Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:33

Ik kan mijn normale broeken ook nog aan alleen bij de knoop niet meer.
Heb er nu een elastiekje tussen maar mijn Gulpen zakken.
Ik heb hier een paar van besteld, is eigenlijk het zelfde maar door het ‘lapje’ blijft je ondergoed nog privé :')
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1 ... gK_RPD_BwE

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 20:34

Hallo allemaal! Ik wil me ook melden hier. Ik twijfelde even of ik deze zwangerschap ging mee praten, maar vind het toch leuk om mede-zwangeren en straks mama's met bijna even oude baby's te spreken en vokgen.

Ik ben nu 12 weken zwanger van mijn derde kindje. Augustus uitgerekend. Ik ben mama van een jongen van net 3 en een jongen van bijna 17 maanden.

Heb afgelopen maandag de termijnecho gehad en nadat alles goed was, durf ik het nu wat meer te delen.
Over 1,5 week staat de 13 weken echo en 2 weken daarna de geslachtsbepalende echo al gepland. Ben heel benieuwd!

Ik was deze zwangerschap al misselijk voor de test en dat is helaas elke week nog erger geworden. Laatste dagen waren echt vreselijk en paar dagen wat eerder naar huis gegaan van m'n werk. Maar vandaag was eindelijk wat beter en hopelijk zet dat nu door!

Daarnaast zit ik ook nog middenin een verhuizing, dus heb het super goed gepland allemaal :') maar over 2 weken gaan we over en dan even genieten van een paar maanden rust.

Mischa

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:54

Welkom Jasz!
Wat fijn om nu te verhuizen 8)7 maarja, sommige dingen laten zich niet plannen ;)
Meteen naar een grotere woning vanwege je 3e kind of stond het sowieso al op de planning?
Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Ik ga nu richting de 16e week en het lijkt erop dat ik me heel langzaamaan steeds wat vaker beter voel dus daar ben ik blij mee.
Ik kan trouwens de meeste broeken nog aan (die onder mn vetrol zitten O:) ) maar vooral wanneer ik sta en loop, met zitten is het toch minder prettig en thuis draag ik al twee weken heerlijk zwangerschaps broeken :))

Iedereen die gaat, veel plezier deze week op de negen maanden beurs!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 11:10

Welkom Jasz!

Fijn dat je je steeds weer wat beter voelt Micha. Dan kun je ook steeds meer genieten vind ik.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:17

Nee we zouden eigenlijk een jaar geleden al over gaan, maar het is nieuwbouw en liep heel veel vertraging allemaal op. Maar gelukkig nu echt bijna! De jongens gaan straks samen op een heel ruime kamer slapen en de baby krijgt een eigen kamertje. Die is al perfect nu en voor zowel jongen als meisje geschikt

Fijn dat je je beter voelt Mischa!

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:30

Ik ben vandaag 16 weekjes op weg, en vandaag een pret echo gehad.. iets met geen geduld tot 20 weken _/-\o_

Wij krijgen een Jongetje!! <3

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 22:50

Welkom Jasz en fijn dat jullie huis nu af is!

Prettig dat het wat beter gaat Mischa :)

Gefeliciteerd met het nieuws Suus_toes. Leuk om ook weer even te kijken?

En inderdaad veel plezier allemaal op de negen maanden beurs. Ik heb er zo'n drie keer vanuit m'n vorige baan gestaan. Zelf hoef ik er niet naar toe, maar wel leuk om je helemaal onder te dompelen in wat er allemaal is.

Inmiddels 23 weken onderweg. Ben met 15 weken op zwangerschapsbroeken overgegaan. Eigenlijk vooral omdat ik op het einde van de dag er echt niet meer comfortabel bijliep. Inmiddels is het wel echt heel erg nodig.
En verder ben ik zo blij met hoe het gaat. Heel druk met werk en dan zit ik in de avond wel moe op de bank, maar eigenlijk gaat alles gewoon prima. Ik sport nog veel en kan tussendoor best ontspannen. Afgelopen zaterdag een dagje naar de sauna geweest. De hete sauna's vermeden en lekker rustig aan gedaan. De kleine was bij Pake en Beppe. Was heerlijk ontspannen en stressvrij dagje.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 23:09

Welkom Jasz en gefeliciteerd!

