To smeren of not to smeren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 10:14

MyWishMax schreef:
Ja, het is inderdaad heel lastig. Want ik ben wel egoïstisch, als ik kan kiezen tussen geen microplastic maar huid die reageert en onzeker wat betreft microplastic maar huid reageert niet, dan kies ik wel die laatste. Naast budget. Het is wel een lijstje wat ik afga op volgorde van prioriteit.

https://skinsort.com/products/reef-safe ... ean-brands

Die BOJ heb ik ook. In de winter fijn, de zomer moet ik afwachten.

Verbrand je ook in de winter? Niet om te verwijten, even uit nieuwsgierigheid. Want zo gevoelig ben ik niet gelukkig.

Het is voor mij ook lastig. Ik kijk naar een reef safe logo. Want ik ben tenslotte een liefhebber van de zee. Maar als reef safe weer niet altijd reef safe is? En hoe kan iets met microplastics wel reef safe zijn? Want microplastics zijn dat nooit. Zo wordt het wel ondoorzichtig.
En de prijs speelt ook wel een rol. IK wil best wat meer betalen, maar tussen 5 euro voor 200ml en 20 euro voor 75 zit wel een te groot verschil.

Needje

Re: To smeren of not to smeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 10:18

Die Koreaanse heb ik alleen voor m'n gezicht.
Voor m'n lijf pak ik toch een grootverpakking Suncover.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 10:20

Nee, ik verbrand niet in de winter, behalve met wintersport achtig omstandigheden, maar afwachten of ik verbrand vind ik heel onverstandig. En mijn artsen ook. Geen trek in huidkanker en daarbij vind ik huidveroudering en pigmentvlekken tegengaan wel erg prettig.

Voor lijf pak ik ook geen koreaanse spf, nee. Die hebben ze niet in die grote verpakkingen en mijn huid op lijf is niet zo gevoelig als gezicht. :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 10:25

Overigens vraag ik me af wélk ingredient op de Suncover lijst dan de microplastic is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 10:27

MyWishMax schreef:
Nee, ik verbrand niet in de winter, behalve met wintersport achtig omstandigheden, maar afwachten of ik verbrand vind ik heel onverstandig. En mijn artsen ook. Geen trek in huidkanker en daarbij vind ik huidveroudering en pigmentvlekken tegengaan wel erg prettig.

Voor lijf pak ik ook geen koreaanse spf, nee. Die hebben ze niet in die grote verpakkingen en mijn huid op lijf is niet zo gevoelig als gezicht. :+

Ik begrijp je hoor.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 10:28

Cer schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ik denk zeker lastig, zo niet mogelijk onmogelijk om het op alle fronten goed te doen.
Dus ik denk dat het goed is voor eenieder te kijken waar hij/zij zich goed genoeg bij voelt.

ja inderdaad :j

(het verbieden van microplastics maakt t dan wel een stuk eenvoudiger, sowieso als ze schadelijke stoffen zouden verbieden.. ben benieuwd hoeveel er dan overblijft aan spullen :+ )

Maar dan moet er eerst objectief worden vastgesteld wat nu microplastics zijn :j. Las het hier ook ergens in het topic volgens mij, dat sommige mensen denken dat alles met “poly” een microplastic is? Maar dat klopt dus niet :))

Idem met reef safe lees ik?

Maar als ze daar eens mee beginnen :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 10:30

Nja ik ga dan een beetje uit van wat de website Beat the Microbead of Plastic Soup aangeven? Anders zou ik het ook niet weten..

Maar goed, Als de consumentenbond en de producent het al niet eens kunnen zijn, worden keurmerken etc wel heel ingewikkeld inderdaad :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 10:30

Ik heb alle ingrediënten waar poly in staat bij de Suncover gegoogled en kom geen plastic tegen...
Zij geeft ook aan dat niet alles met polymeren plastics zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 10:31

Gelukkig wordt het wel een breder besproken onderwerp, dus met een beetje hoop volgen producenten en regelgeving snel :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 10:34

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 10:41

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 10:59

Die laatste zin vat het perfect samen. :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 11:11

En elke plastic tube en dop verworden ook tot microplastics.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 14:48

Cer schreef:
Over Vision hoor ik van zeilers dat ze t gebruiken omdat t goed blijft zitten .. :o?

