Levenslang depressief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Depressief

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 18:57

Bedankt voor de opbeurende woorden. Ook voor de lieve en bezorgde pb's. Die beantwoord ik vanavond of morgen, als ik iets meer rust heb in mijn hoofd.

De ergste consequentie van de tegenslag heb ik kunnen verhelpen, gelukkig. De rest komt na het weekend wel weer. Morgen komt mijn zoontje weer naar huis, nog even 2 dagen genieten van hem en maandag aan de slag om de rest in orde te krijgen. Meer kan ik nu toch niet doen.

Ik voel mij alleen zo machteloos, omdat ik weet dat het anders kan. Ik voel woede, omdat ik mezelf nog zo gemakkelijk verlies. Ik voel angst, om weer af te glijden. Voor mij voelt dit als falen, falen als moeder. Het ging zo goed, misschien wel te goed, zoontje en ik genoten weer van elkaar. Maar bij de eerste de beste harde tegenslag dump ik hem bij mijn zus. Voor mij voelde dat juist als een daad van liefde, ik wilde hem dit besparen. Voor hem voelt het anders. Hij denkt dat ik boos ben op hem, maar ik ben boos op mezelf. Hij denkt dat hij niet goed genoeg is voor mij, terwijl ik hem juist wil behoeden voor mijn zwakte.
Ik mis hem verschrikkelijk, maar juist door zijn afwezigheid kon ik doorpakken. Door zijn afwezigheid kan ik stappen zetten, waar ik anders mijn hoofd zou laten hangen. Dat was ook de afspraak, gemaakt tussen mij en mijn zus. Ze mocht hem van mij pas terug brengen als ik weer een lichtpuntje zag in de chaos, die zie ik nu. Ik ben leeg, moe en gebroken, maar ook hier moet ik mij doorvechten.

Hoe het maandag verder gaat weet ik nog niet, wat er daarna gebeurt heb ik geen idee van. Maar daar moet ik mij nu niet te veel zorgen over maken.

De psycholoog vond dat ik het juiste heb gedaan voor mijn zoontje. Dat ik niet gefaald heb als moeder, maar dat ik juist stond als moeder en dat ik gehandeld heb zoals een moeder zou moeten handelen.
Dit is een onderdeel van het proces waar ik door moet, het is geen falen. Ik moet het zien als een stap terug, zodat er weer ruimte is om vooruit te gaan. Nu weet ik waar ik aan moet werken en de volgende tegenslag zal beter gaan, omdat ik nu leer hoe ik er mee om moet gaan. Het is een leerproces en dat gaat met vallen en opstaan, zolang ik maar niet vergeet om op te staan na het vallen. De volgende sessie gaan we hier dieper op in.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:16

En zo is het ook, ik heb dat zelf ook. Na iedere tegenslag meteen zo ontzettend boos op mezelf, want waarom zak ik weer terug? Alleen, kan je blijkbaar gewoon niet van het één op andere moment alles ineens goed doen. Juist die tegenslagen zijn nodig om te groeien. Hoe moeilijk dat ook klinkt. Ik worstel daar ook zo mee.. En je bent geen waardeloze moeder! Never nooit niet. Mijn psycholoog zegt, als een moeder zo diep door het stof gaat omdat ze beter wil worden, beter wil zijn, dan heb je al duizend strepen gewonnen. En zo is het! Dikke knuffel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:36

Je hoeft niet boos op jezelf te zijn. Je kan niet verwachten dat ineens alles goed gaat. Iedereen heeft tegenslag in zn leven en daar mag je best van balen en boos, woedend, verdrietig en machteloos om zijn. Voel het! Druk het niet weg, maar voel, zodat het weer weg kan ebben. Focus op je ademhaling, zet een rustig muziekje op en wees lief voor jezelf.
Ik vind het alleen maar superzorgzaam dat je je zoontje even “dumpt”, zodat hij er geen last van heeft en jij even kan zorgen voor jezelf en straks weer voor hem..
Je hebt al zulke mooie grote stappen gemaakt. Wees daar ajb trots op..
Als je de behoefte hebt om te pben, mijn pb staat open..

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:07

Ik denk dat je de beste keuze hebt gemaakt door je zoontje naar je zus te brengen. Je denkt duidelijk uit zijn belang, en dat maakt jou een goede moeder! Dat is het belangrijkste wat je als moeder kunt doen en daar mag je heel trots op zijn.

