[VOLG] borstvoeding geven zónder zwangerschap, mijn weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:23

janderegelaa schreef:
Ibbel schreef:
Waarmee het hele 'non-issue' over of de melk aangepast wordt aan wat baby nodig heeft ook meteen op de helling gaat. Want de melk die je 3 weken geleden hebt ingevroren is dus ook niet aan de dag van ontdooien aangepast :D

Dat is dus ook mijn verbazing. Want toen mijn destijds vrouw afkolfde voor onze dochter toen werd er verteld dat je die melk beter niet kon invriezen maar toch redelijk snel moest gebruiken omdat de samenstelling veranderd naarmate de baby ouder wordt. En daarom vraag ik mij dus af of de voedingswaarde (dus niet de verzadigingswaarde) net zo hoog is als die van de biologische moeder. Want als de samenstelling van melk veranderd door speeksel van de baby (wat ik graag geloof maar ik kan er niets over vinden) dan heeft afkolven dus geen zin….

De voedingswaarde veranderd niet dusdanig dat het ineens geen toegevoegde waarde meer heeft he. Het gaat dan echt om minimale verschillen. Zie nogmaals mijn lijstje van de WHO ;)
Ingevroren melk wordt optimaal gezien binnen 6 maanden geconsumeerd, maar is 12 maanden houdbaar. Uiteraard is zsm geven niet verkeerd, maar het is niet noodzakelijk. In de vriezer kunnen eventuele levende cellen doodgaan, maar dat betekent niet dat ze geen voeding meer geven.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:48

Misschien een idee om een ander topic aan te maken waarin jullie verder kunnen discussiëren?
Dan kan Ts ongestoord haar verhaal doen hoe het haar vergaat met dit traject.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:44

justdiesel schreef:
Misschien een idee om een ander topic aan te maken waarin jullie verder kunnen discussiëren?
Dan kan Ts ongestoord haar verhaal doen hoe het haar vergaat met dit traject.

Eens! Vind het wel heel interessant om te lezen allemaal, maar misschien beter op z’n plek in een ander topic?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:50

Alja schreef:
janderegelaa schreef:
Jij verwart voedzaam met een volle maag.

Traumaatje dat je zo heftig reageert?

Als je dit al heftig vindt...Maar goed, ik weet wie het zegt dus laat maar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:53

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:39

secricible schreef:
Thesserd schreef:

Interessante vraag. Lijkt me wel toch? Al zal het voor het bedrijf in kwestie als een totale verrassing komen :D

Ik zou niet weten waarom niet. Dit zegt de arbeidstijdenwet erover.

Citaat:
1Een vrouwelijke werknemer, die een borstkind voedt, heeft, indien zij de werkgever hiervan in kennis heeft gesteld, gedurende de eerste 9 levensmaanden van dat kind het recht de arbeid te onderbreken ten einde in de nodige rust en afzondering haar kind te zogen (.....)

Een man die dmv geïnduceerde lactatie voedt krijgt geen verlof :+ dus maar TS en partner beide wel. Het is niet voorbehouden aan biologische ouders.

Dankjullie wel! Als ik dat CAO stukje lees zou het inderdaad gewoon mogen, interessant.
Grappig dat er letterlijk vrouw staat in het stuk. Wellicht een puntje wat in de toekomst veranderd gaat worden gezien de gender inclusiveness die de laatste jaren aan de gang is.

floorsil

Re: [VOLG] borstvoeding geven zónder zwangerschap, mijn weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:43

Ik heb niet alles gelezen. Maar ts super tof en mooi dat je dit wil gaan doen. Bv is best pittig en het lijkt mij fijn als je dat avontuur met ze tweeen kan delen en meemaken. Hopelijk gaat het ook lukken. Ik zou het intersant en leuk vinden om te lezen hoe het met jullie bv avontuur gaat verlopen! Heel veel succes alvast toegewebst.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:20

wauw wat gaaf dat je dit gaat doen!

