[pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat was de uitslag van jouw test?

Positief
100 (11%)
Negatief
754 (88%)

Totaal aantal stemmen: 854

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:37

Rennie89 schreef:
Ik heb wel heel snel de uitslag binnen :Y) maar het is negatief, wel een lastige situatie omdat ik natuurlijk vrij recent met die besmette persoon in aanraking ben geweest en in principe is er een incubatie tijd van Max 10 dagen, De coronaire informatie lijn adviseerde dus ook om die 10 dagen te hanteren maar als ze dat echt verwachten zou dit betekenen dat een flink team niet zou mogen werken en komt het bedrijf heel erg in de problemen. En dit betreft een vitaal beroep, zonder ons gaan er geen vliegtuigen van de grond, vracht en passagiers. Dus morgen nog even met de ggd zelf bellen, kijken hoe en wat zij adviseren.

Maar als straks iedereen wel klachten krijgt en besmet lijkt te zijn ben je nog veel verder van huis. Dan gaan er ook geen vliegtuigen van de grond en wie weet hoeveel mensen er dan nog meer besmet zijn. Die tien dagen zeggen ze niet voor niets he?

Ook zat andere bedrijven die dicht moesten omdat 1 iemand besmet was maar de overige medewerkers wel contact met degene had gehad. Leuk is anders, maar zo krijgen we de besmettingen natuurlijk nooit onder controle als de GGD uitzonderingen blijft maken.

Rennie89

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 23:47

Die 10 dagen word geadviseerd maar ze zeiden zelf ook dat in de zorg dit niet aangehouden word door gebrek aan personeel, dit geld ook voor bij mij op werk. Door de Corona is de helft er uit gegooid en een groot deel ziek. Is echt een drama nu... ben ook nog eens teamleider dus dat maakt het nog wat lastiger want die zijn er nog minder. Ik ga het sowieso overleggen maar als ik die quarantaine moet aanhouden geld dat voor ook nog 10 andere collega’s minimaal en dan kunnen ze posten sluiten. Dus het is een zeer lastige situatie. Ik ben de enige die zich heeft laten testen van de aanwezige collega’s die dag omdat ik de enige was die keelpijn kreeg opeens.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 08:49

Als er een besmetting is op een bedrijf dan moet dat bedrijf of de afdeling officieel 14 dagen dicht. Maar dat doen heel veel bedrijven niet. Echt onverstandig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:46

Lijkt mij vrij lastig om schiphol dicht te gooien voor 14 dagen ;) de gevolgen zullen catastrofaal zijn. Zelfs tijdens de eerste golf vlogen er nog vrachtvliegtuigen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:51

candalisa schreef:
Een klant van mij is ook getest zonder klachten omdat ze in de zorg werkt En een aantal collega’s positief waren en die was wel degelijk positief dus testen zonder klachten heeft wel zin blijkbaar... zijn nu juist meer mensen die zonder klachten positief zijn

Kennis van mij ook. Haar hele gezin was overigens ook positief (met klachten) dus zij heeft zich ook laten testen omdat zij steeds degene was die nog boodschappen deed enzo. Ook positief.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:56

En als ze positief zijn zonder klachten, wat dan? Mensen die positief getest zijn en wel klachten hadden mogen na 24 klacht vrij te zijn weer naar buiten. Hoe zit dit dan met mensen die positief zijn getest zonder klachten?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:57

Rennie89 schreef:
Lijkt mij vrij lastig om schiphol dicht te gooien voor 14 dagen ;) de gevolgen zullen catastrofaal zijn. Zelfs tijdens de eerste golf vlogen er nog vrachtvliegtuigen.

Een wijze raad die mijn manager mij gaf toen ik hem melde dat ik vanaf vandaag weer zou komen werken...
Niemand is onmisbaar, als je ophoud met te denken dat je onmisbaar bent en stopt met je druk te maken over het werk, is dat 1 zorg minder en wordt je sneller beter.

Nu ben jij natuurlijk op dit moment nog negatief getest, maar die 10 dagen zijn er niet voor niks. Je kan nog altijd ziek worden in die 10 dagen.
Dus ja, ik zou in quarantaine blijven.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:01

J0anieke schreef:
En als ze positief zijn zonder klachten, wat dan? Mensen die positief getest zijn en wel klachten hadden mogen na 24 klacht vrij te zijn weer naar buiten. Hoe zit dit dan met mensen die positief zijn getest zonder klachten?

