Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 10:46

Ik weet niet goed meer wie het advies gaf, maar je had gelijk. Ik ben vandaag 11 dpo en deed een early test, die was natuurlijk negatief, zware teleurstelling terwijl het misschien niet eens nodig is… even met m’n neus op de feiten gedrukt en ik ga nu rustig wachten met testen tot m’n menstruatie uitblijft :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:32

Jammer Bhodi, hopelijk over een week toch een positieve test! Wanneer zou je ongesteld moeten worden?

Ik zit ook op het wachtbankje, wachten vind ik lastig. Al is bij mij de kans erg klein dat het deze maand raak is. Dus ik wacht meer tot ik weer verder kan ;)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 16:56

Lastig Cynthier, hopelijk is deze ronde 'n verbetering zichtbaar en kan je vriend het wat los gaan laten.

Oh Bodhi, zo herkenbaar... Die testen lijken in die weken een verslavende werking te hebben :))

Voor degene die gebruikmaken van ovulatietesten: geeft dat jullie stress of juist rust?
Er is hier ook 'n vrouw met PCOS toch, gebruik jij ovulatietesten?

Ik heb pcos en mijn cyclus is onregelmatig (tussen de 30 en 78 dagen.....). Mijn vorige cyclus heb ik echt gemerkt welke week mijn eisprong was, aan alle lichamelijke symptomen. Dat gaf stress na de eisprong, als in "was 't raak?!", maar wel rust dat ik wist wanneer die vruchtbare periode was.

Deze cyclus (momenteel dag 30) heb ik nog geen eisprong/symptomen van de eisprong gemerkt. Ik heb een aantal dagen ovulatietesten gebruikt, dag 1 was spierwit, dag 2 'n licht streepje en dag 3 weer spierwit... Een aantal dagen niet getest.. En nu weer 'n licht streepje. Ik twijfel nu of het rust gaat geven om 'n volgende ronde consequent te testen.
Maar als de cyclus dan 70+dagen is, word ik daar wellicht niet heel gelukkig van..
Daarnaast heb ik ergens gelezen dat ovulatietesten bij vrouwen met PCOS niet altijd betrouwbaar zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat zouden jullie doen?

Eigenlijk hadden we ons voor genomen om eerst gewoon aan te kijken, maar ook dat is errug moeilijk :))

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:10

Ik ben met de ovulatietesten begonnen om het voor mijn vriend visueler te krijgen en omdat ik na bijna 15 jaar pil slikken geen idee had van wat ik kon verwachten.

Maar tot nu toe loopt mijn cyclus mooi elke 27/28 dagen en voel ik mijn eisprong ook heel duidelijk. En dan geven de testen niet heel veel extra stress. Ik weet zonder testen nu ook wanneer het zover is en dan duurt wachten net zo lang als met testen :=

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:34

Ik heb ook pcos. Gebruik geen ovulatie testen. Puur omdat dat bij mij geen zin heeft.

Overigens nu ook ovulatie inductie en hormonen voor de eisprong dus in feite niet nodig :)

Ik ben blij dat ik dinsdag geopereerd ben. Was nog even spannend of het mocht ivm eventuele zwangerschap. Maar uiteraard vandaag ongesteld geworden. Dus blij dat ik het toch gedaan heb.

Zijn we daar vanaf. Geen onzekerheid meer en hopelijk met meer lucht een hopelijk toekomstige zwangerschap tegemoet :)

Wat een heftige verhalen hier trouwens. Ben er gewoon een beetje stil van.

Hele dikke knuffel voor iedereen :knuffel:

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:42

Bedankt voor jullie reacties.

Saul: heeft het geen zin, omdat de testen niet betrouwbaar zijn bij je? Of heeft 't 'n andere reden?

Fijn dat je operatie dan toch door is gegaan, hoe voel je je nu?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:43

Mij geven/gaven ovulatietesten rust. Ik weet wanneer mn eisprong is en wanneer ik (voorheen) sex moest hebben om de grootste kans te hebben of (nu) wanneer ik onbeschermde sex echt moet vermijden om de kansen klein te houden.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:49

Eerder had ik nooit een positieve ovulatie test.

In dit traject wel. Had ik een knal test terwijl volgens de echo’s het eitje nog een week heeft gezeten :=

Overigens kan ik meestal mijn eisprong wel voelen. Voelt niet altijd even fijn, kan nou niet zeggen dat dat erg bevorderlijk is voor je zin in seks :+

Het gaat iedere dag een beetje beter ! Ben geholpen aan mijn neus dus kan eigenlijk prima lopen enzo.

