Dat zijn nogal wat hechtingen!!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kikkerdril4 schreef:Lestrange01 schreef:Ik heb even getwijfeld of ik het wel wilde delen. Ik heb heel lang geautomutileerd, en daar zal ik natuurlijk nooit een wond van laten zien! Helaas heb ik ook een bindweefsel aandoening, waardoor wondgenezing bij mij heel moeizaam gaat. Mijn littekens zien er dan ook.. spectaculair slecht uit! Wanneer mijn huid gehecht wordt, blijven de hechtingen nooit langer dan een dag zitten, mijn huid splijt weer open. De verpleegsters vinden dit altijd de grootste onzin wanneer ik dit vertel, en ze namen me niet serieus waardoor sommige littekens extra lelijk zijn geworden![]()
Om een beeld te geven: alle littekens op de foto zijn ouder dan een jaar, en de grootste is gehecht geweest (volgens de verpleegster waren er echt niet meer voor nodig "want je huid kan niet zomaar open gaan", voordat ik thuis kwam van het ziekenhuis lagen ze er al uit). De hele donkere littekens waren als wond ongeveer zo indrukwekkend als een krab van een kat: ze bloedde niet eens, maar mijn huid maakt er zo'n potje van dat de littekens drie keer zo groot wordenze doen ondanks dat ze 13 maanden oud zijn ook nog steeds behoorlijk pijn.
Laatst maakte iemand de opmerking dat ze mijn littekens op veren vond lijken, persoonlijk vind ik ze meer lijken op wormen. Gelukkig zitten deze op mijn been en zijn die op mijn arm na 5 jaar bijna allemaal wit gewordenSpoiler:
[ [url=m/DKPEVy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vervelend zeg dat je huid zo slecht heelt! En vooral ook dat ze er niks mee doen in het ziekenhuis als jij dat verteld.
Heb zelf wel heel snel blauwe plekken en altijd overal littekens van (zelfs draadjes van hechtingen worden littekens). Maar niet zo erg als jij.
Vind je het zelf vervelend dat je alles zo goed blijft zien of heb je dat wel geaccepteerd?
DeMolenhoek schreef:Wauw lestrange. Zelf aangedaan of niet, maar verdoving ontzeggen daarvoor vind ik echt not done.
Lestrange01 schreef:DeMolenhoek schreef:Wauw lestrange. Zelf aangedaan of niet, maar verdoving ontzeggen daarvoor vind ik echt not done.
De meeste verpakte het nog als: "Oh.. voor zes hechtingen is het zo zonde om te verdoven"
Maar die vrouw zei letterlijk: "Nee je hebt het zelf gedaan, je krijgt geen verdoving." En daarna nog een: "volgens mij kick je hier gewoon op!"
Ik heb in totaal vijf keer gehecht geweest in een tijdsbestek van 6 jaar, dus het is niet alsof ik daar wekelijks zat ofzo
Xyris schreef:Ohwww @Tarzan, ik heb precies eenzelfde verwonding gehad maar dan met mijn vinger in de snijmachine, ik ben gewoon door gegaan met werk, geen gek die mij in mijn al kapotte vinger een naald gaat zetten XD. Heb het heel goed schoon gehouden, 1e dag paar keer verband wisselen ivm bloeden, daarna 3 dagen laten zitten en het zat weer vast, pas na een week echt weer schoon gemaakt. Tis perfect vast gegroeid, alleen met koud weer en stoten is het rot. Verder een ietwat doof gevoel waar ik inmiddels aan gewend ben. Wat zijn jouw ervaringen?
Lestrange01 schreef:Ja dat vind ik dus ook zo vervelend. Hoeveel moeite is het nou om een of twee extra hechtingen te zetten? Ze willen me toch nooit een verdoving geven want "je hebt het jezelf aangedaan" dus het kost letterlijk een paar seconden. Maar nee, ze doen altijd koppig.
