4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:29

Casperzazoe, ik denk dat het zeker slim is om je centimeters een keer te meten. Dat zegt vaak ook wel veel!

Laura, fijn dat je weer in een goede flow zit!

Fading, lekker lijstje!

Mjwb, idd niet zo veel gegeten jij! Maar nu ik je bericht zie snap ik dat wel. Wat was je gaan doen joh, dat je daar beland bent?

Sharon, veel succes en veel plezier met je cheatday!

Gisteren lekker een cheat meal gehad. Chips gegeten. Verder alle maaltijden/tussendoortjes zo gezond mogelijk geprobeerd te houden en nog even gesport (paardgereden, maar was hard werken haha!)
O: een boterham met grilworst. (138)
T: een appel en een krokante granenreep cranberry. (162)
L: twee boterhammen met ambachtelijk gehakt en twee mandarijntjes. (340)
T: drie chocoladetofees. (135)
A: drie boterhammen met surimi krab salade, pindakaas en fruitstroop. (422)
T: een I love Milka en Nacho Cheese Chips. (629)
B: 10.000 stappen, 60 minuten paarden verzorgen en 30 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1826.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:19

_sharonnn schreef:
Morgen nog een dagje overleven en dan is m’n cheatday alweer woehoe! Oja stiekem op de weegschaal gestaan en er was ten opzichte van de weging alweer een hoop af. Bij 5 kilo afgevallen mag ik nieuwe schoenen kopen voor mezelf O:)

Haha echt grappig dat jij zo uitkijkt naar je cheatday!
Wauw, 5KG, op hoeveel zit je nu? Ik denk dat ik ook z'n doel ga stellen voor mezelf hihI!

Primavera schreef:
Gefeliciteerd mjwb!! dat is inderdaad het vieren waard!

Ik weeg me elke dag en ga dan uit van een weekgemiddelde of ik afval of niet. Ik fluctueert sowieso vrij veel :o Dus weekgemiddelde is safer.

Bij mij is t al twee dagen om zeep ;( Op een of andere manier krijg ik t niet voor elkaar om weer op de rit te komen :

Morgen nog maar eens proberen :

Doe ik niet, denk dat ik daar helemaal geobserdeerd door wordt en als ik zie dat ik dan niet afval gewoon minder ga eten.. maar fijn dat dat voor jou werkt! :)

Ik was vandaag al om 5:00 op mijn werk dus lange dag. Dan red ik het niet op een klein ontbijt en kleine lunch. Had ook wel echt enorm veel honger tijdens het avondeten!

O: 4;30 500 gram optimel vanille kwark 9;00 2 witte bolletjes met vega leverpastei
T: Smoothie van maar 85kcal en een stukje 85% pure chocolade
L: 2 dikke meergranen rijstewafels met ei en avocado
A: 4 broodjes met vegetarische unox knaks en een beetje curry
15.000 stappen
Totaal 1.645 kcal.

Nog 300kcal over (ivm wandeling) dus daar mag vanavond nog een toetje of wat lekkers in!
Niet echt gezond gegeten maar de dochter van mijn vriend mocht kiezen en die had broodje knakworst gekozen haha. En ik had honger!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:25

Gisteren beetje gekke dag. Wedstrijd gehad en daarom onregelmatig gegeten. 's Avonds lekker nog friet op. Wedstrijd ging overigens voor mijn gevoel en voor wat mijn paard en ik aankunnen echt goed. Helaas heel slecht gepunt, dus dat is wel heel vervelend. Was ook echt teleurgesteld toen ik mijn punten zag. Ach ja, nu weer nieuwe motivatie om hard te gaan trainen en het later weer opnieuw te proberen.

T: soesje chocolade gevuld. (194)
A: drie boterhammen met surimi krab salade en twee verschillende pindakazen. (456)
T: cola en friet met mayonaise. (561)
B: 10.000 stappen, twee paarden verzorgen en één klaarmaken voor wedstrijd, 50 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1689.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:49

Kimmie25501 schreef:
Gisteren beetje gekke dag. Wedstrijd gehad en daarom onregelmatig gegeten. 's Avonds lekker nog friet op. Wedstrijd ging overigens voor mijn gevoel en voor wat mijn paard en ik aankunnen echt goed. Helaas heel slecht gepunt, dus dat is wel heel vervelend. Was ook echt teleurgesteld toen ik mijn punten zag. Ach ja, nu weer nieuwe motivatie om hard te gaan trainen en het later weer opnieuw te proberen.

T: soesje chocolade gevuld. (194)
A: drie boterhammen met surimi krab salade en twee verschillende pindakazen. (456)
T: cola en friet met mayonaise. (561)
B: 10.000 stappen, twee paarden verzorgen en één klaarmaken voor wedstrijd, 50 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1689.

Op welk niveau rijd je? fijn dat je wel een goed gevoel had maar stom dat de punten er dan niet naar waren. Maar als het fijn voelt is het belangrijste toch?

Mooi lijstje wel ,lekker frietjes <3

O: 2 bruine bolletjes met vega filet american (351)
L: 1 bruin bolletje met 2 vega knakworstjes (197)
T: Een plak cake; zelfgebakken recept uit het boek van beukers. (188)
A: Pizza <3 (954)

Totaal (1689) heb er nog 191 over dus wellicht nog een plakje cake.
10.000 stappen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 17:58

Even geen zin om verder te reageren.. wedstrijd gisteren ging wel goed trouwens, 2 wp.

Zo en eerlijk als ik ben.. vandaag is ook een cheatday geworden :+ ik geef me er maar aan over, even vloeken en morgen weer vol gas, na 5 weken goed eten, ben ik niet ontevreden. Tuurlijk zal het afvallen daardoor iets langer duren, maar ja, van 1 dag ongezond eten kom je niet een en van 1 dag gezond eten val je niet af.

Lekker procesje met vallen en opstaan!

Fijne avond allemaal :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:46

_sharonnn schreef:
Even geen zin om verder te reageren.. wedstrijd gisteren ging wel goed trouwens, 2 wp.

Zo en eerlijk als ik ben.. vandaag is ook een cheatday geworden :+ ik geef me er maar aan over, even vloeken en morgen weer vol gas, na 5 weken goed eten, ben ik niet ontevreden. Tuurlijk zal het afvallen daardoor iets langer duren, maar ja, van 1 dag ongezond eten kom je niet een en van 1 dag gezond eten val je niet af.

Lekker procesje met vallen en opstaan!

Fijne avond allemaal :)

Goed zo! Hier ook weer een soort cheatday. Hele dag onderweg en veel stress, dus heb even gegeten waar ik zin in had en niets ingevoerd op de app. Verder geen heel ongezonde dingen gegeten (twee keer langs de Mc gekomen en langs een aantal snack kraampjes maar dat allemaal links laten liggen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:14

Even een happy post tussendoor!

NOG 2,5KG TOT MIJN STREEFGEWICHT! ben weer 1,3kg kwijt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:17

Lekker bezig Fading!

Ik meld me weer na weekje afwezigheid. Vorige week veel stress gehad en heel druk met werk. En toevlucht gezocht in eten. Maar vind het echt zonde, want voel me er zeker niet beter door. Dus deze week maar even focussen op makkelijk en snel klaar eten, maar toch gezond.

Sporten gaat wel erg lekker :D goed toevluchtsoord om stoom af te blazen en sinds vorige week nieuw schema die lekker pittig is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 11:22

Lekker bezig Femke!

Goed bezig Sharon, gefeliciteerd met je 2 WP!

Ik had een ongezond weekend :o. Vriendlief kwam ineens aan met 3 repen chocolade, chips en kaasstengels :').
Op zich zat ik op of net onder mijn onderhoud dus het valt mee :)). Gister ook zelf pizza gemaakt, zo lekker!

Vandaag weer streng:

O: /
T: Mueslireep
M: Tosti met oude kaas en curry + ei + sneetje met pindakaas (misschien nog wat meer, even kijken hoeveel honger en zin ik heb)
A: Krokante kipschnitzel, bloemkool en aardappelschijfjes uit de airfryer
D: Optimel kwark met ??

Heeft iemand tips voor iets kcal-arms wat lekker (crunchy) is in de yoghurt? Ben nog een beetje zoekende :j. Vind cruslie heel lekker maar das niet bepaald kcal arm haha :)). Al kan ik dat vandaag wel hebben :x

Ben ook mijn abbo voor de sportschool (eindelijk) aan het regelen dus deze week starten met mijn sportschema! Donderdag en vrijdag ben ik naar een vriendin geweest en toen zijn we ook veel gaan sporten, dus qua motivatie zit het (tot nu toe :))) wel goed.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:26

Imandra, whey crispy! Ik gebruik het naast m’n cruesli en pak dan minder cruesli. Smaakloos en kraakt en extra eiwitten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 11:52

Oh dat is wel een goeie! Heb die in het verleden idd ook wel eens gehad. Dan ik gelijk de pancakes meebestellen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:53

linoleum schreef:
Lekker bezig Fading!

