Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebrastreep schreef:Tevens is er in verpleeghuizen nog niet gevaccineerd. Met pfizer kan het al niet zodra je medicatie voor bloeddruk gebruikt. Denk dat de meeste oude mensen dat ook wel slikken dus als ze dan zijn gevaccineerd zou een beetje vreemd zijn.
Tieme schreef:Zebrastreep schreef:Tevens is er in verpleeghuizen nog niet gevaccineerd. Met pfizer kan het al niet zodra je medicatie voor bloeddruk gebruikt. Denk dat de meeste oude mensen dat ook wel slikken dus als ze dan zijn gevaccineerd zou een beetje vreemd zijn.
Hoe kom je hierbij? Dit klopt i.i.g. niet. met bloeddrukmedicatie mag je gewoon het pfizer vaccin. het gaat om sommige bloedverdunners en medicatie die invloed hebben op de afweer. en dan is het nog niet gezegd dat personen met die medicatie het vaccin niet mogen. Dat is aan de arts om dit te bepalen.
over de verpleeghuizen:
In heel veel verpleeghuizen zijn we WEL al gestart met vaccineren. EN ja, met het pfizer vaccin. Ik werk in de wijkverpleging en onze organisatie heeft ook veel verpleeghuizen verspreid over nederland. in bijna alle huizen hebben bewoners hun eerste vaccin er al in zitten.
afgelopen vrijdag en zaterdag hadden ze in een verpleeghuis hier in de buurt rond de 24 vaccins over die anders weg gegooid moesten worden.
Medewerkers in de thuiszorg die op de wachtlijst stonden voor vaccin konden hierop reageren en konden de vaccinatie krijgen.
over 4 weken worden de bewoners weer gevaccineerd en de overgebleven vaccins gaan naar de medewerkers die afgelopen vrijdag en zaterdag ook de overgebleven vaccins gekregen hebben.
dierenfan schreef:Familie van mij is gevaccineerd. Degene die gevaccineerd is kreeg 2 dagen na vaccin corona... Alle kinderen hebben het inmiddels ook gehad van hun en echtgenoot ligt nu, 3 a 4 weken er na (zij is op eerste dag gevaccineerd) al weer bijna week in ziekenhuis dankzij corona en krabbelt gelukkig langzaam er van op. Hij had geen verdere, onderliggende medische problemen.
Heel heftig.......
dierenfan schreef:Familie van mij is gevaccineerd. Degene die gevaccineerd is kreeg 2 dagen na vaccin corona... Alle kinderen hebben het inmiddels ook gehad van hun en echtgenoot ligt nu, 3 a 4 weken er na (zij is op eerste dag gevaccineerd) al weer bijna week in ziekenhuis dankzij corona en krabbelt gelukkig langzaam er van op. Hij had geen verdere, onderliggende medische problemen.
Heel heftig.......
Heel heftig.......
Vayo schreef:Vriendin van me baalt. Zij heeft de eerste vaccinatie gehad en had toen wat hoofdpijn. Verder kiplekker. Maar ze is bekend met regelmatig hoofdpijn. Het werd na de vaccinatie erger. De andere dag had een dochter klachten en hebben ze laten testen. Nu blijkt ze positief te zijn en haar dochters ook.
Het is natuurlijk uitgesloten dat je van het Pfizer vaccin zelf corona kunt krijgen dus waarschijnlijk was ze al positief voor ze gevaccineerd is (maar dan zonder klachten).