Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 19:15

Zal ik aftrappen dan haha.

Ik ben marlissa, 29 jaar en woon met mijn vriend Lenn van 34 momenteel nog in Vlaardingen in een veel te duur particulier huurappartement.

Zijn opzoek bij m'n zus in de buurt naar een leuke woning maar in dorpjes heel lastig.

Werk als verpleegkundige voor een detacheringsbureau en zit momenteel vanaf half maart tot 8 januari op een Korsakov afdeling in Gorinchem.

Heb twee paarden samen met mijn zus welke bij haar aan huis staan in holthees. Daar ook kippen lopen en ben er heel vaak.

Heb verder twee gehandicapten honden, driepootjes ivm kanker en een herder.

En dit wordt onze eerste zwangerschap

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 19:47

Leuk <3

Ik ben Marieke, ben 32 jaar en woon met mijn vriend Daniël, ook 32, in Emmen. We hebben 1 kat, 2 ratjes en 2 vissen.
Dit is ook de eerste zwangerschap.
Zowel Daniël als ik hebben geen broers en zussen. Dus de kleine van ons gaat genoeg aandacht krijgen van de opa's en oma's ;)

Ik werk in het voortgezet speciaal onderwijs. Hierop zitten leerlingen met gedragsproblemen. Daniël werkt ook op een middelbare school, als docent biologie.

Lisewiesje

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 20:02

Ik ben Lisette 28 jaar en ben getrouwd met Elwin 36 jaar. Ik werk op een psychogeriatrische afdeling in het verpleeghuis en mijn man zit in de bouw al glaszetter.

Wij leven samen met onze hond een Rhodesian Ridgeback van 4 jaar en ik heb een paard bij kennissen staan.

Zijn al gezegend met 1 zoontje Dean van 2 jaar, na een lang ICSI traject in DL nadat NL ons had opgegeven. Nu het geluk weer pril zwanger te mogen zijn na weer een traject van 1,5 in DL.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:19

Vriendin ligt in c.oma en aan de b.eademing. Iets zeldzaams met haar l.ever en ze weten niet wat.

Hoe het met de kleine gaat weten we niet.

Kotsmisselijk, jankend en ziek hiervan zeg. Hoe erg ook voor haar familie, de mega zorgen om haar en om de kleine die zo veel te vroeg geboren is.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:31

Ah wat klote... heel veel sterkte en hopelijk komen ze er samen goed uit :knuffel:

Gnome, ik heb ook voornamelijk in de avonden misselijkheid. Meestal een paar uur last van voordat het eruit komt. Ik hoor inderdaad vaker over ochtendmisselijkheid, maarja dan zijn we maar apart. -O-

Ik ga verder niet heel uitgebreid reageren nu dames, sorry. Ik ga zielig op bed liggen. :')

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 06:29

Marlis schreef:
Vriendin ligt in c.oma en aan de b.eademing. Iets zeldzaams met haar l.ever en ze weten niet wat.

Kotsmisselijk, jankend en ziek hiervan zeg. Hoe erg ook voor haar familie, de mega zorgen om haar en om de kleine die zo veel te vroeg geboren is.

Sh*t, wat een vreselijk nieuws.
Heel veel sterkte! Y;(
Ik blijven hopen en duimen op een goed herstel voor beide.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 06:53

Marlis schreef:

Jeetje wat vreselijk zeg :(:) hele dikke knuffel en veel sterkte! Hopelijk komt er snel goed nieuws!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 07:04

Heel veel sterkte Marlis

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 07:22

Wat vreselijk Marlis, heel veel sterkte en hopelijk zijn ze er snel achter hoe ze je vriendin kunnen helpen bij haar gezondheid! En hopelijk sterkt de kleine ook snel aan!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 09:24

Marlis schreef:

Wat een vreselijk nieuws. Hoop snel op betere berichten Y;(

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 09:29

[***] schreef:
Ah wat klote... heel veel sterkte en hopelijk komen ze er samen goed uit :knuffel:

Gnome, ik heb ook voornamelijk in de avonden misselijkheid. Meestal een paar uur last van voordat het eruit komt. Ik hoor inderdaad vaker over ochtendmisselijkheid, maarja dan zijn we maar apart. -O-

Ik ga verder niet heel uitgebreid reageren nu dames, sorry. Ik ga zielig op bed liggen. :')

Zo lag ik er gisteren ook bij inderdaad. Heb ook niks meer kunnen eten de hele avond, kwam er gelijk weer uit zetten. In de nacht vreselijke pijn in m'n maag gekregen en een heel klein beetje vla gegeten. Ben de hele nacht van alles wakker geworden en dan gelijk weer misselijk. Net om 10 uur kon ik echt rennen naar de wc anders was ik nog te laat ook. Oftewel, het is nu al een prachtige dag. _/-\o_

