Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:45

Ik heb een Nintendo Ring fit dat vind ik echt superleuk om te doen. Ben ook elke keer helemaal bezweet, dus is echt wel een workout. In januari gaan we weer met een paar collega's 1 x in de week nog een workout via YouTube doen.
Verder ben ik echt niet vooruit te branden helaas.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:46

Renee1991

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 22:04

Ik heb verschillende shirts van verschillende merken (Gymshark, Under Armour, Decathlon) en ik pak eigenlijk altijd die van de Decathlon omdat ik die zo fijn vind. Zijn van Domyos.

Ik heb een Garmin horloge overigens. Die motiveert mij als een gek. Als ik 10 kg kwijt ben mag ik van mezelf een nieuwer type kopen.
Als ik 5 kg kwijt ben ga ik met een vriendin een Shire rit maken in Zutphen.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 22:19

Ik heb een diëtist ingeschakeld! Daar ga ik woensdag heen, spannend hoor!!

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 22:30

KimD schreef:

Shirts zijn idd fijn! Legging ook goed? Zonder dat het doorschijnt?
Ik heb verder shirt van sportschool zelf en legging van H&M die wel fijn is.

Gebruiken jullie app om je eten bij te houden? Ik wel, maar gaat via sportschool en dan kijkt mijn pt mee.

Ik heb apple watch, en dat motiveert hier ook om de ringen vol te krijgen. Heb alleen na de operatie en opname daarna veel moeite met het eten en bewegen. Hoop dat ik vanaf 5 januari weer motivatie vind en weer vitter ben voor de volgende operatie.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 22:41

Hier ook een legging van de h&m en een shirt van de primark. Beiden erg fijn

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 22:45

Lezend dit topic heb ik inmiddels mijn 4de Hema chocolade achter mijn kiezen
Ojaaaaaa kom maar op met strand lijf

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 22:47

MoniekJ schreef:
KimD schreef:

Shirts zijn idd fijn! Legging ook goed? Zonder dat het doorschijnt?
Ik heb verder shirt van sportschool zelf en legging van H&M die wel fijn is.

Gebruiken jullie app om je eten bij te houden? Ik wel, maar gaat via sportschool en dan kijkt mijn pt mee.

Ik heb apple watch, en dat motiveert hier ook om de ringen vol te krijgen. Heb alleen na de operatie en opname daarna veel moeite met het eten en bewegen. Hoop dat ik vanaf 5 januari weer motivatie vind en weer vitter ben voor de volgende operatie.
Ik hou het niet bij. Betrap mezelf er wel op dat ik 'ongezonde' dingen sneller weg leg nu ik er weer actiever mee bezig ben. Ook door mijn intensieve revalidatie heb ik gewoon nood aan gezonde dingen die mijn lichaam kunnen ondersteunen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 23:08

tita schreef:
Lezend dit topic heb ik inmiddels mijn 4de Hema chocolade achter mijn kiezen
Ojaaaaaa kom maar op met strand lijf

En vrijdag nog 20 oliebollen. Gaat goed! :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 23:09

Kramer heeft ook wel fijne fitness shirtjes en -hemden, daar had ik er een paar bij vandaan toen ik moest revalideren. Niet al te duur ook! Ze vallen wel vrij groot.

Angie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 23:13

Ik heb net shirtjes van only besteld hem ook een legging van only.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 00:28

Ik heb mijn sportkleding klaar gelegd. Mijn plan is om morgenochtend nadat ik de paarden gevoerd heb gelijk een rondje te gaan hardlopen.

Tijdens de eerste lockdown in maart was ik heel fanatiek en ging ik elke dag 10 km hardlopen. Toen ben ik 15 kilo afgevallen en is het daarna helemaal mis gegaan. In augustus zijn we verhuist en ben ik slecht gaan eten. Nu bijna anderhalve jaar later ben ik weer 10 kilo aangekomen. Mijn doel is om minimaal 5 kilo af te vallen voor maart.

Ik hoop dat ik morgenochtend nog de motivatie heb om mijn sportkleding aan te doen en te gaan hardlopen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 08:02

_mjwb schreef:
Ik heb mijn sportkleding klaar gelegd. Mijn plan is om morgenochtend nadat ik de paarden gevoerd heb gelijk een rondje te gaan hardlopen.

