Sup ( stand up paddling)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gwennndolyn

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:28

ik kom hier ook gezellig meelezen!

Op vakantie weleens sups gehuurd en vond ik zo leuk!
1,5 week terug hier in de buurt een sup gehuurd en daarna zelf 1 gekocht van stardupp.
Met de weerribben-wieden als achtertuin genoeg mooie natuur om mij heen om vanaf de sup te bewonderen.

Gisteren heerlijk een uurtje gesupt, het was heerlijk rustig op het water en echt genoten en even tot rust gekomen.

Heb gelijk een vraagje, ik heb 2 chihuahua's. Nu ben ik aan het oriënteren naar fijne zwemvesten voor ze. Maar door het vele aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer dus ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. En voor de suppers met hond, maken jullie deze ook nog vast met een riem?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:30

Ik ben de komende week in Drachten.
Iemand tips waar ik als beginnende Supper redelijk rustig kan suppen?
( wil er best een kwartier/twintig minuten voor in de auto hoor)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:08

Earnewoude?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 07:04

@gwenndolyn Ik denk dat je die zwemvesten gewoon moet proberen. Alle honden zijn zo verschillend van model. Ik heb mijn hond (en) niet vast op of aan de sup. Maar ik heb dan ook labradors. Als ik twee chihuahua’s had gehad misschien wel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:46

Mensen met de Aqua Marina Fusion, hoe bevalt deze?

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:51

Needje schreef:

Mij bevalt ie prima!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:02

gwennndolyn schreef:
ik kom hier ook gezellig meelezen!

Op vakantie weleens sups gehuurd en vond ik zo leuk!
1,5 week terug hier in de buurt een sup gehuurd en daarna zelf 1 gekocht van stardupp.
Met de weerribben-wieden als achtertuin genoeg mooie natuur om mij heen om vanaf de sup te bewonderen.

Gisteren heerlijk een uurtje gesupt, het was heerlijk rustig op het water en echt genoten en even tot rust gekomen.

Heb gelijk een vraagje, ik heb 2 chihuahua's. Nu ben ik aan het oriënteren naar fijne zwemvesten voor ze. Maar door het vele aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer dus ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. En voor de suppers met hond, maken jullie deze ook nog vast met een riem?

Leuk zeg, alvast veel plezier gewenst ermee!

Ik denk dat je het beste idd even naar verschillende modellen zwemvesten kunt kijken en passen. Ik weet niet of je instagram voor je honden hebt? Eventueel daar een oproepje doen. Of in de suppen met honden Facebook groep. Wie weet zitten er ook kleine honden eigenaren die ergens goede ervaring mee hebben zodat dat je zoektocht misschien wel alweer net wat makkelijker maakt.

Wij hebben de ruffwear voor Arya, maar ik vind die vrij massief/aanwezig, dus betwijfel of dat voor de kleintjes heel prettig gaat zijn bv. (al weet ik ook niet hoe jouw chi's uit zien, je hebt daar ook wel weer verschil qua groottes enz in he?) Ik heb zelf nog naar non-stop gekeken en ik vind de EZY ook heel prettig uit zien, maar het is zo verschillend per hond/bouw hoe zo'n vest valt. Non-Stop's nieuwe protector life jacket model vind ik wel heel prettig ogen - dus niet het safe life jacket; die heeft ook aan de zijkant niet helemaal tot onder padding zitten, en echt alleen op de plekken waar het nodig is, waardoor het naar mijn idee de hond toch wat meer prettige bewegingsvrijheid geeft ook alsook op meer types hond goed zal gaan liggen. Maar ik kan die helaas nog nergens vinden hier in NL'se shops. Misschien heeft Jeanine hier ook nog wel een tip en is die wat zij voor haar teckel heeft ook wel een optie voor je.

