en het heeft zo z'n voor- en nadelen. Vieren is belangrijk om goed van tevoren te plannen, omdat veel mensen met kerst al een volle agenda hebben. Tegelijkertijd zie je vaak de hele familie met de kerstdagen en is dat dan toch speciaal, omdat je altijd net een beetje extra in het zonnetje wordt gezet.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 18:46

Ik merk aan de jonge kids vooral dat de verjaardagen in de decembermaand wat overprikkelend kunnen zijn, met alle spanning voor Sinterklaas en Kerst. In mijn omgeving zijn het er ook best veel. Maar je hebt het niet te plannen, een Kerstkind klinkt wel bijzonder :j . Mijn enige ‘risicodatum’ is Sint Maarten (11 november) als het wat langer blijft zitten.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 19:49

Nessie schreef:
Geven die leggings ook genoeg support tijdens paardrijden? Nu kom ik voorlopig nog wel weg met mijn normale broeken en rijleggings maar dat zal wel een keer ophouden met wat weken.

Ik heb een speciale zwangerschaps rij broek! Ook ideaal met zo'n band.. dat is ook gewoon een legging :) heb hem bij hypostore gekocht volgens mij van qhp. Denk dat zo'n andere legging die ik dagelijks aan heb te glad is om echt mee te rijden..

Verder draag ik mijn zwangerschaps leggings gewoon op t werk hoor. Ze hebben het maar te accepteren, anders zit het voor mij voor geen meter :')

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 11:04

Nessie schreef:

Ik heb in begin van de zwangerschap een gewone rijlegging gekocht van hv polo. Wat dikkere stof (wintercollectie maar niet gevoerd) en met een hele brede band bovenaan. Ideaal, mijn buik groeide in het begin heel snel (2e kindje), dus broek 2 maten groter gekocht en past nu met 25 weken nog prima met ruimte voor meer buik.

Een gewone zwangerschapslegging lijkt mij niet fijn met rijden, te dun materiaal. Hoewel ik buiten het rijden om het liefst leef in zo'n legging _/-\o_

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 20:50

Mijn eerste kwam ook met 41 weken, we gaan het zien. Wordt het kerst, wordt het kerst. Na een miskraam en een jaar proberen zwanger te worden, is dat nog mijn minste zorg.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 19:34

Ik kom hier ook mee kletsen!
We dachten dat het (ongeveer) een kerstkindje zou worden maar ik bleek al langer zwanger te zijn haha. Uitgerekend eind november van ons eerste kindje. Veel last van kwaaltjes, verder weinig last van hormonen :)) .

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 20:17

Welkom en gefeliciteerd Bloempotje! Dat is een mooie verrassing dat je al verder bent :)

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 23:03

Welkom!

Hoe gaat het hier allemaal? Mijn vriend heeft net de kleine voor het eerst voelen schoppen <3

Merk wel dat mijn buik nu een beetje in de weg gaat zitten met verschillende dingen. Ook op werk moet ik mijn werkzaamheden goed verdelen. Hoe gaat het bij jullie met werken?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:31

Ik ben inmiddels 28 wk, ik werk nog maar halve dagen want volle dagen houdt ik niet meer vol :o
Voor mij begint het nu echt wel zwaarder te worden, buik begint mega te groeien en komt hoger waardoor mijn lucht inhoud minder word :') Fijn he die kleine kunnen voelen en ook laten voelen aan andere <3

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:57

danielle_x schreef:
Welkom!

Hoe gaat het hier allemaal? Mijn vriend heeft net de kleine voor het eerst voelen schoppen <3

Merk wel dat mijn buik nu een beetje in de weg gaat zitten met verschillende dingen. Ook op werk moet ik mijn werkzaamheden goed verdelen. Hoe gaat het bij jullie met werken?

O jaloers!!
Ik wil zo graag onze baby voelen.

Maar mijn vrouw voelt hem sowieso nog niet zo veel.

