Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisan89

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:51

Ik was ook al een tijdje aan het meelezen in het zomertopic, maar ga nu hier graag meelezen!
Vanochtend alles even gelezen en ik ga proberen mee te kletsen- maar ik ben een betere lezer dan een poster :+

Hier ook een noordeling, flink wat jaren in Groningen gewoond maar dik 2 jaar terug verhuisd naar de kop van Drenthe om de paarden bij huis te kunnen hebben.
Ik woon samen met mijn verloofde (op de een of andere manier lukt dat trouwen nog niet zo goed met een flinke verbouwing achter de rug en zwangeren), onze zoon van 13 maanden, 5 katten en 4 fjorden. Nummer 2 komt in oktober en tot nu toe is alles goed (13w echo, NIPT).

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:55

Welkom!
Wat een leuke beestenboel!
En de kop van Drenthe... Daar willen wij ook ooit heel graag wonen!
Ik heb zometeen de 13-weken echo, beat spannend...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:40

Welkom lisan

Ik moet regelmatig vaker naar de wc maar voor echt weinig

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 16:55

Welkom Lisan! Wat leuk, 4 fjorden. Wij hebben er twee staan <3

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 15:17

Welkom Lisan!
Hier is het ook een beestenboel hoor! Heerlijk!
Ik moet ook meer plassen dan normaal hoor.

Vandaag de 20 weken echo gehad! Alles gelukkig helemaal in orde. Mochten zelfs even 4D kijken heel leuk!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 15:55

Wat fijn Tooske!
Welkom Lisan!
Hier ook een noorderling, oorspronkelijk uit Noord-Drenthe maar nu in Oost-Groningen beland ;)
En wat balen van je paard J0anieke, hopelijk is hij er snel weer helemaal bovenop.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 15:57

Bevalt het goed in Oost-Groningen?
Ik wil straks voor die kleine ook de stad wel uit, lekker in een dorp opgroeien lijkt me fijn voor die kleintjes :)
Gisteren de 13 weken echo gehad, alles leek goed met de mini!

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 16:59

Hah leuk Isabel! Ik ken de namen van Facebook!

Wat fijn Tooske!
Bij de 1e was voor ons de 20 weken echo toch ook wel een beetje de ‘mijlpaal’ om dingen te gaan kopen!

@AB wonen jullie in het centrum?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 20:57

Nee, Beijum :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 22:27

Leuk al die goed echo's! <3

Hier even flink lopen huilen vandaag. Gister allergische reactie gehad van het eten (ik heb een pinda allergie en word altijd heel moe als ik er last van heb (gehad)) en vandaag was de bult bij paardlief weer net zo groot als het ergste moment vd week.. Denk dat de vermoeidheid toeslaat en dat de zorgen om m'n paardenvriendin toenemen...

Komende woensdag wel even lekker de stad in Koningsdag vieren. Erg veel zin in.. En komende zaterdag ook pretecho met geslachtsbepaling, dus dat is een fijn vooruitzicht.
Gaan jullie nog wat leuks doen van Koningsdag?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:31

Hé wat balen Joanieke, fijn dat je een leuk vooruitzicht hebt woensdag. Is dat niet gevaarlijk, zo’n allergische reactie?

Ik heb eerst altijd gewerkt met Koningsdag sinds 2 jaa niet maar toen ging niks door. Niet dat ik anders iets ging doen

Misschien domme vraag, maar smeren jullie je buik in? Ik heb van nature een droge huid en heb nog een ongeopende body oil staan. Vind al die speciale crèmes onzin omdat toch niks helpt tegen striemen maar wel fijn om alles soepel te houden denk ik.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 22:55

Nee, valt bij mij gelukkig mee, ik hoef ook geen epipen te gebruiken. Maar het ligt er ook heel erg aan hoeveel en wat ik heb binnengekregen. Dit keer was het door kruisbesmetting van satésaus in ander eten. Als ik een hele pinda eet is het veel gevaarlijker zegmaar.