Ik ben niet van plan Arya ergens vast te maken. Met de dog survival afgelopen mei moesten we ook op de sup en zat ze aan mij vast met een gordel, maar dat vond ik best onhandig op het moment dat je te water raakt beiden bv. want als je niet oplet zit je je hond dan echt behoorlijk in de weg. Ik heb liever dat ze de vrijheid heeft om dan zelf te zwemmen, eventueel ruimte op te zoeken en dat ik haar erna aan het tuig/zwemvest kan grijpen - nu ben ik er ook wel heel zeker van dat ze niet zal wegzwemmen bij me. Nu is het uiteraard niet de bedoeling dat je te veel te water raakt, maar goed haha, ik acht die kans bij ons wel groter omdat we nog veel moeten oefenen en ik een slechte balans heb hihi. Nu ga ik voorlopig met Arya ook niet het diepe, open water opzoeken nog dus als we te water raken zitten we altijd nog kort bij het ondiepe dus kan er niet zo heel snel wat gebeuren - met zwemvest erbij en ik die dan kan staan en helpen waar nodig. Ik zou in jouw geval de hondjes juist niet vastmaken denk ik, want je hebt ze dan, als ik het plan begrijp; met een zwemvest aan, straks dan echt zo weer uit het water getild voor ze de kans hebben denk ik echt af te drijven, etc. of ze moeten je al weg willen zwemmen, maar daar ken ik ze niet goed genoeg voor haha dat weet je zelf het beste.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 15-08-22 09:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:09

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:24

Tink89 schreef:
Heeft er hier iemand een mistral supboard? Ik heb mijn oog laten vallen op twee modellen en weet niet zo goed wat te kiezen:

https://www.lidl.nl/p/mistral-opblaasba ... p100346856
https://www.lidl.nl/p/mistral-opblaasba ... p100347029

Wat is je doel ermee? De eerste lijkt mij een stuk stabieler, en omdat deze iets korter is kan je makkelijker bochtjes maken. De 2e is smaller dus minder stabiel, langer dus minder wendbaar maar je kan hier wel sneller mee dus als je kilometers wilt maken is dat prima.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:26

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:58

Needje schreef:

Fijn, maar je kunt er niet snel mee. Wel superstabiel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:09

Is dat heel erg storend? (niet snel)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:52

cursebreaker schreef:
Tink89 schreef:
Heeft er hier iemand een mistral supboard? Ik heb mijn oog laten vallen op twee modellen en weet niet zo goed wat te kiezen:

Hier heb je verder niks aan, dus sorry alvast hahaha maar die eerste is ZO gaaf/prachtig om te zien zeg <3

Ja dat vind ik dus ook :D
M1994 schreef:
Tink89 schreef:

Wat is je doel ermee? De eerste lijkt mij een stuk stabieler, en omdat deze iets korter is kan je makkelijker bochtjes maken. De 2e is smaller dus minder stabiel, langer dus minder wendbaar maar je kan hier wel sneller mee dus als je kilometers wilt maken is dat prima.

We wonen aan de maasplassen, dus vooral lekker eens een rondje suppen, ook op vakantie wat langzaamstromend water meepakken (ik ben eigenlijk een wildwaterkajakker, vind het niet snel eng zegmaar). Idealiter over een tijdje onze dochter ook eens voorop zetten (die is bijna 4).

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:04

Wij zitten ook een beetje te kijken naar sups, dus ik lees graag jullie ervaringen mee.

Wij waren gisteren bij Drijf in Dordrecht. Superdruk natuurlijk met dit weer in het weekend, maar mooie omgeving. Ze werken daar met opblaasbare sups, en de sup van mijn man was lek helaas. We hebben ons rondje wel af kunnen maken gelukkig.

Hebben jullie ooit meegemaakt dat opblaasbare sups lek gaan? Gaat dat makkelijk of moet je dan echt lomp ermee omgaan voor dat gebeurt?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:07

Rije schreef:
Wij zitten ook een beetje te kijken naar sups, dus ik lees graag jullie ervaringen mee.

