Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:15

Befunny, er is een heel klein percentage mensen, waarvoor vaccineren een risico is. Hoor jij daarbij, dan geef ik je groot gelijk dat je je niet laat vaccineren. Alleen dan doe je het niet omdat dit jouw gevoel is, maar omdat je arts je vertelt dat je een bepaald risico loopt. Dus zolang jij ons vertelt dat jij je vanwege je gevoel niet vaccineert, zie ik geen reden om mijn mening over jouw niet vaccineren aan te passen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:15

BeFunny schreef:
Nou ik zal je vertellen over hoe ik besmet ben geraakt en dat ik Iig niemand heb besmet. Iets met voorzorgsmaatregelen en daarna wil ik daar niets meer over horen.

Mijn vader woont in een tijdelijk verpleeghuis op een afdeling voor revalidatie en coördinatie. Hij gaat door naar een ander huis omdat hij dementerend blijkt. Enfin wij bezoeken mijn vader twee keer in de week.

Nu had hij verkoudheidsklachten en voordat wij langs gingen hem gevraagd of hij getest was. Hij gaf aan ja en geen Corona. Zitten we daar terwijl hij al hoestend en niesend zit te vertellen dat ze koorts gemeten hadden en daardoor geen Corona. Mijn vader is dus dementerend en dacht het zal wel iets anders gegaan zijn. Eenmaal thuis zat het mij niet lekker dus de afdeling gebeld en hij was niet getest. Ik natuurlijk verteld dat ik dat niet erg snugger vind daarop kreeg ik eerst een reactie van hij is gevaccineerd dus we hoeven niet te testen. Waarna ik helemaal pussed werd en haar verzocht heb alsnog te testen. Ze zou het iverleggen. Ik werd om half 10 savonds door mijn vader gebeld en die gaf aan dat ze hem binnenste buiten gekeerd hadden en hij was negatief zei die. Maar ik vertrouwde het niet en ben daarna elke dag gaan testen en heb mijn afspraken afgezegd en boodschappen besteld, 3 dagen later tesste ik positief en heb ik een mail gestuurd naar het verpleeghuis. Die de volgende dag met hun excuus contact met mij opnamen er waren nog 3 anderen besmet en ze hadden al klachten en hadden ze dus niet willen testen. Door mijn positieve test zijn ze eindelijk de hele afdeling gaan testen en is die gesloten voor 10 dagen.

Ik heb na die zondag niemand meer gezien. Werk vanuit huis en voor de boodschappen een briefje op de deur dat Hoogvliet het daar mocht neerzetten. Ik heb niemand besmet en ben zelf besmet geraakt door onverantwoord handelen van een zorginstelling. Van een afdeling waar 70 plussers aan het herstellen zijn. Daar valt je bek bij open.

Vervelend verhaal, maar daardoor wil je niet vaccineren?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:17

Karl66 schreef:
Befunny, er is een heel klein percentage mensen, waarvoor vaccineren een risico is. Hoor jij daarbij, dan geef ik je groot gelijk dat je je niet laat vaccineren. Alleen dan doe je het niet omdat dit jouw gevoel is, maar omdat je arts je vertelt dat je een bepaald risico loopt. Dus zolang jij ons vertelt dat jij je vanwege je gevoel niet vaccineert, zie ik geen reden om mijn mening over jouw niet vaccineren aan te passen.

En zelfs als vaccineren een risico is, is het mijn ervaring dat je artsen kijken of er een vaccin is wat wel bij jouw situatie past óf dat indd niet vaccineren beter is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:18

Dat staat er toch niet. Er kwam een reactie van dat je als ongevaccineerden een groter risico loopt dat je het verspreid.
Het verhaal is om aan te geven dat het juist andersom kan zijn. En dat is gewoon dikke vette pech hoor meer maak ik daar niet van al vind ik dat er heel onverantwoord met oudere bewoners wordt omgesprongen. Voor mij is het virus blijkbaar peanuts maar vast niet voor al die bewoners die Iig tot de test vrij rond konden lopen op de afdeling zonder mondkapjes etc.
Het gaat erom hoe je zelf handeld. Ik ben heel erg van het testen.

En heb al uitgelegd waarom ik niet gevaccineerd ben. Dat is mijn keuze. Waar die keuze op gebaseerd is zou voor anderen helemaal niet interessant moeten zijn.

