Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:Nou ik zal je vertellen over hoe ik besmet ben geraakt en dat ik Iig niemand heb besmet. Iets met voorzorgsmaatregelen en daarna wil ik daar niets meer over horen.
Mijn vader woont in een tijdelijk verpleeghuis op een afdeling voor revalidatie en coördinatie. Hij gaat door naar een ander huis omdat hij dementerend blijkt. Enfin wij bezoeken mijn vader twee keer in de week.
Nu had hij verkoudheidsklachten en voordat wij langs gingen hem gevraagd of hij getest was. Hij gaf aan ja en geen Corona. Zitten we daar terwijl hij al hoestend en niesend zit te vertellen dat ze koorts gemeten hadden en daardoor geen Corona. Mijn vader is dus dementerend en dacht het zal wel iets anders gegaan zijn. Eenmaal thuis zat het mij niet lekker dus de afdeling gebeld en hij was niet getest. Ik natuurlijk verteld dat ik dat niet erg snugger vind daarop kreeg ik eerst een reactie van hij is gevaccineerd dus we hoeven niet te testen. Waarna ik helemaal pussed werd en haar verzocht heb alsnog te testen. Ze zou het iverleggen. Ik werd om half 10 savonds door mijn vader gebeld en die gaf aan dat ze hem binnenste buiten gekeerd hadden en hij was negatief zei die. Maar ik vertrouwde het niet en ben daarna elke dag gaan testen en heb mijn afspraken afgezegd en boodschappen besteld, 3 dagen later tesste ik positief en heb ik een mail gestuurd naar het verpleeghuis. Die de volgende dag met hun excuus contact met mij opnamen er waren nog 3 anderen besmet en ze hadden al klachten en hadden ze dus niet willen testen. Door mijn positieve test zijn ze eindelijk de hele afdeling gaan testen en is die gesloten voor 10 dagen.
Ik heb na die zondag niemand meer gezien. Werk vanuit huis en voor de boodschappen een briefje op de deur dat Hoogvliet het daar mocht neerzetten. Ik heb niemand besmet en ben zelf besmet geraakt door onverantwoord handelen van een zorginstelling. Van een afdeling waar 70 plussers aan het herstellen zijn. Daar valt je bek bij open.
Karl66 schreef:Befunny, er is een heel klein percentage mensen, waarvoor vaccineren een risico is. Hoor jij daarbij, dan geef ik je groot gelijk dat je je niet laat vaccineren. Alleen dan doe je het niet omdat dit jouw gevoel is, maar omdat je arts je vertelt dat je een bepaald risico loopt. Dus zolang jij ons vertelt dat jij je vanwege je gevoel niet vaccineert, zie ik geen reden om mijn mening over jouw niet vaccineren aan te passen.
MTinker schreef:"Vroeger" studeerde iemand geneeskunde, tegenwoordig noemen ze het medicijnen studeren. Dat zegt mij al genoeg over de invloed van de pharmacy.
Swah schreef:N=1 verhalen zijn er genoeg, maar statistiek gaat om het bestuderen van grote aantallen, en daar zijn wel degelijk conclusies aan te verbinden.
BeFunny schreef:Er wordt niet volledig eerlijk gecommuniceerd dus op basis van onwaarheden mogen mensen hun keuzes maken. Het is maar net waar je zelf in geloofd
bigone schreef:Befunny , je hebt in ieder geval gemerkt dat je van een dementerende alles met een dikke korrel zout moet nemen en nee, dit is niet gemeen of vervelend bedoeld. Helaas te veel ervaring mee. Had ik er hetzelfde ingestaan als jou dan had ik zeker wel gevaccineerd aangezien ik op visite ging in een verpleeghuis. Helaas zijn mijn moeder en schoonmoeder al jaren weg dus die vraag heb ik me niet meer hoeven stellen.
Mensen die niet vaccineren , prima. Wanneer er na twee jaar nog geen vertrouwen in de medische wetenschap is maar ze op hun gevoel afgaan, prima maar houd het daarbij.
Brainless schreef:BeFunny schreef:Er wordt niet volledig eerlijk gecommuniceerd dus op basis van onwaarheden mogen mensen hun keuzes maken. Het is maar net waar je zelf in geloofd
Wat bedoel je hiermee?
Er wordt juist heel goed gecommuniceerd ook als men ergens over twijfelt en/of dingen veranderen.
En waarom zou je op basis van onwaarheden (dus je weet dat iets niet waar is) je keuzes kunnen maken, dat is echt waar ik niet met mijn hoofd bij kan.
Earth schreef:BeFunny schreef:Er wordt niet volledig eerlijk gecommuniceerd dus op basis van onwaarheden mogen mensen hun keuzes maken. Het is maar net waar je zelf in geloofd
Wat bedoel je hiermee?
Er wordt juist heel goed gecommuniceerd ook als men ergens over twijfelt en/of dingen veranderen.
En waarom zou je op basis van onwaarheden (dus je weet dat iets niet waar is) je keuzes kunnen maken, dat is echt waar ik niet met mijn hoofd bij kan.
Ik ben ook wel benieuwd naar dit argument
BeFunny schreef:Earth schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar dit argument
Sinds het begin van de pandemie worden er onwaarheden verkondigd omdat ze zelf niet weten hoe het virus zich gedragen gaat
Sorry ergens quote verkloot.
Earth schreef:BeFunny schreef:
Sinds het begin van de pandemie worden er onwaarheden verkondigd omdat ze zelf niet weten hoe het virus zich gedragen gaat
Sorry ergens quote verkloot.
Welke onwaarheden zijn dat dan en wie zijn 'ze'? Kijk, dat de regeringsleiders over de hele wereld, evenals de virologen en andere mensen die erbij betrokken zijn niet alles goed voorspellen of uitspraken doen die ze laten herzien vanwege nieuwe informatie, ja dat vind ik niet zo raar. Dat noem jij onwaarheden, ik noem dat niet zo, want onwaarheden klinkt alsof ze liegen, alsof ze ons expres onwaarheden vertellen. Dat klinkt zo negatief, ik vind het maar knap wat deze mensen doen, en dat ze het niet altijd goed hebben dat vind ik hun goed recht. Ga er maar aan staan, uitspraken doen, beslissingen maken gebaseerd op wat je op dat moment weet, zonder een idee te hebben wat de toekomst gaat doen. Ik heb diep respect voor die mensen, niet in hun onwaarheden, maar in hun harde werk om voor ons te zorgen.
Karl66 schreef:@Befunny, het kan prima zijn dat jij door een gevaccineerd iemand bent besmet, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat gevaccineerden even besmettelijk zijn als ongevaccineerden. Als je naar de hele populatie kijkt, dan zijn gevaccineerden minder besmettelijk, in ieder geval tot en met de delta variant. Voor omikron is het nog niet bekend. Daar doet jouw N=1 verhaal niks aan af.
Uit onderzoeken blijkt ook dat gevaccineerden zich vaker laten testen en zich beter aan de regels houden dan ongevaccineerden. Dus ook wat dat betreft zijn ongevaccineerden in het algemeen een groter risico. Dat jij je niet wilt laten vaccineren, dat is jouw keuze. Maar het is nog steeds geen reden om onzin te verkondigen over gevaccineerden die zich slechter aan de regels houden of die besmettelijker zijn.