Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 08:02

Gimme-Joy: nee hoor, ik was in de war met iemand anders, lange dag gehad...

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:01

Haha geeft niks! Ik twijfel op dit moment vaak aan mijn eigen geheugen, dus vandaar dat ik het vroeg. :D

Ik ben overigens ontzettend blij dat het vaccineren nu echt tempo krijgt. Iedereen in mijn nabije familie kan nu geprikt worden. Dat vind ik een hele geruststelling.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:13

Of ik mij laat vaccineren of niet gaat niemand iets aan.

Het is mijn eigen lichaam en mijn eigen keuze(gelukkig mogen wij die keuze gewoon nog steeds zelf maken!).

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:17

VuurVleugels schreef:
Relaxed schreef:
Vuurvleugels, iedereen heeft zo zijn redenen om het niet te doen, daar hoef jij je toch niet zo druk om te maken?

Wel als dat ongefundeerde drogredenen zijn. We moeten een bepaald percentage gevaccineerden behalen en dat lukt niet als mensen omwille van fake news of bangmakerij, of juist omwille van 'ik ben gezond genoeg' zich niet laten vaccineren.

Ongefundeerde drogredenen bestaan niet.
Iedereen mag gelukkig zijn eigen keuze maken, ook al zou dat alleen maar zijn omdat het wel of niet goed voelt.

Wat jij daarvan vind is totaal niet belangrijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:39

Mwa, als jij je keuze baseert op het verhaal van de buurman, waarbij een vriend van de oom van de buurvrouw van de kapper antennes kreeg na de vaccinatie, dan vind ik daar wel wat van, eigenlijk :D. En als meer mensen hun keuze op dat soort misinformatie baseren, dan kan dat een probleem voor ons allemaal zijn/worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:41

genja schreef:
Cayenne schreef:
Yes, hij werkt ook in Zwitserland en heeft daar ook de oproep gekregen dat hij zich eveneens daar moet vaccineren, dus daar krijgt hij ook 2 prikken.

Dat zou ik eerlijk gezegd toch uitzoeken of dat echt klopt . Weten ze in Zwitserland dat hij al gevaccineerd is ?

Ja, het klopt wel. Hij is Zwitsers staatsburger of hoe zoiets ook heet. In ieder geval staat hij daar ook ingeschreven, maar in Nederland is hij ook al geprikt.
En mijn vader heeft een beetje het motto: Hoe vaker vaccineren, hoe beter :')
Dat is natuurlijk helemaal zijn eigen keus. Ik weet niet of ik dat zo had laten doen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:46

Ik weet niet of vaker écht beter is.

Ik denk niet dat er al onderzoeken zijn waarbij mensen binnen korte tijd 4x geënt zijn met (mogelijk?) 2 verschillende vaccins?

Dán zet hij zichzelf wél echt als proefkonijn neer...
Ook dat is eigen keus natuurlijk, maar ik geloof niet dat ik het echt verstandig vind.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:54

_San87_ schreef:
Mwa, als jij je keuze baseert op het verhaal van de buurman, waarbij een vriend van de oom van de buurvrouw van de kapper antennes kreeg na de vaccinatie, dan vind ik daar wel wat van, eigenlijk :D. En als meer mensen hun keuze op dat soort misinformatie baseren, dan kan dat een probleem voor ons allemaal zijn/worden.

Je mag er van mij ook van alles van vinden, dat maakt mij niks uit.
Het is alleen niet belangrijk.
Een ieder mag zijn eigen keuzes maken en dat heeft een ander te respecteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:57

Zerena schreef:
VuurVleugels schreef:

Wel als dat ongefundeerde drogredenen zijn. We moeten een bepaald percentage gevaccineerden behalen en dat lukt niet als mensen omwille van fake news of bangmakerij, of juist omwille van 'ik ben gezond genoeg' zich niet laten vaccineren.

Ongefundeerde drogredenen bestaan niet.
Iedereen mag gelukkig zijn eigen keuze maken, ook al zou dat alleen maar zijn omdat het wel of niet goed voelt.

Wat jij daarvan vind is totaal niet belangrijk.

Dit dus :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:57

Femke_Tweety schreef:

Ik denk niet dat er al onderzoeken zijn waarbij mensen binnen korte tijd 4x geënt zijn met (mogelijk?) 2 verschillende vaccins?

Ook dat is eigen keus natuurlijk, maar ik geloof niet dat ik het echt verstandig vind.

Nee, ik zelf ook niet hoor! Maar dat moet hij natuurlijk zelf weten.
Hij is idd met 2 verschillende vaccins geënt.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:58

Helemaal met je eens Zerena.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 11:01

corinep schreef:
Helemaal met je eens Zerena.

