Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:56

Fijn een goede 20 weken echo Mandyy!

Annefleur groot gelijk om over te stappen als je je niet prettig voelde bij de verloskundige. Gelukkig sluit dit beter aan bij je :)

Lorette wat leuk je hier te treffen <3 long time no see! Hopelijk word je kindje niet al te groot en overschatten ze zijn/haar gewicht nu op de echo.

Wij hadden ook de pretecho op 16 weken omdat mijn geduld op was :D
Gisteren de eerste Centering Pregnancy bijeenkomst gehad, leuk om alvast wat meiden te ontmoeten uit de buurt die ongeveer even ver zijn in de zwangerschap. Verder vond ik het vooral veel en vermoeiend. Nu zegt dat niet alles want mijn energie level is sinds de start van de zwangerschap naar onder nul gedaald... Ik werk al een tijdje 80% en mocht afgelopen week bij de arbo arts langskomen, die heeft nu 50% geadviseerd dus ik moet nog verder terug schakelen. Hopelijk komt er dan weer wat energie terug zodat ik buiten werk om ook weer af en toe iets kan.
Vandaag wel nog naar de negen maanden beurs geweest met man en schoonmoeder. Dat hadden we al met de kerst afgesproken. Het was echt super leuk en we hebben een fijne kinderwagen besteld, het is de Thule driewieler variant geworden zodat we er goed mee kunnen boscrossen. En natuurlijk nog allerlei losse leuke dingen gekocht :o
En nu lig ik in bed bij te komen echt helemaal gesloopt hahaha }:0

Phylos (Marije) - 1 juni - 1e kindje
Yvje86 - 15 juni - 1e kindje
Carika - 28 juni - 2e kindje
_Liv - 4 juli - 1e kindje
Daenerys - 16 juli - 3e kindje
Mandyy - 17 juli - 1e kindje
Floortje88 - 19 juli - 2e kindje
xClaudiaaL - 22 juli - 1e kindje - meisje
Kiimm_ - 22 juli - 2e kindje
Annefleur200- 24 juli - 2e kindje
Isabel - 24 juli - 2e kindje - geslacht verrassing
SplashIsLief - 27 juli - 2e kindje
Lieffiefi - 28 juli - 2e & 3e kindje
Kylan - 31 juli - 1e kindje - meisje
Merileth - 8 augustus (licht onder voorbehoud want nog geen termijnecho gehad, maar gezien cyclus vrij logisch)- 1e kindje
Delaja - 7 oktober - 1e kindje

Merileth

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 19:43

Leuk al die updates!

Fijn om te lezen dat bij bijna iedereen het gewoon prima gaat. Mijn man zei dat eergisteren na de controle ook al, het voelt bijna zinloos om er iedere keer heen te gaan, want het is toch steeds goed. Maar was het wel met me eens dat het leuk was om het hartje weer te horen.
Wij hebben kennelijk wel een erg beweeglijk kind, nu al :') .

Wij hebben besloten 'gewoon' tot de 20 weken echo te wachten voor het geslacht, dus nog 4 weekjes wachten tot we het weten.

Morgen gaan we naar een klein (binnen) festivalletje. Mijn favoriete band speelt dan, en aangezien ik mijn favoriete festival deze zomer moet overslaan waar zij onder andere ook spelen, ga ik het nu niet missen (31 juli t/m 3 augustus, en met 7 augustus uitgerekend ga ik het niet riskeren om op bijna een uur rijden van huis te zitten).

Ik zal het lijstje updaten met mijn definitieve uitgerekende datum:

Phylos (Marije) - 1 juni - 1e kindje
Yvje86 - 15 juni - 1e kindje
Carika - 28 juni - 2e kindje
_Liv - 4 juli - 1e kindje
Daenerys - 16 juli - 3e kindje
Mandyy - 17 juli - 1e kindje
Floortje88 - 19 juli - 2e kindje
xClaudiaaL - 22 juli - 1e kindje - meisje
Kiimm_ - 22 juli - 2e kindje
Annefleur200- 24 juli - 2e kindje
Isabel - 24 juli - 2e kindje - geslacht verrassing
SplashIsLief - 27 juli - 2e kindje
Lieffiefi - 28 juli - 2e & 3e kindje
Kylan - 31 juli - 1e kindje - meisje
Merileth - 7 augustus - 1e kindje
Delaja - 7 oktober - 1e kindje

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 18:09

Wij hadden vandaag de 20 weken echo en die was helemaal perfect *\o/*
Ze werkte ook voorbeeldig mee, was voor de echoscopiste ook heel fijn :)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 21:41

Hier ook een goede 20-wekenecho, maar geen meewerkend kind. Moet volgende week terug voor de dingetjes die ze nu niet konden zien.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:28

Wat fijn al die goede echo's!

