Iris82 schreef:Wat moet men eigenlijk bij de rest van die dag van de bestraling voorstellen? Je mag waarschijnlijk helemaal niet je bed uit? Kun je wel omhoog of op je zij?
Wat goed om te horen dat je tumor kleiner wordt!
Dag 1 moet ik om 16u aanmelden en dan wordt er een vaginale spoeling gegeven en een lavement.
Dag 2 om 6u in de ochtend nieuw lavement en opnieuw een vaginale spoeling, omstreeks 7u30 richting operatiezaal en dan wordt het apparaat ingebracht. Vanaf het is ingebracht mag je niet meer uit bed en enkel nog op je rug liggen en een klein beetje gekanteld maar echt niet hoog… je hebt dus ook een blaassonde
Ik was rond 10u wakker en om 10u30 is de eerste scan gemaakt, de ct, daarna door naar de mri-scan. Ik was rond 12u terug op de kamer. Dan zijn ze me omstreeks 16u terug komen halen voor de eigenlijke bestraling… daarna heb ik nog bezoek gehad van men vriend maar voor de rest lig je daar maar te liggen
Dag 3 heb ik rond 9u opnieuw de ct scan gehad voor te zien of alles nog goed zat en rond 11u hebben ze de bestraling opnieuw gegeven, dan hebben ze het toestel terug verwijderd. En mocht ik wel weer rechtop en mocht ik ook vrij snel naar huis in de namiddag.
Nu heb ik nog wel wat last van buikpijn maar al bij al valt het mee… ik ben wel nog misselijk