Mijn moeder heeft kanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:40

Potverdorie Pablo…. Dan stort je wereld wel even in… ;(

Ik wens jullie heel veel sterkte en betekenisvolle momenten toe. Het zal zwaar worden, maar probeer samen met je moeder nog te doen wat jullie samen willen en kunnen. Maak mooie herinneringen (en die hoeven niet groots en meeslepend te zijn, het zijn de kleine dingen die het doen), voer belangrijke gesprekken en breng zoveel mogelijk tijd samen door. Dat zou ik je graag op je hart willen drukken.

:knuffel:

Sherivey

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:08

Ah nee :(:) Heel veel sterkte

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:58

Oh nee toch |( heel veel sterkte :knuffel:

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:05

Ach nee toch. Wat verdrietig.
Veel sterkte :knuffel:

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:59

Wat een ontzettend triest nieuws voor jullie, Pablo.
Al die onzekerheid en intensieve behandelingen....... dan hoop je vooral dat er goede resultaten zijn. Vreselijk dat jullie dat niet gegund is.

In immunotherapie zijn heel veel mogelijkheden/verschillende soorten. Ik heb geen kennis van jullie situatie, maar ik hoop echt dat er nog wat mogelijk gaat zijn. Hou moed. Voor je moeder en voor jezelf en voor de rest van de familie :(:)

Daantje_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:21

He wat een rotnieuws... Heel veel sterkte! :(:)

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:32

Geen ervaring wat immunotherapie kan betekenen voor je moeder maar de woorden “niet meer te genezen “ komen keihard binnen. :\
Heel veel sterkte en ik hoop dat je moeder nog een tijdje mee mag zonder al te veel ongemakken. Dat jullie nog mooie herinneringen mogen maken!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:14

Wat een vreselijk bericht, het blijft een **** ziekte.
sterkte en probeer je zo goed mogelijk te bewapenen door rustte nemen om fit te blijven, met mooie momenten foto's en andere belangrijke dingen. Zelf had ik veel spijt dat ik bepaalde dingen niet gevraagd had en gedaan had.
(en nu het de foute kant op gaat kijk samen of het testament nog actueel is dat voorkomt naderhand zoveel gedoe zoals dat bij ons was).

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:20

Soms schieten woorden te kort en dit is zo'n moment :(:)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:30

Wat een kak-update...heel veel sterkte. :(:)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 22:50

Dank jullie voor alle lieve reacties.. het is zo onwerkelijk, het ene moment lijkt alles zo normaal en het andere moment leef je in een waas.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 23:26

xPabloBokt schreef:
Dank jullie voor alle lieve reacties.. het is zo onwerkelijk, het ene moment lijkt alles zo normaal en het andere moment leef je in een waas.. -O-

Het is net of je in een hele slechte film bent beland. Erg onwerkelijk en je wordt bijna geleefd, alles draait erom en gaat er over.
Ik kan je alleen maar sterkte wensen, ik heb twee maal in die slechte film gezeten nu en het is gewoon zwaar, emotioneel trekt het een enorme wissel.
Neem er de tijd voor, rouw (ja ook al op voorhand) maar geniet ook nog van elkaar, spreek uit wat je wilt zeggen. Ik ben het type aanpakken en doorrennen, maar dan komt de mokerslag later en dan is het heel lastig nog steun en begrip te vinden.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:07

Dikke knuffel en heel veel sterkte

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:20

Heel veel sterkte.

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:49

Ahh wat verdrietig... heel veel sterkte Pablo

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:10

Sterkte voor jullie allemaal. En je kan hier altijd je verhaal kwijt. Je mag hier huilen, schreeuwen, vragen, boos zijn, mooie momenten delen, vragen stellen, waar je maar behoefte aan hebt.

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:25

Oh nee..vreselijk..ik hoopte op goed nieuws..heel veel sterkte :knuffel:

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 00:31

Ik las toevallig in een ander topic dat jij je stage hebt afgerond met een goed cijfer.
Super knap gedaan. En dat in deze moeilijke tijd.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:57

Dat is idd een dikke felicitatie waard. Heel veel sterkte met je moeder. Heb mijn moeder ook aan kanker verloren, weet wat je doormaakt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:25

Heel veel sterkte, Pablo. Wat goed dat je je stage gehaald hebt, in deze omstandigheden.
Ook mijn moeder is overleden aan blaaskanker. Ik hoop dat ze nog een goede kwaliteit van leven zal hebben.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 17:39

Bedankt voor al jullie lieve reacties :(:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 17:41

Wat enorm knap van je dat je dat hebt gehaald.
Maar wat een enorme k.. situatie.
Wat is het toch een rot ziekte.
Heel dikke knuf voor jou :knuffel:

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-21 14:08

Ik heb al lang niet meer gereageerd zie ik, excuses daarvoor. Er is ook niet zo veel nieuws, eigenlijk.