Tegenslagen zijn moeilijk en je voelt je machteloos en verloren, maar onthoud dat ze niet voor altijd aanhouden en al helemaal niet jouw schuld zijn.
Jij bent zo sterk, het is je al eerder gelukt om jezelf erdoorheen te slepen, en ik heb vertrouwen in het feit dat het je weer gaat lukken! Dikke knuf, neem de tijd om jezelf te herpakken, we zijn er voor je :(:)

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 13:25

Pfff ik weet het niet meer. Deze tegenslag is zo ontzettend groot geworden dat er voorlopig geen oplossing meer voor handen is... Ik sta op diverse wachtlijsten voor opvang en begeleid wonen. Dit omdat dat in mijn geval toch even de beste optie is. Helaas zijn die wachtlijsten lang.
Om een lang verhaal kort te maken. Vorige week heb ik te horen gekregen dat onze caravan verkocht was en er is geen andere caravan beschikbaar. Ondanks het vele zoeken naar een andere oplossing, was vanmorgen het moment om de caravan vaarwel te zeggen. Tijdens het inpakken kwamen ze hem al klaarmaken om te vertrekken.. Kort gezegd, we staan letterlijk op straat. Noodwoningen zijn niet beschikbaar, evenals een crisisopvang. Alles zit vol en werkt met wachtlijsten.

Ik weet het even niet meer. De komende weken staan we dus op straat, zonder geldige verblijfplaats vervalt mijn uitkering en beginnen de problemen dus weer van voor af aan.

Ik ben echt geboren voor het ongeluk, ik schaam mij zo diep. Vanwege alle problematieken, het smeken bij instanties en gewoon om wie ik ben.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 13:37

Kan je geen urgentie aanvragen omdat je nu op straat staat? Wat poedersuiker zeg, jeetje.. Als ik een caravan had gehad had je deze mogen gebruiken, maar wij hebben die van ons helaas een paar jaar geleden verkocht...

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 13:46

Urgentie is aangevraagd, maar ook daar zijn wachtlijsten omdat de vluchtelingen voor gaan.

Heel die situatie is gewoon ruk. Heb nu enkele politieke partijen aangesproken, om te vragen of er echt geen oplossing is.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 14:48

Oh wat erg TS, hoe is dit toch mogelijk…. Dat instanties je zo op straat laten staan :n

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 14:49

Depressief schreef:
Urgentie is aangevraagd, maar ook daar zijn wachtlijsten omdat de vluchtelingen voor gaan.

Heel die situatie is gewoon ruk. Heb nu enkele politieke partijen aangesproken, om te vragen of er echt geen oplossing is.

In welke regio zit je?

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 15:10

Ik woon in Oost-Vlaanderen, maar een terugkeer naar Nederland sluit ik niet uit. Ik heb niks dat mij bind in België, zorgverleners zijn er in Nederland ook.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 15:11

In Nederland is de situatie op de woningmarkt ook niet om over naar huis te schrijven, daar waarschuw ik je vast voor. Misschien dat je elders wel meer kans maakt op urgentie, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Het komt allemaal goed :(:)

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 15:14

Het grote verschil voor mij is dat ik hier niemand heb en in Nederland mijn vader en mijn zussen. Ik weet niet in hoeverre zij zouden klaarstaan om ons op te vangen, maar toch.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 15:16

Kan je wel vanavond ergens slapen TS?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 15:17

Heb je idd voor vannacht wel een slaapplek? Je kan niet op straat slapen...

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 15:23

Heb je de mogelijkheid om naar je vader en/of een van je zussen te reizen?

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 15:32

Nee, ik heb geen plek voor vanavond. Morgen krijg ik mijn geld pas, dan heb ik al meer opties en kan ik richting mijn vader gaan. Ik blijf wel zoeken naar een oplossing. Dat ben ik mijn kleine man verplicht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 15:36

Kunnen zij geen geld naar je over maken / een hotel voor je boeken?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 15:50

En iets van het leger des Heils, zou je daar een nacht terecht kunnen?

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 15:58

Ze hebben hier wel dakloze opvang, maar daar is een kind niet gewenst. Die zitten over het algemeen vol met drank en drugsverslaafde.
Mijn vader gaat het thuis bespreken om ons in huis te nemen, maar dat zal niet voor vanavond zijn. Mijn zussen heb ik al 12 jaar niet gezien en amper gesproken, dus hun hulp verwacht ik niet echt.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 16:01

Je zoontje was toch bij een zus? Is dat niet weer een optie? Of heb ik dat nou verkeerd begrepen?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 16:01

Kun je niet terecht bij je stiefzus?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 16:02

Jeetje, wat een zorgen... Laat je problemen voor de lange termijn maar even varen, eerst zorgen dat je een slaapplek hebt voor jezelf en je zoontje de komende dagen. Daarna kan je weer verder kijken.

Kan je niet bij je stiefzus logeren samen met je kleine man?

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 16:04

Die was bij mijn stiefzus. Maar die hebben doordeweeks een andere logé helaas. Dan blijft de kleindochter van mijn zwager bij hun.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 16:12

Lieve TS,

Als je geen slaapplek kunt regelen, en je hebt geen geld, dan wil ik wel wat geld naar je overmaken om een hotel te kunnen boeken. Als je je gegevens even PB't dan maak ik wat over.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 16:32

Matheno schreef:
Lieve TS,

Als je geen slaapplek kunt regelen, en je hebt geen geld, dan wil ik wel wat geld naar je overmaken om een hotel te kunnen boeken. Als je je gegevens even PB't dan maak ik wat over.

Heb ik ook al aangeboden :j alleen mijn internetbankieren doet het momenteel niet helaas