Sunnda schreef:Toch grappig dat een Gommers zich tegen de avondklok keert. Mogen gewone burgers dat dan nu ook?
Die man is zowieso mijn persoonlijk held in deze crisis. Geld/roem/politieke druk boeit hem niets.
En bizar te lezen dat een CEO van notabene een van de grootste ziekenhuizen niet eens mag aangeven te twijfelen over het nut van een avondklok omdat er nog veel niet bekend is van de Britse mutatie.
Dan wordt je bericht gewoon verwijderd.
Zo dicht bij censuur zijn we al, maar hé; alles voor het goede doel toch? (Sterker nog, dit is censuur)
Dit inderdaad. Ik ben getrouwd met een Midden-oosterse man en aardig wat verschillende Arabische landen met flinke dictators in de vlucht geschiedenis van onze kennissen. De meesten geven aan dat het ze verbaasd hoe "naief" Nederlanders nu reageren, of ze echt niet doorhebben hoe verregaand vrijheid nu wordt ingeperkt laatste jaar en dat zeker laatste maanden er enorm sprake is van propaganda en censuur in de reguliere media. Dat zij dit zo aangeven vond ik wel een eye-opener, de grote groep neemt alles zonder vragen op als 'voor de goede zaak' en iedereen die wel vragen stelt wordt de grond in geboord als gekkie. Het enkele protest dat (verboden) gehouden wordt is eigenlijk echt heel minimaal als je kijkt naar de verstrekkende gevolgen van maatregelen als een avondklok, inperken van recht en mogelijkheid onderwijs, eigen anonieme autonomie over je lichaam die op veel werkplekken bijvoorbeeld al ter discussie staat in het vaccinatie verhaal...
Dit alles even los van wel of geen effectieve maatregel etcetera en alle neveneffecten die je op mentaal/sociaal vlak ziet bijvoorbeeld hé, vind ik het best bizar voor een mondig volkje als Nederland.