Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:16

Ja die zag ik ook voorbij komen, super knap! Gewoon 1 zware persoon afvallen +:)+

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 11:54

landvrouw schreef:
Ww klinkt op zich wel goed. Ik doe dit zelf gewoon door in een app alles bij te houden. Ik kijk goed wat mijn dietiste me net na mijn maagverkleining heeft aangeraden qua calorieën, vetten en eiwitten en stel dat dus voor mezelf in.
Dan probeer ik in e ochtend mijn eten te plannen in de app en binnen die waardes te blijven. Dat werkt op zich wel goed.

Ik merk nu alleen dat ik nu bijna een week actief aan t sporten ben en mijn calorie inname en koolhydraat inname flink verminderd heb. Mijn eiwitten opname verhoogd. Dus echt weer richting begin van mijn echte afvalperiode en ik kom juist aan.
Zou dat kunnen liggen aan een te lage calorie inname? Of heeft iemand andere ideeën?

Kan het zijn dat je lichaam even moet wennen? Ik moet iets altijd even over een week of 2 a 3 bekijken omdat ik zo'n cyclus heb waarbij ik enorm schommel in gewicht en vocht enzo.

WW klinkt voor mij ook wel interessant. Die kleuren programma's, is dat hoe 'streng' het is? Kon dat op de site niet zo makkelijk vinden. Of ik was nog niet wakker, kan ook :')

Mjetterd, ik heb hem gelezen idd. Echt _/-\o_

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:38

DeMolenhoek schreef:
Klopt, ik doe het ook digitaal :j Maar ondertussen heeft het systeem mij al plan groen gegeven :) Misschien weet jij antwoord op mijn vraag: Bij de zero punten staat aardbei. Maar daarbij staat 1 stuk. Wil dit zeggen dat maar 1 aardbei zero points is en ik de rest wel moet tellen?

Afbeelding

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:23

EmptyWords schreef:
Emma_V schreef:
Minder eten dan wat je verbruikt :) het aantal kcal wat je verbruikt kun je op internet makkelijk berekenen. Ik ben daar dagelijks 500-800 kcal onder gaan zitten wat neerkwam op ongeveer 1500 kcal per dag. Met uiteraard af en toe ruimte voor wat lekkers.

Super knap!

Ik ben wel.heel benieuwd... hoe lang heb je er over gedaan en heb je nu van die losse vellen?

Ik heb er in totaal een jaar over gedaan. Wel een beetje last van los vel rond mijn navel maar niet overdreven veel. Moet wel zeggen dat ik denk dat het per persoon verschilt hoeveel huid je overhoudt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:01

Nou de Foxy is binnen :)) helaas heeft ze net als ik nogal wat schroefjes los. Hopelijk kan iemand me hier van het weekend mee helpen want dit soort dingen zijn hogere wiskunde voor me. -O-

Heb net de auto (Harry genaamd :)) ) naar de garage gebracht en heb een lift terug afgeslagen. Ik ben deels hardlopend terug komen lopen en dat is voor het eerst in heel lange tijd. Blessures en wat angst hielden me al die tijd wat tegen maar ik zie maar weer.. Ik kan meer dan ik denk. Behalve crosstrainers in elkaar zetten. :+

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 19:40

Roosch schreef:
Nou de Foxy is binnen :)) helaas heeft ze net als ik nogal wat schroefjes los. Hopelijk kan iemand me hier van het weekend mee helpen want dit soort dingen zijn hogere wiskunde voor me. -O-

Heb net de auto (Harry genaamd :)) ) naar de garage gebracht en heb een lift terug afgeslagen. Ik ben deels hardlopend terug komen lopen en dat is voor het eerst in heel lange tijd. Blessures en wat angst hielden me al die tijd wat tegen maar ik zie maar weer.. Ik kan meer dan ik denk. Behalve crosstrainers in elkaar zetten. :+

_O- _O-

Maar ik voel dat er een klik tussen jullie is Roosch :j
Goed bezig met het hardlopen enzo! Wat fijn dat het weer lukt!

Emma, echt zo knap :wow: ik ga jouw posts maar gewoon printscreenen en opslaan op mijn bureaublad :))

Nou, dit persoontje heeft weekend en direct morgen een bbq in de planning. Iemand nog leuke recepten en tips?
Ik ben nu dus sinds 3 dagen mijn eten enzo aan het opschrijven voor de diëtiste en zie nu al wat dingetjes ontstaan waarvan ik denk: hmm, ja. Dat is misschien inderdaad niet handig. Terwijl ik op het moment zelf dat gevoel helemaal niet had.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:48

Wat goed dat je door het dagboek toch al wat dingetjes inziet butterfly!!