Alles wat tegen de grote menigte ingaat wordt keer op keer teniet gedaan. Zonder dat er echte bewijzen ergens van zijn. Dat stukje alles is een gok.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 30-12-21 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Swah

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:27

N=1 verhalen zijn er genoeg, maar statistiek gaat om het bestuderen van grote aantallen, en daar zijn wel degelijk conclusies aan te verbinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:28

Befunny , je hebt in ieder geval gemerkt dat je van een dementerende alles met een dikke korrel zout moet nemen en nee, dit is niet gemeen of vervelend bedoeld. Helaas te veel ervaring mee. Had ik er hetzelfde ingestaan als jou dan had ik zeker wel gevaccineerd aangezien ik op visite ging in een verpleeghuis. Helaas zijn mijn moeder en schoonmoeder al jaren weg dus die vraag heb ik me niet meer hoeven stellen.
Mensen die niet vaccineren , prima. Wanneer er na twee jaar nog geen vertrouwen in de medische wetenschap is maar ze op hun gevoel afgaan, prima maar houd het daarbij.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:28

MTinker schreef:
"Vroeger" studeerde iemand geneeskunde, tegenwoordig noemen ze het medicijnen studeren. Dat zegt mij al genoeg over de invloed van de pharmacy.

Ik moet hier als geneeskunde student toch echt wel heel erg om lachen :') (al denkt nog steeds de helft tegen wie ik zeg dat ik geneeskunde studeer dat ik verpleegkundige wordt :') )

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:30

Ja als iemand gaat beargumenteren door te roepen dat de studie geneeskunde tegenwoordig 'medicijnen' heet is de discussie gauw klaar, dat is gewoon onwaar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:31

Swah schreef:
N=1 verhalen zijn er genoeg, maar statistiek gaat om het bestuderen van grote aantallen, en daar zijn wel degelijk conclusies aan te verbinden.

Er zijn overal conclusies aan te verbinden
Er wordt niet volledig eerlijk gecommuniceerd dus op basis van onwaarheden mogen mensen hun keuzes maken. Het is maar net waar je zelf in geloofd ;)
Ik geloof dat voor mij het vaccin onnodig is en dat is gebleken. Dat hoeft voor een ander niet zo te zijn. Daar staat ieder echt helemaal vrij in.

Maar laat elkaar in zijn/haar waarde of het nou een gevaccineerde is of niet en helemaal de mensen die zijn overleden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:33

BeFunny schreef:
Er wordt niet volledig eerlijk gecommuniceerd dus op basis van onwaarheden mogen mensen hun keuzes maken. Het is maar net waar je zelf in geloofd ;)

Wat bedoel je hiermee?
Er wordt juist heel goed gecommuniceerd ook als men ergens over twijfelt en/of dingen veranderen.
En waarom zou je op basis van onwaarheden (dus je weet dat iets niet waar is) je keuzes kunnen maken, dat is echt waar ik niet met mijn hoofd bij kan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:38

bigone schreef:
Befunny , je hebt in ieder geval gemerkt dat je van een dementerende alles met een dikke korrel zout moet nemen en nee, dit is niet gemeen of vervelend bedoeld. Helaas te veel ervaring mee. Had ik er hetzelfde ingestaan als jou dan had ik zeker wel gevaccineerd aangezien ik op visite ging in een verpleeghuis. Helaas zijn mijn moeder en schoonmoeder al jaren weg dus die vraag heb ik me niet meer hoeven stellen.
Mensen die niet vaccineren , prima. Wanneer er na twee jaar nog geen vertrouwen in de medische wetenschap is maar ze op hun gevoel afgaan, prima maar houd het daarbij.

Ik test vanaf dat het kon 2 x in de week. De dagen dat ik op bezoek ga. Ook gevaccineerden zijn besmettelijk. De laatste tijd testen die ook maar een tijdje deden die alles omdat het weer kon zonder testen. Ik test om ervoor te zorgen dat ik het Iig niet mee breng en daarnaast werk ik thuis en zie nouwelijks mensen ja in de supermarkt als ik niet bestel. De kans dat ik iemand besmet is heel klein.