Ik meld me weer na weekje afwezigheid. Vorige week veel stress gehad en heel druk met werk. En toevlucht gezocht in eten. Maar vind het echt zonde, want voel me er zeker niet beter door. Dus deze week maar even focussen op makkelijk en snel klaar eten, maar toch gezond.

Sporten gaat wel erg lekker :D goed toevluchtsoord om stoom af te blazen en sinds vorige week nieuw schema die lekker pittig is.

Goed bezig! Jammer dat je een slechte week had, maar dat kan iedereen wel eens hebben! Sporten doe ik op het moment nog niet. i.v.m. blessure maar dat gaat ook steeds beter!

IMANDRA schreef:
Heeft iemand tips voor iets kcal-arms wat lekker (crunchy) is in de yoghurt? Ben nog een beetje zoekende :j. Vind cruslie heel lekker maar das niet bepaald kcal arm haha :)). Al kan ik dat vandaag wel hebben :x

Ben ook mijn abbo voor de sportschool (eindelijk) aan het regelen dus deze week starten met mijn sportschema! Donderdag en vrijdag ben ik naar een vriendin geweest en toen zijn we ook veel gaan sporten, dus qua motivatie zit het (tot nu toe :))) wel goed.

Jij bent ook goed bezig. Die pizza was wel mega hoor haha! Gisteren ook pizza op, beetje rekening houden met mijn lunch en ontbijt dan komt t wel goed!

En eventueel gepofte spelt, zit ook iets minder KCAL in dan in cruesli.

Ik ben echt wel heel goed bezig. Probeer echt mijn Kcal te eten en dus niet veel te weinig of te veel over te houden wat ik voorheen dus wel deed. En dat gaat erg goed!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:53

Nou, ik kom mij ook weer eens melden. Poging nummer 5846 ondertussen?

Situatieschets; ik woon momenteel op kamers. Er is dus niemand die ziet wat en hoeveel ik eet. Ik heb geen routine met eten en eet bijvoorbeeld makkelijk 1 of 2 maaltijden per dag, maar het is wel echt troep en meestal ook nog eens besteld via Thuisbezorgd wat mijn bankrekening ook niet leuk vindt. Dat ik het haat om in deze gedeelde keuken te koken werkt hier ook niet aan mee.

Waarom gaat het deze keer wel lukken? Ik ga samenwonen met mijn vriend. Hooray. Mijn vriend is ontzettend goed bezig met gezond eten, afvallen, en sporten. (Hij heeft echt zoveel discipline wat betreft eten dat het soms bijna doorslaat.) Ik geloof oprecht dat het eten bij mij beter gaat worden als iemand ziet wat ik naar binnen duw, en ik dus niet meer "stiekem" allemaal troep kan bestellen of weer een zak chips naar binnen kan duwen.

Ook is mijn zus bezig om mij hierin te begeleiden. Ze heeft verdomd veel verstand van voeding en heeft nu eerst voor mij een schema gemaakt waarmee ik weer normaal leer eten. Het is een net schema met redelijk wat speling qua kcal voor het avondeten, en ik zit er de hele dag vol door wat helpt tegen het snaaien. Door de speling komt het qua kcal uit tussen de 1800 en 2200 per dag. Ik hou alles netjes bij in MFP en de focus is nu eerst echt op normaal eten.

Waar ik wél trots op ben is dat ik ben begonnen met sporten. Ik ben totaal geen sporten en vindt op paardrijden en wielrennen na ook eigenlijk niks leuk. Toch ben ik nu een aantal weken bezig met hardlopen en dit gaat heel goed en bevalt me ook prima. Als het weer straks wat beter wordt wil ik ook zeker het wielrennen weer oppakken. Gelukkig wonen we straks op een ideale locatie hiervoor.

Lang verhaal, maar goed. Ik meld mij dus weer. Hopen dat ik het deze keer wél goed doorzet. Er moet toch zeker wel 20 kilo af en ik ben er helemaal klaar mee. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn vriend. Je moet het natuurlijk voor jezelf doen, maar ik zou het voor mijn vriend ook leuk vinden als ie straks een vriendinnetje heeft die ook goed voor zichzelf zorgt.

