Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer douche jij?

's ochtends, omdat...
287 (24%)
's avonds, omdat..
805 (67%)
Anders, omdat..
98 (8%)

Totaal aantal stemmen: 1190

Marije_jiplover

Re: Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:14

Tsja, wat anderen er hier online van vinden, boeit me eigenlijk niet zo.

Op dagen dat ik eens niet douche krijg ik echt niet meer ruimte om me heen omdat ik niet fris zou ruiken.
Of mensen die hun neus ophalen ofzo:+

En tja, soms zijn er omstandigheden dat ik alleen voor m'n werk al 3x onder de douche sta.
Als ik dan na t werk nog ga sporten of paardrijden, komt daar gerust een 4e x bij. Het zij zo.
Er zijn douchebeurten bij waarin ik binnen 2 minuten buiten sta, er zijn op mn werk douchebeurten bij waar ik minimaal 5 minuten (mét wekkertje!) móet douchen, en binnen een half uur nog een keer precies zo.

Mijn huid is er idd niet altijd blij mee en mijn haar ook niet.
Dat probeer ik 1 a 2 x per week te wassen, maar als ik voor mijn werk moet douchen móet ik ook mijn haren wassen, dus als ik pech heb was ik dat dus soms ook 3x per dag.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:40

‘s ochtends want ik wil graag fris de dag beginnen maar vooral omdat mijn haar nat moet zijn om het in model te brengen. En ik vind het lekkerder wakker worden.

Edit: toen ik nog sportte ( :') ) ging ik wel gewoon daarna douchen natuurlijk. Maar dan daarna ook weer gewoon ‘s ochtends.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:45

Palmera schreef:
Mariska_28 schreef:
De wetenschap zegt dat dagelijks douchen niet wenselijk is..
https://www.welingelichtekringen.nl/gez ... s%20zorgen.

De wetenschap zegt wel vaker dingen waar ik me onprettig bij voel.

's Ochtends een snelle douche zonder haar wassen. En 's avonds de uitgrbreide poetsbeurt. En soms tussendoor als dat nodig is.

Wastafels geven mij niet het "schoon" gevoel. Prima voor een plens water in het gezicht na de siësta, maar meer niet.
En over washandjes zwijg ik maar. Vieze lappen met bacteriën. Beetje het zweet van je oksels naar je doos verplaatsen en die melange naar je voeten. Ik pas ervoor.

Hahaha jij omschrijft precies mijn beeld over een washandje.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:13

Je gebruik ook 2 washandjes.1 voor boven en 1 voor onder.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:14

Britta31 schreef:
Je gebruik ook 2 washandjes.1 voor boven en 1 voor onder.

En waar ligt de grens tussen boven en onder?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:16

Je navel.Boven de navel is boven.Onder de navel is onder.Daarna natuurlijk de washandjes in de was.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 29-11-20 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:17

Dat is dan iedere dag 2 washandjes in de was. Dan gaat het milieu argument in ieder geval niet echt meer op.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:19

De washandjes vind je in de volle wastrommel echt niet terug.Onder de douche elke dag zou ik ook 2 washandjes gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:22

Ik gebruik ze nooit, zeep gewoon met mijn handen :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:28

Prachtig omschreven Palmera :=

Blijf het maar een omslachtige toestand vinden, ff een sproeier onder je oksels en buiksloot door is toch veel makkelijker, sneller en frisser?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:35

Britta31 schreef:
Je navel.Boven de navel is boven.Onder de navel is onder.Daarna natuurlijk de washandjes in de was.

Dus gezicht en oksels met dezelfde.
En voeten en edele delen ook.

Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:39

Palmera schreef:
Britta31 schreef:

Dus gezicht en oksels met dezelfde.
En voeten en edele delen ook.

Bah.

