janderegelaa schreef:Ibbel schreef:Waarmee het hele 'non-issue' over of de melk aangepast wordt aan wat baby nodig heeft ook meteen op de helling gaat. Want de melk die je 3 weken geleden hebt ingevroren is dus ook niet aan de dag van ontdooien aangepast
Dat is dus ook mijn verbazing. Want toen mijn destijds vrouw afkolfde voor onze dochter toen werd er verteld dat je die melk beter niet kon invriezen maar toch redelijk snel moest gebruiken omdat de samenstelling veranderd naarmate de baby ouder wordt. En daarom vraag ik mij dus af of de voedingswaarde (dus niet de verzadigingswaarde) net zo hoog is als die van de biologische moeder. Want als de samenstelling van melk veranderd door speeksel van de baby (wat ik graag geloof maar ik kan er niets over vinden) dan heeft afkolven dus geen zin….
De voedingswaarde veranderd niet dusdanig dat het ineens geen toegevoegde waarde meer heeft he. Het gaat dan echt om minimale verschillen. Zie nogmaals mijn lijstje van de WHO

Ingevroren melk wordt optimaal gezien binnen 6 maanden geconsumeerd, maar is 12 maanden houdbaar. Uiteraard is zsm geven niet verkeerd, maar het is niet noodzakelijk. In de vriezer kunnen eventuele levende cellen doodgaan, maar dat betekent niet dat ze geen voeding meer geven.