Buik groeit wel enorm. Vind dr zo prachtig <3

Verder voelt ze zich erg goed.
Bij vorige zwangerschap werkte ze vanaf 16 weken ofzo al halve dagen.
Nu met 20 weken gaat t nog prima.
Wel andere baan dan toen. Nu kantoorbaan dat scheelt een hoop.

Wel vanaf deze week, op mijn aandringen, 1 dag in de week thuis. Scheelt toch ook hoop energie.

Trekken jullie de warmte een beetje?

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:22

Vandaag 14+1 en de 13 weken echo gehad
Afbeelding
Alles is goed <3 *\o/*
Pff blij dat het morgen weer wat koeler weer is

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:39

Wat een prachtig beeld! Dat gezichtje <3

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:35

Wpaard, mooie echo en fijn dat alles goed is!

De warmte trek ik redelijk, gewoon rustig blijven en mijzelf niet te gek maken haha.

Ik ben helaas al vanaf eind maart thuis van werk. Ik ben buschauffeur en dat is geen fijne combi met de misselijkheid. Meerdere diensten moeten afbreken omdat het niet ging en toen besloten met de bedrijfsarts dat ik ongeschikt werd verklaard voor mijn eigen functie en we zouden naar alternatieve werkzaamheden gaan kijken, dit werd uiteindelijk dat ik op maandag en vrijdag 2 uurtjes naar het werk kom als digicoach. Ik help dan collega's met de apps van het werk op hun telefoon of tablet, als ze er zelf niet mee uit de voeten kunnen.

Ik ben al vanaf week 6 misselijk en nu met week 26 is het nog altijd niet volledig over. Spugen doe ik al sinds april niet meer maar kokhalzen wel nog af en toe. Ik slik er suprimal voor en dit zorgt dat ik alleen nog 'savonds na mijn avondeten misselijk ben. Zonder die pilletjes is het gelijk weer een hele dag. Dus opzich is de misselijkheid nu zo onder controle dat werken weer mogelijk moet zijn, alleen vanaf dat moment begonnen ook mijn banden op te spelen en deed bus rijden mij na 10 minuten al zo zeer dat het niet meer te doen is. Ik heb met zitten nu ook nog last van een beknelde zenuw. Die komt in de verdrukking doordat alles in mijn lijf nu een andere plek heeft gekregen door de groeiende kleine, maar speelt tot nog toe alleen op tijdens zitten en het ergst tijdens autorijden. Maar zodra ik op sta komt de zenuw weer vrij en is de pijn ook weg. Dus ja, het komt er op neer dat ik niet te lang kan lopen want dan doen mijn banden zeer, en niet te lang kan zitten want dan speelt de zenuw op. Dus na een halve dag kan ik mezelf geen houding meer geven en dan is het enige wat nog comfortabel is liggen want dan heb ik zowel van de banden als de zenuw geen last.

Maaaar, onze kleine kerel die maakt het wel hartstikke goed, beweegt super veel, en ik kan hem echt goed voelen en ook mijn buik echt zien bewegen, hij heeft ook een heel fijn ritme dat iedere dag met bewegen begint dus dan hoef ik mij ook de rest van de dag niet meer zorgen te maken van oei gaat het nog goed vandaag. Ik ben daar dan ook mega dankbaar voor en mijn eigen klachten houd ik maar vol dat het van tijdelijke duur is. Nog 3 maandjes tot de uitgerekende datum inmiddels, en ik kan echt niet wachten om onze kleine vriend te gaan ontmoeten <3
Afbeelding

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:15

Welkom Bloempotje! Gefeliciteerd met je zwangerschap :)
Ah wat fijn Wpaard! Toch weer een mijlpaal. Ga je een geslachtsecho doen of willen jullie het geslacht als verrassing houden?
Mooie foto Anouk_h! Groot gelijk dat je gestopt bent op de bus, lijkt mij ook lastig in een zwangerschap.

