Gebroken bovenbeen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 02:35

Jeetje pittige breuk.
En inderdaad belangrijk om je hb te blijven monitoren.
Hopelijk heb je een voorspoedig herstel, ookal zal het nog flink wat tijd in beslag nemen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:40

Ik wist dat skaten gevaarlijk was, maar zo gevaarlijk aha.

Ben paar jaar geleden tijdens het skaten m'n wielen van een skate verloren, boutjes los gedraaid en had alleen nog een schoen. Harde klap gemaakt maar gelukkig alleen veel wonden en geen breuken etc.

Ik wens je een voorspoedig herstel en hopelijk dalijk geen last meer van.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 11:11

Ik heb Mark ook even gevraagd wat zijn eindoordeel is over mijn skeeleravontuur.

Sorry ik slaap nogal slecht de afgelopen nachten en dan wil ik nog wel eens in een ironische bui schieten :Y)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:57

leintje_ schreef:
Ik heb Mark ook even gevraagd wat zijn eindoordeel is over mijn skeeleravontuur.

[ Video ]

Sorry ik slaap nogal slecht de afgelopen nachten en dan wil ik nog wel eens in een ironische bui schieten :Y)

_O-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:54

leintje_ schreef:

[ Video ]

Ik heb net dit topic ontdekt, en ben blij dat ik mijn thee al op heb. _O-

Beterschap, TS.
Toevallig gisteren mijn online skates teruggevonden.
Ik ga ze maar wegdoen. :D
Ben 57, als ik omkiep weet ik niet of ze me nog bij elkaar kunnen vegen. :oo

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:41

Gelukkig heb je je humor nog ts

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 16:24

Zonder humor zou ik het echt niet overleven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:25

Zoolgangster schreef:
leintje_ schreef:

[ Video ]

Beterschap, TS.

Die leeftijd en een zandruiter ervaring was voor mij een reden om niet meer op een paard te klimmen maar ernaast/erachter te gaan lopen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:54

leintje_ schreef:

dat snap ik heel goed hoor, mijn man heeft dinsdag een ongeluk gehad tijdens het uitproberen van een balans rolstoel. ding schoot opeens in de parkeerstand terwijl hij net vaart aan maken was, reed ongeveer 12 km per uur. Hij is er goed vanaf gekomen met een giga blauw oog en een breuklijn in zijn schouderblad. maar wij maken ook grapjes, vooral ook voor de kinderen. En toen ik borstkanker had had ik ook veel heel droge humor in het ziekenhuis, de artsen waren regelmatig even in de war daardoor :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 18:35

Ik was laatst op de OK en daar stond de arts met zijn kaart, daar staan alle protocollen op en dat moet hij voor lezen. Hij vraagt aan mij bent u ergens allergisch voor, ik riep ja voor mannen. Iedereen kijkt me aan zo van huh, ik krijg daar ontzettende jeuk van.
Iedereen begint te lachen en de orthopeed stapt op zij en geeft de kaart aan een vrouw en die begint alles op te noemen. Ik moest deze week terug komen bij de orthopeed en een verpleegster haalde de hechtingen er uit toen dacht ik hij gaat het er over hebben dat weet ik zeker.
De orthopeed kwam binnen kijkt de verpleegster aan en zegt, mevrouw is allergisch voor mannen. Oh zegt de verpleegkundige en kijkt verbaasd. Ja zegt de orthopeed ze krijgt er ontzettende jeuk van. Dus wij alle 3 lachen en ik riep ik wist dat je het er over zou hebben. Ik gaf ook aan dat er naast mij een vrouw lag en die was erg bang dat ze niet meer wakker zou worden. Dus vandaar dat ik dan een lolletje er van maak, nee joh zegt de orthopeed met een grijns daar hou ik juist van.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:26

leintje_ schreef:

[ Video ]

_O-

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:15

marleen_usar schreef:
Ik was laatst op de OK en daar stond de arts met zijn kaart, daar staan alle protocollen op en dat moet hij voor lezen. Hij vraagt aan mij bent u ergens allergisch voor, ik riep ja voor mannen. Iedereen kijkt me aan zo van huh, ik krijg daar ontzettende jeuk van.
Iedereen begint te lachen en de orthopeed stapt op zij en geeft de kaart aan een vrouw en die begint alles op te noemen. Ik moest deze week terug komen bij de orthopeed en een verpleegster haalde de hechtingen er uit toen dacht ik hij gaat het er over hebben dat weet ik zeker.
De orthopeed kwam binnen kijkt de verpleegster aan en zegt, mevrouw is allergisch voor mannen. Oh zegt de verpleegkundige en kijkt verbaasd. Ja zegt de orthopeed ze krijgt er ontzettende jeuk van. Dus wij alle 3 lachen en ik riep ik wist dat je het er over zou hebben. Ik gaf ook aan dat er naast mij een vrouw lag en die was erg bang dat ze niet meer wakker zou worden. Dus vandaar dat ik dan een lolletje er van maak, nee joh zegt de orthopeed met een grijns daar hou ik juist van.

