Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaygee

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:30

Hier gisteren avond vaccinatie 2 gehad. Weer extreme spierpijn in mijn arm, hoofdpijn en toch een beetje koortsig gevoel. Temp was 37 vanmorgen dus prima.

Ik ben de afgelopen 2 weken wel echt enorm moe en dat is begonnen na die eerste vaccinatie.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:01

Ik heb ook mn 2e gehad vandaag. Begin nu weer zo'n enorme zwarearm te krijgen, net zoals bij de 2e... Ben benieuwd hoe ik me morgen voel...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:09

Kon me gisteravond amper uitkleden door die arm haha. En op mn linkerzij slapen was ook een afrader, maar als het hierbij blijft, dikke prima.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:55

Zo, spuit zit er in sinds 14u. Heel benieuwd hoe het evolueert. Ik heb Pfizer gekregen.

Mag je eigenlijk sporten na een vaccinatie? Woensdag is eigenlijk mijn hardloopdag... Voel me nu nog prima maar weet niet of het oke is om op licht tempo te gaan lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:15

Ik was zo snugger om paardrijles te laten doorgaan :+ Geprikt in de voormiddag, les in de vroege avond. Ik kon nadien amper nog uit mijn auto.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:47

Oeps :') Nouja, net terug van mijn rondje, zal het wel merken.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:59

Gisteren mijn eerste prik gehad! *\o/*

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 18:32

Oryani, geen idee eigenlijk. Bij twijfel zou ik een keer overslaan en bij klachten, verhoging of koorts zou ik het echt niet doen.

Gek he die arm. Ik voelde me zo´n aansteller, maar blijkbaar kun je hier echt meer dan normaal last door krijgen van je arm. Ik vond het vergelijkbaar met een slijmbeursontsteking gevoel. Gelukkig is het maar tijdelijk.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:16

Ik kon me amper uitkleden gisteravond hahaha :+ peeuw armpje

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:22

Zebrastreep schreef:
Tevens is er in verpleeghuizen nog niet gevaccineerd. Met pfizer kan het al niet zodra je medicatie voor bloeddruk gebruikt. Denk dat de meeste oude mensen dat ook wel slikken dus als ze dan zijn gevaccineerd zou een beetje vreemd zijn.

Hoe kom je hierbij? Dit klopt i.i.g. niet. met bloeddrukmedicatie mag je gewoon het pfizer vaccin. het gaat om sommige bloedverdunners en medicatie die invloed hebben op de afweer. en dan is het nog niet gezegd dat personen met die medicatie het vaccin niet mogen. Dat is aan de arts om dit te bepalen.

over de verpleeghuizen:
In heel veel verpleeghuizen zijn we WEL al gestart met vaccineren. EN ja, met het pfizer vaccin. Ik werk in de wijkverpleging en onze organisatie heeft ook veel verpleeghuizen verspreid over nederland. in bijna alle huizen hebben bewoners hun eerste vaccin er al in zitten.
afgelopen vrijdag en zaterdag hadden ze in een verpleeghuis hier in de buurt rond de 24 vaccins over die anders weg gegooid moesten worden.
Medewerkers in de thuiszorg die op de wachtlijst stonden voor vaccin konden hierop reageren en konden de vaccinatie krijgen.
over 4 weken worden de bewoners weer gevaccineerd en de overgebleven vaccins gaan naar de medewerkers die afgelopen vrijdag en zaterdag ook de overgebleven vaccins gekregen hebben.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:33

Morgen gaan ze bij ons op het werk vaccineren, de bewoners van mijn zorglocatie krijgen hun vaccin. Als ze een vaccin overhouden mag ik die krijgen dus hopelijk houden ze over.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:12

Gisteren dus mijn 2e prik gehad. Vannacht erg diep geslapen en vandaag toch wel moe gevoel en een wat “zwaar” gevoel in mijn hele lijf.

Maar...ik weet uiteraard niet of ik het vaccin of placebo heb gehad.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 00:28

Tieme schreef:
Zebrastreep schreef:
Tevens is er in verpleeghuizen nog niet gevaccineerd. Met pfizer kan het al niet zodra je medicatie voor bloeddruk gebruikt. Denk dat de meeste oude mensen dat ook wel slikken dus als ze dan zijn gevaccineerd zou een beetje vreemd zijn.

Hoe kom je hierbij? Dit klopt i.i.g. niet. met bloeddrukmedicatie mag je gewoon het pfizer vaccin. het gaat om sommige bloedverdunners en medicatie die invloed hebben op de afweer. en dan is het nog niet gezegd dat personen met die medicatie het vaccin niet mogen. Dat is aan de arts om dit te bepalen.

over de verpleeghuizen:
In heel veel verpleeghuizen zijn we WEL al gestart met vaccineren. EN ja, met het pfizer vaccin. Ik werk in de wijkverpleging en onze organisatie heeft ook veel verpleeghuizen verspreid over nederland. in bijna alle huizen hebben bewoners hun eerste vaccin er al in zitten.
afgelopen vrijdag en zaterdag hadden ze in een verpleeghuis hier in de buurt rond de 24 vaccins over die anders weg gegooid moesten worden.
Medewerkers in de thuiszorg die op de wachtlijst stonden voor vaccin konden hierop reageren en konden de vaccinatie krijgen.
over 4 weken worden de bewoners weer gevaccineerd en de overgebleven vaccins gaan naar de medewerkers die afgelopen vrijdag en zaterdag ook de overgebleven vaccins gekregen hebben.