Ik zit er ff goed doorheen. Het ging heel goed, voelde me qua energie prima en de misselijkheid is teruggegaan naar halve dagen, dus dikke winst. Ik ben maandag echter compleet door m'n rug gegaan. Nou schieten mijn wervels wel vaker vast en is dat een kwestie van een bezoekje aan de fysio/manueel therapeut die het losmaakt, maar gezien mijn zwangerschap kraakt ze nu niet. Ze heeft me wel allemaal oefeningen meegegeven in de hoop dat m'n lichaam het zelf wat loswerkt, maar dat lijkt tot nu toe niets te doen. Ik heb constant zoveel pijn, behalve als ik lig en de hele dag liggen is ook geen doen met honden en paarden aan huis en mijn werk. Mijn man doet al ontzettend veel om me zoveel mogelijk te ontlasten maar jeetje, wat is dit Kwalitatief Uitermaten Teleurstellend...

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:44

Ohh Delaja wat vreselijk naar voor je! Waarom mag kraken tijdens de zwangerschap niet?
Heel veel sterkte :(:)

Hier ook een goede 20 weken echo! Ik had een echoscopiste in opleiding dus het duurde hier en daar wat langer voor een goed beeld. Extra lang naar de baby kunnen kijken <3

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 13:30

Wat naar Delaja! Hopen dat het bijtrekt, door je rug gaan is normaal al rot, maar als er niet gekraakt mag worden nu helemaal.

Daenerys, extra baby kijken is altijd leuk!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 16:26

Oooh ik kan niet wachten op zulke echo's. Ik heb er pas één gehad en dat was nog een heel klein propje. Ook geweldig om te zien natuurlijk, maar echt al een baby'tje zien lijkt me helemaal fantastisch <3

Ik weet eigenlijk niet waarom het niet mag. Als ik op Google kijk, staat er dat er geen bewijs is dat het schadelijk is, mits het niet agressief wordt gedaan, maar mijn manueel therapeut doet sowieso nooit agressief :o Ik zal het volgende keer even vragen of het niet toch mogelijk is, maar kan me ook voorstellen dat ze het niet doet om er 100% zeker van te zijn dat de zwangerschap niet door een handeling van haar mis gaat oid...

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 19:26

Ah wat naar Delaja, hopelijk voel je je snel wat beter! Vaak in het eerste trimester zijn therapeuten extra voorzichtig, veel masseurs willen ook pas na dit trimester masseren omdat ze niet het risico willen lopen dat het na een behandeling mis gaat. Hier is geen wetenschappelijk verband tussen overigens maar het eerste trimester is nou eenmaal wat risicovoller dus het is denk vooral ook voorkomen dat ze ergens de schuld van krijgen.

Daenerys fijn een goede 20 weken echo!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 10:17

Rustig hier!

Hoe gaat het met iedereen? Nog goede echo's/afspraken gehad? :)

Wij hebben aanstaande maandag weer controle bij de verloskundige, ondertussen voel ik de dame al elke dag actief bezig. Vaak met gebruik maken van mn maag, longen of blaas hahah.
Maandag worden ook de kinderwagen en kinderstoel geleverd en gaan we beginnen aan de kinderkamer *\o/*

Hier gaat het goed, behalve dat ik m'n werk nu wel merkbaar zwaarder vindt worden. Ben al iets aan het inkrimpen, maar kan niet teveel, want zzp'er

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:05

Hier gaat het goed. Inmiddels 21 weken en sinds een week van de misselijkheid af *\o/* Ook een goede 20 weken echo gehad. Het koste wat moeite (eigenwijs meisje lag heerlijk op haar buik. We weten nu dus dat het een meisje wordt en haar grote zus is er helemaal blij mee :))

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:10

Ik dacht: lees ik het nou goed! Maar jullie weten het geslacht nu! Super leuk! :D

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:31

Woohoo! Geen misselijkheid meer SplashIsLief!