Wij zitten als apotheek op de preoperatieve screening en vragen daar oa de allergieën uit en dit is een van de antwoorden die we vaak krijgen.
Of de mannen ja voor mijn.vrouw .
We hebben al eens gezegd we gaan belletje neerzetten . En we krijgen weer dit antwoord erop re drukken . Gefeliciteerd u bent nr 5 vandaag met dit antwoord

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 08:48

Zoolgangster schreef:
leintje_ schreef:

[ Video ]

Beterschap, TS.

Ik kan erin komen. Wil niemand bang maken met mijn topic, maar ik denk dat ik hetzelfde zou doen als ik jou was. Al is het natuurlijk wel zo dat de meeste mensen die gaan skeeleren gewoon een pols breken. Dat zei ik ook nog voor de grap tegen mensen; "Nou ik heb skeelers, dus over 2 weken breek ik mijn arm of pols" :Y)

trustHim schreef:
leintje_ schreef:

dat snap ik heel goed hoor, mijn man heeft dinsdag een ongeluk gehad tijdens het uitproberen van een balans rolstoel. ding schoot opeens in de parkeerstand terwijl hij net vaart aan maken was, reed ongeveer 12 km per uur. Hij is er goed vanaf gekomen met een giga blauw oog en een breuklijn in zijn schouderblad. maar wij maken ook grapjes, vooral ook voor de kinderen. En toen ik borstkanker had had ik ook veel heel droge humor in het ziekenhuis, de artsen waren regelmatig even in de war daardoor :')

Dat is ook wel een banketstaaf ongeluk := maar gelukkig kunnen jullie er met een beetje humor mee omgaan. In het ziekenhuis ben ik ook altijd mijn vrolijke zelf geweest, vooral focussen op wat wel kan en niet teveel op wat niet was mijn mantra. Ik heb wel baalmomenten gehad en er zullen er ook nog wel meer volgen, maar ook dan is het daarna weer een kwestie van doorgaan en vooruit blijven kijken.

marleen_usar schreef:

_O- ze horen het vast wel vaker daar, maar ik kan dus echt heel hard lachen om zulke opmerkingen.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 12:37

Ben net bij de fysio geweest voor mijn intake. Heb een paar oefeningen gekregen om mijn bovenbeenspieren wat te versterken, die moet ik 3x per dag doen. Verder wil ze nog even afwachten wat de chirurg volgende week te zeggen heeft over de breuk en het herstel

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 13:59

kan je je een beetje vermaken ts?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 16:28

Vooralsnog lukt het wel. Staan gelukkig genoeg series op Netflix of Disney+, maar er zijn ook wel eens momenten dat de muren op de af beginnen te komen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:34

Heb je geen rolstoel war je mee naar buiten kan, of lukt dat niet?

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:05

Dat wilde ik ook vragen idd! Hebben wij wel veel gedaan na m’n operatie. Met zo’n lange beensteun dat ik m’n been gestrekt kon houden, lekker m’n zoontje op schoot en gaan!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:06

Ja ik ook! Zo fijn! Maar was bij mij wel mijn enkel en niet bovenbeen, dus misschien zit dat toch net anders in zo'n rolstoel..?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 21:15

Ik heb wel een rolstoel, maar ondanks de beensteun vind ik dat toch nog niet zo comfortabel. Heb het nog niet geprobeerd met een kussen eronder, kan dat dit weekend wel even proberen als mama me wilt duwen.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 21:30

Had ik idd ook, maar dan onder m’n knie. Even uitproberen, en anders misschien over 1 of 2 weken. Zou wel lekker zijn als je er even uit kan af en toe!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 08:52

genja schreef:
Wij zitten als apotheek op de preoperatieve screening en vragen daar oa de allergieën uit en dit is een van de antwoorden die we vaak krijgen.
Of de mannen ja voor mijn.vrouw .
We hebben al eens gezegd we gaan belletje neerzetten . En we krijgen weer dit antwoord erop re drukken . Gefeliciteerd u bent nr 5 vandaag met dit antwoord

Ik werk op de ok en je wilt niet weten hoeveel mensen er allergisch voor het ziekenhuis zijn :')

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 09:15

Ja ik had ook een kussen onder mijn enkel. Zonder was ook niet fijn idd

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 09:38

Is het kwa pijn een beetje houdbaar met slapen ook?

Ik spring even in wat betreft de rolstoel en beensteun. Een goede comfort beensteun (pootje recht vooruit) hoort gewoon goed te zitten zonder kussen. En ook goed te ondersteunen. Maar het staat of valt bij een goed passende rolstoel en de juiste maat beensteun. Ik zou desnoods bij de rolstoel leverancier vragen of je een andere maat of type kunt krijgen. Nee dat is geen zeuren maar best vaak krijgt iemand een compleet verkeerd maat rolstoel gelevert.

De beensteun bij voorkeur niet zo n regengootje (waardeloze zooi waar je alleen maar klachten van krijgt). Je hebt gewoon rechte beensteunen met een kuitplaat die er uit ziet als een normale lage beensteun maar dan langer.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 12:14

Slapen gaat nu wel weer goed, pijn heb ik eigenlijk niet zolang ik stilzit. Als ik een beweging maak die ik niet kan dan voel ik een pijnscheut door m'n bovenbeen, maar dat trekt eigenlijk ook wel meteen weer weg.
Goede tips over de rolstoel Karuna! Zal er eens achteraan gaan of er een andere steun op mijn rolstoel kan :)