Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:18

Eske_B schreef:
Naomi_Jortje schreef:
Welkom Eske!

Ik merk dat ik de laatste week echt ontzettend veel dorst heb steeds maar een klotsbuik krijg (en dus misselijk wordt) van drinken. Heel irritant.

Ah dat is ook heel vervelend! Helpt het om door de dag heen kleine beetjes te drinken?

Zelfs daarmee krijg ik een klotsbuik :') Geen idee wat m'n lijf doet haha, hoop dat het snel voorbij is.

Ah wat rot zeg Jolliegirl! Ik had ook alleen pijnlijke borsten toen ik de 7 weken echo had, aftellen naar morgenavond!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-24 11:45

Jolliegirl schreef:
Renee schreef:
Oh wat vervelend Jolliegirl! Die onzekerheid is verschrikkelijk. Gelukkig kan je ook met nauwelijks kwaaltjes een gezonde zwangerschap voldragen. Ik hoop dat dit voor jou ook zo is.

Fijn om te horen dat dit dus weldegelijk kan voorkomen.

Ik heb het van dichtbij gezien, dus het kan wel :j

Eske_B

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 17:14

Veel succes Jolliegirl!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 21:17

Omg een klotsbuik.
We hebben allemaal al meer dan genoeg vruchtwater in onze buik.
Dan wil je niet nu al een klotsbuik hebben _O- _O-

@jolliegirl
Hopelijk een beetje de dag door kunnen komen?
Gelukkig heb je morgen al weer een echo!

Ik ben echt zo blij dat ik vrijdag eindelijk weer een echo heb.
Ik vind het toch echt best spannend allemaal

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 09:27

Vanmorgen de NIPT kunnen laten afnemen en het ging zoveel beter dan de vorige keer. Pas bij het laatste buisje werd ik een beetje flauw :) de vorige keer was het echt heel heftig

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:30

Hoeveel buisjes moet je afgeven voor nipt?

Ik ben doodsbang voor prikken...en ik moet al elke 4 weken...

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:31

Ah fijn dat het goed ging Renee!

6 buisjes geloof ik dat ik zaterdag had? Gelukkig geen last van gehad, maar dat heb ik eigenlijk nooit bij bloedprikken.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 09:52

Voor de NIPT (met nevenbevindingen) twee. De rest van de buisjes (niet geteld maar ik schat in dat het er 4-5 zijn geweest) zijn bloed onderzoek (vitamine, glucose, ijzer, bloedgroep+resus factor en wat ziektes zoals HIV). Ik heb gelukkig totaal geen angst voor prikken, ik heb zelfs een kant en klaar gat in mijn elleboog zo vaak dat ik al geprikt ben. Al zijn er altijd lompe prikkers bij. Mezelf prikken vind ik wel verschrikkelijk dat lukt me niet (moest een tijdje medicatie spuiten, dat heeft mijn man gedaan). Maar de vorige NIPT afname ging niet zo goed als nu. Mijn bloed kroop er doorheen en ik was enorm misselijk, moe en licht in mijn hoofd. Dat gebeurde nu gelukkig pas bij het laatste buisje.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:23

Fijn dat de Nipt afnemen mee viel Renee.
Wat ik wel raar vind is dat ze weer bloedgroep etc testen, je eigen bloedgroep veranderd ja niet. Zonde van het geld en dat extra bloed buisje haha.
Wij zitten toch weer met de resus factor, afwachten wat de bloedgroep van de baby is straks.

Hier Nipt gehad zonder nevenbevindingen, alles goed. 13 weken echo ook gehad, alles zag er goed uit. Bijzonder om te zien dat het kindje helemaal af is en koprollen maakt. <3

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 11:37

AvHdG schreef:
Fijn dat de Nipt afnemen mee viel Renee.
Wat ik wel raar vind is dat ze weer bloedgroep etc testen, je eigen bloedgroep veranderd ja niet. Zonde van het geld en dat extra bloed buisje haha.
Wij zitten toch weer met de resus factor, afwachten wat de bloedgroep van de baby is straks.

Nee hoor is niet raar, ze hadden me het gevraagd en ik weet het niet meer. Mijn oude dossier is bij mijn oude verloskundige (als zo iets bewaard wordt) en in de documenten die ik wel heb staat het niet genoteerd. Ik dacht dat het O was maar ook de resus factor weet ik niet meer. Dus beter checken dan op het geheugen van een zwangere acteren.

Resus factor is ook echt iets magisch (in jouw geval mogelijk minder fantastisch).

Edit: fantastisch dat je een goede echo hebt gehad!

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 12:30

Ja oké. Als ze de gegevens niet hebben is het logisch om te prikken. Ik ben bij zelfde verloskundige praktijk en moest ook weer voor bloedgroep. Blijkt dat ze dat altijd opnieuw aanvragen, is gewoon een standaard pakket volgens gene van het lab dan.

Haha het is idd bijzonder. Gek idee dat partner en ik eigenlijk geen kinderen horen te maken (volgens natuur) kan nu prima met medicatie gelukkig. Mijn dochter heeft zijn bloedgroep. Lang leve dat ze zoveel kunnen tegenwoordig, dat is de 2 prikken meer dan waard

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 13:29

Hebben jullie trouwens keuze waar jullie de 13 en 20 weken echo doen? Of is dat standaard bij de verloskundigenpraktijk?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 14:02

Ik heb ruime keuze :j

Ze hebben een aantal echo centra waarmee ze nauw samenwerken maar iets anders zou ook kunnen. Zelf doen ze helemaal geen echo’s. Ik zit bij een praktijk waarbij de VK werkt als caseload (in principe zie je 1 verloskundige tijdens de zwangerschap en bevalling) en komt ook aan huis. Ze zouden echo’s kunnen aanbieden maar de noodzaak is er niet echt met zoveel mooie echo centra in de buurt.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 14:15

Fijn de goede nipt en 13 weken echo AvHdG!