Hier gisteren een mindere dag gehad, vandaag tot nu toe weer ok, moet alleen nog avondeten maar ben doodop. Heb de hele dag met sixpacks sodastreamflesjes liggen slepen ~~}>
Net alweer 1 uur of langer geslapen, dus me zo maar eens van de buitenbank slepen en in ieder geval iets maken. Wrs hotdogs ofzo.
Mijn shakes zijn binnengekomen... niet heel blij mee. Voorheen kreeg ik altijd verschillende smaken bij de vsriety pack. Nu nog maar 5 smaken en die x2. En dan alleen de basissmaken.. -O-
Maarja heb een slechte recensie achtergelaten en een mail gestuurd. Misschien wordt het nog iets (verwacht van niet).
Even een slechte bui dag vandaag :+
Laatst bijgewerkt door arabella2000 op 28-05-20 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Ik voel ook de klik wel :))

Werk jij ook met de app Eetmeter? Ik vul daar in wat ik eet, en ik weeg ook af wat ik eet want mijn inschattingskunsten zijn ook verreweg van keurig. :')

netjuh6

Voor de mensen die WW doen. De verspakketten van de appie zijn goed te doen en niet enorm veel punten!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:54

Butterfly schreef:
landvrouw schreef:
Ww klinkt op zich wel goed. Ik doe dit zelf gewoon door in een app alles bij te houden. Ik kijk goed wat mijn dietiste me net na mijn maagverkleining heeft aangeraden qua calorieën, vetten en eiwitten en stel dat dus voor mezelf in.
Dan probeer ik in e ochtend mijn eten te plannen in de app en binnen die waardes te blijven. Dat werkt op zich wel goed.

Ik merk nu alleen dat ik nu bijna een week actief aan t sporten ben en mijn calorie inname en koolhydraat inname flink verminderd heb. Mijn eiwitten opname verhoogd. Dus echt weer richting begin van mijn echte afvalperiode en ik kom juist aan.
Zou dat kunnen liggen aan een te lage calorie inname? Of heeft iemand andere ideeën?

Kan het zijn dat je lichaam even moet wennen? Ik moet iets altijd even over een week of 2 a 3 bekijken omdat ik zo'n cyclus heb waarbij ik enorm schommel in gewicht en vocht enzo.

WW klinkt voor mij ook wel interessant. Die kleuren programma's, is dat hoe 'streng' het is? Kon dat op de site niet zo makkelijk vinden. Of ik was nog niet wakker, kan ook :')

Mjetterd, ik heb hem gelezen idd. Echt _/-\o_

Jaa misschien moet inderdaad mijn lichaam wel even wennen. Maar de corige keer toen ik begon met intermittend fasting was ik echt de eerste week 2 kg kwijt. Dus was beetje verbaasd.

@roosh, klinkt als een match! Wat fijn dat je na her afzetten van Harry bent gaan hardlopen. Supergoed!!

Qua bbq tips.. tja misschien pakketjes met champignons maken, verschillende groentes in een bakje. En vis van de bbq is ook lekker. Daaenaast zorgen voor een lekkere salade op tafel wellicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:15

Dag 1 en al een stukje chocola naar binnen gesmikkeld :') Maar goed, zit nog binnen mijn punten :D Alleen die hoofdpijn altijd als ik start met op mijn eten te letten, bluh.

Roosh: Ik hoop dat Foxy snel in elkaar zit!

Qua bbq: Gegrilde courgette is heel erg lekker!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:45

Ik heb My fitness pal op mijn telefoon gezet en van gister en vandaag al mijn eten ingevuld. Kijken of dat wat motivatie brengt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:46

Met bbq moet je ook wel genieten vind ik. Belangrijke les die ik geleerd heb; af en toe moet je even niet streng zijn voor jezelf. Cheat days. <3

Komende 1a2 weken laat ik het een beetje los. Ik heb vakantie dus ga ook lekker genieten.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:49

Ik had gisteren mijn hartpunten van Google fit al gehaald voor deze week, maar ben vanavond toch maar weer gaan wandelen *D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:58

Mlies schreef:
Ik lees hier goede ervaringen met WW, weet iemand of dit werkt bij een glutenvrij dieet?
Calorieën en producten zijn natuurlijk anders dan bij glutenvolle..

