Contact herstellen met ouder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:29

Klopt wat meggiemeg zegt. Mijn halfbroer en ik hebben verworpen. Mijn zus en halfzus hebben beneficiair aanvaard. Daarvoor moesten we inderdaad naar de rechtbank toe. En daarna meteen door naar de uitvaart.

Ik ben wel blij dat het zo kan. Dat onze staat er rekening mee houdt dat mensen zomaar eens niet zitten te wachten op een erfenis. Want inderdaad, we hebben al genoeg ellende van ze meegekregen.

luuntje

Re: Contact herstellen met ouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:36

Meggiemeg allebei je zussen verloren.
Dat is heftig.
Lijkt mij lastig om in jouw schoenen te staan.

Ouder die dood gaat kan de gemeente (als er geen uitvaartpolis is) geld op de kinderen verhalen.
Te idioot.
Mijn moeder heeft wel een uitvaartpolis.
Vader die ik niet zie heeft er geen een.

Ik hoop maar dat vader eerder dood gaat dan zijn vrouw. Scheelt mij geld en gedoe.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:39

Ik snap dat je dat niet wilt Luuntje, wilde er alleen even op wijzen dat er wat mogelijkheden zijn, gelukkig.
Ik snap je frustratie ook heel erg goed, een volwassen man die niet inziet waar hij mee bezig is, ook bezig blijft en niet leert van de gemaakte fouten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 13:38

Mellow jou verhaal is voor mij ook heel herkenbaar.
Toevallig ook dat stuk over het geen uitvaard verzekering hebben. En de schulden. Ik ben op mijn 16e gaan werken. Want geen geld voor een studie en mij was geleerd dat ik toch niet slim genoeg was. Ik had een mavo diploma op mijn 16e en kon nog iig havo doen. Maar ik moest kostgeld gaan betalen dus moest sowieso inkomen gaan genereren.

Ik kan niet alles vertellen maar in 2018 overleed één van mijn 3 zussen aan kanker. En afgelopen jaar mijn vader.

Na het overlijden van mijn vader pas de volledige stap tot volledig breken met familie gezet.

Helaas kreeg ik zelf op 22December 2022 de diagnose borstkanker dus had nog een weg te bewandelen. Maar nu gaat het heel goed met mij.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 14:55

BeFunny :(:)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 15:04

Mellow en befunny.

Knuffel...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 15:07

Meggie heel goed om te benoemen hoe een erfenis (ipad maakt er ergernis van) te verwerpen ivm kosten.

BeFunny wat vreselijk rot.
Hopelijk is de kanker weg en blijft het weg. Stuur een portie geluk jouw kant op.

Sowie wens en gun ik iedereen in dit topic een flinke dosis liefde en geluk.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 16:31

Kan het in sommige gevallen ook zeker zijn Luuntje ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 17:13

BeFunny wat fijn dat je er nog bent <3

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 17:14

Wat een nare verhalen toch weer.
Allemaal dikke knuf :knuffel:

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 17:26

Koper schreef:

Onkruid vergaat niet :D
Nee hoor. Ik ben ook heel blij en dankbaar dat ik er nog ben. Ik moet 10jaar antihormoon slikken en mis een borst. Maar daar valt verder goed mee te leven.

Ik doe nu vooral even dingen die mij gelukkig maken en ben afgelopen maanden een beetje egoïstisch geweest daarin. Maar ik vind dat dat nu even mag. Ik vind dat eigenlijk gelden voor iedereen in dit toppic.

Je mag best ook eens aan jezelf denken :j

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:44

BeFunny schreef:
Koper schreef:

Onkruid vergaat niet :D
Nee hoor. Ik ben ook heel blij en dankbaar dat ik er nog ben. Ik moet 10jaar antihormoon slikken en mis een borst. Maar daar valt verder goed mee te leven.

Ik doe nu vooral even dingen die mij gelukkig maken en ben afgelopen maanden een beetje egoïstisch geweest daarin. Maar ik vind dat dat nu even mag. Ik vind dat eigenlijk gelden voor iedereen in dit toppic.

Je mag best ook eens aan jezelf denken :j

Ik herken je stukje over de dingen doen die je gelukkig maken en daarin een beetje egoïstisch in zijn.
10 jaar geleden bleek ik een cyste in mijn hersenstam te hebben, destijds geopereerd maar helaas niet verwijderbaar en het 'spookt' inmiddels er lustig op los.
Maar juist door dat wat ik heb, doet mij elke dag wel beseffen dat ik maar 1 leven heb en die wil ik optimaal benutten met mijn gezin en de mensen om mij heen die ik lief heb.
En daarom kan ik misschien soms de acceptatie voelen dat ik geen contact meer heb met mijn ouders en broers, al doet het natuurlijk ook wel pijn.
Beetje dubbel gezegd, maar misschien begrijp je het wel.

@ All,iedereen een knuffel die hem kan gebruiken !