Ik smeer nog niks, maar twijfel wel om dat ook te gaan doen.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 07:39

Fijn dat de echo goed was AB! <3 Het bevalt mij zeker goed in Oost-Groningen! Nou woon ik wel in een kleine stad met alle voorzieningen dichtbij, maar wel veel meer dorps gevoel dan in stad Groningen. Mijn man komt hier vandaan, dus daardoor ging "integreren" ook wel makkelijk, maar ik heb zelf ook veel mensen leren kennen via de paarden, sportclubjes etc. Men is hier over het algemeen wel wat meer echt Gronings (ook qua taal :P), daar moet je wel tegen kunnen als je deze kant op komt.

J0anieke, snap dat je even een baaldag had! Gelukkig wel leuke vooruitzichten :) wij gaan vanaf woensdag lekker op vakantie met ons campertje!

Ik smeer wel, maar niet bepaald trouw :') denk dat je het vooral moet doen tegen een droge huid, de striae houd je toch niet tegen inderdaad als je daar aanleg voor hebt..

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:26

Bedankt allen voor het welkom, ben niet zo'n hele trouwe meeprater merk ik al haha.

Ik smeer mijn buik nu twee weekjes in met bio oil, nog niet echt nodig en je voorkomt er niet echt striae mee maar heb is voor mij even een klein pret en besef momentje als in mijn groeiende buik even extra aandacht geef. Ik smeer dan om de dag, soms dagelijks.

Zijn hier nog dames die meedoen bij een centering pregnancy groep? Ik heb vanavond mijn eerste bijeenkomst en merk dat ik het toch wel wat spannend vind zo in een groep.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:27

@Joanieke, wat balen zeg, volgens mij hakt gewoon alles er heftiger in als je zwanger bent- hormonen ook. Is zo'n allergie ook erfelijk? Je mag bij de kleintjes nu al heel snel pinda (en ei) introduceren (met 4 maanden) om de kans op allergieën te verkleinen.
En wat balen van je paard zeg.

Buik smeren heb ik vorige zwangerschap vanaf 30 weken gedaan omdat ik toen ineens dacht dat dat handig was. Baby vond dat toen ook leuk haha. Maar de striae hou je indd niet tegen, die kreeg ik toen nog met 39 weken (daarvoor niks). Dus ik denk ook vooral tegen droge huid en ik denk dat het product helemaal niks uit maakt.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:48

DemDeempel schreef:
Bedankt allen voor het welkom, ben niet zo'n hele trouwe meeprater merk ik al haha.

Zijn hier nog dames die meedoen bij een centering pregnancy groep? Ik heb vanavond mijn eerste bijeenkomst en merk dat ik het toch wel wat spannend vind zo in een groep.

Ik heb in mei de eerste bijeenkomst, wilde t eerst echt niet maar dacht dat t misschien goed is om mijn netwerk wat uit te breiden en nieuwe mensen te ontmoeten. Ik zit alleen niet bij een verloskundige in de buurt wegens persoonlijke redenen (eerst drie praktijken gebeld voor ik ergens op voorwaarde werd toegelaten) en ik vraag me af of het mijn soort mensen zijn, maar we gaan het zien.
Laat je weten hoe het was? Kan me voorstellen dat het spannend is, maar waarschijnlijk geldt dat voor de meeste die mee doen :)

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:07

Anneert schreef:
Ik heb in mei de eerste bijeenkomst, wilde t eerst echt niet maar dacht dat t misschien goed is om mijn netwerk wat uit te breiden en nieuwe mensen te ontmoeten. Ik zit alleen niet bij een verloskundige in de buurt wegens persoonlijke redenen (eerst drie praktijken gebeld voor ik ergens op voorwaarde werd toegelaten) en ik vraag me af of het mijn soort mensen zijn, maar we gaan het zien.
Laat je weten hoe het was? Kan me voorstellen dat het spannend is, maar waarschijnlijk geldt dat voor de meeste die mee doen :)

Oh leuk dat jij je ook hebt opgegeven, beetje de zelfde soort redenen lees is.

Voor mij was het ook vooral om meer om mijn netwerk uit te breiden. Daarnaast heb ik niet veel zwangeren in mijn omgeving en is bijna alle informatie nieuw. Ook is het zo dat je in die anderhalf uur vragen kunt stellen, nu heb ik die misschien niet direct maar ik denk wel dat het vaak gaat gebeuren dat ik denk "goede vraag, heb ik zelf nog helemaal niet over nagedacht".