Gesteld dat ww iets heeft in de richting van weinig koolhydraten, dan kan glutenvrij uitstekend.

Maar bij 'nagemaakt spul' dat moet lijken op graanproducten die normaliter met gluten worden gemaakt,
wil de bakker v/m nog wel eens haar/zijn toevlucht nemen tot suiker als plakmiddel.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 22:03

Ik ga er iig een fruitsalade bij maken en niet alleen wit stokbrood. Misschien idd ook maar wat extra groente toevoegen. Zoete puntpaprika van de bbq is eigenlijk ook wel erg lekker nu ik er zo over nadenk.

arabella, wat jammer dat er niet in zat wat je verwachtte. Wij rijden vaak langs die toko als we ergens heen gaan, graffiti op de buitenmuur? O:)

DMH, altijd goed als chocola binnen de grenzen past :))

landvrouw, ik herken het wel hoor. Ik had deze keer ook niet wat ik normaal altijd verwacht als ik begin met op mijn eten letten, ik kwam ook wat aan -O- juist dan is doorzetten en motivatie bij mij heel snel weg. Leerpuntje :D

Roosch, oohh lekker! Jij vakantie en Foxy aan het werk ~~}> :)) geniet ervan!

Mjetterd, lekker bezig! You go gurl *\o/*

Ik zag Roosch en Ipsilonka over een app: ik moet nog 1 vinden die ik blijf gebruiken :Y) meestal geef ik uiteindelijk op omdat ik het omslachtig vind.
Maaarrr... ik ga nu 1 downloaden en die een week bijhouden. Nu besloten *D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:14

Bijlezen is lastig jullie gaan hard!! Haha

Hier ook begonnen met WW.. gisteren was een slechte dag.. vandaag officieel begonnen.
Zit in plan Paars.
Als avond eten gevulde paprika volgens ww recept uit de airfryer <3 iets aangepast. Zelf courgette toegevoegd

Afbeelding

Én heb spontaan 5km gewandeld vanavond in ongeveer 1 uur.. had onrust in mijn hoofd. Dus even uitwaaien langs de ijssel en se dijken
Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:26

justkid schreef:
Mars kun jij niet wat vertellen over hoe je op dit gewicht blijft? Ik lees veel over terugval en dan de motivatie niet meer kunnen vinden, misschien heeft iemand wat aan jouw verhaal?

Ja dat kan ik wel.

Over een periode van jaren is bij mij een ander gevoel ontstaan mbt teveel eten/snacken/snoepen (want dat was 100% het probleem bij mij). In het begin van mijn WW tijd zag ik iets lekkers en dacht ik ‘dat MAG ik niet eten’
Dat is inmiddels geworden ‘dit WIL ik niet eten’. Ja, ik snoep weleens, geniet enorm van chocola en ik eet 1x per week wat chips, neem eens een wijntje etc. Maar ik maak bewust de keuze om iets lekkers te nemen, waar ik het voorheen gedachteloos naar binnen schoof. WW leerde mij daarnaast kiezen, óf een stukje taart op een verjaardag óf een wijntje met een toostje. Niet beiden.
En ik geniet dan van mijn snack, met 0,0 schuldgevoel achteraf.

Ik sta nog steeds stil bij dat soort keuzes, gaan we morgen naar de snackbar? :9 Dan eet ik overdag wat lichter en is er na het eten niet ook nog chips. Niet dat ik de hele dag hiermee bezig ben hoor, maar het kiezen voor het één of het ander is echt een gewoonte geworden.

En ik weeg me 1x per week, nog steeds. Dat helpt me om mezelf te monitoren. Ik schommel altijd ergens tussen 60,0 en 63,5 en dat is prima.

En mijn nummer 1 all time pro tip: haal geen snacks of snoep in huis. Dat weerhield mij enorm van eten, want ik kon niks laten liggen als het in huis was.
Al snap ik dat t lastiger is als je een gezin hebt en hen niet wat snoep of snacks wilt ontzeggen.

Beweging; ja, dat is goed voor je. Maar ik ben die 37kg al 6 jaar kwijt zonder ooit een stap in de sportschool te zetten. Ik vind dat gewoon écht niet leuk en ik had t niet volgehouden als ik mezelf was gaan pesten daarmee. Meer wandelen, fietsen etc bracht mij er ook.

