Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:23

Uhm ik strooi gewoon en proef dan, geeeeen idee hoeveel het is als je gaat meten
Denk theelepel eerst proberen? Op 250 ml

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:08

Janine1990 schreef:
Dyphusion schreef:
Sorry ik kom even binnen vallen
Maar het ligt niet alleen aan de KH, ook aan de ingrediënten. Er is een bepaald merk waarvan je de crackers kunt eten op basis van de ingrediënten, maar die ook niet aan de <5 regel voldoen.
Ik ga weer in de meeleesstand

Hooooo wacht ff, kan je dat eens uitleggen? Hoe maakt het lichaam onderscheid tussen de ingrediënten?

Zie bijvoorbeeld deze crackers: https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... ker-pitten

Als je kijkt naar de KH (11 gram/100 gram) kom je tot de conclusie dat deze te hoog in KH zijn voor keto, waardoor je ze links zou moeten laten liggen. Ga je echter kijken naar de ingrediënten van de crackers, dan zitten er (even uit mijn hoofd, ik twijfel over de sesamzaad en maanzaad) alleen ingrediënten in die je als losse ingrediënten ook 'mag'/kan eten tijdens keto, waardoor ze op basis van de ingrediënten wel weer zouden kunnen. Er zitten namelijk geen 'verboden' ingrediënten in, zoals wel in de crackers van Piepiekuiken. Begrijp je wat ik bedoel? Heeft dus 0,0 met clean en lazy keto te maken in mijn ogen, of je moet lazy keto al vinden dat je alles baseert op de <5 gram/100 gram KH.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:11

Dyphusion schreef:
Zie bijvoorbeeld deze crackers: https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... ker-pitten

Als je kijkt naar de KH (11 gram/100 gram) kom je tot de conclusie dat deze te hoog in KH zijn voor keto, waardoor je ze links zou moeten laten liggen. Ga je echter kijken naar de ingrediënten van de crackers, dan zitten er (even uit mijn hoofd, ik twijfel over de sesamzaad en maanzaad) alleen ingrediënten in die je als losse ingrediënten ook 'mag'/kan eten tijdens keto, waardoor ze op basis van de ingrediënten wel weer zouden kunnen. Er zitten namelijk geen 'verboden' ingrediënten in, zoals wel in de crackers van Piepiekuiken. Begrijp je wat ik bedoel? Heeft dus 0,0 met clean en lazy keto te maken in mijn ogen, of je moet lazy keto al vinden dat je alles baseert op de <5 gram/100 gram KH.

Aah, helder verhaal!

Nou ik kijk niet zo zeer wat er per 100 gram in een product zit geloof ik.
Maar goed, het enige wat ik af en toe krijg zijn zeevruchtenbonbons als m'n macro's het toelaten, daar zitten verboden dingen in. De rest maak ik allemaal zelf.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:19

Janine1990 schreef:
Dyphusion schreef:

Aah, helder verhaal!

Nou ik kijk niet zo zeer wat er per 100 gram in een product zit geloof ik.
Maar goed, het enige wat ik af en toe krijg zijn zeevruchtenbonbons als m'n macro's het toelaten, daar zitten verboden dingen in. De rest maak ik allemaal zelf.

Daarom ook al die woorden tussen aanhalingstekens, iedereen doet het op zijn eigen manier en moet doen wat goed voelt, en of dat nou een zeevruchtenbonbon eten is of cheaten met sushi.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:23

Dyphusion schreef:
Daarom ook al die woorden tussen aanhalingstekens, iedereen doet het op zijn eigen manier en moet doen wat goed voelt, en of dat nou een zeevruchtenbonbon eten is of cheaten met sushi.

Alleen die sushi past niet helemaal in de gemiddeld aangehouden macro's volgens mij :P
Dan stap je gewoon ff op een zijspoor en kom je een dag later weer terug.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:30

Het is alleen niet slim om dat regelmatig te doen, want dan ga je uit de ketose. Dan kan je beter een andere manier van eten zoeken die bij je past, anders heeft het ook weinig nut.

Ik wil ook nog van die ketose strips gaan bestellen, wel handig om te checken;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:34

SophieO schreef:
Het is alleen niet slim om dat regelmatig te doen, want dan ga je uit de ketose. Dan kan je beter een andere manier van eten zoeken die bij je past, anders heeft het ook weinig nut.

Ik wil ook nog van die ketose strips gaan bestellen, wel handig om te checken;)

Wat?
Is alleen maar hypothetisch gelul hoor... :P

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:04

Bedoelde dat cheaten met sushi enzo.. Zijn genoeg mensen die wel denken dat ze elke week wel even een dagje kunnen cheaten. Prima natuurlijk, je komt vanzelf wel weer in ketose, maar echt slim is het natuurlijk niet. Gewoon mijn reactie daarop ;)

Het is sowieso ook meer je manier van eten veranderen en het niet alleen zien als een snel dieet. Ik mis de cola, pasta en rijst ook wel erg hoor haha, maar zullen maar braaf zijn.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:07

Maar niet iedereen eet hier keto he. :) Dus sommige mogen gerust cheaten met zo'n dingen zonder gevolgen. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:13

SophieO schreef:
Bedoelde dat cheaten met sushi enzo.. Zijn genoeg mensen die wel denken dat ze elke week wel even een dagje kunnen cheaten. Prima natuurlijk, je komt vanzelf wel weer in ketose, maar echt slim is het natuurlijk niet. Gewoon mijn reactie daarop ;)

Het is sowieso ook meer je manier van eten veranderen en het niet alleen zien als een snel dieet. Ik mis de cola, pasta en rijst ook wel erg hoor haha, maar zullen maar braaf zijn.

