Flowmat ( spijkermat)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:22

Ik vraag me ook af of er dan voldoende druk is. Ik denk wel dat een paard spontaan opspringt als het gaat liggen rollen met zo een deken.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:52

Krijg nu op Facebook ook continu deze reclame voorbij:
https://pranamat.nl/hoehelpthet?utm_sou ... jLy9y7LmTQ

Maar deze is wel een partijtje duur :x. Vraag me dan ook af of deze echt heel veel verschilt van de Flowee

Postbezorger is er nog steeds niet.... En moet echt 18.15u weg -O-

Lautje138

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:29

Hallo!

Ik heb zojuist alle pagina’s in 1x gelezen en er gaat een wereld voor mij open. Ik kende het niet maar ben nu al overtuigt om 1 in huis te halen met de fibromyalgie klachten die momenteel echt heel extreem aanwezig zijn.
Nu tweifel ik inderdaad ook tussen de Flowee of de Zweedse mat. Ik neig naar de Zweedse, maar ik heb flink overgewicht, vooral hele brede heupen en zware bovenbenen. Mijn bovenkant is valt mee. Ben wel lang, 181cm en zou vooral voor lage rug en nek schouders de mat gaan gebruiken. Op die plekken heb ik niet heel hele dikke laag vet zitten.
Nu ben ik bang dat mijn gewicht nogal een “positief” (lees negatief :+ ) effect heeft op de zwaartekracht als ik plat lig op de Zweedse. Hebben jullie hier een idee of ervaring over wat het effect van overgewicht kan zijn?
Het bierdopjes ding lijkt dan iets “vriendelijker”.
Maar ik vind het lastig om zo te bepalen.
Alvast bedankt voor jullie input!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:59

In zo een deken voor een paard geloof ik niet. Net zoals al die andere aai massages enz niet! Paarden spieren zijn zooo veel dikker dan die van een mens en liggen ook veel dieper.
Mooie verkoop truc.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 19:03

Haha aai massages. Leuk woord!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:14

Ik ben zo een meelezer die een flowee heeft gekocht. Net binnen.

Als jullie op de mat liggen, doen jullie dan nog iets? Filmpje kijken, muziekje luisteren, podcast op? Of ga je echt even voor complete rust (1 van de moeilijkste dingen in mijn leven)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 19:24

Je geeft zelf jouw beste keus al aan, haha

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:39

Seltje schreef:

Als jullie op de mat liggen, doen jullie dan nog iets? Filmpje kijken, muziekje luisteren, podcast op? Of ga je echt even voor complete rust (1 van de moeilijkste dingen in mijn leven)

Meditations app op vaak, ik ben zo n stresskip die vaak 1001 dingen in mn hoofd heeft ronddwarrelen. Van een yoga sessie of meditatie (op ademhaling bv) kan ik zo tot rust komen. Zeker met mn matje erbij.

Trouwens als je op het YouTube kanaal van shakti mat kijkt zie je filmpjes van andere toepassingen, buik, voeten, bekken, die je kunt aanpakken met het matje.
Laatst bijgewerkt door Cemlys op 26-05-21 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:41

Popstra schreef:
In zo een deken voor een paard geloof ik niet. Net zoals al die andere aai massages enz niet! Paarden spieren zijn zooo veel dikker dan die van een mens en liggen ook veel dieper.
Mooie verkoop truc.

En toch als ik dry needle is dat best oppervlakkig en dat heeft toch flink effect. Accupunctuur net zo. Lymfedrainage en fasciale technieken werken toch ook vrij oppervlakkig en met heel weinig druk. Ik heb geen ervaring met de paardendekens, maar het hoeft niet altijd heel diep in te werken.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 19:46

Je werkt dan niet perse direct op de spieren nee, er zijn natuurlijk ook andere weefsels waarop je kan werken zoals fascia.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:23

Seltje schreef:

Ik beken dat ik vaak lig te computeren. Niet dat ik dat aanraad, complete rust klinkt véél beter.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:28

Cemlys schreef:
Popstra schreef:
Mooie verkoop truc.