Fijn Mischa dat het wat beter gaat!

Suus_toes gefeliciteerd met jullie zoon!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 16:16

Suus_toes: wat leuk een jongetje! Gefeliciteerd

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 17:03

Jasz welkom! Spannend en lastig zo'n verhuizing maar beter nu dan nóg later in je zwangerschap. Succes!

Suus_toet gefeliciteerd met jullie jongen. Kan me dat dus echt helemaal voorstellen, maar wij gaan toch wachten op de 20wk echo, ook omdat mijn moeder dan hier is vanuit de andere kant van t land. Moet wel zeggen, kom overal leuke baby spullen tegen en als ik nu wist wat we verwachten, had ik al véél meer gekocht :+

Fenn gefeliciteerd met je verjaardag Y)(^) wat fijn dat je nog zoveel kan doen!

Hier ook dezelfde struggle met broeken, nu inmiddels 15.5 week, en m'n gewone spijkerbroeken kom ik écht niet meer in := "gelukkig" had ik nog een aantal liggen die eigenlijk flink te groot waren, denk dat ik daar nog wel even mee vooruit kan, én ik leef in van die elastieken flared broeken. Heerlijk!

Zit nu echt op t punt dat mensen zich gaan afvragen of ik echt zóveel heb gegeten, of zwanger ben :')

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:53

Lekker fout. :')
En een lekker verwaaid kapsel + vreselijke joggingbroek maakt het helemaal af. *D

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 20:09

Suus_toes wat een leuke foto zeg! Je straalt :D Grappig shirt ook :j En wat leuk, een jongen!

Dimphyl oh ook al struggles met broeken, heb ik dan geluk of gewoon een kleinere buik hihi. Wat voor broeken heb je? Haha veel gegeten toch :P

Fenn ook al vroeg over op zwangerschapskleren. Je bent al over de helft, wat fijn :j Ik wou ook graag naar de sauna/wellness maar las op internet dat je niet in sauna's mag en niet in bubbelbaden. Was het wat? Is het wel aan te raden? Fijn dat alles verder prima gaat :)

Jasz Welkom! Jammer dat alles zo vertraging op liep. Maar nu dan toch zo ver! Toch wel fijn straks alles klaar voor de kleine :j Hier hebben we ook neutrale kleuren geschikt voor beide geslachten

Mischa oh wat fijn dat je je beter voeld :) Kan je nu hopelijk gaan genieten. Haha wat verwoord je dat grappig. Ik heb lekkere joggingsbroeken aan, past dat ook niet meer?

X_Nadia ah ben niet de enige haha. Vervelend he die knoop. De rest is geen probleem. Handige link! Dankje

Annepaardoes bedankt nog voor je uitleg van de bekkenfysio! Ik zal hier zeker ook eens heen. Al is het maar een check. Ook bedankt voor de tip wbt psychosomatische fysio, hier heb ik veel aan. Ik zal Google er even op los laten (of weet je toevallig een goede?)
Hoe gaat het met je hond? Vervelend probleem met het tillen, herkenbaar ook. Want mij lukt het ook niet meer :+

Ik heb zaterdag nog even lekker gereden. Niet zo lang, maar het was zo fijn. Ze is ook zo braaf <3
Afbeelding
En ik heb de trouwfoto's binnen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Morgen weer een echo, nu 19.5 weken ver

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 20:12

Ik moet ook nog 2 weken wachten voor we het geslacht weten, heel erg spannend.

Ik heb lage broeken nog aan maar het begint nu wel lastig te zitten met 17 weken. Nadeel is dat ik voor mn werk al 4 broeken nodig heb (of ik moet het wassen goed plannen, niet mijn sterkste punt).
Dus ga denk een goedkope broek van de zeeman bestellen om te beginnen.

Ik loop nu vooral tegen mezelf aan, wil zo graag nog alles doen maar kwam afgelopen maandag (na 3 dagen carnaval) de man met de hamer tegen. Ik moet echt wat minder gaan doen, maar vind dat zo ontzettend lastig. Ik ben een echte doener en altijd (fysiek) bezig en dat lukt niet meer op het oude niveau.

Suus_toet gefeliciteerd!
Jasz welkom!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 20:21

Kabayo: wauw wat een geweldige foto’s!! Hele mooie herinnering!
Wat betreft de psychosomatische fysio: ik weet er verder geen een. Maar kende het bestaan ervan door mijn werkcoach in mijn tijd van overspannenheid.

Redbutton: Ik heb al mijn zwangerschapsbroeken op vinted gescoord. Ik wilde ook graag meerdere broeken hebben en met mijn werk worden die broek toch alleen maar goor, dus zonde om nieuwe te kopen.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 20:57

Suus_toes geweldig dat shirt, leuke foto!

Kabayo wat een geweldig mooie fotos van jullie bruiloft! <3 lekker dat je nog kan rijden!
Mijn 'normale' broeken zijn eigenlijk allemaal met hogere taille, denk dat dat vooral de reden is dat ze echt niet meer lekker zitten. Ik begin wel al een buikje te krijgen, ik ben van mezelf wel echt een latje, dus misschien niet gek dat het al wat meer zichtbaar is voor mensen nu er íéts zit :+
Ik heb een aantal broeken van Bonprix gehaald vlak voor ik wist dat ik zwanger was en die vielen zo groot uit dat die nu zelfs nog te groot zijn. Verder hoop ik ook de nodige dingen via vinted te scoren.

Hier de schilderwerken eindelijk klaar en dus huis weer voor onszelf. Babykamer was echt prachtig geworden, maar helaas heeft de behangrand niet goed geplakt en laat die nu los. Komt waarschijnlijk door vocht (én vers geschilderde muren) plan is nu om te wachten tot we geslacht weten en dan pas nieuw behang uit te kiezen. Tegen die tijd hebben we ook nieuwe (electrische) verwarming op die kamer dus waarschijnlijk ook beter.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:11

Suus_toes mooie foto!

Ik heb nu net 2 zwangerschapsbroeken gekocht. En verder leef ik idd nu ook op die flared broeken met elastieken band. Ik moet er denk ik wel nog een paar zwangerschapsbroeken bij hebben, maar vind het ook zonde om er te veel geld aan uit te geven.

Dimphyl ik heb idd ook allemaal broeken met hoge taille en kreeg daar op het laatste van de dag buikpijn van.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 23:36

Suus-toes, gefeliciteerd! Wat leuk!
Kabayo, wat een prachtige foto's!
Dymphil, ah wat jammer van het behang, hopelijk lukt het volgende keer wel!

Ik zit nu op het punt dat gewone broeken echt niet meer lekker zitten, maar al m'n zwangerschapsbroeken echt gigantisch zijn nog, ook qua breedte zijn m'n heupen nu smaller. Dus heb ook net 3 flared leggings via vinted gekocht en ik draag veel jurkjes als ik vrij ben.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 07:22

Ik had vorige zwangerschap wat kleren gekocht, die gegeven aan mensen in de buurt die zwanger werden en teruggekregen met meer kleren erbij. Goede ruil dus.

Ik had even met de verloskundige overlegd over de sauna. Sauna's kunnen goed, maar ik sloeg de hele warme over. Bubbelbad wordt volgens mij alleen afgeraden in derde trimester. Vond nu juist het dompelbad en de zwembaden heerlijk.

Herkenbaar dat balans zoeken lastig is redbutton. Hopelijk had je wel een goede carnaval!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 16:01

Vandaag afspraak bij de verloskundige gehad. Gewoon standaard afspraak. Even bloeddruk meten en hartje luisteren. Dit was de eerste keer dat we het hartje ook echt hoorde. Zo bijzonder!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 17:46

Hoi allen!

Ik lees trouw mee maar reageer niet zoveel. Ben de laatste tijd best wel druk en erg snel vermoeid dus alles kost mij veel energie. In het begin kon ik het mij niet zo voorstellen maar dat zwangerschapsverlof klinkt nu wel heel aanlokkelijk. Maar ik moet nog wel even. :P

Voor de dames die toch nog wat eerder in het traject zitten, ik hoop echt dat de misselijkheid snel voorbij is. Het tweede trimester vond ik zelf een blessing. Ik ga nu richting 3 en dat wordt weer zwaarder (letterlijk en figuurlijk).

