Shampoobar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emj_23

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:29

Ik heb de natuurlijke deo van happy soaps en ben er tevreden over.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:35

Hebben er toevallig mensen in dit topic gekleurd haar en ervaringen met shampoobars? Ik wil graag van het plastic en de SLS af, maar ik heb rood gekleurd haar wat snel terugloopt in kleur. Als ik kijk bij de meeste shampoobars zie ik eigenlijk nooit erbij staan of het geschikt is voor gekleurd haar..

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:54

superpony schreef:
xTammyy schreef:
Die deo’s werkten voor mij helaas niet.
Had er goede verhalen over gelezen maar ik ging er meer door zweten.
Ben nu overgestapt op nuud en ik heb nog nooit zo’n goede deo gehad. Ik hoef deze maar eens per 4 dagen aan te brengen, ook als ik sport of nachtelijk zweet!
Een vriendin van mij maar eens per week. Wat een verademing :)

Ik heb van de week nog even een vergelijkingsfoto gemaakt van mijn shampoo bar. De roze gebruik ik sinds half november en ziet er nu zo uit ten opzichte van een nieuwe (de gele)
[ [url=m/xCLPn1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik was m’n haar ongeveer eens per week, ze gaan dus echt lang mee als je ze goed bewaard :D

hmm, niet gek. Heb je lang of kort haar en dik of dun?

Ik was mn haar wel elke dag en heb half lang haar, maar wel dik. Meestal gebruik ik niet heel veel shampoo, maar wel iets meer cremespoeling.

Voor de beeldvorming:
Afbeelding

Als je m natuurlijk elke dag gebruikt gaat ie een stuk sneller, elke dag wassen is over het algemeen niet goed voor je hoofdhuid en niet nodig.
De conditioner is wat lastiger te gebruiken dan de shampoo vind ik. Die hou ik altijd even onder het water tot je een beetje voelt dat de bovenste laag wat glibberiger wordt (kan het niet anders omschrijven haha) en dan wrijf ik die over mijn natte haarpunten (vanaf oren tot beneden zeg maar).
Eerst denk je er gebeurt niks maar daarna merk je dan toch dat je haar lekker zacht en goed door te kammen is.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:14

Summerfly schreef:
Hebben er toevallig mensen in dit topic gekleurd haar en ervaringen met shampoobars? Ik wil graag van het plastic en de SLS af, maar ik heb rood gekleurd haar wat snel terugloopt in kleur. Als ik kijk bij de meeste shampoobars zie ik eigenlijk nooit erbij staan of het geschikt is voor gekleurd haar..

Ik verf mijn haar 1x in de 12 weken ongeveer. Ik gebruik de aloë Vera shampoo en de melon power conditioner van Happy soaps en heb niet het idee dat hierdoor mijn verf (sneller) uit gespoeld wordt. Ik was het 2x per week

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:14

xTammyy schreef:
Voor de beeldvorming:
[ [url=m/oxdEbg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je m natuurlijk elke dag gebruikt gaat ie een stuk sneller, elke dag wassen is over het algemeen niet goed voor je hoofdhuid en niet nodig.
De conditioner is wat lastiger te gebruiken dan de shampoo vind ik. Die hou ik altijd even onder het water tot je een beetje voelt dat de bovenste laag wat glibberiger wordt (kan het niet anders omschrijven haha) en dan wrijf ik die over mijn natte haarpunten (vanaf oren tot beneden zeg maar).
Eerst denk je er gebeurt niks maar daarna merk je dan toch dat je haar lekker zacht en goed door te kammen is.

Mooi haar hoor! Mooie foto ook.

Ja, elke dag wassen is niet goed. Ik ben nog kapster geweest ook, dus officieel weet ik dat.

Maar ik ben echt zoooooooooo smerig elke dag. Ik heb veel zand in mn haar en mn oren. Als ik mn haar opsteek en niet was, ruikt het naar mijn idee. Als ik alleen met creme spoeling doe, gaat het op zich redelijk, maar we zijn bijv ook aan het verbouwen en dan zit er weer gips overal, of steen gruis en dat soort dingen. Dan voel je je gewoon echt niet fris.

Ik weet dat ze zeggen dat de geur verdwijnt als je door die fase heen bent. Maar dan zit ik nog met al dat zand en gruis.