Wij waren gisteren bij Drijf in Dordrecht. Superdruk natuurlijk met dit weer in het weekend, maar mooie omgeving. Ze werken daar met opblaasbare sups, en de sup van mijn man was lek helaas. We hebben ons rondje wel af kunnen maken gelukkig.

Hebben jullie ooit meegemaakt dat opblaasbare sups lek gaan? Gaat dat makkelijk of moet je dan echt lomp ermee omgaan voor dat gebeurt?

1x meegemaakt met een gloednieuwe bluefin sup, spatte met luidde knal uit elkaar toen hij nog niet in het water lag. Daarna een red board en een jobe gekocht voor mij en mijn vriend, daar nog nooit problemen mee gehad, gaan al 2 jaar mee en heb best een aantal keer tegen stenen en de stijger aan gezeten.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:38

Wel vinnen die breken, maar geen leks.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:02

Needje schreef:
Is dat heel erg storend? (niet snel)

Met wind tegen zou het van mij wat makkelijker mogen gaan, verder heb ik er geen last van.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:06

Thnx.

Zijn er mensen hier die aanraders hebben van plekken waar je met een hond kan suppen? En dan liefst waar je ze het kan aanleren dus niet dat je van een stijger meteen het diepe ingaat. :)
Ik woon bij Amersfoort in de buurt en m'n vriendin met hond bij Apeldoorn die kant op.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:30

Hier ervaar ik service van Bluefin.
Hij blijkt te lekken bij rubberring rond ventiel. Aan de buitenkant.
Er wordt een nieuwe opgestuurd. Ik kan na ontvangst van de nieuwe de lekke terugsturen.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 15-08-22 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:39

Wauw Kletskoekje waar is dat? Ziet er heerlijk uit!

@Yv: Kwa of ze aankomen wel, verder gaat het op ruglengte en borstomtrek dus dat is in de groei inderdaad niet heel handig. Matje staat de link van in mijn vorige post!

Dat ziet er heerlijk uit Supervixen!

Gwendolynn ik vind die van RED heel fijn voor mijn hondje (Shih Tzu).

Wat goed Tienus! Fijn :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:39

Needje schreef:
Thnx.

Zijn er mensen hier die aanraders hebben van plekken waar je met een hond kan suppen? En dan liefst waar je ze het kan aanleren dus niet dat je van een stijger meteen het diepe ingaat. :)
Ik woon bij Amersfoort in de buurt en m'n vriendin met hond bij Apeldoorn die kant op.

Erkemederstrand is wel heel leuk! Daar ben ik afgelopen week een paar keer geweest. Als je de achterste parkeerplaats pakt, hoef je minder ver met je board te lopen als je hem bij de auto opblaast. Heel lang ondiep water, daar kun je het leren.

Ik heb die van mij het wel in Amersfoort aangeleerd. Bij de stijger op de gasthuislaan, is een heel klein stukje ondiep water. Daarna gewoon gaan varen, ze merkt vanzelf dat ze er niet af moet springen, want ze moest inderdaad zwemmen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:46

Thnx. Erkemederstrand kende ik idd al wel.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:30

Wij zijn afgelopen week met Arya bij Erkemederstrand geweest. Bij de achterste parkeerplaats geparkeerd idd en dan is het een paar minuten lopen naar het eerste stukje water. Wij pompen dan ook bij de auto op.

Blijft idd ver ondiep daar, weinig stroming. Ik vond het echt een ideaal plekje om te oefenen. Het was die dag wel wat drukker ivm echt goed weer maar iets verder door in het water hadden we er niet zoveel last van.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 18:47

Needje schreef:

Heel erg goed! We hebben de fusion en de Vapor en bevalt beide erg goed :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:35

Vanmiddag bezorgd en vanavond gelijk even geprobeerd op Bussloo,lekker suppie hoor
Afbeelding

Alleen de anti slip is effe lastig met erop komen :')