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:23

Gnome schreef:
[***] schreef:

Zo lag ik er gisteren ook bij inderdaad. Heb ook niks meer kunnen eten de hele avond, kwam er gelijk weer uit zetten. In de nacht vreselijke pijn in m'n maag gekregen en een heel klein beetje vla gegeten. Ben de hele nacht van alles wakker geworden en dan gelijk weer misselijk. Net om 10 uur kon ik echt rennen naar de wc anders was ik nog te laat ook. Oftewel, het is nu al een prachtige dag. _/-\o_

Ook al een slechte nachtrust dus, schiet niet op als je de hele dag al beroerd ben

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:24

De kleine van vriendin wordt om 15:00 uur vanmiddag naar zijn moeder gebracht. Dan worden er ook fotos gemaakt door zo stichting die dat bij hele zieke moeders of babys doen in het ziekenhuis.

Vanmiddag hebben de ouders een afspraak met de arts van haar.

En helaas weten ze nog steeds niet hoe ze kunnen bestrijden wat zij heeft.

Vanmorgen een octopus knuffeltje besteld en wordt een deze dagen bij vriendin haar ouders bezorgd. En een mooie kaart voor der familie.

Toch vreselijk, in een onwijs goed ziekenhuis liggen maar niemand die weet hoe ze je ziekte kunnen bestrijden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:51

Wat een nachtmerrie Y;(

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 12:43

Klinkt inderdaad als horror. Voor de zwangerschap was ze niet bekend met leverproblemen?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 14:43

Gnome getsie, gaat nog niks beter dus. Vervelend dat je ook geen nachtrust hebt, dat put je alleen maar meer uit.

Marlis ik krijg echt kippenvel van je verhaal. Wat intens verdrietig en spannend is het zeg :( Ook voor haar familie en vrienden. Lijkt mij heel naar al die onzekerheid!

Ik ben vanochtend weggestuurd van mijn werk. Werd ineens helemaal niet goed, beroerd en voelde mij heel slap. Kon amper nog op mijn benen staan. Voor de zekerheid contact gezocht met de verloskundige en die vermoed een te lage bloeddruk. Ik had voor vanavond al een afspraak staan gelukkig, dus dan gaan ze meteen kijken of dat zo is.
Valt al met al dus mee, maar voel mij er niet echt jovel om!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 14:45

mriek1990 schreef:
Gnome getsie, gaat nog niks beter dus. Vervelend dat je ook geen nachtrust hebt, dat put je alleen maar meer uit.

Marlis ik krijg echt kippenvel van je verhaal. Wat intens verdrietig en spannend is het zeg :( Ook voor haar familie en vrienden. Lijkt mij heel naar al die onzekerheid!

Ik ben vanochtend weggestuurd van mijn werk. Werd ineens helemaal niet goed, beroerd en voelde mij heel slap. Kon amper nog op mijn benen staan. Voor de zekerheid contact gezocht met de verloskundige en die vermoed een te lage bloeddruk. Ik had voor vanavond al een afspraak staan gelukkig, dus dan gaan ze meteen kijken of dat zo is.

Ohhh jasses en eng ook wel even. Voel je je nu wel weer oké? Rustig aan maar en hopelijk inderdaad gewoon even een lage bloeddruk.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 14:47

Pf wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte Marlis! :knuffel:

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 14:56

Citaat:
Ohhh jasses en eng ook wel even. Voel je je nu wel weer oké? Rustig aan maar en hopelijk inderdaad gewoon even een lage bloeddruk.

Ja was wel even schrikken. Zeker omdat ik mij ineens zo slap voelde worden. Gelukkig hebben de leerlingen het niet gezien, die zijn opgevangen door collega's.
Voel me nu wel weer oké. Heb veel geslapen vandaag en moest verplicht boullion drinken en suikervrije zoute drop eten.
Morgen maar even kijken hoe het gaat. :)

Hoe voel jij je nu? Nog iets kunnen eten vandaag?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:33

mriek1990 schreef:

Oei dat klinkt niet fijn zeg… hopelijk gaat je bloeddruk snel weer een beetje omhoog!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:35

Aangezien ik vanmorgen een halve hartaanval kreeg, wil ik jullie dit nog even vertellen :+ Vanmorgen deed ik de cb wekenindicator en die was negatief. Paniek, want was m’n test van gisteren dan vals positief? Nee dus, want met dezelfde urine was de cb ultravroeg wel positief.

