Verlaten Partner

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 11:11

Sleutel afleveren in envelop en filmen dat je het in de brievenbus stopt lijkt me genoeg. Of iemand anders af laten geven. En dan forever geen contact meer met deze meneer.
Ik vond het voorbeeld van de slang zo treffend!!
Sterkte Ts en zorg dat je een contactpersoon in je telefoon hebt die je kunt bellen als hij voor de deur staat.

Maar blaffende honden bijten niet dus hij zal het wel los moeten laten na wat gesputter/negeren/manipuleren.
Aan jou de taak om stil te blijven en uit contact.

Dat je het niet hebt ingezien ligt niet aan jou, dit gedrag is gewoon niet ok. Verdiep je eens in narcisme zou ik zeggen en don’t blame the victim, namelijk jezelf.

Ook zou het woord co dependency wel wat kunnen ophelderen.

Rocamor

Re: Verlaten Partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 11:14

Met de huidige stand der techniek kan dat een discussie worden dat je
- ofwel een andere envelop in de bus hebt gedaan (want hij claimt dat er geen sleutel in de envelop zat)
- ofwel een AI-achtig filmpje
- ofwel hij claimt dat die envelop er door criminelen uit is gehaald en gaat daarover drammen bij TS (sommigen hebben een flinke dosis verbeelding).

Ik zou het dus echt niet aanraden.

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 11:24

De kleur op de muur is urban taupe van flexa
Als het een beetje af is zal ik wat foto's delen
Ik had alles zwart met grijs en wil nu geen zwart meer zien
Alles word beige met oranje en kopertinten en de slaapkamer en hal groentinten

Dit is de inspiratie van pinterest

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En mijn laatste appje naar hem en heb hem meteen erna geblocked om mezelf te beschermen voor een nare reactie

Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 11:30

Rocamor schreef:
Met de huidige stand der techniek kan dat een discussie worden dat je
- ofwel een andere envelop in de bus hebt gedaan (want hij claimt dat er geen sleutel in de envelop zat)
- ofwel een AI-achtig filmpje
- ofwel hij claimt dat die envelop er door criminelen uit is gehaald en gaat daarover drammen bij TS (sommigen hebben een flinke dosis verbeelding).

Ik zou het dus echt niet aanraden.

Of stalking (want filmen)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 11:43

Mooie kleuren…warm vrolijk en van jezelf…..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 11:51

Wat een mooie warme tinten heb je gekozen, ik hou er van.

Mooi appje had je ook gestuurd.

Wat de sleutel betreft: persoonlijk overhandigen, met een getuige erbij zodat daarover geen gezeur kan ontstaan. Hou het kort en krachtig: sleutel afgeven en wegwezen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 11:52

Maar met wie komt er een discussie dan als je hem overal geblokkeerd hebt? Als je een vriend laat meekijken met het in de envelop stoppen en in de brievenbus doen en je filmt het dan heb je fysiek bewijs en een getuige. Dan sta je echt wel sterk. Desnoods markeer je de envelop zodat op het filmpje duidelijk is dat het om dezelfde envelop gaat

Mocht hij dan alsnog vervelend worden dan kun je naar de wijkagent stappen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 12:41

Of hij zegt dat je dat bv een maand geleden al voor de zekerheid hebt gedaan en gefilmd. Om vervolgens naar binnen te gaan en de sleutel uit de envelop te halen.

Ik zou op een neutrale plaats afspreken en iemand mee nemen

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 13:08

er worden nu wel hele bijzondere dingen bedacht over de sleutel. Je krijgt geen celstraf voor het niet inleveren van een sleutel. Dus als je hem gewoon door de brievenbus gooit/ opstuurt en daar een foto van maakt krijg je echt geen problemen met de politie oid.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 13:16

Geen celstraf
Geen oom agent

Maar de kans dat ex het er niet bij laat zitten (want zijn voermachine, huisvrouw en therapeute heeft hem in de steek gelaten, nu moet ie alles zelf doen, de horror) is zeker denkbaar. En elke vorm van gezeik dat je kunt voorkomen door een (relatief) simpele handeling, is het overwegen waard.

Ts heeft nu al ervaren hoeveel ze om hem heen heeft moeten manoeuvreren. Dat moet je niet nogmaals willen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 13:19

Gewoon die sleutel door iemand anders laten afgeven. Of evt aangetekend opsturen.
Als hij wil zeiken kan hij ook beweren dat je een kopie hebt laten maken. Dus wil hij echt zekerheid, zal-ie z'n sloten moeten (laten) vervangen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 13:32

Ik snap dat je het wil begrijpen, je hart zoekt er een verklaring voor. Maar girl wees blij dat je het niet begrijpt, want dan zou je net zo verknipt zijn als hij is!
Zijn gedrag is zo omdat hij psycho is, er zit geen andere reden achter!
Over een tijdje als je er verder vandaan staat dan zul je het zelf ook zo kunnen zien.

Ik dacht dat je hem al helemaal uit je leven geblokkeerd had maar doe dat alsjeblieft ZSM op ieder front. Gooi die sleutel door de brievenbus, geen contact verder en BLOK HEM!

Enne, freya6;
Blaffende honden bijten helaas WEL!
Dus kijk uit met dergelijke uitspraken doen.
Ik wil TS zeker niet bang maken, maar wel bewust.
Want dit soort mannen is levensgevaarlijk.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 14:29

Als je bij dit type mannen echt vanonder de vleugel weg bent, laten ze je meestal vallen als een baksteen en gaan over op het volgende slachtoffer want jij doorziet ze immers en bij jou valt niets meer te halen.

