Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 07:53

Heerlijke foto’s Mandy!

Vandaag weer geen tijd voor een wandeling. -O-

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 08:21

Hoop dat het weer zo nog een beetje opklaart, het regent en waait hier nu -O- Ander wordt het een trieste aftocht terug naar huis denk ik

Mooie strandplaatjes Mandy! Vond het strand en de zee altijd zo rustgevend <3

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 08:27

Catori schreef:
Eelmo, Wat zouden onze honden allemaal samen opspeuren? Wat heb jij voor hond?
Ik heb met de mijne mantrailen en detectie gedaan. Die neus werkt super. Zo tof!
Misschien moeten we er een boekje over maken over die 2 ;) Hoop dat je auto snel gefixt is!

Ik ben daar altijd zo benieuwd naar, naar wat ze allemaal opsnuiven op zo'n wandeling! Koda is een lab :) Meestal blond, regelmatig zwart. Maar van binnen altijd blond :D Wij doen jachttraining met hem (voor de leuk) maar mantrailing zou ik ook nog wel eens willen proberen :j

DideH, dat was de lange rit wel waard zeg <3

Lizard, mooi dat uitzicht met die mist! Leuke heksenwandeling met Halloween!

De auto was later gefixt dan gehoopt, dus zijn gisteren toch in de buurt gebleven. Maar ik ga zo spullen bij elkaar rapen voor een lange ronde Mookerheide :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 08:33

Eelmo schreef:
Catori schreef:
Eelmo, Wat zouden onze honden allemaal samen opspeuren? Wat heb jij voor hond?
Ik heb met de mijne mantrailen en detectie gedaan. Die neus werkt super. Zo tof!
Misschien moeten we er een boekje over maken over die 2 ;) Hoop dat je auto snel gefixt is!

Ik ben daar altijd zo benieuwd naar, naar wat ze allemaal opsnuiven op zo'n wandeling! Koda is een lab :) Meestal blond, regelmatig zwart. Maar van binnen altijd blond :D Wij doen jachttraining met hem (voor de leuk) maar mantrailing zou ik ook nog wel eens willen proberen :j

DideH, dat was de lange rit wel waard zeg <3

Lizard, mooi dat uitzicht met die mist! Leuke heksenwandeling met Halloween!

De auto was later gefixt dan gehoopt, dus zijn gisteren toch in de buurt gebleven. Maar ik ga zo spullen bij elkaar rapen voor een lange ronde Mookerheide :)

Blond maar regelmatig zwart _O-

Mookerheid is ook mooi, veel plezier!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 08:51

Mookerheide is mooi :j

Mandy mooi die strandplaatjes.

Aah schattig een egeltje!

Wij doen ook jachttraining met Coco. In het bos gisteren snoof ze van alles op qua geurtjes vooral tussen de gevallen blaadjes. Hier is het droog met een lekker briesje.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 08:58

Dide ik hoop voor je dat het weer wat opknapt! :\

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 11:19

Nou inderdaad. Hier in het midden van het land wel een stevig briesje, maar verder mooi zonnig herfstweer.

Net nog ff snel een rondje park gewandeld voor een frisse neus.

Afbeelding

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 11:42

Het waait idd stevig vandaag, maar in de zon is het heerlijk! <3
We hebben er bijna 5,5km opzitten:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 11:49

Lekker hoor! Mooi park gaucho.

Eelmo ook lekker uitgewaaid.

Het is heerlijk buiten. Vandaag ben ik nog vrij dus net ook lekker gelopen. Helaas pastte mijn auto er niet meer bij op mijn favo plekje om het bos in te gaan dus eentje verder gepakt, rustig losloopgebied achter een camping.

Afbeelding

Afbeelding

Hond was in het begin beetje hyper want het stikt daar van de vogels en die moest ze allemaal achterna. Gelukkig luistert ze goed naar de fluit.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:07

Haha ja je bent een jachthond of je bent het niet ~~}>
Mooie plaatjes

Eelmo ook, lekker uitwaaiweer

Mirjam welkom, leuk plaatjes uit Denemarken!

Mandyy ik dacht even dat het plastic flamingo‘s waren. Wat een leukerds!
Mooie foto’s heb je gemaakt in Renesse!

SsSimonee lief dat egeltje <3

DideH paddenstoelen!!! *\o/*

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:05

Mooie foto's Gaucho, Eelmo en Susan. Heerlijk om er al zo vroeg uit te zijn met zo'n zonnetje erbij

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:29

Ik wilde eigenlijk het bos in om een rondje met het paard te lopen, maar ik hoor dan in mijn hoofd de boswachter waarschuwen voor vallende takken en bomen enzo. Dus even kijken als ik ter plaatse ben hoe hard het nou echt waait.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 13:33

Prachtige foto's weer op deze pagina! <3

Het weer is inderdaad erg herfstig haha.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:20

Hilary schreef:
Ik wilde eigenlijk het bos in om een rondje met het paard te lopen, maar ik hoor dan in mijn hoofd de boswachter waarschuwen voor vallende takken en bomen enzo. Dus even kijken als ik ter plaatse ben hoe hard het nou echt waait.