De cb weken indicator detecteert bij 25 mIU/ml en de ultravroege cb detecteert bij 10 mIU/ml oftewel, het is echt mega pril en ik denk dat ik de wekenindicator nog even moet uitstellen? Wat zouden jullie doen? Het is me in ieder geval wel pijnlijk duidelijk dat je gewoon moet wachten tot je nod (die is bij mij morgen).

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:06

Bhodi schreef:
Aangezien ik vanmorgen een halve hartaanval kreeg, wil ik jullie dit nog even vertellen :+ Vanmorgen deed ik de cb wekenindicator en die was negatief. Paniek, want was m’n test van gisteren dan vals positief? Nee dus, want met dezelfde urine was de cb ultravroeg wel positief.

De cb weken indicator detecteert bij 25 mIU/ml en de ultravroege cb detecteert bij 10 mIU/ml oftewel, het is echt mega pril en ik denk dat ik de wekenindicator nog even moet uitstellen? Wat zouden jullie doen? Het is me in ieder geval wel pijnlijk duidelijk dat je gewoon moet wachten tot je nod (die is bij mij morgen).

[ [url=m/VzDHut.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind al die testen zoidzo lastig.. ik teste met Kruidvat en action testen positief, begon heel licht dat wel.

Toen clearblue gedaan en die gaf aan zwanger 2-3 weken, week later gaf die aan zwanger 3+.

Bij verloskundige niks te zien behalve vruchtzakje dus twee weken in spanning en 21e terug.

Dus niks uit op te maken uit die testen. Ik weet mn cyclus niet dus is afwachten. Maar de een krijg met die testen een 3+ als ze al 8 weken zijn en de ander met 4 weken bij wijze van

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 20:56

Hoe was je afspraak mariek?

Hier een gekke avond. Zoals verwacht hing ik om half 7 weer boven de wc. Toen heb ik mijn man geappt: IK WIL PIZZA! Het stomste idee ooit zou je denken maar gek genoeg gaat het meeste eten goed waar ik echt enorm veel zin in heb. Heb dus ook gewoon een hele pizza weg zitten kanen en paar glazen drinken. Nu wel iets misselijk aan het worden maar kan ook van de vermoeidheid zijn. Hoop dat ik het eruit kan slapen. Truste ladies!

Ohja ivm oude 'vrienden' op bokt ga ik mezelf niet in het topic voorstellen maar zal jullie even via pb laten weten wie ik ben :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:17

Bedankt voor het delen van je ervaring Marlis! Ik heb ovulatietesten gebruikt dus ik weet ongeveer m’n cyclus wel :)

Fijn dat je in ieder geval iets binnenhoud Gnome! Zo merkte ik gisteren en vandaag dat ik eind van de middag/begin van de avond misselijk word, niet zo erg als jij, maar genoeg om weinig eetlust te hebben. Ik heb letterlijk chocoschelpjes met melk en een paar blokjes kaas gegeten als avondeten :+

Morgen m’n nod dus dan voelt het een soort van “veilig” totaal geen menstruatie te bekennen, dus misschien ga ik me vanaf morgen dan ook echt zwanger voelen. Omdat ik nu nog voor m’n nod zit, mag ik van mezelf nog niet helemaal blij zijn ofzo… kan m’n vriend wel eindelijk het boek “help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt” geven haha

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 21:21

Bhodi schreef:
Bedankt voor het delen van je ervaring Marlis! Ik heb ovulatietesten gebruikt dus ik weet ongeveer m’n cyclus wel :)

Fijn dat je in ieder geval iets binnenhoud Gnome! Zo merkte ik gisteren en vandaag dat ik eind van de middag/begin van de avond misselijk word, niet zo erg als jij, maar genoeg om weinig eetlust te hebben. Ik heb letterlijk chocoschelpjes met melk en een paar blokjes kaas gegeten als avondeten :+

Morgen m’n nod dus dan voelt het een soort van “veilig” totaal geen menstruatie te bekennen, dus misschien ga ik me vanaf morgen dan ook echt zwanger voelen. Omdat ik nu nog voor m’n nod zit, mag ik van mezelf nog niet helemaal blij zijn ofzo… kan m’n vriend wel eindelijk het boek “help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt” geven haha

Ik voel me pas echt zwanger sinds ik het kloppende hartje heb gezien maar dat komt ook omdat ik in de eerste weken nog wat bloed was verloren. Was dus beetje bang dat ik gewoon ziek was geworden van een bacterie ipv de echte mini parasiet :').

Hebben jullie ook een app waarin je kunt zien hoe je kindje er zogenaamd uit ziet nu? Dit is onze prachtige alien nu haha :')

Afbeelding