Ik mag alleen niet tillen en bukken. Super handig ook met een 2 jarige :):)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 21:53

Pittig Cynthier! Sterkte

Jasia spannend allemaal

Froukje heerlijk zulke vaste cyclus en het voelen van de eisprong is wel fijn!
Zou persoonlijk dan ook niet ovulatie test doen.

Saul balen dat je niet zwanger bent. Hopelijk herstdl je snel van de operatie.

Wenk zo is het voor iedereen verschillend. Ik test juist niet, omdat ik er niet zoveel mee bezig wil zijn. Daarnaast ben ik zeer regelmatig dus verwacht mijn eisprong op/rond de 14e dag.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 11:10

mag ik hier ook meekletsen? :D wij hebben een zoontje van 2,5 en gaan nu toch voor een tweede! ik zit ook weer op het wachtbankje :x.

hebben het nu nog zonder ovulatietesten gedaan, maar sinds de corona vaccinatie is wel mn hele cyclus van de leg |o heb ze wel al in huis, wellicht volgende maand als het nu niet raak is.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:41

Welkom miesemuisje. Geduldig afwachten dus :D

Ik heb net een early zwangerschapstest gekocht :+ ik ben al een paar dagen misselijk en wil niet testen om 6.00 voordat ik ga werken en wachten tot het weekend lukt ook niet helemaal ;)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 14:14

Spannend weer miesemuisje. Vorige keer snel aangeteld?

Lovelys waarom jezelf gek maken?
Je hebt m gehaald. Dan kun je m maar beter gebruiken toch ;)

Hier mijn medicatie weer opgehaald. Volgende week echo.
Op naar ronde 2. of Nouja eigenlijk ronde 18 maar toch. Ronde 2 van de ovulatie inductie dan toch.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:06

Welkom Miesemuisje!

Spannend Lovelys! Laat je het ons weten? :D

Succes Saul!

Hier vandaag contact gehad met de gynaecoloog. Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden (5wkn nu) en vroeg me af wanneer ik die kon verwachten. Ze gaf aan dat het nog wel even kon duren ( |( ) maar dat als ik me zorgen maakte ik wel langs mocht komen voor een check.

Nu maak ik me niet echt zorgen, maar die onwetendheid maakt me wel onzeker. Wil gewoon weer 'groen licht' krijgen om te gaan klussen :P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:27

Alsof de duivel ermee speelt maar ik heb sinds vandaag enorm het gevoel dat ik ga menstrueren. Tis alweer even geleden natuurlijk :+ maar dit had ik voorheen ook altijd. Meer afscheiding, winderig (pardon me := ) en wat krampen.
Zal me benieuwen maar denk dat ik ergens komende dagen ongesteld ga worden *\o/*

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:37

Primavera, spannend, ik duim dat je gauw ongesteld bent!

Lovelys, ben benieuwd, ik duim voor een duidelijk resultaat... ;)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:37

Dat zou heel mooi zijn, ik duim voor je! *\o/*

Spannend Lovelys! Ook voor jou duimen draaien.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 20:01

Saul Ja heb nu afgesproken met mijn man, dat ik hem morgenochtend doe. Hopelijk doet de medicatie het goed!

Primavera Ja natuurlijk. Ik hoop voor je dat je super snel ongesteld wordt!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:29

Helaas negatief

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:34

Jammer lovelys!

Zit je al op je nod of nog niet? Omdat je een early hebt gekocht?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:00

Ik ben gisteren ongesteld geworden helaas. Op naar de volgende keer :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:03

Nee ergens deze week (waarschijnlijk donderdag)

Jammer Bhodi.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:08

Oh jammer Bodhi...

Balen lovelys, maar nog wel hoop dus.

Wel leuk om zo jullie belevenissen te lezen en mezelf erin te herkennen van toen we actief bezig waren voor een kindje.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:15

WenK nou denk niet hoop hoor. De kans dat ik zwanger zou zijn was al heel klein en omdat ik dus misselijk ben getest om mijzelf niet gek te maken. Ik verwacht dus gewoon mijn ongesteldheid donderdag. Ben ik zaterdag/ zondag nog steeds niet ongesteld dan doe ik wel weer een nieuwe.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:08

Lovelys, geen bloed geeft moed zei ik altijd... ;) Maar idd, als de misselijkheid van een zwangerschap zou zijn had je t nu ook op een test moeten zien.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:48

Jammer Bodhi en Lovelys!
Volgende ronder wellicht raak :D