Dat zal nog wel meevallen toch? Het waait stevig hier, maar niet zo heftig dat alles om gaat. Scheelt ook dat er nu al veel blad uit de bomen is :) Veel plezier, als je wel nog gaat!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:23

Eelmo schreef:
Hilary schreef:

Dat zal nog wel meevallen toch? Het waait stevig hier, maar niet zo heftig dat alles om gaat. Scheelt ook dat er nu al veel blad uit de bomen is :) Veel plezier, als je wel nog gaat!

Ik wou heel graag naar het bos, maar ik neem het risico ook niet vandaag. Heb een keer toen het veel minder hard waaide een tak voor me neus op de grond zien vallen, ik wil niet weten hoe het met mijn hoofd was gegaan als ik eronder liep :n er zit hier juist nog redelijk veel blad aan de bomen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:41

Toch nog even droog geweest een paar uurtjes *\o/* :')

Man wat een wind, eerst 3km tegen de wind in gelopen, 50 minuten over gedaan terwijl ik echt mn best deed en normaal de 5,5km per uur wel haal :') wat een uitputtingsslag, maar wel lekker uitgewaaid. De 3km weer terug kreeg ik een duwtje in de rug van de wind, ging ineens heel rap :))

Zag er wel heel mooi spooky uit met de ‘zandmist’. Nog even een warme choco gedronken in strandtent en toen weer de rit naar huis gemaakt. Trok daar weer helemaal dicht, maar hier is er een aardig zonnetje :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog een kwal gespot

Afbeelding

Als het bij jullie zo hard waait als het op het strand deed zou ik inderdaad oppassen met in het bos lopen!

Toch mooi plekje gevonden Susan!
En heel mooi eelmo <3
Mooi zonnetje door de bomen Gaucho!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:47

Heerlijk wel weer al die wandel foto’s!

Ik ben ook altijd wel voorzichtig hierin ja, met bossen ingaan met dit weer, want hier valt echt heel veel naar beneden vaak qua dikke takken enz en voor mezelf nog tot daar aan toe maar wil het risico met Arya dan vooral niet nemen want die let er natuurlijk al helemaal niet op/is er helemaal niet op voorbereid met lopen. Al kan er uiteraard altijd iets onvoorziens gebeuren want je kunt niet alles voorkomen, maar toch haha.

Ik zoek dan op dagen als vandaag hier in de omgeving eerder routes op met veldwegen ed, meer open stukken bv. op de heides ed. Hier is de afgelopen jaren veel schade geweest aan de bossen overal en op sommige plekken valt heel snel veel om/naar beneden doordat veel bomen al flinke stormen te verduren hebben gehad en steeds minder kunnen verdragen. Ik vind het hier vandaag ook te hard waaien moet ik zeggen om met een goed gevoel het bos in te gaan.

Wij hebben sowieso een rustdag vandaag dus dat scheelt haha. Ik vind het wel heerlijk om te wandelen met die herfst dagen en die wind! Maar dan idd wel zo min mogelijk bos gebied just to be safe. Maar het zal ook heel specifiek en plek afhankelijk zijn en ieder voor zich dus even inschatten wat wel/niet handig is en kan. Het kan bv. Hier heel hard waaien en 5km verderop valt het wel weer mee ook.

Edit:
Omdat ik vandaag geen wandel foto’s heb, hier iets uit de archieven: Een paar weken geleden in Houthem. Heerlijk rondje gehad met paarden, koeien, reetjes en wild zwijn sporen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 01-11-22 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:53

Wat een gave strand foto's, vooral die 2e! Je moet alleen niet tegen de wind inlopen met het zand, haha

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 15:08

moonsparkle schreef:
Wat een gave strand foto's, vooral die 2e! Je moet alleen niet tegen de wind inlopen met het zand, haha

Ben lekker gezandstraald ja :') Mensen riepen ook: je loopt de verkeerde kant op :+
Zolang je beetje bij de branding liep was het zand nat en liep je niet in die zandwolk, maar toch zit inderdaad alles onder het zand _O-

Knappe Arya hierboven!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:05

Mandy die Flamingo bracht me van de wijs, want ik dacht dat je in Nederland op het strand was. Wellicht iets gemist→ dan sorry maar ik ren me rot hier in het topic om het bij te houden.

Ik zie hele mooie strandfoto's van Dide, mooie foto's van Cursebreaker en vele anderen.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:16

Mooie foto's weer van iedereen!
Ook dat strand in de harde wind.
En een egeltje.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:41

Klopt hoor, de flamingo’s waren binnen bij Center Parcs (daar waren we een dagje zwemmen).

Vandaag bij de Loonse en Drunense duinen gewandeld en nu weer thuis. Zal zo de foto’s eens bekijken en wat plaatsen.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:51

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:08

Zoals het op het strand tekeer gaat zo hard waait het hier niet hoor. Maar dat zand is wel prachtig, kun je ook gewoon lekker met je rug in de wind een tijdje naar kijken.

Ik dacht ook dat het plastic flamingos waren.

Mooi daar bij Heerlen. :j

Ik loop graag in het bos met wind. Ik vind het op de Heuvelrug wel meevallen, meeste eikels zijn uit de boom en meeste blad is er ook wel af. Heerlijk luisteren naar het ruisen van de wind en kijken naar al het blad wat naar beneden dwarrelt. Pas bij windkracht 8 a 9 ga ik het bos niet meer in.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:16

5,5km gelopen vandaag

Afbeelding