Dat papier wat ik heb ontvangen stond op dat het afgeraden werd als je bloedverdunners gebruikte. Ik ben er ook nog maar net achter gekomen dat in kleine instelling er inderdaad al gevaccineerd mag worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 07:14

In kleine? In alle instellingen mbt ouderenzorg wordt toch gevaccineerd deze week?
In o ze stichting ook en die is niet bepaald klein met 20 huizen.

En bloedverdunners is geen contra-indicatie, maar je moet dan overleggen met de HA.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:41

Bij mij werd ook wel gevraagd of ik bloedverdunners gebruik.

Gisteren nog 12km gelopen, niet bijzonder vermoeid ofzo. Tegen de avond werd mijn arm wat stijver, kreeg een berichtje van mijn collega dat dat bij haar ook voelbaar werd. Vannacht gewoon lekker geslapen, arm vanmorgen wel goed stijf. Maar kan wel alles doen, dus als het niet nog erger wordt, valt dit wel mee.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:43

Ik heb gisteren direct een late dienst gedraaid na de vaccinatie. Dus veel met mijn arm bewogen maat toch wel last van, misschien iets meer dan mijn hep. B vaccinatie maar niet veel meer. Kon er niet op slapen iig vannacht.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:44

Mijn dominante arm is gelukkig niet de arm waar ik op slaap, was anders een moeilijke keuze geweest, haha!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:49

Familie van mij is gevaccineerd. Degene die gevaccineerd is kreeg 2 dagen na vaccin corona... Alle kinderen hebben het inmiddels ook gehad van hun en echtgenoot ligt nu, 3 a 4 weken er na (zij is op eerste dag gevaccineerd) al weer bijna week in ziekenhuis dankzij corona en krabbelt gelukkig langzaam er van op. Hij had geen verdere, onderliggende medische problemen.

Heel heftig.......

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:58

Weten jullie of de tweede vaccinatie in dezelfde mag als de eerste? Ik weet dat je eigenlijk moet afwisselen. Maar als mn re-arm zeer doet zou ik toch minder vinden :+

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:12

dierenfan schreef:
Familie van mij is gevaccineerd. Degene die gevaccineerd is kreeg 2 dagen na vaccin corona... Alle kinderen hebben het inmiddels ook gehad van hun en echtgenoot ligt nu, 3 a 4 weken er na (zij is op eerste dag gevaccineerd) al weer bijna week in ziekenhuis dankzij corona en krabbelt gelukkig langzaam er van op. Hij had geen verdere, onderliggende medische problemen.

Heel heftig.......

Je weet dat het vaccin nog niet werkt na 1 prik?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:25

dierenfan schreef:

Heel heftig.......

Je weet dat jje gevaccineerd wordt met een eiwit en niet met een virus?
Deze familie is voor de vaccinatie al besmet geweest. De incubatietijd is 5-6dagen..

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:27

Ik heb gewoon in dezelfde arm gespoten als de vorige x. Heb een zware arm en kan niet boven mn macht rijken. Overigs zijn er 2, mannelijke, collega's ziek geworden van de 2e spuit. Koorts, koude rillingen en totaal niet fit. Ik voel me verder best goed behalve mn arm.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:57

Ik ben net gevaccineerd op m'n werk, arm voelt een beetje zwaar verder valt het mee. Prik voelde ik nauwelijks. Over 3 weken weer. Wel handig zo op m'n werk!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 18:01

dierenfan schreef:

Heel heftig.......

Gelukkig dat hij aan het opkrabbelen is.

Ik ken iemand die dit ook had na de eerste vaccinatie. Ze kwam echt net thuis van de vaccinatie en dochter gaf aan klachten te hebben. Zelf was ze bekend met hoofdpijn dus daar geen aandacht aan geschonken en geen link gelegd met corona.
Uiteindelijk bleek ze dus al positief te zijn geweest toen ze haar eerste vaccinatie ontving.

Het vaccin zelf kan je geen corona geven of positief maken voor corona. Het is dan gewoon echt enorme pech dat je corona oploopt net voor je de vaccinatie hebt gekregen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 18:04

Vayo schreef:
Vriendin van me baalt. Zij heeft de eerste vaccinatie gehad en had toen wat hoofdpijn. Verder kiplekker. Maar ze is bekend met regelmatig hoofdpijn. Het werd na de vaccinatie erger. De andere dag had een dochter klachten en hebben ze laten testen. Nu blijkt ze positief te zijn en haar dochters ook.
Het is natuurlijk uitgesloten dat je van het Pfizer vaccin zelf corona kunt krijgen dus waarschijnlijk was ze al positief voor ze gevaccineerd is (maar dan zonder klachten).

Dierenfan , dit bedoelde ik. Toevallig net een paar dagen eerder gepost. Het krijgen van corona staat echt los van de vaccinatie. Het is echt gewoon zware pech.