--

@Imandra, ik heb laatst muesli gevonden bij de appie die echt heerlijk én krokant is. Deze eet ik nu standaard in de ochtend. Qua kcal prima spul. Ik ben zelf ook echt dol op cruesli en vindt dit een mooie vervanger. Doorat het geroosterde muesli is, heeft het mooi dat krokante van de cruesli! https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... de-amandel

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:18

Sanne welkom terug! Iedereen hier zal de vlagen van wel/niet discipline herkennen. Volgens mij pak je het verstandig aan met hulp van de juiste mensen. Hopelijk wordt je relatie tov eten weer wat beter.

Fading, maak me ook niet zo’n zorgen over slechte week. Weet precies waar het vandaan komt en dat de stress met een paar weken weer minder zal zijn. Maar wel belangrijk om niet dan te zeggen dat ik pas over paar weken weer oppak, want daar wordt het ook niet beter van. Dus gewoon weer netjes oppakken nu.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:12

Fading schreef:
Even een happy post tussendoor!

NOG 2,5KG TOT MIJN STREEFGEWICHT! ben weer 1,3kg kwijt

Super! *\o/*

Fijn Imandra, lekker sporten! Zelf pizza maken is super lekker, ik ben er alleen vaak te lui voor :+

Welkom terug Sanne! Hopelijk heb je wat meer houvast als je met je vriend samenwoont. Kan goed helpen, maar uiteindelijk moet het uit jezelf komen natuurlijk.

Ik ga me weer wat meer focussen op mijn macro's. Ik doe mezelf echt tekort als ik te weinig eiwitten binnen krijg en daarbij eet ik dan vaak ook veel ongezonder.

Lijstje voor vandaag:
L: proteineshake met magere kwark
T: crunchy proteinereep, handje druiven
A: kip, broccoli en een beetje zilvervliesrijst met zelfgemaakte teriyaki saus
T: grapefruit, chocolademuffin

B: uur crossfit

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 15:29

Haha het grappige is dat het helemaal niet zo super veel werk is? 4 ingrediënten bij elkaar pleuren, ff kneden en dan laten rijzen... Heb gister 10 bollen gemaakt (waarvan 2 dus al gegeten) en de rest is in de vriezer gegaan :j

Welkom terug Sanne! Succes! En bedankt voor de tip :D

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:58

Oeh fading!! Bijna!! Goed hoor :) !

En zelfgemaakte pizza is altijd lekker :9 ! Hoewel wij gisteren gewoon zijn uithalen aangezien het 3halen1betalen was :+

Vorige week was niet mijn beste week := Deze week maar weer netjes oppakken.

O: kip kop koffie
T: Appel
L: Chilibonen en sperziebonen met cup a soul
T: 2 rijstwafels met kipfilet
T: ? smoothie?
A: 2 stukken pizza (overschot van gisteren)
T: misschien nog wat kwark als ik veel honger heb

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:18

IMANDRA schreef:
Haha het grappige is dat het helemaal niet zo super veel werk is? 4 ingrediënten bij elkaar pleuren, ff kneden en dan laten rijzen... Heb gister 10 bollen gemaakt (waarvan 2 dus al gegeten) en de rest is in de vriezer gegaan :j

Welkom terug Sanne! Succes! En bedankt voor de tip :D

Ja, klopt. Maar meestal als ik pizza wil eten wil ik hem alleen nog maar in de oven hoeven te doen of bestellen. Heb helaas een heel klein vriesvak dus invriezen wordt hem niet.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:24

Fading, ik doe nu mee aan de FNRS-proeven, omdat ik de opbouw daarbij geleidelijker vind. Dit keer reed ik de F8. Gevoel is inderdaad het belangrijkst, en dat was gewoon goed.
Lekker bezig!

Goed bezig Sharon! Gefeliciteerd met je twee winstpunten!

Ook al zo goed bezig Lino, gaat echt lekker jongens!

Imandra, mijn tekst wordt eentonig :') maar goed bezig hoor! Fijn dat je lekker gaat sporten!

Sanne, welkom terug!

Ik heb voor Sinterklaas (in februari :') ) van een vriend een pizzamaakpakket gekregen. Daarom moet ik eigenlijk ook weer een keer zelf pizza gaan maken.

