Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:42

secricible schreef:
Of een kleine en een grote, waarbij je in de binnenste kleine een paar gaatjes prikt.

Ik heb dat ook wel eens overwogen maar durfde dat niet aan, lijkt me niet zo fijn als stukjes vulling van de luier tegen de huid aan komen te liggen?

Jojoju

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:53

Hier ook een doorlekker in de nachten, ik plak nu een night maandverband in de luier, werkt goed hier

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:59

Jojoju schreef:
Hier ook een doorlekker in de nachten, ik plak nu een night maandverband in de luier, werkt goed hier

Altijd leuk verhaal als je een zoon hebt om op zijn 18e verjaardag te vertellen :D

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 12:18

Vandaag heeft mama weer een moeilijke dag. Na een moeilijke nacht.

De dochter is vannacht goed ziek geworden: overgeven, meerdere keren. Mama en papa konden dus midden in da nacht een huilende peuter in bad steken, bedden verversen (want mama was zo slim om de dochter even op het grote bed te zetten terwijl ze even iets moest pakken, uiteraard ook braken in het grote bed), dochter terug in slaap proberen krijgen, zelf douchen(want ja, in mama haar armen overgeven is de meest aangename plek).en dan nog zelf proberen een beetje slaap te pakken om te gaan werken.

En uiteraard kan dat mooi meisje daar niets aan doen. Maar ik ben kapot. Een paar dagen goed slapen en dan zo 1 nacht en ik kan weer niets. Ik voel me zo machteloos. Zo leeg. Ik voel mij op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:14

Maar dat mag ook helemaal TS. Het is niet omdat je een paar goede nachten gekregen hebt dat je daarmee al je slaapgebrek in gehaald hebt en de wereld weer aan kunt. Het is volkomen begrijpelijk dat de moed je in de schoenen zakt.

Hopelijk lukt het je om tegen de avond in te zien dat dit overgeven volledige los staat van de andere slapeloze nachten en het weer een kans te geven. Maar ik begrijp heel goed dat je je machteloos en op voelt.

Arm meisje ook, overgeven is al zoiets rots en dan zo'n klein lijfje wat moet overgeven. Natuurlijk kan ze er niks aan doen en natuurlijk snap jij dat als moeder ook wel. Maar jouw gevoel mag er ook zijn en is ook begrijpelijk.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:26

Ja, dat zijn zware momenten. Mijn kinderen zijn nu (bijna) pubers en als een van de twee 's nachts ziek is dan voel ik weer wat ik vroeger voelde toen ze zo klein waren. Krijg dan bijna hartkloppingen van de flashbacks :')
Sterkte! Misschien kan je even gaan liggen als de kleine een dutje doet.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:48

Probeer je niet druk te maken. Op zijn mag, doe dan ook zo min mogelijk overdag en maak het jezelf zo gemakkelijk mogelijk. Geen hoge eisen van jezelf stellen, niet de beste moeder willen zijn. Niks mis met even de makkelijke weg kiezen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:51

Ja zo gaat dat, hoe klöte het ook is :(:) Net als je denkt dat het beter gaat dan is er weer een tegenvaller. Hopelijk hierna weer een aantal redelijke nachten zodat je weer een beetje uit het rood kan proberen te komen....

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-21 05:14

Update: na die verschrikkelijke nacht 3 zeer goede nachten gehad, waarvan gisteren geslapen van 19u tot 6u, aan één stuk. Tot nu.

En het ligt niet aan haar, het ligt aan mama. Nu is mama ziek. Ik lig rustig bij haar op de kamer te slapen en ineens zei mijn maag: alles moet er uit: nu!
Dus vluchten naar het toilet, toilet niet gehaald, dochter wakker geworden omdat snel én stil wegvluchten tegelijkertijd onmogelijk is. Dochter maar even laten huilen terwijl mama voor zichzelf zorgt. Dan proberen dochter terug in slaap krijgen: FAIL.

Ondertussen 2 u later is alles opgekuisd, heb ik een douche genomen, zit ik op de bank misselijk te wezen terwijl de dochter leuk aan het spelen is. Om 5u...

Wij hebben een drukke dag op de planning staan, ik vrees dat papa die planning alleen mag gaan doen. Geen idee waarom ik nu misselijk ben, ik ben dat bijna nooit, ik heb niets speciaal gegeten, zelfde als man en dochter die duidelijk nergens last van hebben.
Van de zon kan het ook niet zijn, want ik ben redelijk veel binnen gebleven vandaag.

Maar waarom kan een week niet gewoon goed gaan ? Gewoon 1 week zonder nachtelijk drama? Zucht.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 07:36

Momenteel heerst er een buikgriep, mijn beide kinderen hebben het de afgelopen 2 weken ook gehad.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 07:55

Mijn zoontje ook idd.
Ik snap dat het lastig is als je moe bent, maar probeer het verschil te zien tussen incidenten en structurele problemen.
Zelfs met een goede slaper is er bij ons echt 1x per week wel een keer hommeles qua slapen: een keer spugen, herrie buiten, tut kwijt, zoiets. Hopelijk is dat voor jou straks ook incidenteel :knuffel:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 08:05

Nou ik duim voor een buikgriep die over een paar dagen over is en niet iets langdurigs zoals een nieuwe zwangerschap ofzo :(:)

Maar dat geeft de burger moed toch, dat je weer een paar goede dagen hebt gehad +:)+
Het kàn dus wel!

