Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 09:49

Dustinlover wat een vervelende situatie met je werk! Hopelijk houdt je het nog even vol

Maartje kan me voorstellen dat het weer even erin komen is! Zou fijn zijn als ze je contract gewoon netjes omzetten naar een vast dienstverband :j Fijn dat je er zelf in ieder geval vertrouwen in hebt!

Wat een leuke aankondigingen hierboven! Wij hadden een template via Etsy (klik) gekocht en deze op sociale media gebruikt. Voor onze familie hadden we een shirt via een bokster laten bedrukken :D

Hopelijk gaan jullie toch een leuke vakantie hebben 19Marjo90! Staan jullie wel in een omgeving waar je een beetje iets nog kan ondernemen?

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 11:11

Bijleespost

Welkom voor de nieuwe zwangere meiden! :)
@EmptyWords nog pril, spannend die begin tijd. Heb je al een afspraak staan bij de verloskundige?

@CharmFaith, wat verdrietig, heel veel sterkte gewenst!

@Welmoed, vervelend dat je je niet zo goed gevoeld hebt mentaal. Met daarbij dan ook nog bloedverlies komt er een extra onzekerheid bij. Fijn dat het nu gelukkig wat beter gaat en het bloedverlies gestopt is!

@Doubtless, vervelend ook voor jou dat je je niet zo goed voelt. Hopelijk snel verschil met de medicijnen en doet de vakantie je ook goed!

@Jojoni, wat naar lijkt mij dat bandenpijn. Vooral in de nacht aanwezig? Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee. Maakt het nog uit hoe je lighouding is qua pijn?

@Dustinlover, nog een poosje volhouden met werk dus, moet je nog lang tot de vakantie? Hopelijk komt er snel iets op je pad wat bij jou past!

@Maartje, in de ouderenzorg moet het vast goedkomen met een vast contract, snap wel dat de timing nu voor wat spanning zorgt. Hopelijk hou je het lichamelijk nog een tijdje vol!

@Bellex, fijn dat je nu bij de verloskundige weet wat je kan verwachten. Hopelijk willen ze de controles voor de baby gewoon bij de verloskundige blijven doen.

Leuke aankondigen op de socials! Wij doen daar niet aan, wie het moeten weten vertellen we het en anders zien ze het vanzelf! :)

Wat betreft vakanties, wij gaan nog lekker weg naar de camping in Kroatië. Hopelijk is het daar dan te doen qua warmte.

Er komen nu al meerdere meisjes in dit topic! Leuk! Hier over 1,5 week de geslachtsecho.
Nipt en de 13 weken echo waren goed. Ik had nooit verwacht op voorhand dat ik de uitslag van de nipt zo spannend zal vinden. Het heeft mij wel even bezig gehouden.

Ik las dat meerdere al bezig zijn met bedenken hoe en wat met de babykamer, bij iedereen nog niet even makkelijk haha. Hier hebben wij ook nog een verbouwing gepland staan welke half september begint(dan ruim 21 weken zwanger). Een dakkapel over 3 ruimtes op de bovenverdieping… Waaronder onze slaapkamer, de overloop (komt een badkamer boven nu!) en een van de twee kleine kamers. We moeten nog bedenken in welke van de twee kleine kamers de babykamer moet komen. Ik zie er nu vooral tegenop dat ik dan tijdelijk geen wc boven heb… :P

De meubels voor de babykamer, vorige week bij babypark geweest om even een idee te krijgen van wat er allemaal is. Wat en spul en wat een prijzen zeg… Ik denk er nog maar even over na wat we precies daarmee willen gaan doen.

Zijn er bokkers die veel tweedehands gekocht hebben bij/voor de eerste?

EmptyWords

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 11:18

Wat fijn dat de testen goed zijn yesterday.

We hebben nog geen afspraak bij de verloskundige. We hebben afgesproken een weekje af te wachten (tot as dinsdag). Als er dan nog niks gebeurd is zoeken we een verloskundige. Van t weekend wel even onderzoek doen naar de verschillende hier in de buurt.

Ik heb echt onwijs veel moeite met niet iedereen het nieuws te vertellen. Maar goed, 4.5 week is echt nog te vroeg.

Heb het wel aan mijn leidinggevende op het werk verteld, maar meer omdat ik gewoon een afspraak wil kunnen maken en dan een bericht kan sturen... dan ben ik er niet, heb een afspraak.
Geen vragen meer, geen gedoe. Ze heeft beloofd verder niks te vertellen aan iemand.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 11:19

EmptyWords schreef:

We hebben nog geen afspraak bij de verloskundige. We hebben afgesproken een weekje af te wachten (tot as dinsdag). Als er dan nog niks gebeurd is zoeken we een verloskundige. Van t weekend wel even onderzoek doen naar de verschillende hier in de buurt.

Ik heb echt onwijs veel moeite met niet iedereen het nieuws te vertellen. Maar goed, 4.5 week is echt nog te vroeg.

Heb het wel aan mijn leidinggevende op het werk verteld, maar meer omdat ik gewoon een afspraak wil kunnen maken en dan een bericht kan sturen... dan ben ik er niet, heb een afspraak.
Geen vragen meer, geen gedoe. Ze heeft beloofd verder niks te vertellen aan iemand.

Je weet dat je die tijd ook gewoon door betaald krijgt?

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 11:26

EmptyWords schreef:

Haha, best lastig ja om niks te zeggen terwijl je het liefst dat nieuws gelijk met je directe omgeving wilt delen! Ik had het gevoel dat het ook op m’n voorhoofd geschreven stond als ik ergens was bij familie of vrienden haha. Wij hebben het verteld na de eerste echo van 7 weken aan onze gezinnen.
Daarna zouden we het vertellen na de termijn echo aan vrienden en familie, maar een paar dagen ervoor overleed mij opa vrij plotseling waardoor we het toch maar iets eerder gedeeld hebben.

Goed om vooraf uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn qua verloskundigen in de buurt!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 11:34

Maartje1990 schreef:
EmptyWords schreef:

Je weet dat je die tijd ook gewoon door betaald krijgt?

Nee, maar nu wel, thnx :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 11:56

Heel leuk Bellex!

@Yesterday: wij hebben wel veel tweedehands gekocht. De complete babykamer hebben we via marktplaats gevonden. Was helemaal spik en span (ledikant, commode, kast en wandplank) voor €250. Ik vond de prijzen voor nieuwe meubels echt gekkenwerk :+ en als ik nu kijk heeft ons zoontje er nog geen 2 jaar gebruik van gemaakt. Zonde om dan een kamer van €800 neer te zetten.

@empty: je hebt nog meer rechten op je werk, goed om ff in te duiken. De 1/8 meer pauze heb ik het eerste trimester dankbaar gebruik van gemaakt :zzz

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 12:00

19marjo90 schreef:
Wij gaan vrijdag naar de Ardennen. Ook slecht weer. We zien het wel. We gaan met de tent. Hond en 15 maand oude dochter mee. Ben benieuwd. Hopelijk valt het mee.

Ik hoop het voor jullie!

Wij hebben een week Oostenrijk voor de boeg. Voorspelling: regen, regen en nog meer regen :') ik neem maar een poncho voor die kleine mee en dan zien we het wel :Y)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:13

Yesterday wat fijn dat de 13 weken en NIPT goed waren! Begrijpelijk dat je de uitslag spannend vond :j En dat klinkt als een beste verbouwing zeg jeetje!
Hier de box, ledikant en het badje 2e hands gekocht en 70 euro bij elkaar voor betaald, zullen ook groot deel van de kleertjes van Vinted halen, ze groeien er toch super snel uit. Even als ea aan lakentjes enzo. Matras, flesjes, wagen en commode/kledingkast kopen we nieuw, met oog op hygiëne en bij de laatste 2 zodat het langer mee kan gaan. Draagzak krijgen wij van mijn ouders, super lief!

Oh dat is geen veelbelovende voorspelling Doubles! Ik hoop voor jullie dat het meevalt!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:39

Wij zullen ook wel veel van marktplaats etc halen. Ik vind het allemaal echt belachelijk duur.
Wieg hebben we al, daar heb ik zelf nog in gelegen net als mijn vader, oom, zusje, neefjes en nichtjes. Dus dat is wel heel leuk.
Kinderwagen hebben we ook al, overgenomen van mijn schoonzusje (handig familie die je al voor is gegaan), maxi-cosi krijgen we van schoonouders.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:10

Wat leuk dat jullie baby in dezelfde wieg komt te liggen als jij en je familie Welmoed!

Aan de dames die al kinderen hebben een vraag: Is een babyfoon met beeld echt noodzaak/toegevoegde waarde of kun je prima met geluid alleen af? Babykamertje komt op de 1e verdieping, wij liggen 1 verdieping hoger mocht dat nog uit maken

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 16:35

Bellex schreef:
Wat leuk dat jullie baby in dezelfde wieg komt te liggen als jij en je familie Welmoed!

Aan de dames die al kinderen hebben een vraag: Is een babyfoon met beeld echt noodzaak/toegevoegde waarde of kun je prima met geluid alleen af? Babykamertje komt op de 1e verdieping, wij liggen 1 verdieping hoger mocht dat nog uit maken

Ik vind met beeld absoluut een toegevoegde waarde! We gaan tegenwoordig ook geregeld met enkel geluid babyphone (bereik 3km) naar de paarden (die staan aan huis, in totaal 12 incl pensionpaarden). Maar dat is enkel nu hij ouder is en goed slaapt

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:28

Ik heb voor de eerste zonder camera gehad en heb dat ook niet gemist.. zaten toen nog wel op een appartement, dus alles gelijkvloers.. Ik twijfel nog wat ik voor deze wil.. er komt iig wel iets nieuws :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 07:23

Vooral toen hij kleiner was vond ik met beeld erg fijn. Controleren of hij niet op zijn buik ligt, even kijken waarom hij huilt… ik zou het voor een baby wel aanraden. We gebruiken nu vooral die zonder camera, maar ik spiek nog steeds wel regelmatig ff via de app.

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:50

Ik vind een met beeld wel heel fijn. Onze dochter is heel stil, als baby ook al, dus die kon zo een uur wakker liggen zonder een kik te geven. Dan vind ik het toch wel heel fijn om te zien dat ze al wakker is na bijvoorbeeld een middagslaapje.

Wij hadden trouwens eerst een hele dure babyfoon met camera, maar daar hadden we altijd gedoe mee. Die software was echt drama, om de haverklap deed de app het weer niet. Nu hebben we een hele goedkope camera van Arenti (iets van drie tientjes) en die werkt echt veel beter. Is officieel dan geen babyfoon, maar doet precies hetzelfde.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-23 09:05

Doubtless schreef:
Vooral toen hij kleiner was vond ik met beeld erg fijn. Controleren of hij niet op zijn buik ligt, even kijken waarom hij huilt… ik zou het voor een baby wel aanraden. We gebruiken nu vooral die zonder camera, maar ik spiek nog steeds wel regelmatig ff via de app.

Ja dit indd. :j nu ie wat groter is hoogstens soms om te kijken of die toch weer gaat slapen

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:46

Ik ben met die goedkope camera's bang dat de software niet veilig is en dat er mensen kunnen meekijken.. Dus die durf ik dan weer niet aan :')

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 13:27

Bedankt allemaal voor de input over al dan geen camera, dan gaan we toch voor een camera :j
@ImkeTarek dat was eigenlijk inderdaad precies onze overweging om geen camera te nemen :o Maar eens gaan zoeken naar goede testen en reviews

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 13:53

Wij zaten inderdaad ook te denken aan babyfoon met camera, ik werk in de kinderopvang en vind het een toegevoegde waarde voor de kinderen die daar op de slaapkamer liggen.

Wij hadden al een tijdje een box op het oog maar wilde eigenlijk wachten tot we volgende week de medische echo hadden gehad. Maar hij was nu met ruim 50% korting dus hebben hem toch maar besteld :=

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 21:02

hier net een mailtje gehad dat we een goede Nipt uitslag hadden zonder verdere bevindingen *\%/*

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 21:41

Leuk om over na te denken hè, yesterday! Hier het meeste 2e hands gekocht voor de eerste en zelf opgeknapt. Wat we nu nodig hebben doen we ook 2e hands.

Geduld hebben is in het begin zo moeilijk, Emptywords…

Oh, Oostenrijk dus ook al zo slecht, doubtless… spannend! Hier valt het tot nu toe mee!

