Percy schreef:DP, als vrijwilligerswerk actief afgewezen wordt is dat vervelend.
Ik heb een vast uur om een jongetje bijles te geven en dat is goed te doen. Mijn andere vrijwilligerswerk is variabel qua uren.
Mensen op een invalide toilet aantreffen, ik zit er niet mee. Vraag me weleens af wat die invalide mensen thuis aan aanpassingen hebben. Persoonlijk kom ik niet omhoog zonder steun.
Wel heb ik last als mensen op een invalide plaats gaan staan. Simpelweg omdat ik de ruimte nodig heb om uit te stappen.
Maar kunnen tuinieren en dus kunnen bukken, dan is een invalide toilet nou ook niet zo hard nodig.
Dat is nu net het probleem met mensen die invalide zijn. Mensen die pseudo invalide zijn en het daardoor verrekte moeilijk maken voor de mensen die zo beperkt zijn dat ze niets meer kunnen.
Een vliegtuig in naar een ver land, dat kan een 92 jarige kennis nog met wat hulp (klein beetje jaloers)
Ik kan zelf overeind komen.
Toch gebruik ik een enkele keer een invalidentoilet.
Er zijn mensen die (ernstige) darmproblematiek hebben, en om die reden níet kunnen wachten tot een regulier toilet vrijkomt.
Dat zie je doorgaans niet aan die mensen.
Op dagen dat bij mij alles op dat gebied onder controle is, gebruik ik een regulier toilet.
Als er geen wachtrijen zijn, gebruik ik een regulier toilet.
Gaat er onverhoopts iets mis, dan kan er een situatie ontstaan waarbij ik nog hooguit anderhalve minuut heb om op het toilet te komen. En geloof me, als 44jarige voelt het buitengewoon onprettig als je te laat bent en -zonder het te grafisch te willen maken- een exolosie volgt.
Dat is als je alleen bent al niet leuk, maar in een openbare situstie écht écht heel naar.
(En ik spreek helaas niet zonder ervaring)
Er zijn bijvoorbeeld ook mensen met stoma zakjes (speelt bij mij gelukkig niet) en die hebben soms net even wat meer ruimte nodig, en een niet gedeelde wastafel.
Dus ook mensen die fysiek mobiel genoeg zijn om een regulier toilet te gebruiken, kunnen reden hebben om een invalidentoilet te gebruiken.
En dat zie je niet altijd.
De mensen waar niets mee is, en die puur omdat het handig uitkomt of omdat de rij korter is, het invalidentoilet gebruiken, die vind ik ook naar.
Het vervelende is alleen dat het aan de buitenkant niet zichtbaar is.