Idem

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:26

_San87_ schreef:

Maar dat is dan weer niet het probleem van diegenen die geen enting willen. :) Zij willen tenslotte niet.

En de (nee niet jij) half agressieve aanpak van sommigen helpt echt niet mee met overtuigen. Ik ben er zo eentje die dan alleen maar meer de kont in de krib gooit.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:26

Hoe kan het bestrijden van een pandemie niet belangrijk zijn -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:05

Cayenne schreef:
Ja, het klopt wel. Hij is Zwitsers staatsburger of hoe zoiets ook heet. In ieder geval staat hij daar ook ingeschreven, maar in Nederland is hij ook al geprikt.
En mijn vader heeft een beetje het motto: Hoe vaker vaccineren, hoe beter :')
Dat is natuurlijk helemaal zijn eigen keus. Ik weet niet of ik dat zo had laten doen.

Zoiets heb ik nog niet eerder gehoord :wow: Bijzonder dat ze in Zwitserland geen rekening houden met zijn vaccinatie in NL. Je zou haast denken dat ze vaccins op overschot hebben :')

Ik vind je vader in elk geval een straffe vent ! :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:14

Als hij gewoon niet meldt dat hij gevaccineert is dan kunnen ze dat elders ook niet weten. Als jij op vakantie een prik gaat halen zoals inmiddels in veel landen mogenlijk is dan weten ze dat in NL ook niet.

Er is trouwens inmiddels inderdaad een vaccin overschot in westerse landen inmiddels. Er komt meer binnen dan geprikt kan worden. Er is ook allang rekening gehouden met een 3e vaccin. De rem zit hem vooral in de fysieke handeling.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:20

Cayenne schreef:
Femke_Tweety schreef:

Nee, ik zelf ook niet hoor! Maar dat moet hij natuurlijk zelf weten.
Hij is idd met 2 verschillende vaccins geënt.

Wordt dat dan geen overdosis?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:21

Er zijn ook en paar mensen in nederland die per ongeluk de dubbele dosis AZ hebben gehad en dat was ook geen probleem.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:25

In Duitsland hebben ze in het begin bij 1 prikinstelling vergeten te verdunnen en toen meerdere mensen met een 10x te hoge dosis geprikt, die hebben daar niets van gekregen.
De leverancier is trouwens verplicht om ook een hogere dosis te testen, dat is bij Pfizer 5x hoger als normaal dacht ik.
Hoe het zit met vaker prikken gaan waarschijnlijk binnenkort meerdere mensen uitvinden want het zit er dik in dat veel mensen met het China vaccin nog een ander vaccin erbij gaan halen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:15

Sizzle schreef:
Als hij gewoon niet meldt dat hij gevaccineert is dan kunnen ze dat elders ook niet weten. Als jij op vakantie een prik gaat halen zoals inmiddels in veel landen mogenlijk is dan weten ze dat in NL ook niet.

Er is trouwens inmiddels inderdaad een vaccin overschot in westerse landen inmiddels. Er komt meer binnen dan geprikt kan worden. Er is ook allang rekening gehouden met een 3e vaccin. De rem zit hem vooral in de fysieke handeling.

Ik had het verkeerd begrepen denk ik. Dacht dat ze in Zwitserland wel op de hoogte waren, maar nogmaals wilden vaccineren. Niet dus :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:23

Cayenne schreef:
Yes, hij werkt ook in Zwitserland en heeft daar ook de oproep gekregen dat hij zich eveneens daar moet vaccineren, dus daar krijgt hij ook 2 prikken.

Is hij in Zwitserland verzekerd? Ik ben ook Zwitsers staatsburger en heb -toen het hier nog zo traag ging- gekeken of ik me daar kon laten vaccineren, maar daarvoor moest je er wonen of in ieder geval verzekerd zijn. Maar goed, inmiddels hier nog maar 1,5 week tot de 2e Pfizer *\o/*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:55

Dat is per kanton verschillend Tiggs. In sommige kantons is het voldoende als je er werkt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 14:11

Ah ok! Maar goed, dat doe ik er ook niet ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 15:00

bigone schreef:
Er zijn ook en paar mensen in nederland die per ongeluk de dubbele dosis AZ hebben gehad en dat was ook geen probleem.

Het is wel zo dat de meeste Nederlanders veel en veel meer wegen dan ik en toch krijgt iedereen dezelfde dosis denk ik,want ze vragen daar niet naar.Terwijl een wormkuur voor paarden wel naar gewicht gaat.En voor medicatie tijdens een operatie wordt ook naar je gewicht gevraagd om overdosering te voorkomen.Het lijkt mij niet goed om meer dan strikt nodig te krijgen .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 15:02

Ik ben nog nooit naar m'n gewicht gevraagd voor medicatie. Een wormenspuit werkt toch heel anders dan een vaccin?