pien_2010 schreef:Ok Babootje, dank je wel. Gelukkig heb ik het maar 1x gehad.
Ja in dit geval herken ik jouw verhaal wel als zodanig. Omdat het zo vaak voorkomt.
Ben het ook eens met IMANDRA dat hersenen zo complex in elkaar zitten en rare dingen met je bewustzijn kunnen doen, omdat je soms ergens in het verleden onbewust iets kan hebben opgeslagen.
Maar vanuit mijn geloof in de bijbel weet ik ook dat mensen het vermogen hebben gehad om met geestelijke wezens te praten. Adam en Eva hadden hun regelmatige gesprekken met God en Eva sprak ook met de Duivel (die zich overigens voordeed als een slang) Wat doet vermoeden dat ze ook in een bepaalde mate met dieren konden communiceren want Eva vond dat klaarblijkelijk helemaal niet raar.
Door hun ongehoorzaamheid raakten Adam en Eva hun volmaaktheid kwijt en kwamen zij (en hun nageslacht) steeds verder van God af te staan. En raakten mensen ook dat vermogen kwijt. Maar ik denk zeker wel dat er nog mensen zijn die een om het zo maar even te zeggen wat "gevoeliger afgestelde antenne" hebben dan anderen. Alleen het gevaar daarvan is dat - en dat zie je al aan de complexiteit van de hersenen - wij mensen heel moeilijk onderscheid kunnen maken of dat wat we ervaren ook echt is, of dat het contact wat we met een geestelijk schepsel denken te hebben ook goed is.
Volgens het bijbel verhaal maakte God de mensen om de aarde te bewonen. Daarvoor had hij de hemel geschapen en de engelen die de hemel bewoonden. Daaronder bevonden zich Jezus (de eerste van Gods scheppingen) maar ook de Duivel 1 van de andere zonen van God die afvallig werd. En de demonen die zich achter de duivel schaarden.
Omdat wij als mensen niet kunnen beoordelen met wie wij contact hebben als we dat proberen te zoeken met de geestenwereld, is het beter om dat niet te doen. De bijbel waarschuwt ons mensen om ons niet in te laten met spiritisme. Gods wet aan Israël verbood zelfs het ondervragen van de doden, en op de beoefening van spiritisme stond de doodstraf.
En dat is ongetwijfeld niet voor niets.