Oh die draadjes heb ik ook! Dat was mijn enige wond die langer dan een paar uur gehecht bleef... Dit is echt een vies verhaal dus lees vooral niet verder
Het was gehecht, maar de uiteinden had ze niet goed gedaan, die waren onder mijn huid blijven zitten waardoor ze er dus niet meer uikonden. Die begonnen na 2 dagen zo ontzettend erg te ontsteken dat er pus uit de wond kwam en er hele grote bulten onder mijn huid zaten. Ik stuurde nog een foto naar de huisarts: "Ja dat ziet er prima uit is niet erg dat de uiteindes in de wond zelf zitten"![]()
Dus ik laat het nog een dag zitten, maar dan voel ik aan de wond en..m Het voelde zoooo raar. De wond zelf was niet ontstoken, maar diep van binnen waar de hechtingen zaten was het wel ontstoken. Ik voelde echt van die vochtbulten in mijn been![]()
Dus ik weet dat ze er echt uit moeten. Maar normaal trek je de uiteindes omhoog en knip je ze dan door...alleen die zaten diep in de wond. Die ondertussen zo gezwollen was dat ik met geen mogelijkheid de uiteindes met mijn handen kon bereiken. Ik heb uiteindelijk met een mesje de wond moeten heropenen, de uiteindes van de hechtingen eruit moeten pulken en toen door geknipt. Dit duurde echt ruim een uur.
De hoeveelheid pus dat eruit kwam! Niet normaal. Nadat ze eruit waren, voelde het weer normaal aan, maar nu heb ik wel een éxtra lelijk litteken.
Zelf vind ik de littekens niet zo erg, ik merk ze nauwelijks op. Maar ik kan zeg maar niet rondlopen in korte mouwen zonder dat ik nagestaard, aangesproken, gefilmd, nageschreeuwd etc word. Daar word ik wel ongelooflijk moe van.
Polly schreef:We zijn er al eerder op gewezen dat een topic als dit zou kunnen werken als een 'trigger' voor automutilatie/zelfbeschadiging. Zeker berichten/afbeeldingen van dergelijke wonden, of posts over hoe deze te behandelen, brengen een risico met zich mee. We willen jullie dan ook vragen om hier geen berichten of afbeeldingen meer over te plaatsen. We willen dit topic graag open kunnen houden, maar dan moeten dergelijke berichten achterwege blijven.
Lestrange01 schreef:Polly schreef:We zijn er al eerder op gewezen dat een topic als dit zou kunnen werken als een 'trigger' voor automutilatie/zelfbeschadiging. Zeker berichten/afbeeldingen van dergelijke wonden, of posts over hoe deze te behandelen, brengen een risico met zich mee. We willen jullie dan ook vragen om hier geen berichten of afbeeldingen meer over te plaatsen. We willen dit topic graag open kunnen houden, maar dan moeten dergelijke berichten achterwege blijven.
Wauw.. had dat dan van te voren aangegeven in de openingspost.
Sorry hoor maar dit is zó zó ongelooflijk rot. Ik post geen wonden, maar littekens die al meerdere jaren oud zijn om te laten zien hoe het hebben van een bindweefsel aandoening de wond genezing kan verslechteren!
Mensen zoals ik, met wonden of littekens als de mijne bestaan. iedereen die getriggered kan worden, moet dit topic niet openen. De titel is duidelijk genoeg.
Sting schreef:Heerlijk topic dit! Sommige foto's zijn echt supernaar om te zien, geweldig.
Ergste wat ik heb gehad op vakantie, is me niet insmeren en dan een middag gaan mountainbiken in de zon. Ik verbrand makkelijk, maar dacht dat het wel mee zou vallen en dat ik me ingesmeerd had. Had ik niet gedaan blijkbaar.... Heb een paar dagen op mijn buik 'geslapen' en de terugvlucht was ook niet ideaal zullen we maar zeggen.
[ [url=m/frcReI.jpg]Afbeelding[/url] ]