Pareltjes schreef:Ik ben de draad volledig kwijt en snap er geen hout meer van....
Ben opgevoed dat we allemaal mens zijn, ongeacht geloof, afkomst, kleur, sexuele geaardheid etc. We hadden gewoon respect te hebben voor iedereen en mensen te benaderen zoals jezelf benaderd wenst te worden. Vriendelijk, fatsoenlijk... Mensen had je vooral niet in hokjes te stoppen. Met ouders op leeftijd die zelf WOII hebben meegemaakt was mensen onderverdelen in “groepen” een no go. Een mens is een mens en geen groepsproduct.
Tegen deze achtergrond snap ik er echt niets meer van. Iedereen is een mens. Of je nu hetero of homosexueel bent. Ik heb daar niets mee van doen zolang ik er niet bij in bed lig. Transgenders heb ik ook niets mee te maken. Ze zijn mens en hebben beschikkingsrecht over lijf en leden. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik kijk naar de mens, niet naar in welk hokje ik ze moet stoppen. Zodra ik dat zou gaan doen ga ik volledig voorbij aan het individu.
Waarom wil men tegenwoordig in een hokje gestopt worden? Waarom wordt er zo gepushed dat IK, JIJ, WIJ mensen naar deze hokjes moeten benoemen? En als we dat niet doen we FOUT zijn? Ik heb altijd geleerd dat juist mensen in hokjes plaatsen gedoe gaat geven. Kijk voorbij het hokje naar de mens. Kijk naar het recente en het verre verleden en leer dat juist hokjes aanleiding kunnen geven tot hele nare zaken...
Je bent meer dan een hokje, hokjes geven beperkingen aan....
En dit vond ik ook heel mooi gezegd. Ik had een hele post getiept maar kon de goede woorden niet vinden.