Ik heb a.s. donderdag de 20 weken echo, dan weten we het geslacht ook. Dus nog even afwachten. Laatste gewone controle was goed, hartje klopte prima. Bloeddruk was iets aan de lage kant, maar dat heb ik in de zomer ook al altijd, dus is geen verrassing.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:55

Wat fijn dat je eindelijk niet meer misselijk bent SplashIsLief!
En leuk, een meisje! En fijn dat de 20 weken echo goed was.

Spannend Merileth! Fijn dat de gewone controle goed was

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:53

Fijn Splashislief dat je misselijkheid voorbij is! En een goede 20 weken echo, leuk dat je dochter zo blij is dat ze grote zus wordt <3

Merileth goede controle is altijd fijn, hopelijk kun je volgende week ook de 20 weken echo met goed resultaat afstrepen :)

Ik heb vorige week de 20 weken echo gehad en dat was gelukkig ook helemaal goed. Onze dame lag er een beetje ongemakkelijk voor dus de echoscopiste moest flink duwen op mijn buik om alles in beeld te krijgen, maar het is gelukt.
Afgelopen woensdag nog een keer wezen bloedprikken op advies van de arbo arts, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit. De extreme vermoeidheid waar ik sinds begin van de zwangerschap last van heb lijkt er dus gewoon bij te horen helaas. Op het werk gaan we er nu vanuit dat ik waarschijnlijk tot aan mijn verlof halve dagen blijf werken, dus nu zijn ook eindelijk wat werkzaamheden naar collegas geschoven. Tot nu toe werkte ik wel minder uren, maar moest ik daarin wel dezelfde hoeveelheid werk zien te proppen en dat gaat natuurlijk niet. Afgelopen maandag heel duidelijk mijn grens aangegeven en het lijkt er op dat daar nu eindelijk naar gehandeld gaat worden. Nu die stress een beetje van me af begint te vallen slaap ik in ieder geval weer een beetje rustiger :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:02

Wat leuk al die positieve berichten!

Ik heb deze week de 10 weken echo gehad. Kleintje was heel vrolijk aan het bewegen en lag er perfect voor, dus echt genieten van de plaatjes <3

Volgende week de NIPT test (hebben jullie die allemaal laten doen?) en dan binnenkort voor de 13 weken echo. Best spannend allemaal.

De misselijkheid hier is nu, mits ik mijn eten goed verdeel over de dag, alleen 's avonds vrij hardnekkig. Ik ben nu aan het proberen om mijn avondmaaltijd in tweeën te splitsen en dan de helft rond 6 uur en de andere helft rond half 8. Dat lijkt vandaag voor het eerst effect te hebben, dus goede hoop :D
De extreme vermoeidheid is hier ook best lastig soms, maar dat lijkt echt per dag verschillend. Gelukkig werk ik sowieso parttime en is het tot nu toe aardig op te vangen met een middagdutje.

Verder gaf de verloskundige aan dat kraamzorg regelen (net als opvang, maar dat is al gelukt!) tegenwoordig ook al heel vroeg moet, dus ook dat gedaan vandaag. Er blijkt kraamzorg in de buurt te zitten die ook op natuurlijke basis werkt, dus daar ben ik wel heel erg blij mee.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 08:12

Hier 2 weken geleden de 20-weken echo gehad, baby is goedgekeurd :)

Ik begin wel meer last te krijgen van mijn bekken, maar dat kan ook liggen aan de periode waar we nu zitten. Mijn zoontje is afgelopen week 2 geworden. Dit hele weekend mensen over de vloer, en tot overmate van ramp heeft mijn vaatwasser het ook begeven :+

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 09:06

Isabel schreef:
Hier ook een goede 20-wekenecho, maar geen meewerkend kind. Moet volgende week terug voor de dingetjes die ze nu niet konden zien.