Dinsdag heeft mijn moeder haar eerste dosis immunotherapie gehad (voor de mensen die het kennen: pembrolizumab). Dit is dus even afwachten of het aanslaat. De kans hierop is 20-25%, niet heel groot dus. Moet dan ook eerlijk zeggen dat ik me in stilte ergens wel voorbereid op het ergste.

Als de immunotherapie niet aanslaat, heeft de oncoloog aangegeven dat ze zich dan al zorgen maakt over het komende half jaar. Dit was een paar weken geleden. De kans zit er dus in dat we haar begin volgend jaar moeten gaan afgeven. Ik moet ook zeggen dat het geen doen meer gaat zijn voor haar als de immunotherapie niet aanslaat en haar kwaliteit van leven niet drastisch verbetert. Ze zit vast aan die nierdrains en heeft constant pijn. De oxycodon wordt momenteel bijna wekelijks met 20mg per dag opgehoogd omdat ze anders alsnog te veel pijn heeft.

Al met al dus weer afwachten met de hoofdletter A. Ik kan er zo weinig over zeggen.

Ik zit momenteel op vakantiewerk bij mijn stage, nog een weekje tot en met volgende week vrijdag. Dan heb ik twee weken vakantie en ga ik met mijn vriend een paar dagen er tussenuit. Daarna begin ik aan mijn nieuwe stage.

Halverwege augustus heb ik een gesprek met mijn nieuwe stagebegeleider vanuit mijn opleiding om hem op te hoogte te brengen van de situatie en tevens te bespreken hoe ik dit met mijn nieuwe stage ga bespreken - zij weten namelijk nog van niets. Ik wil dit graag face to face aan hun vertellen, maar ik vond het ook zoiets geks om het in het sollicitatiegesprek al op tafel te gooien. Ik hik er erg tegen aan dat ik het nieuws nog moet gaan vertellen, zeker als in de komende tijd nog gaat blijken dat de immunotherapie niet aanslaat. Dan moet er namelijk echt veel geregeld gaan worden, voornamelijk praktisch. Dat is wel iets waar ik mij zorgen over maak.

Verder loop ik nog bij de praktijkondersteuner, maar wil ik het proberen te gaan "escaleren" naar een psycholoog. Ik merk namelijk dat ik naast het praten behoefte heb aan meer, concrete oplossingen en therapie bijvoorbeeld. Ik heb namelijk al jaren een verstoorde relatie met mijn moeder en ben zelf ook erg onzeker, dingen waar ik al lang mee worstel. Mijn uiteindelijke doel is om beslissingen te kunnen maken zonder angst, knagende onzekerheden en constante "wat als" vragen. Ik kan erg veel piekeren over dingen die uiteindelijk als een klein vlammetje uitdoven en helemaal niet het einde van de wereld betekenen, hoewel dat dus voor mij wel zo kan voelen. Een deel hiervan komt door mijn autisme, maar een groot deel komt ook door mijn moeder. Zij kan namelijk overal beren op de weg zien die er niet zijn, en dat was al zo voordat ze ziek werd. Mijn vriend kan ook niks goed doen in haar ogen, en dat heb ik al meermaals onbewust onze relatie in gebracht waardoor we het echt een paar keer zwaar hebben gehad en ons afvroegen of we wel bij elkaar pasten. Dit laatste gaat gelukkig inmiddels beter.

Ik denk dat een psycholoog mij hier beter bij kan helpen dan een praktijkondersteuner.

Zo, lap tekst weer. Maar zo staat het er nu voor.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:49

Dank je voor je update. Je krijgt het wel voor je kiezen hoor! Kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en duimen dat de therapie aan zal slaan

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:22

Pff, wat een verschrikkelijke ziekte is het toch.. Niet alleen voor degene die het heeft, maar iedereen daar omheen. Leven tussen hoop en vrees. Dikke knuffel!