Lijkt me logisch dat je eerst je gezicht doet en tussendoor omspoelt :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:43

En de benedenwashand? Wat gaat eerst?
Tussendoor omspoelen zal ook niet veel helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:54

Geloof dat de zorg hanteert van mond naar kont, dus daar eindig je hoe dan ook :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:19

Precies dat.Bak water met douchecreme er doorheen.Washand 1,bij gezicht beginnen en dan de oksels en borsten,onderbuik tot navel.Tussendoor uitspoelen.Dan washand 2 voor de onderkant vanaf navel en als het nodig is de voeten.En nee,ik ben niet de meest ranzige bokker.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:31

Britta31 schreef:
Precies dat.Bak water met douchecreme er doorheen.Washand 1,bij gezicht beginnen en dan de oksels en borsten,onderbuik tot navel.Tussendoor uitspoelen.Dan washand 2 voor de onderkant vanaf navel en als het nodig is de voeten.En nee,ik ben niet de meest ranzige bokker.

De zorg gaat van ‘proper naar vuil’.
Eerst gezicht. Dan armen en buik. Daarna oksels. Tweede washandje, benen, voeten en dan intieme zone.

Zo kreeg ik het iig geleerd bij mijn revalidatie.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:38

Maar met je vieze voeten washandje je edele delen wassen is ook niet fris.Maar ik denk dat we nu afdwalen van topic.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:55

Je pakt een washandje en wrijft door je gezicht, dan spoel je het uit, doe je zeep erop en maak je je bovenlichaam schoon. Je spoelt goed uit, doet opnieuw een geut zeep erop en wast benen en voeten. Je spoelt het washandje weer goed uit, draait het om zodat je een gave nieuwe kant voor je hebt, doet al dan niet zeep-voor-de-onderkant erop en je wast je intieme delen.

Echt, is niet moeilijk. Het kan zijn dat het je ding niet is, dat mag en kan. Ik wil altijd goed kunnen naspoelen, dus ik gebruik alleen washandjes onder de douche en niet aan de wasbak. Maar om nu te gaan zitten doen alsof mensen die zich wassen met een washandje met een gore, vuile lap over hun lichaam zitten te wrijven, dat vind ik echt overdreven. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:52

Gini, gaat er vooral om dat het veel gedoe is.. En als ik jouw omschrijving lees valt me vooral de hoeveelheid zeep op :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:00

Gini schreef:
Je pakt een washandje en wrijft door je gezicht, dan spoel je het uit, doe je zeep erop en maak je je bovenlichaam schoon. Je spoelt goed uit, doet opnieuw een geut zeep erop en wast benen en voeten. Je spoelt het washandje weer goed uit, draait het om zodat je een gave nieuwe kant voor je hebt, doet al dan niet zeep-voor-de-onderkant erop en je wast je intieme delen.

Echt, is niet moeilijk. Het kan zijn dat het je ding niet is, dat mag en kan. Ik wil altijd goed kunnen naspoelen, dus ik gebruik alleen washandjes onder de douche en niet aan de wasbak. Maar om nu te gaan zitten doen alsof mensen die zich wassen met een washandje met een gore, vuile lap over hun lichaam zitten te wrijven, dat vind ik echt overdreven. :D

Dan is even onder de douche springen sneller.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:04

Dat kan, als ik aan self-care doe, zet ik geen timer op. Maar ik doe dus met washandje onder de douche. :)

Relaxed, ik voel me pas proper als ik volledig ingezeept ben. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:06

Ik douche altijd savonds. Ik ben bijna dagelijks bij de paarden te vinden en dan is het wel zo fris om te douchen voordat ik het bed in ga. En ik kan niet slapen als ik het koud heb dus na een lekkere warme douche slaap ik ook veel beter

Ik moet vaak al sochtends om half 6 uit bed. Als ik mij nog moet douchen moet ik nog eerder uit bed. Nee dankje.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:21

Gini schreef:

Het is ook meer dat ik denk 'in die tijd heb ik al 3x gedoucht' en het lijkt me zo koud -O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:46

Palmera schreef:
En de benedenwashand? Wat gaat eerst?
Tussendoor omspoelen zal ook niet veel helpen.

Natuurlijk eerst je kruis en dan zondet omspoelen door het snoetje... :roll:

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:47

Britta31 schreef:

Nou volgens sommige hier wel geloof ik }:0