Zorgverzekering 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:38

Hutcherson schreef:
Ik ben geswitcht naar unive. Heb de bevestiging van de aanvraag, maar geen polis of polisnummer oid. Die heb ik wel nodig ook voor mn buitenlandse verzekering. Begint alweer goed. Volgens de chatbot moet ik whatsappen en de whatsapp is voor autoverzekering en moet ik de chat doen.

En als je bij jezelf een COV check doet? Dan zou je je polisnummer ook moeten kunnen achterhalen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:43

ontherun schreef:
Hutcherson schreef:
Ik ben geswitcht naar unive. Heb de bevestiging van de aanvraag, maar geen polis of polisnummer oid. Die heb ik wel nodig ook voor mn buitenlandse verzekering. Begint alweer goed. Volgens de chatbot moet ik whatsappen en de whatsapp is voor autoverzekering en moet ik de chat doen.

En als je bij jezelf een COV check doet? Dan zou je je polisnummer ook moeten kunnen achterhalen.

Staat er ook niks in de online omgeving van Unive? Gewoon inloggen met DigiD

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:48

ontherun schreef:
Hutcherson schreef:

Soms staat het er zo vroeg gewoon nog niet. Bij verzekeringen hebben ze volgens mij ook vaak 2 weken kerstvakantie. Het gebeurt regelmatig dat het een COV check lijkt alsof iemand niet verzekerd is en dat dit dan een paar dagen later (of zelfs weken…) pas erin staat.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:50

Hutcherson schreef:

Wanneer ben je overgestapt? Stel dat is 31 december, dan is het niet zo gek dat je nog geen polis hebt. Dit duurt een paar dagen. Vaak kan je daarna pas inloggen in de online omgeving.

ontherun

Re: Zorgverzekering 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:56

Verootjoo dat klopt ook wel weer ja. Heb inderdaad al eens problemen gehad ermee begin van het jaar.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 14:04

Niet overgestapt, was toch net te laat met nog goed alles vergelijken. Prijzen zijn niet zo moeilijk, maar ervaringen wisselen behoorlijk.
Kwam ook niet uit de aanvullende die mijn man wel heeft. Had die misschien dan nog later kunnen toevoegen.

Dat is wel ook het nadeel dat het maar 1x pj kan, dat ze dan ook alle drukte in 1x krijgen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 14:08

superpony schreef:
Niet overgestapt, was toch net te laat met nog goed alles vergelijken. Prijzen zijn niet zo moeilijk, maar ervaringen wisselen behoorlijk.
Kwam ook niet uit de aanvullende die mijn man wel heeft. Had die misschien dan nog later kunnen toevoegen.

Dat is wel ook het nadeel dat het maar 1x pj kan, dat ze dan ook alle drukte in 1x krijgen.

Wellicht interessant voor volgend jaar, opzeggen moet voor 1 januari. Aanmelden bij de nieuwe moet voor 1 feb, je bent dan met terugwerkende kracht verzekerd vanaf 1 januari.
Als je twijfelt dus altijd opzeggen dan kun je in jan nog bedenken wat je wilt doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 14:22

Ja, dat bedacht ik me later ook.

Ben ooit eerder een keer op laatste moment overgestapt. Was wel serieus aan het kijken, zat met mijn man erover te praten en toen was er buiten iets met verdwaald vuurwerk, dus toen liep het even anders.

Zitten bij DSW en overstappen had wel iets van 200 euro voor een jaar kunnen schelen. Maar goed, je weet wel wat je hebt, niet wat je krijgt.