En ik heb de hele winter wel uren een muts gedragen en zomers draag ik vaak een petje tegen de muggen etc. Anders zit de haargrens onder de bulten.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:33

Misschien eens beginnen met je haar de ene dag wassen en de andere dag alleen uitspoelen?
Kan me voorstellen dat je met een verbouwing je haar wel schoon wilt houden :D

Slecht geurend haar kan ik niet over mee praten.. dat herken ik alleen als ik in de rook heb gezeten ofzo :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:49

xTammyy schreef:
Misschien eens beginnen met je haar de ene dag wassen en de andere dag alleen uitspoelen?
Kan me voorstellen dat je met een verbouwing je haar wel schoon wilt houden :D

Slecht geurend haar kan ik niet over mee praten.. dat herken ik alleen als ik in de rook heb gezeten ofzo :=

Ik vind uitspoelen nog sneller gaan ruiken. Maar ik vind haar erg snel muf ruiken op de hoofdhuid.

Soms sla ik over en doe dan cremespoeling.

Ik doe wel kokos in mn haar, omdat ik heel erg kroeshaar heb en ik anders op fido dido lijk :+

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:02

Maris schreef:
Marcels green soap heeft ook een shampoo bar en is zonder sulfaten ! En schuimt goed.
https://www.marcelsgreensoap.com/nl/pro ... vancherbar

Ik gebruik nu enkele weken een shampoo bar van dit merk. Ben heel tevreden!

Wat vooral opvalt, is dat mijn van nature dunne haar echt veel voller lijkt en beter zit zonder de ballast waar de gewone shampoo's en conditioner blijkbaar mee vol zitten. Dat effect is duidelijker geworden na een aantal keren wassen, in het begin was dat nog niet zo goed merkbaar. Mijn haar lijkt ook wat minder snel vet te worden. Ik gebruik er geen conditioner bij, doe alleen wat olie op mijn handdoekdroge haar. Stylingproducten gebruik ik ook niet langer, niet nodig.

Voor mij geen gewone shampoo meer!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:23

Mijn haar is echt niet te doen met een shampoo bar, mijn haar is namelijk heel zwaar en ik ben erg lang bezig om alles goed ingezeept te krijgen. Daarnaast ben ik chronisch ziek en heb ik er ook te weinig kracht voor :') En mijn huid reageert niet lekker op de bar. Dus ik ga terug naar gewone natuurlijke shampoo.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:10

Herkenbaar Earth, ik heb een tijdje jeuk gehad nadat ik begon met het gebruiken van een shampoobar. Gelukkig ging het ook weer over. Het voelt wat stroever vind ik en als je dan weinig kracht hebt is dat niet fijn.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:22

Whizz schreef:
Herkenbaar Earth, ik heb een tijdje jeuk gehad nadat ik begon met het gebruiken van een shampoobar. Gelukkig ging het ook weer over. Het voelt wat stroever vind ik en als je dan weinig kracht hebt is dat niet fijn.

Ah we beter dat het weer over ging. Ja ik ben met mijn dikke haar wel even bezig en dan is het te zwaar om zo boven mijn hoofd bezig te zijn. Dan maar een kwak shampoo erin, twee keer roeren en dan gaan et die banaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:23

Ik heb inmiddels ook 2 shampoo bars besteld. Ik verwacht ze morgen binnen, ben benieuwd.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:41

Ik ben super blij met mij shampoo bars van happysoap. Ik merk dat ik het minder vaak hoef te wassen, moest dat eerst echt om de dag doen om niet met een vette kip over straat te gaan. Verder veel minder last van haar uitval en ik heb het idee dat het harder groeit (dat had van mij dan weer niet gehoeven.. :') )

De conditioner is wat lastiger aanbrengen, ik heb niet zo goed in de gaten of er wat afkomt maar het werkt goed en mijn haar is makkelijk door te kammen.

De deo’s vind in wisselend. Met de ene geur heel blij maar de andere doet het bij mij minder. Kan het dat die combi met mijn huid niet optimaal is?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 17:08

ik heb mijn shampoobar van Ali binnen. Ruikt goed, wel heel sterk. Nu nog proberen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 17:24

Ik heb die van mij ook net binnen gekregen. Ze ruiken superlekker, vanavond uit proberen.

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:30

germie schreef:
ik heb mijn shampoobar van Ali binnen. Ruikt goed, wel heel sterk. Nu nog proberen.

Nou maar hopen dat je straks geen blauw haar hebt! :')
Geintje natuurlijk.

Ik gebruik nu de bars van happysoaps. Ben erg tevreden! Alleen de conditioner schuimt niet zo lekker... dat is jammer! Maar werkt verder wel super.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:02

Mijn buurvrouw met kapsalon heeft nu de happy soaps, dus dat is wel makkelijk. Ook de ruwe hoesjes? En straks de houten plankjes. Ideaal :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:05

Goof schreef:
Ik heb die van mij ook net binnen gekregen. Ze ruiken superlekker, vanavond uit proberen.

Ik heb de mijne gisteren uitgeprobeerd en ben erg tevreden. Mijn haar is erg zacht en ruikt waanzinnig lekker.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 03:19

Die van Marcel's krijgen veel positieve reviews, maar je kan ze niet in een winkel kopen en op zoiets verzendkosten vind ik dan weer zonde.

Nae's lees ik veel mindere reacties op. Die zijn er gewoon in de drogist, maar vallen dan ook af. Ik ga morgen even naar drogist en de natuur drogist om te kijken welke merken die hebben.

Ik vraag me voor het lichaam nog wel steeds af, wat naast de ingredienten nou de verschillen zijn met de gewone zeep in blok. We hadden een tijd zwitsal, maar was steeds zo weg bij gebrek aan goed bakje. Zwitsal is niet natuurlijk, maar gaat me even om de vorm en het gebruik.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:22

Ik ben nog steeds op zoek naar een fijne, meer natuurlijke zeep, voor het lichaam. Ik heb er nog niet eentje gevonden die fijn romig schuim geeft. Ze geven zelfs allemaal amper schuim. En de geur die aan de zeep is toegevoegd is niet meer aanwezig na een paar keer wassen. Dus als iemand nog een fijne tip heeft ....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:00

Natuurlijke geuren gaan niet zo lang mee, niet zo gek dat het redelijk snel weg is dan.
O.a. kokosolie geeft schuim, ingredienten uitpluizen dus.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:38

Heb de mijne gisteren geprobeerd, je krijgt veel schuim. Na het uitspoelen voelt het haar stug, maar nu is het prima.
Echter, als ik een handzeepje opschuim en in mijn haar doe, dan geeft het hetzelfde gevoel en effect na uitspoelen en een dag later ook.
Ik vraag me af of het niet gewoon een sterk ruikende handzeep is zo'n shampoobar. ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:25

Toen ik mijn man ooit leerde kennen, had hij mm haar en haalde ook gewoon een blok zeep over zijn hoofd. Ik heb toen de eerste keer wat stom staan kijken en lachen.

Maar ik heb ook kale mannen geschoren die toch hun hoofdhuid per se met een shamppo wilden wassen, omdat ze er vanuit gingen dat dat beter was.

Ik denk dat voor je lijf een gewoon blok zeep ook prima is. Maar de samenstelling van shampoo is normaal iets anders en gericht op type haar, dus zou wel verschil moeten maken.

Enige tot nu toe is, dat ik veel douche gel minder vind uitdrogen. Je kan niet alles uitproberen, dus zal verschillen, maar dat was de reden om naar gel/schuim terug te gaan toen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:28

superpony schreef:
Die van Marcel's krijgen veel positieve reviews, maar je kan ze niet in een winkel kopen en op zoiets verzendkosten vind ik dan weer zonde.

Nae's lees ik veel mindere reacties op. Die zijn er gewoon in de drogist, maar vallen dan ook af. Ik ga morgen even naar drogist en de natuur drogist om te kijken welke merken die hebben.

Ik vraag me voor het lichaam nog wel steeds af, wat naast de ingredienten nou de verschillen zijn met de gewone zeep in blok. We hadden een tijd zwitsal, maar was steeds zo weg bij gebrek aan goed bakje. Zwitsal is niet natuurlijk, maar gaat me even om de vorm en het gebruik.

Ik heb de Marcel bar bij de Etos gekocht.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:10

Dammie schreef:
superpony schreef:

Ik heb de Marcel bar bij de Etos gekocht.

Ow, balen, lees ik nu pas.

Ik naar kv, niet veel keus en geen conditioner bars.

Daarna DA, ook weinig keus. Wel een tafeltje met happy soaps, maar had mn leesbril niet bij me en kwam er niet uit welke ik zou willen.

Toen de natuur DA, wel op de site die van Marcel's en wel de schoonmaakmiddelen, maar niet de bars. Wel een ander merk, maar waren hele kleine bars en lagen er maar 4.

Heb voor gewoon maar zwitsal zeep meegenomen. Niet heel verantwoord enzo, maar qua verpakking al beter en ruiken we de komende tijd lekker.