Dit vroeg ik me idd ook af. Hier is een collega van een andere afdeling ook positief getest zonder klachten.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:02

Sowieso is het lastig.
Ik ben positief getest, maar je bent niet meer besmettelijk als je geen klachten meer hebt. Maar de benauwdheid en de vermoeidheid kan nog wel tot 6 maanden na besmetting aanhouden. Volgens huisarts ben ik, omdat ik de andere klachten die ik had niet meer heb, niet meer besmettelijk, naar ik vind het enorm verwarrend :o

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:36

Ik moet ook testen :( sinds gisteravond geen reuk en smaak meer. Verder geen symptomen. Vind het wel spannend.. Morgen kan ik terecht.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:37

Veel succes, het valt echt mee hoor!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-20 12:53

Het Coronavirus kan 7 dagen besmettelijk zijn. De incubatietijd is drie dagen. Dit betekend dat je al drie dagen Corona kan hebben zonder er ziek van te zijn. Daarom moet je na een positieve test 7 dagen in quarantaine en je huisgenoot 10 dagen. Echter is de kans dat je besmettelijk ben heel klein als je niet hoest en geen koorts heb. In die 7 dagen maak je namelijk ook antistoffen aan. Echter kan je later met antistoffen nog wel besmet raken en iemand anders besmetten omdat er verschillende types zijn. De restklachten kan je niemand mee besmetten maar kunnen lang aanhouden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:47

Ik heb de ggd gebeld, zij adviseren mij zolang ik nog klachten heb en deze niet afnemen toch weer te testen over een paar dagen en beter niet te werken ondanks de negatieve test. Ik hoest nu momenteel wel veel en dus last van mijn keel en dit is dus dinsdag begonnen. Ik ga straks mijn werkgever bellen en opperen dat ik morgen verlof neem. Daarna 3 dagen vrij en mocht ik weer opgeknapt zijn kom ik werken mocht dit niet het geval zijn ga ik zondag of maandag alsnog nog een keer testen. Ik ga straks bellen en ben benieuwd hoe zij hiermee om gaan. Ik moet straks wel boodschappen doen, maar ga dit braaf met een mondkapje doen en voor de winkel mijn handen desinfecteren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:07

Goed plan, beterschap.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:40

gister getest, vanochtend uitslag. helaas positief -O- ouders net boodschappen voor de deur gezet, vriendlief en ik zitten nu thuis. heel stom want we hebben 2 vaste contacten, waar we ook mee tennissen, en alleen ik doe boodschappen. verder 0,0 interactie, we werken thuis etc. goed die 2 vrienden nu ook in quarantaine, want die hebben afgelopen zaterdag bij ons wie is de mol gekeken, en ik begon zondagavond/nacht met de klachten.
ik heb ondertussen geen last meer maar voel me wel sinds ik het weet paranoïde bij elk kuchje wat ik heb :')

nicole_floor schreef:
J0anieke schreef:

Dit vroeg ik me idd ook af. Hier is een collega van een andere afdeling ook positief getest zonder klachten.

wat ik uit de brief en van het gesprek met de ggd begreep: 7 dagen na de eerste klachten én 24u klachtenvrij. het is niet of of. sowieso dus 7 dagen thuis blijven vanaf het begin van de klachten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:18

Wat vervelend Celiien! Heb je enig idee hoe of waar je het opgelopen hebt?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:25

Hier getest op 6 oktober en op 7 oktober een positieve uitslag gekregen. Eigenlijk was de test niet nodig, want gezien de klachten waren de huisarts en de ggd er zo ongeveer 99% zeker van dat het corona was.
Op dit moment hebt ik 8 dagen geen koorts meer gehad en ook geen echte verhoging meer, dat wil zeggen dat mijn basis temperatuur 36,8 is en dat ik nu wel steeds rond de 37,3 a 37,4 zit, dus wel hoger dan normaal, maar het wordt niet gezien als verhoging.
Ondertussen is de huisarts van mening dat ik nu ongeveer een week niet meer besmettelijk ben.
Ik ben wel nog heel moe en kortademig, ik lig gemiddeld nog zo'n 80 procent van de dag in bed.
Ik heb mijn huisarts gesproken en ik wordt aangemeld voor coronarevalidatie bij 1 van de klinieken hier die dit doen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:33

Suzanne F. schreef:
Wat vervelend Celiien! Heb je enig idee hoe of waar je het opgelopen hebt?

nope.. wat ik zeg of van die 2 vrienden uit onze 'bubbel' wat meteen de tennisgroep is, of gewoon boodschappen halen.. echt heel naar want ik was echt voorzichtig overal mee -O-

jeetje MDH, dat klinkt niet fijn..