Zelf werk ik vanaf het begin al niet meer fulltime. Tot 19 weken werkte ik 30% en de afgelopen 6 weken weer 50%. Vorige week ben ik weer begonnen met spugen, dus twijfelde ik of ik dit ging volhouden. Inmiddels alweer twee dagen niet gespuugd en deze week vakantie, hopelijk kan ik na de vakantie gewoon weer (50%) gaan werken.
Meer dan 50% zal het niet gaan worden. Ik blijf erg misselijk en slaap inmiddels ook heel slecht.

De warmte trek ik niet zo goed. Ik heb echt een andere zwangerschap dan de vorige keer waarbij ik in het tweede trimester geen last had van de warmte (dat was ook een najaarskindje dus ik loop ongeveer gelijk qua seizoenen).

Zijn jullie ook al zo aan het uitkijken naar je verlof? Ik was hier tijdens m’n eerste zwangerschap totaal niet mee bezig, maar ik kijk er nu echt naar uit.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:07

Jaa zeker wel! Nog 8 weekjes (waarvan 1 wk vakantie) te gaan voor mijn verlof :D

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:55

Hier ook gedeeltelijk ziektewet. Eerste zwangerschap probleemloos doorlopen en makkelijk tot 36 weken fulltime kunnen werken.

Met deze vanaf 6 weken extreem overgeven en hele dagen misselijk. Toen wel nog blijven werken met het idee 'of ik nou thuis overgeef of op kantoor maakt ook niet uit' :+
Met 12 weken kwam er flauwvallen bij omdat ik gewoon te weinig kon binnenhouden, toen ziek gemeld en medicijnen gekregen. Eerst suprimal ook geprobeerd maar dat deed eigenlijk niks, dus kreeg al snel de heftige primpram. Die hielp beter, maar nog steeds hele dagen misselijk, minder overgeven maar door bijwerkingen alleen maar willen slapen of als een stoned konijn rondlopen :+

Inmiddels 26 weken (morgen) en overgeven is wel een heel stuk minder. Daarvoor nu flink maagzuur in de plaats 8)7 wel nog vaak hele dagen misselijk maar niet meer iedere dag.
Vanaf ziekmelden ben ik wel thuis blijven werken 'wat ging' en zit nu al weer lange tijd op 75% van mijn normale (parttime) uren. Werk nu gemiddeld 19 uur in de week, 1 ochtendje op kantoor en de rest vanuit huis en flexibel qua werktijden. Kan het dus goed afwisselen met slapen tussendoor.

Kleine karatekid doet het wel heel goed, dat is het belangrijkste :j

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:00

Danielle wat leuk dat je partner de kleine heeft gevoeld! Bijzonder :)

Kimley goed om op jezelf te letten en dan inderdaad minder te werken

Anne zou leuk zijn als je hem snel kunt voelen! Heb je jullie dochter kunnen voelen?
Hier placenta voor, bij de 1e ook, die heeft mijn man nooit kunnen voelen helaas (ik wel veel en vroeg gelukkig)
Wat heerlijk dat ze zich nu zo goed voelt en het allemaal beter vol te houden is! Zeker met een dame thuis al, extra fijn!

Wpaard wat een mooie profielfoto van de kleine zeg! <3

Anouk vervelend van de misselijkheid je banden en de zenuw, maar goed om er naar te luisteren en fijn dat de bedrijfsarts ook zo meedenkt. Wel heel fijn dat de kleine het goed doet! Mooie buik heb je ook :)

Waikiki gelukkig is het spugen afgelopen 2 dagen weggebleven maar wat een narigheid he!

BabiiVeeraa je zou kunnen informeren of je kan combineren met Emesafene?
Hier vorige zwangerschap tot dag bevalling mega naar gebleven van de HG, maar nu met de combi emesafene en primperan is het goed onder controle. De ene werkt meer voor misselijkheid de ander voor het spugen dus ze vullen elkaar aan.

Wij hadden van de week een goede 13 weken echo en een goede NIPT, super fijn! Verder gaat het hier beter dan mijn vorige zwangerschap of het 1e trimester. Medicatie is wel echt noodzakelijk, maar ik ben nu zelfs iets aangekomen in plaats van fors afgevallen. Buik groeit al flink door. We hebben nu lekker 2 weken vakantie, heerlijk.