Lichaam ontzuren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 38092
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:32

https://www.ndr.de/ratgeber/gesundheit/ ... rm104.html

Als ik hier kijk hoe uitgebreid Duitsland test op mogelijke oorzaken van PDS dan kan ik zo wel zien dat ze daar veel verder mee zijn. In Nederland wordt vaak alleen gekeken naar Crohn, Coeliakie en Colitis ulcerosa. Als er al gekeken wordt..en als dat uitgesloten is dan is het PDS.

Ik denk wel dat er een hogere genezingskans is als er uitgebreider onderzoek wordt gedaan naar mogelijke oorzaken.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 07:51

Cambionn schreef:
Janneke2 schreef:
Ruim tien jaar geleden hoorde ik een brave lezing van Duitse meneer (herr Doktor bij de Oosterburen) over het microbioom en hoe serieus de Duitsers er mee werken.
De arts sloot zijn lezing af met een knipoog: mensen komen bij hem vanwege klachten.
Bijna niemand maakt het hele protocol af, want de klachten verdwijnen vaak al in een paar fasen.
Vrij zeker dat niemand hier discuseerd dat het microbioom geen invloed heeft op je gezondheid of dit dit niet aan te passen is, maar dat heeft vrij weinig met een compleet zuur lichaam te maken. Zoals aangegeven kan dat niet, en volgens mij is dat inmiddels erg goed uitgelegd (dank Ibbel).

Wil hier toch even op inhaken. Ben geen bioloog dus geen idee over deze meneer z'n stappeplan. Maar mijn werk heeft een dochterbedrijf, en zo zijn er vast meer, waar je een kitje krijgt waarmee je een sample kan afnemen wat dan de sequencer in gaat. In dezelfde machines als ons grote lab (waar farmaceuten, voedselbedrijven, etc. gebruik van maken). Dan krijg je vervolgens een rapportage met feitelijke output met wat er in zit en wat er beter kan. Als je met je microbioom aan de slag wil, lijkt dat me effectiever in de moderne tijd. Zal 10 jaar geleden toen deze man sprak minder beschikbaar zijn geweest...

Als je haaranalyses bij een commerciele partij laat doen (het principe van haaranalyse zit wel wat in), dan krijg je nu niet echt betrouwbare resultaten: https://www.youtube.com/watch?v=KICF2zK70Zs

Ik geloof meer in een bloedtest dan, al is het daar natuurlijk weer van waar dat men niet weet wat optimale waardes zijn (vitamine B of D zit men vaak te laag met wat als norm voldoende moet zijn).

Maar het is een feit dat men gewoon heel veel nog niet weet. En dat begint feitelijk al met bijvoorbeeld een hoge bloeddruk. Zo'n 25-40 procent van de mensen, ongeacht ras of waar ook ter wereld zou een 'te' hoge bloeddruk hebben. En dan is de oorzaak niet eens bekend. Bij veel andere onderzoeken zou zo'n grote onverklaarbare afwijking van de 'baseline' betekenen dat de baseline niet goed genomen is. Maar nu hoor je er niets over.
En dan wil een huisarts je pillen voorschrijven. Ik ken al verhalen waar men dat wilde terwijl de bloeddruk 140-90 was, omdat de 'nieuwe norm' voor die leeftijd onder de 135-85 zou zijn. Dat voelt bij mij niet goed hoor. Ook het feit dat men zo snel aan pillen wil gaan.
En er zijn echt natuurlijker alternatieven die hier al genoemd zijn. En dat geldt ook voor statines tegen cholestorol (overigens een alcohol wat veel mensen niet weten, die denken meteen aan ethanol waar je dronken van wordt). Toen ik jong was, was 1 ei per week de norm, want anders kreeg je er hoge cholestorol van. Nu hoor je daar niets meer over. Maar om het te verlagen hoor je nu weer dat knoflook en kuruma werken.

Kurkuma is tegenwoordig het wonder kruid. Maar als het werkt tegen van alles en nog wat, en daar wordt soms wel in gelooft, waarom zou voeding dan niet kunnen helpen om het lichaam te ontzuren? Of misschien is in balans houden het betere woord.

Bij pds wordt er ook steeds meer gekeken naar voeding. En ook hier wordt de rol van voeding bij velen geloofd.

Ik denk dat voeding echt wel veel kan doen. En misschien niet direct kan ontzuren, maar wel kan helpen om het proces in balans te houden of te krijgen.

pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Lichaam ontzuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 11:50

Als het gaat om je laatste alinea Germie heb ik het idee dat iedereen het daar wel mee eens is.
Als voeding slecht kan zijn voor je lichaam, teveel suikers of bv teveel verzadigde vetten, dan kan het ook gezond zijn bv tomaten, groente, zalm , zeevruchten, volkoren producten etc. Dan praat ik over het zg mediteraan dieet.
Mijn vader ,arts, leerde ons dat al als kind met de woorden:"je lichaam is je tempel,zorg er goed voor". Mijn moeder kon goed koken en had het toen al over volkoren producten, gezonde vezels, vers eten en niet teveel uit potjes of bewerkt eten. Die was haar tijd ver vooruit.

Waarbij er ook een grote je kanttekening gemaakt moet worden, nl dat je ook geluk moet hebben in het leven van veel Ziektes zijn erfelijk bepaald en dan heb je toch pech als je geboren bent met een lichaam dat gehandicapt of ziek is.