Er schijnen slechte ervaringen te zijn met deze combi en aangezien ik nog niet levensmoe ben zij het zo

Ik vind het wel leuk om jullie ervaringen te lezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Ik had het graag geprobeerd maar ik mag het niet, net als een maagverkleining oid door de hypofyse waar ik aan geopereerd ben.
Er schijnen slechte ervaringen te zijn met deze combi en aangezien ik nog niet levensmoe ben zij het zo![]()
Ik vind het wel leuk om jullie ervaringen te lezen
purny schreef:Geen enkel medicijn of een operatie doet dat. Je zult daarom eerst met jezelf aan de slag moeten gaan wil je kunnen slagen.
DuoPenotti schreef:rien10 schreef:EDH DGA is een prima dieet.
Eet de helft. Drink geen alcohol.
maar de helft van 12-1400 calorieën is zo gezond niet....
niet iedereen is te dik door teveel te eten.
Trage stofwisseling door bijvoorbeeld trage schildklier wel. Naast niet kunnen sporten.
Suzanne F. schreef:Hm ja maar er zijn mensen die kunnen eten wat ze willen en slank blijven. Ook al sporten ze niet. Ik kijk vaak met verbazing naar een collega die 3 x per dagen grote hoeveelheden naar binnen werkt en echt dun is.
Suzanne F. schreef:Hm ja maar er zijn mensen die kunnen eten wat ze willen en slank blijven. Ook al sporten ze niet. Ik kijk vaak met verbazing naar een collega die 3 x per dagen grote hoeveelheden naar binnen werkt en echt dun is.
Ik verbrand denk ik gewoon amper wat. Ik eet al niet veel maar blijkbaar toch nog teveel voor mijn lichaam. Raar hoe dat werkt. Ik zou op een onbewoond eiland echt als laatste overblijven. Ik kan op zo weinig eten af, dat is bizar.
Edit: Koekie: je hebt een intake met een assistente (denk ik). De arts heb ik niet gesproken.
Fly_high schreef:@DP ik geloof wel dat veel feiten van zulke verhalen kloppen hoor maar niet de conclusies die men dan trekt.
Mensen zijn gigantisch slecht in het herkennen van daadwerkelijke causale verbanden. Maar ook in het realistisch beoordelen van hun eigen inname en beweging. Als je weinig lust heb je al snel het idee veel te vreten en als je veel trek hebt krijg je het gevoel dat je niks eet en alleen maar honger lijdt.
Traag werkende schildklier kan wel een reden zijn om ineens aan te komen en er kunnen veel medische redenen zijn om te licht te blijven ondanks veel eten, maar het is geen magie.
Het kan wel dat je honger- en verzadigingsgevoel totaal niet klopt vanwege hormonale problemen. En ook al moet je dan in theorie "gewoon minder eten"is het niet te doen zonder echt fysiek honger te lijden. Alleen maar mooi als dat recht te trekken valt dmv GLP-1 medicatie.
DuoPenotti schreef:Nou ik vrat toen echt.
Geloof me maar.
Dat was geen gevalletje geen honger hebben en denken veel te eten.
Ik wist toen en weet nu heel goed mijn voedsel inname.
Toen omdat ik naast mijn volle boterhammen trommel. 2 borden avondeten en enkele malen in de week snacks omdat onze vriendenclub bij de frietzaak bijeen kwam.
De dagelijkse red Bull en frisdrank. De snickers die meegingen naar het werk.
En later met proberen af te vallen het bijhouden in een app.
Alles ingevuld. Gewogen.
Nee niks vergeten. Niet gesloemeld want dat heeft zo weinig zin.
En laat ik niet geloven dat ik de enige ben in Nederland waar dit zo is.
Zoals bijvoorbeeld die collega die als voorbeeld voorbij kwam en gewoon veel kan eten.
Koekie73 schreef:@Fly-High 100%! Portie inschatten zijn mensen in het algemeen ook niet bijster goed in.
Ik weeg al maanden alles af en houdt alles bij in My Fitness Pal. Ik sport 3x per week.
Door overgang, maar ook door geen werkende schildklier meer, kan ik oprecht niet meer dan zo'n 1200/1250 kcal eten. Als ik ook maar ietsje meer eet kom ik aan. Door de honger aanvallen met migraine slaat het dan al snel de verkeerde kant op. Er gebeurt iets in de prodromale fase (zoals dat heet) van een aanval dat iets doet met mijn hongercentrum.