Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VuurVleugels schreef:Relaxed schreef:Vuurvleugels, iedereen heeft zo zijn redenen om het niet te doen, daar hoef jij je toch niet zo druk om te maken?
Wel als dat ongefundeerde drogredenen zijn. We moeten een bepaald percentage gevaccineerden behalen en dat lukt niet als mensen omwille van fake news of bangmakerij, of juist omwille van 'ik ben gezond genoeg' zich niet laten vaccineren.
genja schreef:Cayenne schreef:Yes, hij werkt ook in Zwitserland en heeft daar ook de oproep gekregen dat hij zich eveneens daar moet vaccineren, dus daar krijgt hij ook 2 prikken.
Dat zou ik eerlijk gezegd toch uitzoeken of dat echt klopt . Weten ze in Zwitserland dat hij al gevaccineerd is ?
_San87_ schreef:Mwa, als jij je keuze baseert op het verhaal van de buurman, waarbij een vriend van de oom van de buurvrouw van de kapper antennes kreeg na de vaccinatie, dan vind ik daar wel wat van, eigenlijk. En als meer mensen hun keuze op dat soort misinformatie baseren, dan kan dat een probleem voor ons allemaal zijn/worden.
Zerena schreef:VuurVleugels schreef:
Wel als dat ongefundeerde drogredenen zijn. We moeten een bepaald percentage gevaccineerden behalen en dat lukt niet als mensen omwille van fake news of bangmakerij, of juist omwille van 'ik ben gezond genoeg' zich niet laten vaccineren.
Ongefundeerde drogredenen bestaan niet.
Iedereen mag gelukkig zijn eigen keuze maken, ook al zou dat alleen maar zijn omdat het wel of niet goed voelt.
Wat jij daarvan vind is totaal niet belangrijk.
Femke_Tweety schreef:Ik weet niet of vaker écht beter is.
Ik denk niet dat er al onderzoeken zijn waarbij mensen binnen korte tijd 4x geënt zijn met (mogelijk?) 2 verschillende vaccins?
Dán zet hij zichzelf wél echt als proefkonijn neer...
Ook dat is eigen keus natuurlijk, maar ik geloof niet dat ik het echt verstandig vind.
_San87_ schreef:Mwa, als jij je keuze baseert op het verhaal van de buurman, waarbij een vriend van de oom van de buurvrouw van de kapper antennes kreeg na de vaccinatie, dan vind ik daar wel wat van, eigenlijk. En als meer mensen hun keuze op dat soort misinformatie baseren, dan kan dat een probleem voor ons allemaal zijn/worden.
Cayenne schreef:Ja, het klopt wel. Hij is Zwitsers staatsburger of hoe zoiets ook heet. In ieder geval staat hij daar ook ingeschreven, maar in Nederland is hij ook al geprikt.
En mijn vader heeft een beetje het motto: Hoe vaker vaccineren, hoe beter
Dat is natuurlijk helemaal zijn eigen keus. Ik weet niet of ik dat zo had laten doen.
Cayenne schreef:Femke_Tweety schreef:Ik weet niet of vaker écht beter is.
Ik denk niet dat er al onderzoeken zijn waarbij mensen binnen korte tijd 4x geënt zijn met (mogelijk?) 2 verschillende vaccins?
Dán zet hij zichzelf wél echt als proefkonijn neer...
Ook dat is eigen keus natuurlijk, maar ik geloof niet dat ik het echt verstandig vind.
Nee, ik zelf ook niet hoor! Maar dat moet hij natuurlijk zelf weten.
Hij is idd met 2 verschillende vaccins geënt.
Sizzle schreef:Als hij gewoon niet meldt dat hij gevaccineert is dan kunnen ze dat elders ook niet weten. Als jij op vakantie een prik gaat halen zoals inmiddels in veel landen mogenlijk is dan weten ze dat in NL ook niet.
Er is trouwens inmiddels inderdaad een vaccin overschot in westerse landen inmiddels. Er komt meer binnen dan geprikt kan worden. Er is ook allang rekening gehouden met een 3e vaccin. De rem zit hem vooral in de fysieke handeling.
Cayenne schreef:Yes, hij werkt ook in Zwitserland en heeft daar ook de oproep gekregen dat hij zich eveneens daar moet vaccineren, dus daar krijgt hij ook 2 prikken.
bigone schreef:Er zijn ook en paar mensen in nederland die per ongeluk de dubbele dosis AZ hebben gehad en dat was ook geen probleem.