Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElviraKelan schreef:Ik zie verantwoordelijk zijn toch echt wel iets als waar iemand invloed op heeft.
Bepaalde gedragingen die destructief zijn voor de omgeving behoren echt tot de kenmerken van borderline.
ElviraKelan schreef:Wat je wel kan stellen is dat degene invloed heeft op de gedragingen hoe vaak er bv met borden worden gegooid.
ElviraKelan schreef:Je verantwoordelijkheid nemen kan je als iemand met borderline enkel nemen door uitleg te geven wat er gebeurde.
Net zoals ik heb aangegeven waardoor ik werd getriggerd en dat ik vanuit daar fel op reageerde.
ElviraKelan schreef:Om dan te stellen wat Avalanche doet je bent volwassen dus gedraag je maar er naar (even kort door de bocht gezegd) dan heb je het concept borderline niet begrepen.
ElviraKelan schreef:Avalanche ook hieruit blijkt dat jij het ziektebeeld niet begrijpt.
Sorry
Maar zoals jij het aangeeft dan zou borderline te genezen zijn. En dat is het nog steeds niet. Daardoor voel ik mij onbegrepen door jou
ElviraKelan schreef:En volgens mij had ik al aan gegeven dat je bij iemand met borderline juist moet begrenzen. Omdat voor de meeste mensen met borderline grenzen aangeven maat ook respecteren vaak juist lastiger is.
moonfish13 schreef:Ik heb niks tegen mensen met borderline, ze hebben an sich geen schuld.
Nergens, nergens staat dat borderliners verschrikkelijke mensen zijn.
Nergens, maar mensen struikelen wel over destructieve gevolgen.
En jij zegt overal op ingegaan te zijn, maar toen ik met voorbeelden kwam van situaties waarom men geen grenzen meer stelt geen reactie.
De enige reactie was keihard borderline wat mijn aandeel was, en dat bevestigd voor mij genoeg.
Je hebt nog niet de kloten gehad om te zeggen dat je je nav mijn verhaal voor kunt stellen dat dan grenzen stellen heel heel moeilijk is.
En erkennen dat dat een DSM stoornis geeft, waardoor mensen geen grenzen aangeven ga je ook niet op in.
En dan moet ik begrip hebben voor het destructieve deel van jou aandoening..?
Ik zal nog effe na gaan denken of ik niet nog meer mijn best had moeten doen, mijn eigen ik nog meer verloren had moeten laten gaan.
Nog meer van hem had moeten houden, sorry maar ik walg van je kijk hierop.
Ik hield ziel en zielsveel van hem, de wereld op zijn kop gezet.
En jij doet alleen maar of ik de boeman ben geweest en vraagt 1000% borderline eigen wat mijn aandeel was.
Mijn aandeel durfde ik niet meer te geven Elvira, daar was geen ruimte voor en dat aandeel eindigde in kleineren en chanteren.
En dat deed hij niét omdat hij mij pijn wilde doen, gewoon niet, daarom liet ik het keer op keer weer gebeuren.
Omdat ik van hem hield.
En jij blaast daaraan finaal voorbij en vraagt je enkel af hoe ik hem in pannetje 5 kreeg.
Nou daar was amper wat voor nodig hoor en vaak zelfs door iets wat gezegd werd door familie oid.
Ik had er verdomme niet eens invloed op en je wijst met vingertjes naar mij.
En dat is imo borderline en zeker nav jou hier in dit topic, nooit nooit een partner met borderline.
Je doel was vast anders, in het begin dacht ik nog ik snap je gevoel, maar steeds meer, post na post zag ik nul empathie naar slachtoffers van.
Echt 0.0 empathie, heel eng en ik vraag me af hoe je nadat iemand mede met zoveel liefde over iemand schrijft enkel uit je toetsenbord krijgt wat mijn aandeel was.
Dat is creepy, dan voel je kennelijk heel weinig.
ElviraKelan schreef:Hier gaan we nooit uitkomen Luuntje en Tieneke.
Ten eerste worden de kenmerken die iemand die borderline heeft echt gezien alsof degene er wel wat aan kan doen. Dot is zoals ik het lees van jullie.
En daarmee strand voor mij dan ook gelijk deze discussie met jullie.
ElviraKelan schreef:Avalanche ook hieruit blijkt dat jij het ziektebeeld niet begrijpt.
Sorry
Maar zoals jij het aangeeft dan zou borderline te genezen zijn. En dat is het nog steeds niet. Daardoor voel ik mij onbegrepen door jou
ElviraKelan schreef:Nee Evalanche je geeft exact aan dat je het ziektebeeld niet begrijpt.
Dat mijn mening en hierin gegeven feiten door mij er niet toe doen omdat ik begrenst moet worden en dus mijn mening en feiten niet mag weergeven.
ElviraKelan schreef:Jouw aandeel had kunnen zijn hier eerder voor jezelf kunnen kiezen, je biezen pakken en vertrekken.
