punjab schreef:Dus als je trombocyten hoog zijn is het dan slimmer om geen K2 bij te nemen? De mijne is 385 zie ik. Zou tussen de 150 en 400 moeten zijn normaal.
Ik zit standaard boven de 400, dus we nemen geen risico's. Maar als ik vraag of het niet omlaag moet, zeggen ze gewoon dat als ik altijd een beetje boven de 400 zit het niet zo erg is.
Valerie93 schreef:Hoi!
Ik kan mij hier nu ook melden. door mijn ziekte Collitus ulcerosa neem ik bijna geen/weinig vitamine D op.
Zit momenteel op 44 en ze willen op zijn minste 50 zien. Ik heb geen idee wat het betekend maar hoor dinsdag er meer over.
Heb wel capsules gekregen. 1x per week 25.000ie. Volgens mij is dit wel een flinke hoeveelheid.
Heb ook jaren CU gehad en nu pouch. Vooral altijd ijzer problemen toen. Maar hangt ook een beetje van je medicatie af enzo.
onpaard schreef:Vandaag mn 3e week dat ik 25.000ie heb ingenomen.
Ik merk dat mn gewrichten minder pijn doen, alleen mn duim voel ik nog en vaag mn heupen. Verder wordt de binnenkant van mn mond gladder, minder wondjes. Helaas nog steeds erg moe maar dat kan ook door mn ferritine tekort komen.
Ik heb reuma/bechterew en nu 5600ie gekregen 1x pw, dus dat is nog niet gek veel als je op 19 zit als ik dat zo lees. Heb wel humira voor de bechterew, maar hoop dat de rest dan geen bijwerkingen zijn en met vit D aanvullen opgelost kan worden of deels........
Als ik het zo lees is 19 dus best wel erg laag. Hij zei het wel, maar ben het niet gaan opzoeken nog. Krijg dus capsules van 5600ie 1x pw.