En toch als ik dry needle is dat best oppervlakkig en dat heeft toch flink effect. Accupunctuur net zo. Lymfedrainage en fasciale technieken werken toch ook vrij oppervlakkig en met heel weinig druk. Ik heb geen ervaring met de paardendekens, maar het hoeft niet altijd heel diep in te werken.
denk dat dry needling en accupunctuur toch dieper gaat dan een bierdopje :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:18

Ik wilde net zeggen, dry needling gaat echt wel dieper dan mijn Flowee mat.

Overigens is er wel verschil tussen de Flowee en de bierdopjes. De Flowee heeft echt plastic spijkers. Dat merk ik goed als ik hem 's avonds in het donker naast het bed heb gemikkerd, en vriendlief erop stapt. Gisteravond vloog de mat de andere kant op in de kamer, ik vond het hilarisch. VL wat minder.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:21

Als ik zie hoe diep mijn shakti spijkertjes komen/drukken, dan is dat wel vergelijkbaar. Ik dry needle zelf dus weer precies hoe diep ze komen ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:49

Postbezorger was mooi te laat... Dus ik was niet thuis.... Terug van stal maar op het raam getikt bij de buren ivm de kinderen.... Maar die blijken tegenwoordig toch laat naar bed te gaan....

Gelijk een kwartiertje uitgeprobeerd, op bed. Denk wel dat op de grond met tegendruk gaat geven.... Nu voelde ik op sommige plekken weinig.... Ik heb dus nu achteraf dat mijn huid lekker gaat gloeien. Wel een lekker gevoel eigenlijk. Heb tijdens dat kwartiertje lekker mijn luisterboek op gezet en telefoon op stil.

Morgen dus op de grond proberen. Ben heel benieuwd.

Was ook wel benieuwd naar metingen van mijn horloge, maar die moest ik heel nodig opladen.... Dus dat ga ik morgen meepakken. Ben benieuwd of ik tijdens zo'n sessie of tijdens de nacht wat ga zien qua verandering of niet.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 23:28

Ik lig er graag even op voor t slapen gaan.
Alles tintelt, wordt warm en ik voel m’n rug ook echt “ kloppen”.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:09

Ik heb vanmorgen voor het eerst op mijn Zweedse classic gelegen. Ik moest wel even een handdoekje ertussen leggen want zonder was voor de 1e keer wel te heftig.
Vond het een fijne ervaring.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:30

Popstra schreef:
Mooie verkoop truc.

Idd. De verkopers van de equissage toestellen hebben zich al in de handen gewreven :D
Met de backontrack producten heb ik dan wel goede ervaringen. Maar dat is meer iets met lichaamswarmte en zo.
ontopic : mijn dochter heeft zo'n bierdopjes ding. Heb er gisteren, naar aanleiding van dit topic, een kwartiertje opgelegen. Echt heerlijk. Heb mij dus maar zo'n Zweedse combimat besteld. Ben benieuwd. :)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:39

@Danseresje, ik ben gisteren weer in slaap gevallen op m'n Aldi-matje (goede anderhalf uur), en volgens m'n smartwatch heb ik bijna een uur in diepe slaap doorgebracht. Dat had ik dus echt niet verwacht, dat ik zo goed slaap erop :z

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:43

Ja het slapen erop is heerlijk. Ik gebruik vaak het kussentje in mn nek als ik tv kijk op de bank maar ook dan val ik in een diepe slaap :')

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 11:46

Vannacht ook diep geslapen nadat ik eerst even op m’n aldi mat gelegen heb..

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:50

@Cemlys, daar had ik nog niet aan gedacht, misschien ook eens proberen als ik tv kijk. Nu leg ik het matje gedeeltelijk op m'n hoofdkussen (ik ben niet zo groot) en lig dan ook van m'n nek/schouders tot en met m'n bips op dat ding. Het kussen heb ik gewoon in de zak laten zitten tot nu toe :=

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:53

Ik vind het matje heerlijk maar het kussen nog te hard in mijn nek dus daar moet voorlopig nog wel iets overheen.

Het valt mij op dat je zo heel duidelijk je hartslag hoort/voelt als je op het matje ligt.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 12:01

Ja dat zei ik gisteren ook al. Voel m zelfs in m’n rug kloppen

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:06

Wat jullie hierboven beschrijven voel ik dus echt allemaal niet :+ Naar mijn idee heb ik juist meer rugpijn een dag na gebruik van de mat.

Als mijn belastinggeld binnen is, ga ik voor de Zweedse. Dan mag mijn bierdopjes model weg ;)