Gisteren genoten. Lekker gegeten waar ik trek in had. Verder weer met goede moed gaan trainen met mijn paard. De galop gaan oefenen en ook de figuren op een normale manier rijden. Verder moet ik ook echt beter op mijn houding gaan letten. Ik heb ook voor de eerste keer bitloos gereden, ging eigenlijk heel goed. Dit keer was het met kaptoom, maar ik wil liever een brede neusriem met sidepull kopen. Dan denk ik dat ik de volgende wedstrijd ook bitloos ga starten.
O: twee boterhammen met halvarine en hagelslag en suikerstroop.
L: drie boterhammen met smeuïge pindakaas, duo penotti hazelnootpasta en halvarine met hagelslag.
T: een derde havermoutreep.
T: allerlei lekkere dingetjes: chocola, lange vinger, paaskoekjes, chocoladekoekje en half chocoladesoesje.
A: uit eten bij Happy Italy: drinken Ice Tea Green, hoofdgerecht pizza Margherita di lusso en als toetje tiramisu.
T: stukjes chocola en een paaskoekje.
B: fietsen en paardrijden.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:39

Bedankt allemaal!

@Maanlicht; Ik weet dat het uit mezelf moet komen, maar met mijn vriend in één huis wonen gaat mij sowieso in de goede richting duwen aangezien ik dan het "stiekeme" slechte eten niet meer "stiekem" kan doen zeg maar.

Ik vind zelf pizza maken ook teveel werk haha. Als ik cravings heb naar pizza is dat ook vaak omdat ik geen zin heb om te koken.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:21

Wij waren een stukje in het bos gaan lopen, Kimmie. Alleen we waren verdwaald zonder mobiel of iets, dus het was op gevoel af gaan :')

Lijstje vandaag:
O - /
T - cup a soup tomaat
L - 5 maiswafels met paturain en kipfilet
T - gekookt ei
T - half bakje optimel Griekse yoghurt met 5 druiven (zo lief dat van een hele tros druiven, mijn broertje er 5 voor mij bewaard heeft :'))
A - blauwe kaas-appel salade van de AH, half stokbroodje met paturain en kipfilet

B - dag op de uni, paard in en uit stappen aan de hand, 15 k stappen
D - cristal clear, water, thee

Ik wil nog 1,6 kilo afvallen voor 29 feb (dan vier ik mijn verjaardag). Geen idee of ik het ga halen, maar ik kan altijd hopen en mijn best doen!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:46

Lekker bezig Femke! *\o/*
En welkom Sanne, lijkt mij een fijne motivatie als 2 mensen die dichtbij je staan je helpen!

Vind het leuk om jullie lijstjes te zien, haal er wat inspiratie uit voor gezondere tussendoortjes.
Ik heb zo'n slecht weekend gehad kwa gezond doen, balen maar het weekend zelf was wel erg leuk dus ach :D vrijdag veel te veel bier en wijn op, zaterdag dus een kater en dan ben ik heel zielig en mag ik eten wat ik wil :+ zondag ook nog wijn en snacks op.. wilde vandaag dus erg graag weer gaan sporten maar heb helaas weer ontzettend last van een 'oude' blessure. Voelt alsof m'n kniegewrichten tegen elkaar schuren.. daardoor ga ik anders lopen en doen heel m'n benen zeer %) volgens de fysio zwakke bovenbeen spieren (waardoor alles net wat anders in de kom zit) maar doe netjes m'n oefeningen dus baal er echt van.
Ik voel me sowieso niet goed en m'n paard staat met lichte buikpijn op stal dus heb het sporten maar over geslagen. Morgen weer een dag :=
Was wel zichtbaar wat afgevallen dus dat motiveert goed!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:47

Mooi dagje MJWB! Niet te druk maken om die laatste paar cijfertjes :) 1,6 kg is niks :D , dat kom ik gemakkelijk in een dag aan als ik wat zouter eet en ik verlies het net zo hard als ik netjes eet :P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:50

Primavera schreef:
O: kop koffie
T: Appel
L: Chilibonen en sperziebonen met cup a soup
T: 2 rijstwafels met kipfilet
A: 2 stukken pizza (overschot van gisteren) + salade
T: misschien nog wat kwark als ik veel honger heb

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:58

Casperzazoe, wat rot dat niet zo lekker gaat vandaag :(

Primavera, best netjes lijstje

Mjwb, die salade is zo lekker <3

Mijn lijstje vandaag
L: kvarg met cruesli en whey crispy
T: maisbroodje met brie
A: nasi met satesaus en gebakken uitjes
T: tonijn in water met beetje mayonaise, kvarg
Totaal 1.670 kcal, 130 gram eiwit
B: 40 minuten krachttraining, 10 min fietsen, 13k stappen