Dit zijn meestal net niet degene die je stalken of levensgevaarlijk zijn.
Deze zijn namelijk kil en gevoelloos en eens je weg bent en hen geen nut meer dient, hoeven ze je ook niet meer te kennen en gaan ze je ook niet meer opzoeken want je brengt hen geen meerwaarde meer, je streelt hun ego niet meer en je bent dus van geen nut.

Wat zij op zo'n moment gaan doen, is zo snel mogelijk een ander slachtoffer zoeken om die leemte te vullen en hen weer van de broodnodige egoboost te voorzien.

Dus TS, ik denk niet dat dit nog een staartje zal krijgen. Waarschijnlijk zal je juist horen dat hij binnen de x week al een vervanger rondlopen had.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 14:37

Dat kun je niet zo zeggen hoor.

Ken genoeg verhalen, inclusief die van mezelf, waarbij de man al een nieuwe relatie had (of zelfs meerderen) en alsnog z'n ex bleef lastig vallen en bedreigen. Je kent haar ex niet, alleen van het kleine beetje info hier in het topic.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 14:38

Dat geldt voor jullie dan toch ook?
Jullie kennen hem net zo min dus is het ook niet nodig TS angst aan te praten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 14:41

Klopt. Angst aanpraten is niet nodig. Maar waarschuwen niet alleen af te spreken is wel goed. Er zijn teveel verhalen waarbij dat verkeerd is afgelopen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 14:42

Dat klopt.
Maar sommigen gingen net dat tikkeltje verder en dat is niet ok.
Ts moet zich nu vooral kunnen onstpannen en kunnen uitademen.

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 14:55

Ik doe nu nog even niks hij heeft een lang weekend vrij, er hangen camera's bij het portiek dus als ik ze in de bus doe is dat bewijs genoeg.
En er is geen bewijs dat ik deze extra sleutel heb de hoofdbos heb ik zondag al afgegeven.

Het zou ook zomaar kunnen dat hij een nieuw slachtoffer zoekt, ik doe niks meer en dat voelt natuurlijk uiterst onprettig voor hem

Ik wacht het af
Ik slaap heel veel, doe lekker waar ik zin in heb en kom tot rust

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 15:07

Doe je goed TS, je zult best wat in te halen hebben. Nog even en het gaat gewoon vanzelf ;-)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 15:54

Ibbel schreef:
Gewoon die sleutel door iemand anders laten afgeven. Of evt aangetekend opsturen.
Als hij wil zeiken kan hij ook beweren dat je een kopie hebt laten maken. Dus wil hij echt zekerheid, zal-ie z'n sloten moeten (laten) vervangen.

Dit zelfs met persoonlijk overhandigen zal hij iets bedenken, dus gewoon door de bus flikkeren als hij er niet is of opsturen je kan in de app zien dat ie is aangekomen ;) laat je niet gek maken dit soort mensen verzinnen zelf wel iets dat zal persoonlijk overhandigen niet kunnen voorkomen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:20

De sleutel idd gewoon in een envelop in de brievenbus, klaar. Als ie moeilijk gaat doen vervangt ie z'n sloten maar.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 20:28

T is eigenlijk ook wel een beetje een wassen neus. Ts had nog extra sleutels bij kunnen laten maken. Maar goed zoals de waard is…

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 21:10

Vandaag mijn eerste dagje vrij na de verhuizing
Komt wel even binnen

Er is voor mij 1 trigger die ik nog niet los kan laten en dat is onrecht/onreerlijkheid
Daar kan ik teveel in blijven hangen en dan heb ik de drang om dan maar zelf alle schuld op me te nemen om dat gevoel van onrecht kwijt te raken en om dan toch gezien te worden

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 21:50

Wat een fijne plek heb je al TS. Ik vind het al sfeervol hoor.

Wat betreft de sleutel terugbrengen / met je ex dealen. Jij kan zelf het beste inschatten wat hij al dan niet zou doen. Er goed en bewust over nadenken is verstandig.

En TS, dit ligt niet bij jou. Het probleem is juist dat je niet tegen onrecht kan en het voor iedereen fijn wilt maken. Hier heeft je ex gretig gebruik van gemaakt en is daarmee veel grenzen over gegaan. En het jou aangepraat. Zie het als een leermoment, de volgende keer zie je de signalen sneller en neem je eerder afscheid. Of nog beter, begin je er helemaal niet aan.

Je hebt al zo’n persoonlijke ontwikkeling doorgemaakt de afgelopen periode. Ga zo door. Volgens mij had je al hulp, leg het daar ook eens neer. En het is niet in 1 dag opgelost, je moet het verwerken en dat is niet altijd makkelijk

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 21:52

Nietvanzelf schreef:
Vandaag mijn eerste dagje vrij na de verhuizing
Komt wel even binnen

Er is voor mij 1 trigger die ik nog niet los kan laten en dat is onrecht/onreerlijkheid
Daar kan ik teveel in blijven hangen en dan heb ik de drang om dan maar zelf alle schuld op me te nemen om dat gevoel van onrecht kwijt te raken en om dan toch gezien te worden

Kan je dat uitleggen? Want ik snap het niet. Je voelt onrecht en dan geef je jezelf de schuld, waarom?