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:00

LayD wat eng zo’n cyste in je hoofd.
Is er niks aan te doen om hem kleiner of weg te krijgen?

BeFunny alleen maar goed om aan jezelf te denken.

Zouden sommige mensen minder en andere mensen meer moeten doen.

Ik heb EDS. Gelukkig is mijn man er om op de rem te trappen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:12

Ik begrijp het zeker Lay-D. Voor mij is dat net zo. Ik ben met mijn neus op de feiten gedrukt dat het ook gewoon klaar kan zijn met het leven zomaar ineens. Dus ik moet zorgen dat ik nu leef. En niet over 20 jaar als ik dan met pensioen zou zijn. Dat klinkt wel heel alsof het elk moment gedaan kan zijn. Goddank is dat niet zo. Maar afgelopen jaar storten even alles in zeg maar.

Is trouwens ook niks niks als zo iets in je hoofd zit. Heel goed dat je kunt genieten met de mensen die je dierbaar zijn om je heen.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:23

@Luuntje,

Er is 10 jaar geleden een gaatje in gemaakt, die zit helaas al weer heel wat jaren dicht, momenteel zit hij ook op een niet operabele plek, maar ik wordt gelukkig goed in de gaten gehouden door mijn artsen.

EDS is ook verschrikkelijk, gelukkig heb je een lieve man die je af en toe afremt!

@Befunny,
Heel begrijpelijk dat het voelde alsof alles instorte.
Toevallig heeft mijn beste vriendin ook dit jaar de diagnose borstkanker gekregen en heb ik van heel dichtbij ervaren in wat voor rollercoaster je dan terecht komt.
Gelukkig dat jij ook nog mag en kan genieten van het leven!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:33

LayD de cyste is dicht en vult zich?
Wat waardeloos dat hij niet te opereren is.
Heb je geen hoofdpijn of andere klachten?

Borstkanker is vreselijk.
Lijkt mij heftig om mee te moeten dealen.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:04

@ Luuntje,
Dagelijks hoofdpijn, maar hoe gek ook je went eraan.
Meest lastige vind ik de spierspanning in mijn lichaam, mijn spieren en reflexen zijn constant gespannen ( zoals een veer die op spanning staat) waardoor ik constant verkramp in mijn gehele lijf. En nog een tal van andere vage klachten zoals uitval in de linkerkant van mijn lichaam,maar sinds een jaar op een hoge dosis spierverslappers ( die mijn spieren laten ontspannen maar geen kracht verlies geven waardoor het gelukkig leefbaar is voor mij en ik gewoon mijn ding kan doen.

Hij vult en zit inderdaad dicht, eens in de zoveel tijd knapt het gaatje wat ze operatief hebben gemaakt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:48

LayD zoveel spierspanning hebben lijkt mij rot.
Heel vermoeiend ook denk ik.
En hoofdpijn is gewoon stom, altijd.

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 18:05

Vaak gaat er een hele geschiedenis aan vooraf wil een kind besluiten te stoppen met het contact omdat wij van nature loyaal zijn naar onze ouders.

Ook zoeken veel op latere leeftijd alsnog een bepaalde bevestiging die nooit zal komen.

Je hoort vaak dat ouders of familie bij ziekte of dreigend overleiden ineens contact zoeken. En dan nog met een verkeerde motivatie ook. Zo van nu moet je voor mij zorgen of je hebt maar 1 paar ouders. Dan is het mijn ogen toch echt te laat.

Het kind had ook net zo goed dood kunnen gaan onderweg of ziek kunnen worden in tussentijd.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 08:15

Griffioen dat zeg ik tegen mijn man ook altijd.( je laatste zin) Zijn moeder ( en toen zijn vader nog leefde ook) is van het type je kijkt maar naar mij om, ik ben zielig want ik heb mijn man verloren ( ook al is dat inmiddels wat jaren terug). Gaat dat niet zoals zij dat wil zal ze je het zeker inwrijven met een paar sneren. Mijn man is bang voor een schuldgevoel mocht zij komen te overlijden dus is er contact op een minimale basis. Dat is vaak een telefoontje van de kant van mijn man af, het gesprek gaat altijd over anderen nooit over de dingen die er toe doen. Ze weet heel goed dat die houding bij mij niet werkt, ik ga er niet op in en dat geroddel over mensen die ik niet ken heb ik niets aan, dat zeg ik dan ook. Is voor mij makkelijker want het is de koude kant.
Nu is een 2 maanden terug mijn moeder overleden, zij heeft euthanasie gepleegd, ze wist een week van te voren de datum en het tijdstip. Ik had gehoopt dat ze ergens een keer een moment zou nemen om de vragen die ik heb ( en ze weet heel goed dat ik vragen heb en welke) te beantwoorden. Ze is tot op het allerlaatste moment wat dat betreft stommetje blijven spelen.
Ergens ben ik blij dat het moeizame contact over is, niet meer op je tenen lopen, niet meer je woorden inslikken, jezelf geen schop onder je kont geven als je er voor de deur stond, de ergernis van haar houding van het overdreven vriendelijk doen naar een ander/vreemde en niet tegen mij. Ik ben nog steeds niet toe aan verdrietig zijn, nog altijd ergens een boos gevoel en gekwetst gevoel. Het wordt minder, het zal vast slijten. Een schuldgevoel heb ik niet en daar ben ik wel blij om.