Tijdens de eerste lockdown in maart was ik heel fanatiek en ging ik elke dag 10 km hardlopen. Toen ben ik 15 kilo afgevallen en is het daarna helemaal mis gegaan. In augustus zijn we verhuist en ben ik slecht gaan eten. Nu bijna anderhalve jaar later ben ik weer 10 kilo aangekomen. Mijn doel is om minimaal 5 kilo af te vallen voor maart.

Ik hoop dat ik morgenochtend nog de motivatie heb om mijn sportkleding aan te doen en te gaan hardlopen.

Gewoon doen! Ook als je geen zin hebt, als je eenmaal onderweg bent komt die zin vanzelf. 8-)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 08:06

Hallo allemaal,

Ik wil ook graag mee doen.

Dit roep ik al 4 jaar maar blijf maar aankomen.

Mijn probleem is dat ik maar blijf eten.
En dan niet de gezonde dingen.
Die knop omzetten om niet iets lekkers te pakken elke dag lukt mij niet.
Maar er moet echt iets veranderen.

Ik ben 1.60 en weeg nu 76 kg

Als ik onder de 70 kom sta ik al te juichen.

Het mooiste is rond de 10 kg eraf.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 08:13

Kleine stapjes Linnie050 :j Bijvoorbeeld s avonds na het eten niet meer snoepen maar een schaaltje kwark.

Zo, gisteravond nog lekker 9 kilometer gelopen in het donker en regen. Vriend was mee en dan loop je dat toch makkelijk weg. 2 kleine stukjes kaas bij terugkomst, goede balans dag. Kijken of we dat vandaag zo kunnen voortzetten. Vanavond iig even hardlopen.

Ik heb qua sportkleding voor in de sportschool veel only play, voor hardlopen vind ik fusion / Nike fijner, shirtjes van de Decathlon zijn echt top, zeker qua prijs-kwaliteit verhouding.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 08:33

Hier de leggings van Lilybod, zitten erg fijn en zakken niet af. Shirtjes van under armour, only en decathlon. Zitten allemaal prima.

Ik had gisteren een derde kerstdag met een pokebowl en daarna een lekkere koffie met caramelsiroop en stukje chocola. Op de dag gewoon netjes gegeten.

Vanmiddag naar de sportfysio, dus daar even sporten en dan met een oefenschema naar huis. Dan kan ik er dagelijks tegenaan. Verder als het weer het toe laat in m'n pauzes even wandelen deze week.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 08:50

_mjwb schreef:

Dit is waar ik dus ook bang voor ben als ik ga sporten alleen om af te vallen. Dit kan ik even doen, maar ik kan dit niet mijn hele leven volhouden. Voor een maandje of een paar maanden kan ik wel sporten, maar als levensstijl? Nee, dat kan ik echt niet. Dus dan zou ik weer aankomen. Ik wil iets vinden waar ik langdurig op door kan, een soort eetpatroon vinden waar ik vrede mee heb en waar ik op een stabiel gewicht blijf.
Ik blijf liever een kilootje te zwaar dan steeds jojoën met sporten, afvallen, niet meer sporten, weer aankomen etc.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:09

Suzanne F. schreef:
_mjwb schreef:

Dit is waar ik dus ook bang voor ben als ik ga sporten alleen om af te vallen. Dit kan ik even doen, maar ik kan dit niet mijn hele leven volhouden. Voor een maandje of een paar maanden kan ik wel sporten, maar als levensstijl? Nee, dat kan ik echt niet. Dus dan zou ik weer aankomen. Ik wil iets vinden waar ik langdurig op door kan, een soort eetpatroon vinden waar ik vrede mee heb en waar ik op een stabiel gewicht blijf.
Ik blijf liever een kilootje te zwaar dan steeds jojoën met sporten, afvallen, niet meer sporten, weer aankomen etc.

Mijn tip is dan ook om een sport te vinden die je leuk vindt en waar je voldoening uit haalt. Hardlopen of uberhaupt cardio maak je mij bijvoorbeeld echt doodongelukkig mee. Laat mij maar lekker spelen met gewichten, deadliften, squatten, etc. Doordat ik het leuk vind om te doen, is het ook veel makkelijker om vol te houden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:15

Dat is zeker een goede tip. Ik kan mij wel een beetje voorstellen hoe Suzanne zich voelt. Ik heb ook echt NIKS met sport, ben er ook totaal niet goed in. Alles wat mij enigszins leuk lijkt kan ik niet doen. Paardrijden niet, maar ook geen teamsporten etc. i.v.m. mijn knie.