Het proces is al zwaar genoeg, eten is soms een emotionele steun en dat loslaten is ook psychisch niet makkelijk. Wees trots op dat je dat probeert en plaag jezelf niet met sportschool, hardlopen etc als je dat écht niet leuk vind.
Loop eens naar de supermarkt, fiets eens een rondje, spot onderweg wat beestjes of sta even stil bij een mooi stukje natuur. En wees dan trots, dat mag echt.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:29

Wij eten met de bbq vooral vlees met veel salades. Griekse salade, gewone salade. Voor de niet kha personene is er nog stokbrood en frieten. Maar die eet ik da niet. Ik eet vooral een flinke berg salade met wat vlees.

@butterfly,: ik denk dat dag een hele oude locatie is. Ik woon in zuid-limburg.

Alle sodastream spullen hebben een tijd in het hoofdkantoor gestaan (geen idee hoelang, werk er pas sinds maart en hopenlijk niet al te lang meer).
Nu staan ze op een externe locatie waar je niet ziet dat ze er zitten en nu gaan ze naar een grotere externe locatie 19km verderop.
Goed bezig eloya!!! Die paprika ziet er lekker uit. Ik heb door jouwn berichtje net courgette op de boodschappenlijst gezet.

Omdat we als familie zo min mogelijk naar de winkel willen gaan doet mijn moeder mijn boodschappen (ik woon niet meer thuis). En zij koopt alleen maar gezond spul.
Dus elke week geef ik een lijstje door en dat haalt zij.

@mars: wow super dat het jou zo goed lukt. Hier is beweging vooral om de spieren te gebruiken zodat de pijn minder wordt en niet meer. Ik beweeg niet om perse meer af te vallen. En meestal is het inderdaad wandelen al wil ik wrs wel aan het einde van het jaar een nieuwe crosstrainer kopen. Maar alleen als ik hem nu genoeg gebruik.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 22:49

Eloya, ziet er goed uit! <3 en heerlijk gewandeld dus, goed bezig!

Mars, bedankt voor je verhaal! Goed om te lezen :j ik vind het echt heel knap dat je het zo kunt volhouden

arabella2000, Body & Fit zit in Heerenveen ergens langs de snelweg. Wij wonen in Friesland, dat bedoelde ik haha.

Nou, ik heb even gestoeid met Lifesum en MFP en ben bij die laatste blijven hangen. Alles ingevuld en ik ga dus schandalig over de "toegestane" kcal heen := maar dat had ik ook wel verwacht eigenlijk, alleen hoeveel ik daadwerkelijk in mijn mond stop valt me dan toch weer tegen. Echt nog meer kcal dan verwacht.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 03:01

Ik kom me ook heel graag melden.
Ik heb al jaren overgewicht, en nu wel heel erg (sinds ik ben gaan samenwonen).
Mijn vriend is een erg moeilijke eter, waardoor ik ook niet meer weet wat ik qua avond eten kan maken. :+
Toch wil ik de strijd wel echt aangaan nu, want dit kan zo niet meer voor mij.

Spoiler:
Als iemand lekkere recepten weet voor een moeilijker eter (geen vis, en qua groente voornamelijk spinazie ala creme en sperziebonen :+) dan hoor ik het heel graag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 05:30

Mijn vriend is ook een moeilijke eter en ik ben gewoon blijven koken. At die het niet dan had die maar geen eten. Maar goed, dat is niet de tip die je zoekt _O-

Ik weet heel veel lekkere gerechten maar gezond, dat is iets anders :')

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 05:33

Lekkere gerechten weet ik genoeg inderdaad. Maar gezond..... en ook nog eens iets wat m’n vriend lust? :')

Mezelf aan zetten tot koken is al een dingetje omdat het gewoon niet leuk is vaak hetzelfde te moeten maken omdat hij niet veel anders eet. En als ik dan ook nog eens iets kook waarvan ik niet weet of hij het gaat eten...... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 05:44

Ja snap ik. Hier was het het eerste jaar altijd ruzie want de worteltjes waren niet fijn genoeg, of ik had er een ajuin door gedraaid of de bonen waren gekookt ipv gestoofd etc. Ondertussen 4 jaar verder. Geen ruzie meer, hij eet ondertussen ajuin, champignon grof gesneden, paprika, krielaardappelen etc. Maar het was een leidensweg. _O- Ik zal even kijken voor jou tussen de ww recepten.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 05:49

Ik ben al blij dat ik hem ook aan de kip met rijst heb gekregen.
Het is al een uitdaging om hem geen shoarma of kebab te laten eten. Laat staan het afvallen voor mezelf. _O-