Ygritte schreef:Ik denk wel, Elvira, dat door nu te stellen "jullie vinden x", dat je een situatie waar "iedereen tegen" je is. Dat is hier niet het geval, er is hier geen "jullie" (ik ben niet met andere mensen hier in het topic aan het samenspannen, en het zelfs niet altijd eens), en we zeggen niet specifiek tegen jou "geen heftige, aanvallende reacties sturen". Dat geldt voor iedereen, niet specifiek voor jou.
En ja, persoonlijk vind ik dat je ook beleefd en rustig kunt blijven in reacties als andere mensen reacties plaatsen die jij heftig of aanvallend vindt. Dat probeer ik de hele discussie namelijk al te doen, zelfs als sommige reacties kort door de bocht of aanvallend lijken te zijn.
Als je dat doet, dan doe je namelijk niet mee aan een escalatie van de discussie. Want wat wil je bereiken met een nieuwe, heftige reactie? Denk je dat mensen dan de inhoud in de berichten sneller of beter lezen, of het sneller met je eens zijn? Waarschijnlijk roep je alleen meer vijandigheid op.
ElviraKelan schreef:moonfish13 schreef:Ik heb niks tegen mensen met borderline, ze hebben an sich geen schuld.
En jij zegt overal op ingegaan te zijn, maar toen ik met voorbeelden kwam van situaties waarom men geen grenzen meer stelt geen reactie.
De enige reactie was keihard borderline wat mijn aandeel was, en dat bevestigd voor mij genoeg.
Je hebt nog niet de kloten gehad om te zeggen dat je je nav mijn verhaal voor kunt stellen dat dan grenzen stellen heel heel moeilijk is.
En erkennen dat dat een DSM stoornis geeft, waardoor mensen geen grenzen aangeven ga je ook niet op in.
Ik zal nog effe na gaan denken of ik niet nog meer mijn best had moeten doen, mijn eigen ik nog meer verloren had moeten laten gaan.
En jij doet alleen maar of ik de boeman ben geweest en vraagt 1000% borderline eigen wat mijn aandeel was.
Mijn aandeel durfde ik niet meer te geven Elvira, daar was geen ruimte voor en dat aandeel eindigde in kleineren en chanteren.
En dat deed hij niét omdat hij mij pijn wilde doen, gewoon niet, daarom liet ik het keer op keer weer gebeuren.
Omdat ik van hem hield.
En jij blaast daaraan finaal voorbij en vraagt je enkel af hoe ik hem in pannetje 5 kreeg.
Nou daar was amper wat voor nodig hoor en vaak zelfs door iets wat gezegd werd door familie oid.
En dat is imo borderline en zeker nav jou hier in dit topic, nooit nooit een partner met borderline.
Je doel was vast anders, in het begin dacht ik nog ik snap je gevoel, maar steeds meer, post na post zag ik nul empathie naar slachtoffers van.
Echt 0.0 empathie, heel eng en ik vraag me af hoe je nadat iemand mede met zoveel liefde over iemand schrijft enkel uit je toetsenbord krijgt wat mijn aandeel was.
Jouw aandeel had kunnen zijn hier eerder voor jezelf kunnen kiezen, je biezen pakken en vertrekken.
Dat jij dat niet voor jezelf wil erkennen vind ik daadwerkelijk jammer maar dan voor je eigen leerproces i.p.v. ver weg te blijven met mensen die borderline hebben.
Daarnaast vinden jullie echt serieus dat ik met dit soort heftige reactie geen heftige reactie terug mag geven terwijl deze reactie verre van respectvol is?
ElviraKelan schreef:
Daarnaast vinden jullie echt serieus dat ik met dit soort heftige reactie geen heftige reactie terug mag geven terwijl deze reactie verre van respectvol is?
moonfish13 schreef:Mijn aandeel durfde ik niet meer te geven Elvira, daar was geen ruimte voor en dat aandeel eindigde in kleineren en chanteren.
Omdat ik van hem hield.
moonfish13 schreef:moonfish13 schreef:Ik heb niks tegen mensen met borderline, ze hebben an sich geen schuld.
Omdat ik van hem hield.
Jouw aandeel had kunnen zijn hier eerder voor jezelf kunnen kiezen, je biezen pakken en vertrekken.
Dat jij dat niet voor jezelf wil erkennen vind ik daadwerkelijk jammer maar dan voor je eigen leerproces i.p.v. ver weg te blijven met mensen die borderline hebben.
BillyJ schreef:Exact dit.... ik hoor ook vaak van mensen in de omgeving dat IK hem naar pannetje 5 breng terwijl ik er vaak zelf geen invloed op heb of geen bijdrage aan heb. En DIT is heel moeilijk. Want mensen wijzen mij vaak aan als slecht persoon of trigger.
moonfish13 schreef:Sjong: ik ben gewoon degene die het kan om zijn mond open te trekken.
Ik zal mijn therapeut as maand nog eens 20 veren in zijn reet steken, want ik heb geen traan gelaten.
Advocaat voor wie het niet op kan brengen om te beschrijven wat borderliners aan kunnen richten.