Ik heb er achteraf stiekem wel spijt van dat ik het niet gedaan heb toen mijn vrouw zwanger was.
We hadden altijd gedacht paar weken tot max 3 maanden borstvoeding en dan is t wel klaar

mevrouw is 18 maanden en drinkt nog steeds haha

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 10:01

Isabel schreef:
bambi schreef:
Mooi topicstarter, ik ben wel bekend met het onderwerp. Besef wel dat domperidon op dit moment heel lastig te verkrijgen is via de huisarts dus ik zou dat zsm navragen.

Domperidon is gewoon leverbaar gelukkig.

Oh beter! Ik wilde zelf aan het begin van de Corona crisis weer relacteren voor mijn jongste dochter (ivm antistoffen). Ik was toen net 2 maanden gestopt met bv omdat ik weer gestart was met werk na verlof maar toen was het onmogelijk voor mij om aan domperidon te komen helaas.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:23

Domperidon kan alleen nog maar op recept ivm bijwerkingen zoals hartklachten.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:29

Jammer dat topicstarter niet meer reageert in het topic. Ik volgde heel graag mee omdat ik het een mooi en interessant onderwerp vind. Hopelijk wil je nog dingen updaten, maar ik begrijp ook na een aantal berichten dat je dat niet meer zo snel gaat willen doen. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:00

xPareltje schreef:
Jammer dat topicstarter niet meer reageert in het topic. Ik volgde heel graag mee omdat ik het een mooi en interessant onderwerp vind. Hopelijk wil je nog dingen updaten, maar ik begrijp ook na een aantal berichten dat je dat niet meer zo snel gaat willen doen. :(

Helemaal mee eens!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:20

xPareltje schreef:

Inderdaad mee eens!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:40

Heel eerlijk. Vinden jullie het gek dat ze niet meer reageert.
Ze heeft meerdere malen aangegeven dat het een weloverwogen keuze is en toch blijft men doorzagen over de medicatie.
Het aangeven is een ding maar het gaat al pagina’s lang over niks anders.
Denk niet dat dat insteek was van ts…

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:57

Ik vind het superstoer dat je dit wil doen Maartje!
Hier is het helaas nooit gelukt om borstvoeding te geven. Dus ik ken de andere kant van het borstvoedingsverhaal (helaas is het niet altijd leuk, mooi of fijn), maar als dit je lukt, ook al is het maar enkel een paar keer aanleggen, is dat altijd waardevol!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:52

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:36

Heel bijzonder <3

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:43

Wat een prachtig verhaal.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:45

Is toch mooi dat het kan hè!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:48

Heel mooi en bijzonder! <3

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:06

Wauw daar krijg ik kippenvel van <3

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:10

Prachtig. Wat een liefde. <3

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:20

Kippenvel en tranen in m'n ogen, ligt hier een klein meisje van 8 weken op m'n borst dus lekker hormonaal maar prachtig verhaal!

Ts ik hoop dat je nog eens komt melden hoe t bij jullie verloopt, maar wens jullie sowieso veel geluk met jullie kleintje. Wat een topmama's!

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:19

Ik denk heel eerlijk gezegd dat,als je al die moeite doet voor maar zo nu en dan een voedingsmoment,je het niet echt voor elkaar gaat krijgen
Je bv houdt jenop pijl door de vraag van je baby
Als je al die momenten bij een andere mama de baby aanlegt ,loopt de bv direkt al terug

Je zou kunnen kolven,maar ook dat zal (op den duur)echt teruglopen of niet zo goed gaan als gepland misschien
Het zal denk ik meer werk kosten om de bv op peil te houden,dan er echt van te genieten ,al snap ik het wel als mam van 3 bv kinderen

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:09

Ik ben daar ook heel benieuwd naar, zo jammer dat een aantal mensen het toen voor Ts verpest hebben.