De gewone echo's zijn bij mij bij de verloskundige en de 13 en 20 weken echo mocht ik kiezen of ik verwezen wilde worden via het ziekenhuis in Weert of via Geldrop/Veldhoven. Voor Geldrop gekozen (ook voor als ik in het ziekenhuis zou moeten bevallen) omdat ik daar zelf vandaan kom.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 14:32

Naomi_Jortje schreef:
Voor Geldrop gekozen (ook voor als ik in het ziekenhuis zou moeten bevallen) omdat ik daar zelf vandaan kom.

Kan jij kiezen voor de bevalling :oo wat een luxe. Bij mijn vorige bevalling waren er 3 ziekenhuizen in de buurt en werd er op het moment gebeld of en waar er ruimte was.

Hier in de buurt weet ik het eigenlijk niet zeker. Het dichtstbijzijnde ziekenhuis is zo’n 20 minuten rijden maar toen mijn zoontje ziek werd, werden we overgeplaatst naar een ziekenhuis 1 uur rijden verderop. Dit omdat er weinig ruimte is in het ziekenhuis hier. Verder zit er nog van een andere ziekenhuis groep op zo’n 3 kwartier rijden een ziekenhuis. Dus eindstand hoop ik vooral op een thuisbevalling. Wat de vorige keer ook de insteek was. De verwachting is ook dat ik deze keer een stortbevalling krijg dus ik weet niet eens of ik de tijd heb om bij een ziekenhuis te komen.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 14:36

Ja de verloskundige gaf aan dat ze samenwerkten met drie ziekenhuizen en dat je mocht kiezen. De verloskundige heeft mijn dossier ook in het ziekenhuis in Geldrop besproken.
Weert is hier 20 minuten, Geldrop 25 minuten en Veldhoven een halfuurtje, dus zijn alle drie wel goed te doen. Maar Weert is Limburg en dat heb ik als Brabander liever niet :o

Een ziekenhuis een uur verderop is ook wel behoorlijk... Vervelend dat er in het ziekenhuis in de buurt maar weinig ruimte is.

Het liefste ga ik ook voor een thuisbevalling, mijn moeder is van zowel mij als mijn zusje als broertje thuis bevallen en dat hoop ik ook te kunnen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 16:00

De vorige keer ging de thuisbevalling ook eigenlijk alleen niet door doordat ik pijnbestrijding wilde. Als ik nog uren door had moeten gaan was ik uitgeput geraakt (had een weeën storm met weeën van 2 minuten en dan 1 minuut rust). Tussen de weeën door zakte ik ook letterlijk weg (in slaap). Uiteindelijk bleek het een stortbevalling en hoefde ik dus geen uren door en kwam ik in het ziekenhuis aan met volledige ontsluiting. Nu ben ik daar beter op voorbereid. Gemiddeld zeggen ze 1 cm per uur, maak daar maar 4/5 cm van. Dus ik zal nu minder snel naar het ziekenhuis willen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:11

Wij hebben een kloppend hartje <3
Ik ben nu zo opgelucht!

Over 3 weken termijn echo.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:17

Aahhhhh fijn fijn <3

Ik mag morgen 9.20 voor de echo....
Eindelijk

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 19:21

Jolliegirl schreef:
Wij hebben een kloppend hartje <3
Ik ben nu zo opgelucht!

Over 3 weken termijn echo.

Yes! Fantastisch <3
Weer lekker terug in vertrouwen met jullie kindje.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:55

Wat fijn Jolliegirl!
Ik kreeg vanmiddag een goede uitslag van de nipt + nevenbevindingen dus dat was ook fijn :D

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 20:08

Nou wat een goed nieuws! Hopelijk blijft dit komen zo :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 20:28

Wat een goed nieuws allemaal *\o/*

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 20:31

Wat een goed nieuws allemaal!
Kloppend hartje, goede nipt testen, duikelende baby's bij de echo en welkom Eske!

Succes en veel plezier met je echo alvast hagelslag!

Renee: ik word idd ook misselijker als ik vermoeider ben. Meestal heb ik na het weekend minder last en in de loop van de week als ik heb gewerkt is het erger.

Hoe komt het dat je ingepland moet worden voor de nipt? Ik kon het tegelijk met bloedprikken in het ziekenhuis zelf aanvragen. Moest alleen het nipt formulier van de verloskundige meekrijgen.

Wij hebben in hetzelfde ziekenhuis (Tiel) ook de 13 en 20 weken echo. Zij hebben daar een echo centrum, dus standaard daarnaartoe doorverwezen.
Daar ben ik de vorige keer ook bevallen (keizersnede) en zal ik deze keer ook weer zijn.

Zoontje gaat na 3 nachten bijna niet slapen gelukkig weer beter.
Combinatie van waterpokken, hand-voet-mondziekte en zn 14 maandenprikjes.
T arme ding had een kwartet aan kwaaltjes te pakken, maar we zijn door het ergste heen :)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 20:47

JitskeJeldau schreef:
Zoontje gaat na 3 nachten bijna niet slapen gelukkig weer beter.
Combinatie van waterpokken, hand-voet-mondziekte en zn 14 maandenprikjes.
T arme ding had een kwartet aan kwaaltjes te pakken, maar we zijn door het ergste heen :)

Oh nee! Wat een horror. Wij hadden deze in een reeksje achter elkaar. Om het positief te bekijken: waterpokken, hvm en de prikjes zijn van de bingokaart af. In de winter dacht ik nog ben blij als het zomer is, met al die virussen, maar het lijkt wel alsof de kinderziektes dan hoogtijdagen vieren.