Mn afvinklijstje heeft nu Weleda er nog op staan… #ruimtwellekkerop :')

Speick kun je ook nog naar kijken, ik dacht gelezen te hebben dat die ook goed is en minder een witte waas achterlaat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 15:46

Ik heb een tube spf 50 kids van de action gehaald. Eens zien of die bevalt en wat er precies in zit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 21:33

Needje schreef:
Ik heb alle ingrediënten waar poly in staat bij de Suncover gegoogled en kom geen plastic tegen...
Zij geeft ook aan dat niet alles met polymeren plastics zijn.

Ik kon het ook niet vinden.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:57

pmarena schreef:
Aangezien het toch al helemaal ontspoort, heb ik een prettige mededeling voor fleece liefhebbers: er is niets zo fijn als wolfleece! En je hebt ook nog fleece van katoen *\o/* Dus als liefhebber van natuurlijke materialen hoef je je fleece echt niet op te geven hoor *\o/*

+1 En het is nog prettiger ook, tenminste, dat vind ik dan. Wel schrikbarend duur, dat zeker. Maar bij het juiste merk heb je wel meteen kwaliteit en in mij ervaring is het in sommige topics op Bokt welgeprezen Dilling absoluut NIET de juiste kwaliteit. Wat een troep is dat. Pilt vreselijk na een paar keer dragen en een wasbeurtje. Doe mij maar de duurdere merken zoals Engel, Joha, Living Crafts, etc. Gaat bij correcte behandeling 10-tallenjaren mee. Dale of Norway is iets minder verantwoord misschien maar kwalitatief vrij superieur wat mij betreft en is in mijn ogen daardoor een verantwoordde optie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 21:59

Open anders een wolletjes topic.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:07

Winged schreef:
Urona447 schreef:
Wel een nette reactie van Naif, ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe het kan dat daar zoveel verschil in zit.

Hier net zo. Verschil van 30 naar 20 is veel. Dus hoe zit dat precies.

Overigens zelf afgelopen weekend met een kruidvat-creme gelegen. In de tuin. Ja, uiteindelijk komt het in het riool terecht. Maar verwacht dat daar nog wel een flinke filter in zit qua waterzuivering.

Enig idee wat we momenteel aan waterzuivering betalen? en er ünerhaupt gezuiverd kan worden? Ik vrees dat je geen idee hebt en als dat waar is hoop ik dat je een blanco stem hebt uitgebracht voor de Waterschapsverkiezingen...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:24

Urbanus schreef:
Open anders een wolletjes topic.

Veel te wollig >;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 22:36

Hehehe :=

Ja ook niet aan mij besteed maar de discussie over wat er in je wasmachine achter blijft vind ik wel interessant. Maar misschien niet hier.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:39

Ik vind fleece mensen altijd zo dik maken of zo := er is echt geen enkele manier waarop iemand dat kan dragen en het flatteus is.

Maar: als we fleece dragen hebben we meestal geen zonnebrandcrème nodig dus wel off topic denk :')

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 00:32

Avalanche schreef:
Ik vind fleece mensen altijd zo dik maken of zo := er is echt geen enkele manier waarop iemand dat kan dragen en het flatteus is.

Maar: als we fleece dragen hebben we meestal geen zonnebrandcrème nodig dus wel off topic denk :')

Ondanks zonnebrandcrème heb ik dit jaar toch een aantal maal verbrandde oorranden gehad op dagen dat ik ook fleece droeg. In de winter kan fleece namelijkk prima op de dagen dat het niet regent en keihard waait maar wel de zon aanwezig is.

Of fleece flatteus is ligt aan het model van het kledingstuk en het postuur van de drager. Zoals dat bijvoorbeeld ook voor de skinny jeans geldt.
Het mooie van zonnebrandcrème is dat het postuur er niet toe doet.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 00:50

Haha klopt, en ik vergat even de wintersport :')

Nah, ik vind het echt nooit leuk. Ik probeer me er nog weleens diplomatiek uit te redden, maar ik heb er niet mega veel talent voor tbh :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 07:46

Mijn net gekochte Action tube kids spf50 is dus volgens de verpakking reef safe en microplasticsvrij. YES.
Als ik later tijd heb zal ik nog wel eens naar de ingredienten kijken.