Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Dyphusion schreef:Sorry ik kom even binnen vallen
Maar het ligt niet alleen aan de KH, ook aan de ingrediënten. Er is een bepaald merk waarvan je de crackers kunt eten op basis van de ingrediënten, maar die ook niet aan de <5 regel voldoen.Ik ga weer in de meeleesstand
Hooooo wacht ff, kan je dat eens uitleggen? Hoe maakt het lichaam onderscheid tussen de ingrediënten?
Dyphusion schreef:Zie bijvoorbeeld deze crackers: https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... ker-pitten
Als je kijkt naar de KH (11 gram/100 gram) kom je tot de conclusie dat deze te hoog in KH zijn voor keto, waardoor je ze links zou moeten laten liggen. Ga je echter kijken naar de ingrediënten van de crackers, dan zitten er (even uit mijn hoofd, ik twijfel over de sesamzaad en maanzaad) alleen ingrediënten in die je als losse ingrediënten ook 'mag'/kan eten tijdens keto, waardoor ze op basis van de ingrediënten wel weer zouden kunnen. Er zitten namelijk geen 'verboden' ingrediënten in, zoals wel in de crackers van Piepiekuiken. Begrijp je wat ik bedoel? Heeft dus 0,0 met clean en lazy keto te maken in mijn ogen, of je moet lazy keto al vinden dat je alles baseert op de <5 gram/100 gram KH.
Janine1990 schreef:Dyphusion schreef:Zie bijvoorbeeld deze crackers: https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... ker-pitten
Als je kijkt naar de KH (11 gram/100 gram) kom je tot de conclusie dat deze te hoog in KH zijn voor keto, waardoor je ze links zou moeten laten liggen. Ga je echter kijken naar de ingrediënten van de crackers, dan zitten er (even uit mijn hoofd, ik twijfel over de sesamzaad en maanzaad) alleen ingrediënten in die je als losse ingrediënten ook 'mag'/kan eten tijdens keto, waardoor ze op basis van de ingrediënten wel weer zouden kunnen. Er zitten namelijk geen 'verboden' ingrediënten in, zoals wel in de crackers van Piepiekuiken. Begrijp je wat ik bedoel? Heeft dus 0,0 met clean en lazy keto te maken in mijn ogen, of je moet lazy keto al vinden dat je alles baseert op de <5 gram/100 gram KH.
Aah, helder verhaal!
Nou ik kijk niet zo zeer wat er per 100 gram in een product zit geloof ik.
Maar goed, het enige wat ik af en toe krijg zijn zeevruchtenbonbons als m'n macro's het toelaten, daar zitten verboden dingen in. De rest maak ik allemaal zelf.
Dyphusion schreef:Daarom ook al die woorden tussen aanhalingstekens, iedereen doet het op zijn eigen manier en moet doen wat goed voelt, en of dat nou een zeevruchtenbonbon eten is of cheaten met sushi.
SophieO schreef:Het is alleen niet slim om dat regelmatig te doen, want dan ga je uit de ketose. Dan kan je beter een andere manier van eten zoeken die bij je past, anders heeft het ook weinig nut.
Ik wil ook nog van die ketose strips gaan bestellen, wel handig om te checken;)
SophieO schreef:Bedoelde dat cheaten met sushi enzo.. Zijn genoeg mensen die wel denken dat ze elke week wel even een dagje kunnen cheaten. Prima natuurlijk, je komt vanzelf wel weer in ketose, maar echt slim is het natuurlijk niet. Gewoon mijn reactie daarop
Het is sowieso ook meer je manier van eten veranderen en het niet alleen zien als een snel dieet. Ik mis de cola, pasta en rijst ook wel erg hoor haha, maar zullen maar braaf zijn.
Janine1990 schreef:Joanne1987 schreef:Bij action heb je ook zero pasya en rijst en niet duur
Smaakt alleen nergens naar, dus inderdaad opleuken met saus, vlees en kruiden etc
Ja dan ga ik toch maar voor groente met een roomsaus!
Ik zal morgen nog ff een recept van courgette met cheddar delen. Was erg lekker!