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:33

M_D_H schreef:
Hier getest op 6 oktober en op 7 oktober een positieve uitslag gekregen. Eigenlijk was de test niet nodig, want gezien de klachten waren de huisarts en de ggd er zo ongeveer 99% zeker van dat het corona was.
Op dit moment hebt ik 8 dagen geen koorts meer gehad en ook geen echte verhoging meer, dat wil zeggen dat mijn basis temperatuur 36,8 is en dat ik nu wel steeds rond de 37,3 a 37,4 zit, dus wel hoger dan normaal, maar het wordt niet gezien als verhoging.
Ondertussen is de huisarts van mening dat ik nu ongeveer een week niet meer besmettelijk ben.
Ik ben wel nog heel moe en kortademig, ik lig gemiddeld nog zo'n 80 procent van de dag in bed.
Ik heb mijn huisarts gesproken en ik wordt aangemeld voor coronarevalidatie bij 1 van de klinieken hier die dit doen.

Onze huisarts vertelde dat ze bij veel mensen die Corona gehad hebben dat ze zien dat inspanning en lichaamstemperatuur met elkaar te maken hebben. De temperatuur stijgt snel na inspanning dus hier is het advies om temperatuur te meten voor je je inspant (en dat betekent na Corona vaak dus dat dat nog in bed is voor je eruit bent geweest om te plassen ofzo, omdat dat al als inspanning wordt ervaren met/na Corona).

Overigens was mijn test negatief gelukkig :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:47

Denise_Storm schreef:
M_D_H schreef:

Onze huisarts vertelde dat ze bij veel mensen die Corona gehad hebben dat ze zien dat inspanning en lichaamstemperatuur met elkaar te maken hebben. De temperatuur stijgt snel na inspanning dus hier is het advies om temperatuur te meten voor je je inspant (en dat betekent na Corona vaak dus dat dat nog in bed is voor je eruit bent geweest om te plassen ofzo, omdat dat al als inspanning wordt ervaren met/na Corona).

Overigens was mijn test negatief gelukkig :o

Dat is wel grappig, want die conclusie had ik zelf ook al getroffen :') _O-
Ik meet op aanvraag van de huisarts op dit moment nog op drie momenten, ochtend, middag en avond.
De reden daarvan is dat ik een risicodoelgroep ben, dus momenteel houden ze nog best wel een oogje op mij :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:51

Vandaag nog een collega naar huis gestuurd met klachten waar ik donderdag ook mee heb gewerkt, zij heeft zich vandaag ook laten testen. Als zij positief is ga ik mij toch nog een x in het weekend laten testen denk ik, mocht het een negatief zijn door te vroeg testen.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:54

Gisteren weer getest en vanavond de uitslag, helaas dit keer wel positief :( . Mijn vriend was al positief en nu klachtenvrij in principe en nu ik dus positief. Oh wat baal ik hier van, benieuwd wat de GGD morgen zegt. Want wij weten niet meer waar we het moeten zoeken, als het tegenzit kun je dus maandenlang binnen zitten. :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:00

Oef die kan wel hard aan komen zeg... hoe voel je je?

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:05

Rennie89 schreef:
Oef die kan wel hard aan komen zeg... hoe voel je je?

Ja verder prima, ik ben alleen mijn stem kwijt en ik hoest wat. Maarja ik hoest elk jaar en elk jaar als ik verkouden ben dan ben ik mijn stem kwijt. Dus je snapt dat wij echt even niet meer weten hoe en wat. Waarschijnlijk mag ik weer naar buiten als ik klachtenvrij ben, maarja dat durf ik straks niet eens meer. Verder is alles helemaal prima en vanaf zondag al apart aan het slapen, dus dat moet nu nog wat langer :( . Hopelijk kan de GGD morgen wat opheldering geven.

Hoe voel jij je? Denk dat het voor jou ook rot is dat er nu nog een collega met corona/symptomen is.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:08

Hier ik besmet (via mn werk zo bleek) ik heb voor ik het doorhad mijn man besmet en 2 van onze 3 kids hebben positief getest (7 en 12).
Gelukkig lijkt het erop dat wij niemand besmet hebben. Vanaf dat ik ziek werd allemaal thuis.
We zitten nu bijna 2 weken binnen. Ik mag zodra ik klachtenvrij ben weer naar buiten, mn man ook. Maar we hoesten nog. De 2 besmette kids hebben bijna geen klachten gehad (beetje verkouden). Die mogen zaterdag weer. Maar die ene niet besmette. Die mag pas 10 dagen nadat mn man is gestopt met hoesten..... dan zit hij straks ruim 3 weken binnen... echt zo sneu.