Hoe overleef jij… 38 graden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Hoe overleef jij… 38 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:09

Kwart voor negen was het in Hoek van Holland al 27 graden zag ik op de KNMI site :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:11

Vannacht - ondanks keelpijn - opzich best prima geslapen. Wel alleen onder een dekbedhoes ipv dekbed, maar toch heel wat uurtjes weg kunnen tikken. Wel met open raam geslapen (buiten was koeler dan binnen). Gisteren de boel aardig 'koel' kunnen houden met 23 graden. Toen het een paar weken terug ook wat warm was had ik het binnen al snel 27 graden. Zonder zonnedoek. Dus dat ding is wel een uitkomst.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:13

prompter schreef:
Kwart voor negen was het in Hoek van Holland al 27 graden zag ik op de KNMI site :=

As we speak, 29 graden hier in de schaduw. We gaan naar 38 vandaag volgens de weermannetjes, dus nog een kleine 10 te gaan :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:15

Arabesk schreef:
Onze katten liggen de hele winter vlak voor de houtkachel :+ die vinden dit perfect

Zo herkenbaar! Hier willen ze ook juist buiten zijn in plaats van in het koele huis.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:16

Nou, onverwacht een dagje vrij.
Gisteren de hele middag de airco aan gehad. Was continu 22,5 in mijn appartement. Zonder airco loopt t snel richting de 30, dus ik klaag niet. Zal wel een fikse rekening worden, maar daar zit ik niet mee. Ik, en ook mijn konijntjes, zitten er lekker koel bij {:}

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:53

Hier ook prima geslapen!

Wel zijn mijn darmen van slag met dit weer..
Ben nu veel water aan het drinken om straks de werkdag te trotseren :P

Sterkte allemaal vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:58

Echt de heisa omdat het een dag heet is :+ Overal paniek om de hitte, waarom doen we in Nederland altijd alsof de wereld vergaat :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:13

Hier nu 21 graden in de serre. Alles dicht.
Oudste kat was in 2019 overhit zelfs naar de da geweest nu ligt hij heerlijk onder de airco te slapen.
Beste aankoop van dit jaar op mijn electrische fiets na _O-

Paarden stonden vandaag al om 6 uur buiten staleigenaar appte dat ze om 11.15 weer naar binnen gaan of ik even wilde helpen.
Geen probleem ik ben toch vrij.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:21

Heb net ook de airco al aangedaan, was 26 graden hier -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:22

Relaxed schreef:
Echt de heisa omdat het een dag heet is :+ Overal paniek om de hitte, waarom doen we in Nederland altijd alsof de wereld vergaat :')

Hier ook. Zijn ze al 2 weken over bezig. :+
Ik heb al een paar keer gedacht dat ze beter 2 weken op voorhand hadden verwittigd dat de dam in Eupen kapot was vorig jaar.
Dan zou Wallonië niet zo'n ramp meegemaakt hebben ;( :x

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:23

lekker vroeg alles gedaan, paarden naar buiten, stallen gemest, krantenwijk gelopen en boodschappen gedaan.... en de rest van de dag als een zeester op de badkamervloer :)

nee hoor, ik blijf lekker binnen en heb mn ventilator aan. rustig aan, het wordt vanzelf weer morgen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:24

Relaxed schreef:

Dit.
Wat een gezeik en paniek omdat het een keer warm wordt. Nou en?!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:27

Voor de mensen die buiten moeten zijn:
Draag een pet. Ik heb uren in de volle zon gewandeld met zware bepakking in de Afrikaanse zomer en zonder pet was ik daar niet goed door heen gekomen.
En haal een sportdrankje of ORS en een zakje zoute chips :9

Ik vind het dus ook wel hilarisch hoe erg reageert wordt op een warme dag :+ maargoed, we zijn er hier ook niet op gemaakt. Dieren hebben geen schaduw, mensen realiseren zich niet hoe warm het is voor de dieren, werkgevers hebben geen idee wat ze kunnen aanpassen om het veilig te maken voor de werknemers en de huizen zijn er ook niet opgebouwd..