Ik hoop ook dat het "mijn" soort mensen zijn, maar mijn verloskundige zei dat ik op elk moment terug kan naar individuele zorg als ik dat wilde. Dus ik zit er niet aan vast als het niks is.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:37

Wel een mooi concept vind ik het hoor!
Hier in de vriendengroep wel vrij veel kinderen de afgelopen 2 jaar geboren, dat maakt het misschien minder nodig.

Maar weten wat je allemaal moet regelen en waar je aan moet denken is sowieso fijn.
Ik vind de 40 weken van 24 baby ook heel fijn, die nemen je toch ook wel stapsgewijs mee in wat je wanneer moet regelen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 11:20

DemDeempel schreef:
Anneert schreef:

Oh leuk dat jij je ook hebt opgegeven, beetje de zelfde soort redenen lees is.

Voor mij was het ook vooral om meer om mijn netwerk uit te breiden. Daarnaast heb ik niet veel zwangeren in mijn omgeving en is bijna alle informatie nieuw. Ook is het zo dat je in die anderhalf uur vragen kunt stellen, nu heb ik die misschien niet direct maar ik denk wel dat het vaak gaat gebeuren dat ik denk "goede vraag, heb ik zelf nog helemaal niet over nagedacht".

Ik hoop ook dat het "mijn" soort mensen zijn, maar mijn verloskundige zei dat ik op elk moment terug kan naar individuele zorg als ik dat wilde. Dus ik zit er niet aan vast als het niks is.

Precies, dat zeiden ze ook tegen mij, dus vandaar dat ik het wel aandurf

@Lisan, is de 40 weken wat je op internet kan vinden of een losse cursus?

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 11:23

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 11:24

Ja, die ken ik! Vind ik ook heel fijn, zeker om t voor mijn vriend wat tastbaarder te maken :j

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:26

Oh ja die weken op 24 baby zijn top, mijn vriend en ik lezen ze trouw elke week samen als we een weekje verder zijn. Precies wat Anneert ook zegt, dan is het voor hem ook tastbaarder. Het nadeel is dat hij me dan een week een appelboom noemt :')

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:38

Hier gisteren ook een beetje een jankdag, was gewoon moe vooral. Wilde ergens heel graag vrijen met mijn man, maar het lukte niet en daar voelde ik mij onwijs klote over (al sinds ik zwanger ben niet meer gebeurd) dus daar een flinke huilbui over gehad. Gelukkig is manlief heel begripvol. (vanmorgen wel deels gelukt trouwens)

smeren doe ik een beetje sinds zaterdag, heb van weleda een speciale olie gekregen van mijn moeder , ik protesteerde nog dat het onzin is om zo een dure olie te nemen maar goed, ze wilde het graag geven. Is voor mij vooral een momentje samen met mijn man, die smeert dan of ik doe het zelf, maar vind dat momentje samen ook wel fijn

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 14:54

trustHim schreef:
Hier gisteren ook een beetje een jankdag, was gewoon moe vooral. Wilde ergens heel graag vrijen met mijn man, maar het lukte niet en daar voelde ik mij onwijs klote over (al sinds ik zwanger ben niet meer gebeurd) dus daar een flinke huilbui over gehad. Gelukkig is manlief heel begripvol. (vanmorgen wel deels gelukt trouwens)

smeren doe ik een beetje sinds zaterdag, heb van weleda een speciale olie gekregen van mijn moeder , ik protesteerde nog dat het onzin is om zo een dure olie te nemen maar goed, ze wilde het graag geven. Is voor mij vooral een momentje samen met mijn man, die smeert dan of ik doe het zelf, maar vind dat momentje samen ook wel fijn

Oh dit klinkt verder wel heel lief! Wat een lieve man! :knuffel:

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:57

J0anieke schreef:
trustHim schreef:

Oh dit klinkt verder wel heel lief! Wat een lieve man! :knuffel:

ik heb zeker een hele lieve man, wil ik niet, dan hoeft het niet en klaagt hij ook niet. Ik wilde zaterdag avond een calippo, halve stad afgereden maar nergens een calippo , ben toen zelf maar voor een andere keuze gegaan vond zo sneu om hem nog meer te laten rijden