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 08:30

Anderzijds moeten zij zich schuldig voelen dat ze zo met je om zijn gegaan.

Ik vind het pure manupilatie ziekte en ouderdom te gebruiken. Als het contact goed is ben je ervoor ELKAAR in goede en slechte tijden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:07

Precies, zeggen wij ook, samen lachen en samen huilen.
Het punt is vaak wel met mensen die dat doen dat ze precies weten bij wie het zin heeft om dat te doen. Bij mij werkt het niet en doet ze het ook niet meer.
De moeder van mijn man klaagde bij mij na het overlijden van haar man, toen zei ik dat het al zovelen was overkomen en dat ook zij weer een manier hadden gevonden na het verlies van een dierbare en dat ik uit ervaring sprak, was toen net mijn zus verloren... Dat vond ze niet leuk om te horen.

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:33

Als ouder ben je toch ook verantwoordelijk voor je kind? Dat het goed gaat met je kind. Dat je contact onderhoudt en klaar staat. Maar ook dat je het kind een fijne jeugd geeft. Ik vind dat daar te vaak aan voorbij gegaan wordt.

Dat de kinderen als hondjes achter hun ouders aan moeten lopen. Want anders schuldgevoel...

En waar is het schuldgevoel van de ouders naar de kinderen toe?

Hoeveel kinderen hebben niet een rotjeugd gehad waar ze als volwassenen overheen moeten zien te komen.

En hoeveel volwassenen missen niet juist die liefdevolle ouder die altijd voor je klaar staat?

Heb je wel zo'n warme band is het normaal dat je er ook staat als ze ouder worden. Helaas geldt dat niet voor iedereen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 11:41

Griffioen schreef:
Als ouder ben je toch ook verantwoordelijk voor je kind? Dat het goed gaat met je kind. Dat je contact onderhoudt en klaar staat. Maar ook dat je het kind een fijne jeugd geeft. Ik vind dat daar te vaak aan voorbij gegaan wordt.

Dat de kinderen als hondjes achter hun ouders aan moeten lopen. Want anders schuldgevoel...

En waar is het schuldgevoel van de ouders naar de kinderen toe?

Hoeveel kinderen hebben niet een rotjeugd gehad waar ze als volwassenen overheen moeten zien te komen.

En hoeveel volwassenen missen niet juist die liefdevolle ouder die altijd voor je klaar staat?

Heb je wel zo'n warme band is het normaal dat je er ook staat als ze ouder worden. Helaas geldt dat niet voor iedereen.

Schuldgevoel van ouder naar kind toe?
Nou. Ehm niet denk ik?
Als er vanuit mijn kant geen contact wordt gezocht? Loopt het dood.

Ik denk dat echt heel veel kinderen liefdevolle ouders of ouder missen.

Ik mis het soms, dat mijn vader trots op me is. Dit uitspreekt.
Nee, sterker nog. Toen ik vertelde dat ik de zorg in ging kreeg ik letterlijk te horen. "Voor sommige mensen wil je zorgen, voor anderen niet!"

En ik denk -O- nou. Lief, dankjewel dat je trots op me bent ofzo? Trots dat je dochter haar hart volgt? Trots dat ze iets van haar leven wil maken?!

Nee, daarintegen worden mensen die hbo hebben afgerond, arrogant genoemd. Dus ik uit eindelijk straks ook. -O-

Ik zie het in de ouderenzorg ook. Kinderen die niet meer bij hun ouders komen. En als je goed door luisterd hoor je ook waarom.
Ook die lieve oude mensen die zielig over komen, kunnen horken van ouders zijn geweest.

Nu lever ik gewoon zorg met mijn hart, maar soms is het wel lastig als je collega's hebt die een onwijs uitgesproken mening hebben over het geen contact hebben binnen de familie. Dan denk ik, je weet niet wat er is gebeurd.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:27

Jammer dat kinderen zo loyaal zijn.
Andersom is dat niet zo.

Maralyn mooi werk ga je doen. Wel zwaar.
Vergeet jezelf niet.

Onze buurman van 80+ is een leuke oudere.
Zijn kinderen komen er vaak en graag. Gaan met elkaar uit eten.

Sommige ouderen hebben hun kinderen zo gekwetst en slecht behandeld dat kinderen niet meer komen.
Aan de ene kant sneu. Maar dapper van kinderen om voor zichzelf te kiezen.