En ja van een dementerende moet je les met een korrel zou nemen. Mijn vader heeft die diagnose pas. Hij had een blaasontsteking en daardoor in een delerium geraakt en daarna steeds ziek waardoor hij daar zit voor te herstellen echter vermoedde we al dementie en hebben ze daar ook goed naar gekeken en is dat er ook uitgekomen. Maar mijn vader daar kun je nog wel een gesprek mee voeren. Maar hij lijkt toch minder te snappen dan we dachten. Voor ons ook wennen ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:59

De gevaccineerden gingen in jouw ogen dus los omdat ze dachten dat ze alles weer konden? Tja, hoezo generaliseren. Wij als complete familie van 16 mensen ( broers, zussen en aanhang ) hebben elkaar twee keer gezien , buiten in een periode dat er geen beperkingen waren. Gevaccineerd, extra getest en buiten. Ook nu testen bvb onze kinderen en wij voor we elkaar zien.
Dus scheer niet iedereen over één kam wanneer je zelf ook niet in een hoek gedrukt wil worden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:02

Ik generaliseert niet. Ik benoem het zoals het in het nieuws te zien was. Mensen die massaal clubs bezochten. En de horeca. Hoestend en proestend want dat kon zonder te testen. En nee dat zal niet op gaan voor elke gevaccineerde dat had ik er expliciet bij kunnen zeggen maar dat wordt ook niet gedaan als het andersom is. Dus waarom zou ik?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:16

Brainless schreef:
BeFunny schreef:

Wat bedoel je hiermee?
Er wordt juist heel goed gecommuniceerd ook als men ergens over twijfelt en/of dingen veranderen.
En waarom zou je op basis van onwaarheden (dus je weet dat iets niet waar is) je keuzes kunnen maken, dat is echt waar ik niet met mijn hoofd bij kan.

Ik ben ook wel benieuwd naar dit argument :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:18

What you want , niet tegen te schrijven wanneer mensen zo selectief lezen, ik wens je een goed en gezond 2022.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:22

Earth schreef:
BeFunny schreef:
Wat bedoel je hiermee?

Sinds het begin van de pandemie worden er onwaarheden verkondigd omdat ze zelf niet weten hoe het virus zich gedragen gaat ;)

Sorry ergens quote verkloot.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:38

En dát is nou precies wat wetenschap is. Je hebt een hypothese, die blijkt niet te kloppen, dus je past hem aan en handelt op basis daarvan.
Tegelijk kun je er wel vanuit gaan dat keuzes gemaakt worden vanuit een wetenschappelijk beeld van wat in een bepaalde situatie het beste is, niet vanuit een wilde gok ofzo.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:43

BeFunny schreef:
Earth schreef:

Sinds het begin van de pandemie worden er onwaarheden verkondigd omdat ze zelf niet weten hoe het virus zich gedragen gaat ;)

Welke onwaarheden zijn dat dan en wie zijn 'ze'? Kijk, dat de regeringsleiders over de hele wereld, evenals de virologen en andere mensen die erbij betrokken zijn niet alles goed voorspellen of uitspraken doen die ze laten herzien vanwege nieuwe informatie, ja dat vind ik niet zo raar. Dat noem jij onwaarheden, ik noem dat niet zo, want onwaarheden klinkt alsof ze liegen, alsof ze ons expres onwaarheden vertellen. Dat klinkt zo negatief, ik vind het maar knap wat deze mensen doen, en dat ze het niet altijd goed hebben dat vind ik hun goed recht. Ga er maar aan staan, uitspraken doen, beslissingen maken gebaseerd op wat je op dat moment weet, zonder een idee te hebben wat de toekomst gaat doen. Ik heb diep respect voor die mensen, niet in hun onwaarheden, maar in hun harde werk om voor ons te zorgen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:08

Earth schreef:
BeFunny schreef:

Welke onwaarheden zijn dat dan en wie zijn 'ze'? Kijk, dat de regeringsleiders over de hele wereld, evenals de virologen en andere mensen die erbij betrokken zijn niet alles goed voorspellen of uitspraken doen die ze laten herzien vanwege nieuwe informatie, ja dat vind ik niet zo raar. Dat noem jij onwaarheden, ik noem dat niet zo, want onwaarheden klinkt alsof ze liegen, alsof ze ons expres onwaarheden vertellen. Dat klinkt zo negatief, ik vind het maar knap wat deze mensen doen, en dat ze het niet altijd goed hebben dat vind ik hun goed recht. Ga er maar aan staan, uitspraken doen, beslissingen maken gebaseerd op wat je op dat moment weet, zonder een idee te hebben wat de toekomst gaat doen. Ik heb diep respect voor die mensen, niet in hun onwaarheden, maar in hun harde werk om voor ons te zorgen.