Maar dat is toch niet aan iemand van ons om te oordelen?

Er zullen ook voldoende mensen zijn die niet de intentie hebben om keto te eten of af te vallen, die toch bewust of onbewust volgens deze richtlijnen eten voor het grootste deel van de week.

Wie wel keto/lowcarb/khb eet met als doel af te vallen, zal dit prima weten. En anders komen ze er vanzelf om vragen hoe het kan dat ze niet meer afvallen.

Ik ga vandaag ook voor de tweede keer deze week cheaten. Nouja, so be it... Ik hoop van harte dat de ketopolice me niet op komt zoeken. :')

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:35

Ok succes ermee dan ;)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:38

Hier alleen tasty basics of atkins cracker. Maar echt minimaal.

Nu zit ik aan een ijsje, in het weekend moet dat kunnen. Kennen jullie Oppo?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:58

Oppo ken ik wel! Maar Melt en Halo Top (zelfde idee) vind ik lekkerder. :P Die zijn wel alleen in zo'n bak ijs verkrijgbaar.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:34

Dames, het belangrijkste vergeten jullie! Waar zijn ze te koop? :P

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:16

Melt bij de Jumbo, Halo Top bij AH, Breyers (ook zoiets) bij beide en Oppo volgens mij ook bij beide. Naar andere supermarkten ga ik niet. :')

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:20

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:36

Ik heb die ook al voorbij zien komen maar het moet ongelooflijk stinken en een rare structuur hebben.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:19

Haha oh nee. Denk dat ik het later deze maand eens ga bestellen en proberen. Ze hebben ook rijst. Wie weet is het wel te eten met een pesto of room sausje eroverheen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:33

Ik weet dat je ze hier in de Jumbo ook kunt krijgen. Maar ik ben verliefd op mijn courgette spaghetti. <3

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:44

Bij action heb je ook zero pasya en rijst en niet duur
Smaakt alleen nergens naar, dus inderdaad opleuken met saus, vlees en kruiden etc

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 01:32

Joanne1987 schreef:
Smaakt alleen nergens naar, dus inderdaad opleuken met saus, vlees en kruiden etc

Ja dan ga ik toch maar voor groente met een roomsaus!

Ik zal morgen nog ff een recept van courgette met cheddar delen. Was erg lekker!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:32

Janine1990 schreef:
Joanne1987 schreef:

Ja dan ga ik toch maar voor groente met een roomsaus!

Ik zal morgen nog ff een recept van courgette met cheddar delen. Was erg lekker!

Ik navolging van vannacht:
https://gobento.nl/cheddarpasta/

Heerlijk!

Gisteravond op de bbq aardig wat stokbroodjes gegeten, satesaus, barbecuesaus, knoflooksaus, heerlijke zoete rode wijn. Oftewel aardig slecht :Y)
Het was lekker, het was gezellig. En vandaag gaan we weer terug naar gewoon :)

Denkende dat ik heus wel een hoger gewicht op de weegschaal zou hebben dan gisteren, ging ik er met weinig moed op staan. Maar gewicht was zelfs gelijk gebleven! Terwijl ik toch echt wat meer opgezwollen ben dan gisteren.. Dus ook dat is een positief puntje! :D Ik begin te denken dat de chlorella/spirulina daar aan bijdraagt.

Ik neem zo eerst een grote beker groene thee met een bakje sojakwarq en whey.
Heel saai een broodje gezond net als gisteren :+ En dan moet ik nog bedenken wat ik vanavond ga eten. Voor het gemak heb ik wel een zak kippensoep meegenomen. Maar misschien bedenk ik me nog :) Of komt hier iets heerlijks voorbij. Of ga ik voor die pannenkoeken die gisteren werden gelinkt...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:57

Die salade van Gobento had ik nog niet ontdekt, ga ik van de week zeker maken.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:25

Wij hebben vandaag ons eerst Noets “brood” gebakken en net een stukje geproefd. Zeker goed te doen! En echt lekker met een plakje kaas erop :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:26

Heb je een recept?
Het ziet er voor mij een beetje uit als Roggebrood, smaakt het ook zo?

Ik eet zodadelijk pannekoeken en gemarineerde zalmfilet.
Eén hartig belegde pannekoek dus en één zoet als toetje... :Y)

Ik kom vandaag op 14 gram uit. Jihoee... Ik ben nog aan het bedenken of ik vanavond nog nootjes neem of niet.