Ik vond dat altijd echt een opsteker als er tussen alle ellende van niet kunnen slapen, tandjes, sprongetjes ineens een zeldzame 3 dagen waren dat meneer gewoon SLIEP zoals de meeste babietjes *\o/*

Dan ga je weer een beetje geloven in het leven, ga je je weer een beetje mens voelen, en het is een hart onder de riem dat het dus wel kàn godzijdank, en het een kwestie zal zijn van ergens overheen groeien ofzo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 08:21

Ellendig hè TS. Maar je hebt al een paar goede dagen gehad! Hopelijk is het tij gekeerd voor jullie! Beterschap voor nu! Hopelijk gewoon een stomme buikgriep, met slaaptekort is je weerstand ook een stuk minder.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 08:32

Ohhh ik snap je zooo goed hé :(:)
Iedere reden, buikgriep of niet is teveel om te handelen dan. Er hoeft maar een klein dingetje tegen te zitten en je lichaam neemt het gewoon over, bang dat je weer terug bij af bent. Dat je nooit meer normaal zult slapen.. Je hoofd weet dat het maar griep is, en dat overgaat. Maar ergens zegt er een stemmetje, daar gaan we weer...
Lijkt mij heel normaal. Je hebt zo'n klap gekregen van al die slapeloze nachten, van dat machteloze gevoel.. Dat gevoel zit zo diep, dat is er niet snel uit helaas... Dat kost helaas veel tijd.. Mijn dochter is nu bijna 7 en soms, krijg ik dat onmachtige gevoel nog steeds als ze ziek is, of zelfs heel vroeg wakker of noem maar op.. Slechte nachten doet gewoon iets met je, en dat is helaas niet opgelost na een tijdje beter slapen. Geen tips, wel een hele dikke knuffel :(:)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 08:33

Hey TS! balen dat je nu zelf ziek bent. Maar de kleine begint steeds beter een ritme te krijgen zo te lezen, houdt dat in gedachten

verder kan ik je maar 1 tip geven. geef je er aan over. Je kan je heel kwaad maken dat je nu zelf moest overgeven en alles daardoor wakker werd. maar wordt je daar minder moe van? nee.
houdt in gedachte: "het is een fase" je gaat dit overleven. je kan dit. je bent nu doodmoe, maar je komt er doorheen. vechten tegen dat gevoel maakt je alleen maar meer moe

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 08:37

Er heerst een buikgriep. Ik heb zelf een week last gehad en meerderen in mijn omgeving. Geef jezelf eraan over. Verwachtingen bijstellen en even voor jezelf zorgen.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:52

Hier ook buikgriep gehad, hoor het ook onwijs veel om me heen. Dat is al vervelend, maar als je dan al zo op je tandvlees loopt is het helemaal drama. Sterkte en lekker uitzieken! Kan manlief niet met dochter op pad zodat jij lekker je ding kan doen vandaag? Slapen en lief zijn voor jezelf/

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:11

Je dochter heeft je blijkbaar aangestoken. Gebeurt hier ook meestal met buikgriep. Echt tof :')
Beterschap!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:49

Majabeestje schreef:
Je dochter heeft je blijkbaar aangestoken. Gebeurt hier ook meestal met buikgriep. Echt tof :')
Beterschap!

Dit is wel een beetje baby-life ja. Eerst dagen in baby/kinderkots zitten (altijd alleen maar ‘s nachts...) en daarna zelf gaan kotsen. -O-

De jonge jaren worden niet voor niks de tropenjaren genoemd.

Probeer vertrouwen te houden dat dit ooit weer over gaat. Het gaat beter worden dan dit. Het is zwaar, maar er zijn gelukkig ook goede nachten en er komen er steeds meer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:07

Die van ons was nooit ziek, die mazzel hadden we dan wel weer. Zo brengt ieder kindje zijn eigen voor- en nadelen :)

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:12

verootjoo schreef:
Majabeestje schreef:
Beterschap!

Dit is wel een beetje baby-life ja. Eerst dagen in baby/kinderkots zitten (altijd alleen maar ‘s nachts...) en daarna zelf gaan kotsen. -O-

Probeer vertrouwen te houden dat dit ooit weer over gaat. Het gaat beter worden dan dit. Het is zwaar, maar er zijn gelukkig ook goede nachten en er komen er steeds meer.

Zo gaat dat hier ook. Eerst oudste zoon van bijna 3 die het oppikt van het kdv, daarna broertje van 6 maanden ( die mij ook echt een keer of 10 heeft ondergekotst ) en als die weer beter is word ik ziek.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:14

verootjoo schreef:
Majabeestje schreef:
Beterschap!

Jaa, vreselijk! Of het hele gezin om de beurt buikgriep waardoor je 2 weken in de kots zit of eerst 1 kind en dan de rest tegelijk..
Heb wel eens 'ruzie' gemaakt met mijn man over wie het meest ziek was (vaakst moest kotsen) en wie dan voor de kotsende baby moest zorgen. En de inmiddels weer fitte peuter kon vermaken. Horror :')

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 14:55

Probeer je te focussen op het positieve, want jeetje wat top dat de nachten nu zoveel beter gaan!
Dipjes ga je altijd houden, soms kort, soms lang. Maar alles met die kleintjes is een fase dus het komt wel goed :)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-21 15:44

Dankjewel bokkers, jullie zorgen dat ik de moed erin houdt. Op Facebook groepen krijg ik toch al snel het gevoel dat ik veel meer moet doen om een goede moeder te zijn.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:48

Dump facebook. Waardeloos.