Op de herhaling lag de baby alsnog niet ideaal, maar toch wel de dingetjes kunnen zien die ze eerder niet konden zien, en alles was in orde!

Fijn van alle goede echo’s. Hier staat nu 9 april de suikertest op de planning 14 april de 22-wekenprik. Voorlopig even geen echo’s meer geloof ik.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 09:13

Wat fijn dat het goed gaat met iedereen. Klachten die afnemen en goede echo's. Super!

Hier inmiddels morgen 29 weken. Ik voel me, net als de hele zwangerschap, eigenlijk nog super fit. Alleen lang wandelen lukt wat minder. Ik werk nog fulltime dus dat merk ik ook wel einde van de week.
Deze week 3D4D echo gehad. Super leuk. Volgende week controle en geboorteplan bespreken en de week erna worden meubels box en kinderwagen en maxicosi bezorgd. Vandaag weer rondje babywinkel voor de volgende lading spullen. Haha.
Heerlijke fase dit!

Nog 6 weken werken, dan een week vakantie en aansluitend start verlof. Ik begin pas eind oktober weer ( ga dan naar 3 dagen) dus dat is een heerlijk vooruitzicht

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 09:17

Morgen ga ik het laatste trimester in, het gaat best wel hard. Gek om te denken dat ik nog maar 2 maanden hoef te werken.
Vorige week de suikertest doorstaan en gelukkig ook een goede uitslag.
Verder stukje bij beetje de uitzet bij elkaar aan het verzamelen en een naam aan het kiezen maar dat laatste vind ik nog best lastig. Als ik een naam leuk vind dan denkt mijn man daar anders over of andersom ;(

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 12:41

Delaja ik heb de NIPT laten doen (zonder nevenbevingen).
Fijn dat je opvang al zo vroeg hebt kunnen regelen.

Lees veel goede echo's! Top!

Phylos naar welke winkel ga je? Zo leuk he? :D
Aftellen al tot je verlof!

Moeilijk Yvje86 als je niet op één lijn ligt.
Wij zijn het enkel niet eens over de schrijfwijze maar m'n vriend zegt nu dat ik mag kiezen omdat we bij erkenning zijn achternaam hebben gekozen.
Ik vind het alleen alsnog lastig want ik wil dat het voor allebei 100% goed is.

Morgen halen we m'n ouders als verrassing op voor een lunch en pretecho. Daarna samen naar Prenatal en Ikea. Zin in! <3

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:08

Fijn al die positieve verhalen! Hopelijk is je misselijkheid binnenkort helemaal weg Delaja. Wij hebben de NIPT laten doen met nevenbevindingen. :j

Een naam kan idd heel lastig zijn... Mijn babynamen lijstje werd ook zonder pardon afgekeurd. :') Inmiddels zijn we er wel zo goed als uit.

Ik vind het shoppen ook helemaal niet vervelend, al blijft het tot nu toe vooral nog bij window shopping. :D

Veel plezier vandaag Phylos en jij morgen Mandyy!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:20

Hier alles kalm. De jongens groeien als kool en ik ben met 21 weken net zo dik als ik was met mijn dochter op 37 weken.

De namen hebben we ookal gelukkig.
Binnenkort verhuizen en dan ook werken aan de twinnyroom.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 21:31

Naam hebben we hier ook, alleen de tweede naam nog :+

Ik moet naar aanleiding van de 20-weken echo ook een suikertest, maar heb aan begin al aangegeven dat ik die niet meer ga doen. Ik ga nu binnenkort een dagcurve bijhouden :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 12:17

Hier een baalweek achter de rug -O- Na 20 weken eindelijk van mijn misselijkheid af, begint mijn bekken op te spelen. Veel pijn aan mijn stuitje en hele bekkengebied gehad eind vorige week. Na een behandeling bij de bekkenfysio wel wat beter maar nog niet geweldig.
(Vorige zwangerschap geen last van gehad, maar wel 16 maanden moeten revalideren na de bevalling dus daar herken ik deze klachten helaas van)
Verder is de kleine goed actief, blijkbaar heel logisch dat ik haar meer voel dan haar grote zus want de placenta ligt nu achter en toen voor.

Verder is mijn ijzer en feritine niet goed, dus ook aan de ijzertabletten.