Hey je vroeg wat en je hebt mijn antwoord.

Dat jij het ziet als hun manier om voor ons te zorgen tja.

Ik heb geen respect voor hoe ze het allemaal aangepakt hebben. Ik hou het daarbij wel even bij NL. En dat geld niet alleen voor Corona gerelateerde zaken. Maar dat zijn weer andere discussies. En ga ik hier niet verder naar afdwalen ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:14

De mensen die jullie een lockdown bezorgen en onlogische en vrijheidsbeperkende regels op leggen met dreiging van straf, daar respect voor hebben. Dat lijkt sterk op het stockholmsyndroom.
Ik heb geen respect maar wel medelijden met deze marionetten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:15

@Befunny, het kan prima zijn dat jij door een gevaccineerd iemand bent besmet, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat gevaccineerden even besmettelijk zijn als ongevaccineerden. Als je naar de hele populatie kijkt, dan zijn gevaccineerden minder besmettelijk, in ieder geval tot en met de delta variant. Voor omikron is het nog niet bekend. Daar doet jouw N=1 verhaal niks aan af.

Uit onderzoeken blijkt ook dat gevaccineerden zich vaker laten testen en zich beter aan de regels houden dan ongevaccineerden. Dus ook wat dat betreft zijn ongevaccineerden in het algemeen een groter risico. Dat jij je niet wilt laten vaccineren, dat is jouw keuze. Maar het is nog steeds geen reden om onzin te verkondigen over gevaccineerden die zich slechter aan de regels houden of die besmettelijker zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:16

Dat jij geen respect hebt, is duidelijk, DP. Maar weet je? Was het met de omikronvariant volledig uit de klauwen gelopen dan hadden ze het verwijt gekregen dat ze (weer eens) achter de feiten aan hobbelden. Nu zijn ze een keer proactief bezig, is het wederom niet goed. Ja sorry hoor, je zal er maar staan. Ik snap wel dat De Jonge niet meer terug wil op zijn huidige post in het nieuwe kabinet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:17

Ik lees dit topic met best wat interesse mee, maar zouden we het vanuit alle fronten een beetje op niveau kunnen houden? Lijkt me voor het verloop wat prettiger :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:20

Karl66 schreef:
@Befunny, het kan prima zijn dat jij door een gevaccineerd iemand bent besmet, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat gevaccineerden even besmettelijk zijn als ongevaccineerden. Als je naar de hele populatie kijkt, dan zijn gevaccineerden minder besmettelijk, in ieder geval tot en met de delta variant. Voor omikron is het nog niet bekend. Daar doet jouw N=1 verhaal niks aan af.

Uit onderzoeken blijkt ook dat gevaccineerden zich vaker laten testen en zich beter aan de regels houden dan ongevaccineerden. Dus ook wat dat betreft zijn ongevaccineerden in het algemeen een groter risico. Dat jij je niet wilt laten vaccineren, dat is jouw keuze. Maar het is nog steeds geen reden om onzin te verkondigen over gevaccineerden die zich slechter aan de regels houden of die besmettelijker zijn.

Ik beweer nergens dat de mate van besmettelijkheid het zelfde is (ik betwijfel echter wel of een gevaccineerde daadwerkelijk minder besmettelijk is dan een ongevaccineerde) maar wil daar best in mee gaan hoor. Zo lang de ongevaccineerde zich netjes test en thuisblijft bij klachten dan valt er weinig te besmetten.

Heb je bronnen van die laatste onderzoeken?
Er zijn ook onderzoeken die laten zien dat de delta variant zich bijvoorbeeld vaker verspreid onder gevaccineerden. Maar dat wil er vast niet in ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:33

Blue_eyes ik heb geen respect voor de regering, die toestaat dat mensen vereenzamen, die angst zaaien en verdeeldheid. Dat er mensen alleen in ziekenhuizen sterven, dat bedrijven kapot gaan. Geen respect voor een regering waarbij de belasting zo kon miskleunen en velen gezinnen daar op dramatische manier de dupe van zijn geworden. Dat ik meen gehoord te hebben dat er zelfs kinderen bij hun ouders zijn weggehaald. Die ook de jeugd geen perspectief geeft. Het ging hier om de regering en niet om het algemeen.

Blue_eyes hoe je over mij denkt staat je uiteraard volledig vrij. Het geeft echter niet veel meerwaarde voor mij en voor dit topic.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 30-12-21 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt