Mijn weg naar de juiste balans

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: Ik haat mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 16:05

Ik denk dat ik dan het beste af kan wachten of de GGZ instelling iets aanbiedt; dat werkt denk ik het handigst.

Ik heb mijn afspraak met de POH-GGZ gelukkig een weekje naar voren kunnen halen. Dat is heel fijn. Ik ga dan ook overleggen of ik misschien een cursus zou kunnen volgen bij 113.. Verder nog meer goed nieuws. Ik zit nu veel in mijn kamer aan school te werken, maar mijn moeder komt vaak langs om even te kletsen. Ik merk dat ze het lastig vindt, maar ik vind het wel heel fijn. En de huisarts heeft contact gehad met Youz en ik moet ze morgen bellen om een afspraak te plannen. Ze hebben toegezegd om op korte termijn mij aan te kunnen nemen, hoe lang dat nog is weet ik niet, maar dat klinkt hoopvol. Ik ben dus heel benieuwd.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:08

Dat klinkt goed. Fijn dat je moeder zo haar best doet!

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:34

Super om te horen dat het beter gaat met je moeder en dat ze zo fijn op je mailtje heeft gereageerd! Ik zou haar ook zeker proberen aan te geven dat je het heel erg fijn vindt. Als je dat moeilijk vind face-to-face, kan je haar misschien ook nadat ze is geweest een appje sturen "Dankjewel voor het langskomen, erg fijn" oid (natuurlijk in je eigen woorden). :) Dan wordt het voor jullie allebei denk ik fijner, en dan kan ze jou ook steunen in de manier waarop jij het prettig vindt.

Ik denk namelijk dat het voor je moeder heel moeilijk is om te weten wat ze voor je kan doen. Hetzelfde als dat ze aangeeft van "probeer positiever te denken", misschien dat ze zich wat machteloos voelt en omdat ze niet weet wat ze moet doen, ze het op deze manier probeert. Ze wilt je natuurlijk niet kwijtraken.

Fijn iig om te horen dat je veel goed nieuws hebt! En ontzettend goed van je dat je deze stappen neemt. Hier mag je zelf ook echt al trots op zijn.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 17:05

Flower033 schreef:
Ik heb ooit een cursus voor direct betrokkenen gedaan bij Altrecht. Ik kan op de website niet vinden of ze dat nog aanbieden. Als ik google kom ik wel wat tegen bij GGZ instellingen. Bijvoorbeeld deze https://www.ggz-nhn.nl/website/Familie- ... -depressie

Ze bieden nog steeds deze cursus aan voor naasten idd... Ik loop daar momenteel vandaar dat ik dat weet

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 17:33

Castorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:42

Wat doe jij het ontzettend goed! (En je moeder ook.) Ik hoop dat je snel een traject kunt gaan volgen dat je helpt. Heel veel sterkte en succes gewenst!

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:02

YESS! Goed nieuws Kim!! Zo fijn dat je moeder er voor je is. Echt knap van je hoe je dit aanpakt. En van haar ook dapper. Ik vind dit zo fijn om te horen *\o/*

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 20:56

Zo lief van jullie!

Desirée, goede tip inderdaad! Dankjewel, dat ga ik zeker doen.

Wat een mooie filmpje! Die ga ik denk ik ook naar haar sturen.

Morgen gaat Youz mij al bellen voor een telefonische screening (wat dat ook moge zijn) en om te kijken of ze me kunnen helpen. Ik dacht eigenlijk dat dat al vast stond >;) Dus ik hoop maar dat dat zo is, want anders zou ik echt niet weten wat ik zou moeten. Er stond in hun mail dat ik voorrang zou krijgen voor de intake, omdat de verwijzing niet juist was doorgezet. Ik ben heel benieuwd.

Castorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:50

Een instelling als Youz moet checken of ze voor jouw problematiek de juiste behandeling kunnen bieden. Geen zorgen over maken hoor, depressie, angst etc. zit echt in hun pakket. Gewoon eerlijk zijn over hoe het met je gaat, niet gaan denken dat je je op een of andere manier moet aanpassen. Maar verzwijg alsjeblieft niet dat je zo wanhopig bent, dat je een zelfmoordplan maakte. Niet bagatelliseren omdat je het toch niet echt wilde, dat je weet dat wel meer mensen dat doen o.i.d., dat doet er niet toe. Het is een belangrijk signaal. Succes morgen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 00:32

Succes Ts!!

Mag ik vragen uit welke regio je komt?
Vind je het fijn om een keer een wandeling te maken met een totaal onbekende? Wellicht is het fijn om daar je hart even bij te kunnen luchten.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:08

Wat een ontzettend grote en moedige stap heb je zomaar gezet, Kimmie. Zo'n gesprek als vandaag is altijd spannend. En misschien moeilijk. Maar weer zo'n stap! Hoop dat het wat vooruitzicht, hoop en opluchting biedt straks!

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:18

Wat fijn om te lezen Kim van je moeder, de eerste stap is gezet! Als moeder wil je het beste voor je kind ( tenminste daar ga ik vanuit) alleen bestaat er geen standdaard handleiding hoe je dat moet doen. Hopelijk is de stap nu voor je nu minder groot om je moeder om hulp te vragen.

Hoe ging de intake bij youz?

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:42

Hoe gaat het nu Kim?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 11:51

Oh oliebol helemaal vergeten te reageren hier!

Jolliegirl, ik kom uit de regio van Breda en ik zou het super vinden om een keer samen een wandeling te maken!

Het gaat voor de verandering ook weer eens erg slecht, waardoor ik geen energie had om op Bokt te zitten.

De telefonische screening van Youz vond ik moeilijk. Ik merkte dat ik me niet over kon geven aan de gevoelens die ik had en dat ik alles weglachte. De vrouw stelde ook best moeilijke vragen en het was lastig om er goed mee om te gaan. Gelukkig zag ze dat zelf ook en maakte ze, nadat ze van mij de verwijzing van HSK had ontvangen, meteen een afspraak voor een intake.

Tussendoor ben ik ook nog bij de POH-GGZ geweest, die heel trots was op wat ik had gedaan met mijn moeder.

Na de lockdown ben ik van plan om mijn eerste tatoeage te laten zetten. Een hartje, om mezelf in te laten zien dat ik van mezelf moet houden, mezelf niet hoef te beschadigen en dat ik mag zijn wie ik ben. Eigenlijk had ik een afspraak voor 14 januari, maar dat gaat natuurlijk niet door. Ergens twijfelde ik of dit het juiste moment is, maar aan de andere kant is het juist ook weer een heel mooi moment, omdat het me hopelijk een boost gaat geven.

Ik ben even alle dingen aan het opschrijven die allemaal zijn gebeurd haha, het was veel. Ik merk wel dat ik steeds somberder wordt. Zondag had ik een supergezellige dag met mijn vrienden, maar ik merkte dat die grote zwarte hond (echt zo'n treffend filmpje) er steeds meer bij kwam en dat ik me steeds verdrietiger voelde en niet kon genieten van het leuks.

Gisterenochtend had ik de intake al bij YOUZ. Het begon al goed, want toen ik aankwam op de parkeerplaats was er een slagboom, waarvan ik eerst niet snapte hoe die open moest en daarna waren er allerlei verschillende bordjes van bedrijven en ik kon de juiste niet vinden en ik was al laat, dus ik raakte helemaal in paniek. Toen ik daar binnen kwam, moest ik dus meteen heel hard huilen omdat ik zo overprikkeld was van de parkeerplaats. Gelukkig waren ze heel lief en heb ik wel een heel fijn gesprek gevoerd met ze. Ze hebben een vermoeden van autisme of ADHD/ADD, dus dat gaan ze testen. Ik ben heel benieuwd. Ze willen me sowieso helpen, dus dat is echt een opluchting. Verder gaan ze ook met mijn ouders spreken om een ontwikkelingsanamnese te maken, dus ik ben wel heel benieuwd hoe dat zal gaan. Gelukkig wilden ze hen zelf bellen om het af te spreken, want ik vond het heel spannend om dat te vertellen. Uiteindelijk heb ik mijn moeder het wel verteld en ik merkte dat zij er niet heel veel zin in had, maar het gelukkig wel wil doen. Ik heb 4 januari weer een afspraak voor het tweede deel van de intake, dus het is fijn dat het nu allemaal een beetje op gang is.

De lockdown voel ik me namelijk ook echt verschrikkelijk onder. Alles waar ik energie van krijg valt weg. Daarom ben ik nu allemaal leuke dingen aan het plannen in de kerstvakantie, zodat ik niet de kans kan krijgen om alleen maar in mijn bed te liggen of heel somber te zijn.

En ik heb een supergave fotoshoot met Ivy gehad, waar ik de foto's net van binnen heb. Als ik energie heb, zal ik er nog een topic van maken, want ze zijn te mooi om niet te delen. Daar word ik gelukkig nog wel heel blij van.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 13:12

Hoe moeilijk je het ook hebt, er zijn dus een heleboel positieve dingen gebeurd. Als in: de hulp is opgestart en je wordt serieus genomen. Fijn dat je zo snel terecht kon.

Tattoo is een mooi idee. Als je 'm graag wil, gewoon doen zodra het mag. Waarschuwing: tatoeages zijn enigszins verslavend :Y) .

De lockdown is ook k*t, maar lijkt alsof je het goed aanpakt door leuke dingen te plannen.

Leuk als je de foto's plaatst, misschien ook een goed lockdownproject? Ik zou ze graag willen zien!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 13:14

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 13:21

Ze zijn leuk Kimmie! Wat een lieve uitstraling heeft je paard. Groene jurk staat prachtig.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 13:51

Dankjewel!

Castorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:09

Wat fijn te horen dat je traject is gestart. Echt knap hoe je dit aanpakt, het is namelijk heel verleidelijk om het steeds maar uit te stellen, en dan kun je in situaties komen waarin de activiteiten die jij nu nog doet, echt niet meer mogelijk zijn. Er echt van genieten is nogal veel gevraagd van jezelf, probeer maar tevreden te zijn dat je het allemaal nog doet. Heel veel sterkte weer!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 14:10

Bedankt dat je me dat doet inzien. Daar heb je wel gelijk in

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:27

Ik ben super trots op je Kim! Wat ben jij goed bezig en fijn dat je nu op een plek zit waar je hulp krijgt <3

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:45

Wat onwijs goed dat je deze stap gezet hebt!
Besef dat dit voor je moeder ook niet makkelijk zal zijn, koester de momenten dat ze er is. En blijf vooral praten!

Je hebt een pb-tje van me! :*

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 17:50

Dankjewel! Ik vind praten moeilijk, maar ik probeer het te blijven doen.

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:01

Praten is ook heel moeilijk. Ik heb gemerkt dat het gaandeweg steeds een beetje makkelijker werd. Houd moed, het komt goed!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 12:02

Dankjewel!