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:29

Goof schreef:
Relaxed schreef:

Dit.
Wat een gezeik en paniek omdat het een keer warm wordt. Nou en?!

Inderdaad. En het mooie is dat het ook vanzelf weer kouder wordt :)*

Maar misschien gaat de tijd sneller als je heisa maakt :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:33

Het is per mens heel verschillend he. Zoals je gister kon lezen zaten er gisteravond mensen al onder een kleedje terwijl andere uit hun huis bakken. Ik zit bijvoorbeeld zelf in een blikken stacaravan in de volle zon zonder airco. Opzich geen problemen mee, het is wel warm. Ik spring dan gerust even in het zwembad en ben ik lekker afgekoeld. Er zullen ook mensen zijn met een mindere gezondheid. Die hebben er gewoon echt last van.

Als je de hele dag in een koel huis kan zitten met eventuele airco is de warmte inderdaad niet zo'n probleem. Helaas heeft niet iedereen deze luxe ;)

Ik vind het vooral heel erg vervelend voor het gras wat kort is, en nu dus hartstikke dood gaat...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:33

Makkelijk oordelen als je er gewoon goed tegen kan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:36

Kabayo schreef:
Ik zit bijvoorbeeld zelf in een blikken stacaravan in de volle zon zonder airco.

Idem. Ding is niet geïsoleerd en wordt loeiheet. Voordeel van niet geïsoleerd? Zodra de zon er af gaat in de avond koelt hij vlot af. Overdag een plekje in de schaduw zoeken, niks aan de hand.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:36

Relaxed schreef:

Omdat Nederland hier niet op aangepast is. Veel mensen hebben een huis wat veel te erg opwarmt (doorzonwoning, appartement met plat dak). Daarnaast moeten veel mensen gewoon doorwerken en niet zoals in zuidelijke landen een siësta of aangepast rooster kunnen krijgen.

En ja, misschien vergaat de wereld wel echt door de hitte en branden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:40

Er zijn ook gewoon mensen die niet tegen de hitte kunnen, niet iedereen vind 38 graden een heerlijke temperatuur.
Er is trouwens gisteren een man overleden die op een bedje lag te zonnen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:03

Bellatrix schreef:
Heel slim. En zolang je rijdt blijft het ook redelijk koel in de trailer.

Ja, we hebben een bus, maar wel airco in de cabine en dat waait wel wat door. Maar meneer staat heerlijk op de kliniek en daar is het koeler dan hier, dus helemaal goed!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:03

juval schreef:
het wordt vanzelf weer morgen.

_O-
Laten we dat vooral hopen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:07

purny schreef:
Er zijn ook gewoon mensen die niet tegen de hitte kunnen, niet iedereen vind 38 graden een heerlijke temperatuur.

Ik vind alles onder de 15 graden ook geen heerlijke temperatuur, hoor je mij ook niet over.. Echt, we kunnen er toch niks aan doen, door er zo de nadruk op te leggen wordt het echt niet beter..

En die man, waaraan is ie overleden? Jij weet dat blijkbaar?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:10

Biks2 schreef:
Relaxed schreef:

Omdat Nederland hier niet op aangepast is. Veel mensen hebben een huis wat veel te erg opwarmt (doorzonwoning, appartement met plat dak). Daarnaast moeten veel mensen gewoon doorwerken en niet zoals in zuidelijke landen een siësta of aangepast rooster kunnen krijgen.

En ja, misschien vergaat de wereld wel echt door de hitte en branden.

Daarnaast scheelt die heise (het hitteplan) dus daadwerkelijk doden, natuurlijk is het een beetje suf dat er blijkbaar zo'n plan nodig is, maar ondanks dat de groep ouderen groter is sterven er minder, dankzij die heisa.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:11

Gedeelde smart is halve smart

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:13

purny schreef:

Ok, verdrietig genoeg, maar wat is de doodsoorzaak?? Heb je daar ook info over?