Maar dan wordt het keuzes maken. Als je mij een jaar geleden had gezegd dat ik nu al sinds juli eigenlijk 1x per week naar een PT ga voor trainen met de TRX, dan had ik je echt uitgelachen. Maar doordat ik het maar 1x in de week doe, een hele fijne PT heb, hou ik het nog wel vol. Zet dat veel zoden aan de dijk? Nee, niet echt. Maar mijn conditie wordt wel beter en ik word sterker en het geeft mij een fijn gevoel om te weten dat ik meer kan en ben dan ik eerst dacht.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:20

Precies. Maar 1 x in de week klinkt zo nutteloos. Dan moet ik 6 dagen herstellen van de spierpijn.
Heeft 1 x in de week echt zin dan? Want dat zou me nog wel lukken qua motivatie denk ik.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:24

Suzanne F. schreef:
Precies. Maar 1 x in de week klinkt zo nutteloos. Dan moet ik 6 dagen herstellen van de spierpijn.
Heeft 1 x in de week echt zin dan? Want dat zou me nog wel lukken qua motivatie denk ik.

Alles wat je doet is iets he! Kwaad zal het in ieder geval niet kunnen. Misschien een idee om op de andere dagen een stukje te wandelen?

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 09:25

1x is al veel waardevoller dan geen keer Suzanne!

Ik ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan en schrok toch behoorlijk van de kerstschade :roll: Hopelijk is het vooral vocht en is het volgende week wat minder.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:26

Suzanne F. schreef:

Dat ligt er geheel aan waarom je het doet. Val ik er nu iets mee af? Nee, want ik eet nog slecht.
Merk ik dat mijn conditie beter wordt, ik sterker word en ik heel langzaam aan beter zelfbeeld krijg? Ja dat wel.

Voor mij was het doel echt om te bewegen en sterker te worden.
Ik had de eerste paar keren 3 a 4 dagen spierpijn, nu meestal 1 of 2 of niet.

Ik doe/deed nog 1x in de week aan Krav Maga, maar dat ligt al tijdje op zijn gat vanwege corona.
Dat wil ik wel weer oppakken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:26

Suzanne F. schreef:

1x is natuurlijk beter dan niks. Alle stappen vooruit zijn goed!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:56

Leuk topic! Afvallen moet ik ook hard gaan doen...
Ik ben echt dé typische jojo-er.

Weet wel prima hoe ik af kan vallen. Maar ik hou zo veel van lekker en ongezond eten en snoepen, en en :')

Doordat mijn lijf verschillende mankementen heeft ivm lyme moet ik ook continu blijven opletten wat mijn lijf aan geeft en daar rekening mee houden. Dus veel plannetjes die ik maak qua extra bewegen vallen snel in het niks :+
Hoewel ik evengoed best veel kan hoor! Mag zeker niet klagen. Maar dat maakt het wel wat lastiger en demotiveert snel.
Qua beweging heb ik de paarden aan huis en rij ik zo'n 5 x per week 2 paarden. En ga ik regelmatig mee op verhuizing bij ons (verhuis)bedrijf. Ook wandel ik regelmatig een stukje met de honden of bel ik iemand op om een rondje te gaan doen. Bijkletsen en wandelen tegelijkertijd.

Buiten dat reageert mijn lijf op verschillend voedsel; kippeneieren, koemelk, alle granen, gluten, groene bonen, honing en knoflook. (Geen allergie, wel opbouw tegen) Zo doende kan ik ook niet alles regelmatig eten.
Maar alles van snoep, chocolade e.d. blijft wel goed gaan :P
Ik kan ook heel goed niet eten. Maar dat is ook weer niet zo gezond haha.

Ik ben 1,64 en ik weeg rond de 78 kg momenteel. Idealiter zou ik 62 kg willen wegen maar dat is bijna niet (gezond) haalbaar. Mijn eerste mijlpaal nu is naar de 68 kg en dan wellicht nog naar de 65 kg. Maar ik vind het belangrijker dat ik me fijn voel in en met mijn lijf dan welk getal er nu precies op de weegschaal staat. Dus ik wil zo ver gaan als dat het goed voor me voelt, ik me prettig bij voel en ik nog gewoon een frietje of pizza o.d. eet zonder dat dat mijn gewicht 'verpest'.
Op 2 januari wil ik me weer wegen om te zien wat ik weeg en het dan bij te gaan houden.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 28-12-21 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt