SusanH schreef:Dat is niet getest nee, maar ik heb vroeger zonder enige moeite school doorlopen, nooit problemen gehad met concentratie bijvoorbeeld (dat heeft mijn dochter wel heel erg). Plannen, eerst het een af maken voor ik aan iets anders begin etc ook geen problemen mee. Misschien heb ik het niet helemaal goed uitgelegd. Ik denk dat het er bij mij meer in zit, dat ik gewoon zoveel mogelijke uitkomsten zie van 1 en hetzelfde probleem. Ik wil alle concepten bekijken, uitwerken etc voor ik met een uiteindelijk resultaat kom.
Meelezer valt even binnen

Ik wil (en kan ook) niet diagnosticeren, maar vraag me op basis van jouw verhaal wel af of het niet kan zijn dat je hoogbegaafd bent. Ik weet even niet zeker of dat plaatje hier gedeeld is, maar qua HB, ADHD en (ik dacht) autisme zit daar ook best wat overlap in qua klachten.
Ik ben zelf niet HB getest, mijn vader en broertje wel allebei bewezen HB, maar het vermoeden is er wel en ik herken (bij mezelf en ook in jouw verhaal) wel veel signalen die daar bij zouden kunnen passen.
HB goed getest krijgen schijnt dan wel weer een dingetje te zijn want ondanks dat ik in de GGZ bij een grote instelling loop, kunnen/mogen zij dat niet. Ik ga zelf wel later deze maand op ADHD getest worden, maar had daarom hier nog niet eerder gereageerd. Zou me ergens namelijk niet verbazen als het in mijn geval meer bij de HB vandaan zou komen dan ADHD, maar zoals iemand anders ook al aangaf, ook HB hoef je niet per se blij mee te zijn