Jasz welkom!
Suus_toes gefeliciteerd met jullie zoon! Ik wilde het ook wat eerder weten hoor, snap je helemaal.
Kabayo, lekker dat je nog kan rijden en wat een mooie foto's!

Ik ben nu alweer ruim 27 weken en ik kan gewone broeken niet meer aan hoor. Ja 1 maar die was altijd al veeeel te groot bij mijn buik haha. Ik ga nu een beetje de modus in dat ik graag jurkjes draag met leggings/panty's. Heb ook 2 zwangerschapsbroeken en die zitten nu al een tijdje goed. Ben die toch al wel voor de 20 weken gaan dragen hoor, al zaten ze toen nog wel losjes. Verhullen van die buik gaat ook echt niet meer.

Leuk dat je het hartje gehoord hebt annepaardoes. Toch altijd leuk. Het lukt mij nu sinds een week om hem ook zelf te vinden met mijn eigen stethoscoop. Al schopt hij aardig, dus echt bevestiging van leven is daarvoor niet nodig haha.

Nog dames die meedoen aan Centering Pregnancy bij de verloskundige of willen meedoen aan een zwangerschapsgym klasje? Ik mag vanavond weer naar de zwangerschapsgym en komende maandag weer een centering waarbij de partners dit keer mee mogen. :)

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:19

annepaardoes leuk is dat he! Was alles verder in orde?

Dimphyl wat zonde van het behang. Wel fijn dat alles verder klaar is :)

Kabayo wat een prachtige foto's <3 en heerlijk dat je nog kunt rijden!
Schrikken van je incident trouwens :(:)

En ja we wonen hier nog maar net maar we hebben lieve behulpzame buren, en op de een of andere manier komen we wel in het ziekenhuis. Ik gok dat bijv een taxi ook makkelijker zal zijn in de zomer als hier wat meer leven is (Côte d'Azur dus ultiem toeristisch in de zomer, het is nu een beetje doods)

suus_toes wat een leuke vrolijke foto :) gefeliciteerd een jongen!

jasz welkom! Wij zijn rond dezelfde termijn verhuisd (ik ben iets eerder uitgerekend). Even doorbijten en dan lekker uitrusten in je nieuwe huis.

Ik droeg al heel weinig 'normale' broeken (voordeel van thuiswerken :+ ), en nu alleen nog maar de broeken met elastiek in de taille. Verder lekker leggings enzo. Zwangerschapskleding heb ik nog niet, ik ga op zoek naar wat tweedehands denk ik. Vind het zo zonde om het nieuw te kopen. Alleen wat betreft sportkleding weet ik niet zo goed wat te doen, ik draag nu kleding die voorheen wat te groot was.

Dinsdag heb ik weer controle en op donderdag eindelijk weer een echo, ik ben dan 22 weken zwanger. Zijn wel aparte afspraken, dus ik mag lekker heen en weer naar het ziekenhuis. Ik zat een beetje in een dipje dat ik me zorgen maakte of alles wel in orde is, hopelijk is alles goed volgende week en dan krijgen we ook het geslacht te weten :)

Yipee ik weet niet wat centering pregnancy is? Er is hier zwangerschapsyoga en zwemmen, maar het is allemaal een beetje ver reizen voor mij dus ik sla over. Ik heb wel volgende week een afspraak bij een verloskundige voor sessies prenatal/geboorte maar ik betwijfel dat dat hetzelfde is

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:17

Zijn er al dames op de 9 maanden beurs geweest? Ik ga morgen samen met mijn zus.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 23:15

annepaardoes schreef:
Zijn er al dames op de 9 maanden beurs geweest? Ik ga morgen samen met mijn zus.

Ik ben vandaag geweest. Vond het zeker de moeite. Best mooie aanbiedingen gescoord, nuttige workshop EHBO gedaan en een hele mooie 3D echo laten maken. Nu gesloopt in mijn bed.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 23:36

Ik ben vanavond geweest. Ik vond het zeker de moeite waard. Wat kleine dingen gekocht zoals flesjes en spenen enzo.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 09:21

Ik ben woensdag geweest. Ik heb best veel gekocht, ook omdat ik nog bijna niks had en er veel kortingen waren. Dus ook flessen, spenen, kinderwagen is besteld, lakentjes enzo. Ik vond het wel erg vermoeiend haha, maar was erg leuk