Bellex, zoals sommige andere al zeggen: ik vond het wel fijn om te kunnen zien hoe ze lag toen ze net op haar eigen kamer sliep. En nog steeds om af en toe verliefd ernaar te kijken, hahaha!

Gelijk heb je Cynthier!

Gefeliciteerd, daiswees!

Hier genoten van een vakantiedag. Het weer was top, gelukkig! Fien heeft de hele middag over ons veldje kunnen kruipen.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 21:51

Eventjes alleen gelezen. Ik ben niet heel top de laatse dagen. Ontsteking op mijn kaak. En in t ziekenhuis zeggen ze dan doodleuk, je bent zwanger, we helpen pas echt als de baby er is.. -O-

Wat een leuke aankondigingen. Daar zat ik al een tijdje over te denken. Volgens mij weet ondertussen bijna iedereen het. Maar voor de klantjes zou ik ook graag een algemene aankondiging doen (plus uitleg stopzetting bedrijf). T probleem was alleen dat ik alleen bij ideeën met een echo bleef hangen. En dat wou ik liever niet (lang verhaal).
Maar die met de hondjes en guard dutty is wel leuk!

@Yesterday, de bandenpijn is vooral als ik lig/zit en dan van houding wil veranderen, nies, hard lach... en dan een hele scherpe pijn.. en savonds als ik teveel heb gedaan wat meer zeurend. De vroedvrouw zei van de week dat je er weinig aan kunt doen..
En wij zijn toevallig vandaag bij babypark geweest. Vooral voor de wandelwagen. En inderdaad stevige prijzen gezien!
Wij kopen heel veel tweedehands. Enkel de wandelwagen en autostoel echt niet. Ivm veiligheidsnormen en garantie ed. En toevallig vandaag een luiertas met veel korting kunnen scoren. Maar verder staat er niets gepland voor de winkel.
Heel veel spul 2e hands, ziet er echt nog heel goed uit. Je moet alleen een beetje rondkijken..

Wat fijn al dat goede nieuws over de Nipt testen en zwangerschapstesten! Iedereen gefeliciteerd!

En een goede discussie over camera/geen camera. Ik had zelfs nog niet nagedacht over veilige software :o

De keuze van de wandelwagen hebben we nu beperkt tot de bugabo fox5 of de dubatti two. Al las ik over de laatste dat t onderstel wel wat zwaarder was. Vrienden van ons hebben die aangekocht en zijn er nu helemaal weg van (nog niet gebruikt) maar ik denk dat mijn buikgevoel toch de bugabo verkiest..

En iedereen die nu op vakantie is: super veel plezier en hopelijk goed weer!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 22:01

@Jojoni: ik kan je deze van harte aanbevelen
https://www.expert.nl/inventum-hnk18-grijs-372039472

Als je op een warmte kussen gaat zitten kan je meer ontspannen dan anders en dat kan verlichting geven voor de bandenpijn. Dit is echt mijn life saver (geweest en nu weer) voor bandenpijn en lage rugpijn.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 22:10

Doubtless schreef:
@Jojoni: ik kan je deze van harte aanbevelen
https://www.expert.nl/inventum-hnk18-grijs-372039472

Als je op een warmte kussen gaat zitten kan je meer ontspannen dan anders en dat kan verlichting geven voor de bandenpijn. Dit is echt mijn life saver (geweest en nu weer) voor bandenpijn en lage rugpijn.

Serieus! En tot nu toe zegt iedereen tegen mij 'niets aan te doen'! Ik ga m meteen bestellen/halen zeg! Bedankt voor de tip!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 22:12

Goede tip Doubtless! Hier kersenpitzakken die ik op mijn buik legde (daar meeste last) gehaald die later ook weer als kruikje voor de baby kunnen dienen

Jojoni wat naar van je kaakontsteking zeg! Veel sterkte daarmee! Heb je met beide wagens al eens gereden en ze proberen in te klappen? Wij zijn bij Prenatal Amersfoort geweest daarvoor toen, wist al wat ik wilde maar manlief had geen idee, uiteindelijk beide overtuigd voor de bugaboo donkey, super fijn om te sturen, fijne vering en eitje om op te vouwen en verrassend klein. Kijk vooral ook of de winkel je hem in je eigen auto wil laten passen, wij kregen een rolberoerte de eerste keer, wat heb je dan ineens een kleine auto/achterbak :')