Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:54

Castilja schreef:
Oehhh een massage klinkt goed! Doe jij dat bij je sportschool Iris of boek je dat gewoon los ergens?

Ik heb gezocht naar iemand in de buurt, zit in een kamer bij een anders sportschool als waar ik zelf train. Laat 1x in de 4 weken mijn rug nek en schouders even los maken. Was weer erg nodig... en fijn is het niet nee... erna gelukkig wel :j

LadyMadonna

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:03

Meelezer, club power ff opgezocht, maar dat is toch gewoon bodypump? (Maar dan niet van lesmills)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:41

Luca03 schreef:
Nou ik ben ook aan het denken over eiwit shakes maar weet niet goed of dat wel de moeite is -O- . Ik ben student en betaal mijn paarden zelf dus probeer zoveel mogelijk te besparen.
Daarbij mag ik ook geen lactose en wil ik geen soya ivm milieuvriendelijk zijn etc.
Ik heb ook altijd gehoord (van mijn sportschool verslaafde ex-vriend) dat de eiwitten uit soya niet goed zijn voor spieropbouw?

Nou lactosevrij is geen issue.
Maar ik mag geheel geen melk en mijn shakes van erwitenproteïne en weet ik wat het was waren 33 euro voor 1.5 kg ofzo.
Twee potten per maand en dat was met 1 schep wat 17 gram eiwit was, en niet te zuipen.
Ik ben maar overgestapt op eieren, ik heb levenslang en het is me gewoon te duur.
Kip eet ik wel veel, lang over getwijfeld maar ik mag veel niet en ik moet wat om mijn door ziekte verzwakte lijf te helpen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:56

De erwten eiwit variant is idd brrr. Er is ook een amandelversie te koop, die heb ik. Duur maar te doen in oa muesli. :j

Ik train al heel lang. Eerst als onderdeel van revalidatie op pakweg mijn 16e. daarna omdat ik het leuk ben gaan vinden. Daarna ruim 10 jaar ging het niet en nu jaar of 3 weer bezig. *\o/* tot voor kort bij een sportschool maar door omstandigheden train ik weer thuis sinds vorige week. :j al eerder gedaan met een volledig station. Die was verkocht omdat ik niet meer kon trainen.

Vorige week bankje, twee stangen, dumbels en elastieken gekocht, roeitrainer had ik al. Kan nu thuis alles doen op een na. :) ik train in simpel katoenen t shirt of hempje en korte broek van katoen. Graag zo los mogelijk.

Lijf mankeert van alles en spieren op peil houden moet om ergere schade te voorkomen. Fotos plaats ik niet, modelletje kabouter met darmproblemen en vroeger een overschot aan prednison gehad met extreme toe- en afname van gewicht met de nodige sporen daarvan.

Vroeger wel gevraagd voor wedstrijden, toen ik nog strak en jong was. Niet gedaan want de discipline zag ik niet zitten. :+ maak snel spieren aan maar blijf een gedrongen propjes bouw houden :') met nodige overtollige vel.

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:10

Jeetje, is dit normaal haha? Ik heb maandag 35km gefietst op de dijk met tegenwind op een krakkemikkige omafiets :') en gister nogal fanatiek squats gedaan en 40 minuten crosstrainer (en roeien en fietsen en loopband) en me broek zit strak om me bovenbenen.

Helpen/zijn er ook shakes om op gewicht te blijven? (Gewicht blijven qua ik verliest nu elk grammetje vet, hoeft niet persee van mij. Ik wil geen gespierde spijker worden) Zie het eigenlijk niet zo zitten om nog meer af te vallen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:03

Montgri schreef:
Jeetje, is dit normaal haha? Ik heb maandag 35km gefietst op de dijk met tegenwind op een krakkemikkige omafiets :') en gister nogal fanatiek squats gedaan en 40 minuten crosstrainer (en roeien en fietsen en loopband) en me broek zit strak om me bovenbenen.

Helpen/zijn er ook shakes om op gewicht te blijven? (Gewicht blijven qua ik verliest nu elk grammetje vet, hoeft niet persee van mij. Ik wil geen gespierde spijker worden) Zie het eigenlijk niet zo zitten om nog meer af te vallen.

Ben zelf nog een beetje verdeeld over shakes. Denk dat je het met voeding het beste kan oplossen, er zit vaak veel onnodige toevoeging in die shakes voor zover ik ze gezien heb.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:05

Castilja schreef:
Zijn er hier mensen vegetarisch? Ik eet zo weinig mogelijk vlees, alleen als ik er niet onderuit kom. Eet ook wel eens kip dus wil mezelf niet helemaal vegetarisch noemen :') Anyway, ik heb soms moeite om genoeg eiwitten binnen te krijgen zonder vlees dus was benieuwd hoe andere mensen dat doen?

Zeker! Ik eet voornamelijk vega/vegan. Wellicht is het handig om wat vegan bodybuilder te volgen voor inspiratie op het gebied van eiwitten en dergelijke. Die hebben daar altijd heel veel goede tips voor :) Mark Schadenberg is een kennis van mij en volledig vegan!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:54

Montgri schreef:

Haha :')
Dat is de reden dat ik eiwitshakes neem op de dagen dat ik sport :P Ik kom nooit aan al die calorieën die ik verbrand met gezond eten. Ik krijg het simpelweg niet naar binnen :+ Nu houd ik het wel liever bij eiwitten omdat ik die eerder te kort kom dan koolhydraten maar je hebt ook weight gainers. Daar zitten voornamelijk koolhydraten(/vezels/vetten) in en wat eiwitten. > https://xxlnutrition.com/nl/nld/weight-gainers En anders kan je ook een whey gainer (de gewone eiwitshake) nemen. De hoeveelheid eiwit verschilt per soort dus als je er 1 neemt met wat minder eiwitten (70%) en wat meer koolhydraten(/vezels/vet) dan zou dat misschien ook een idee zijn. De samenstellingen verschillen heel erg dus bedenk goed wat je wilt en dan is het uitproberen :)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:11

Montgri schreef:

Ik vindt het moeilijk om te bepalen waar het aan ligt dat je snel gewicht verliest.
Misschien eet je te weinig?

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:39

Nou jongens.. zal ik me zelf maar even exposen :')
Dit is nu een maand progressie. Zie vooral rond mijn core dat het allemaal iets strakker wordt. weliswaar ben ik geen gram!!!! afgevallen... alleen maar aangekomen zelfs. Dus ik stop met op de weegschaal staan want het werkt nogal demotiverend.
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben ook geen dunne spriet en zal dit ook nooit worden. Doel is rond mijn middel nog strakker te worden en groter en gedefineerder van boven :D

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:51

Dank voor de goede tips courses!!! Ik ga Mark even volgen op instagram! :)
Heh Linde coole voor- en na foto! Ik zie ook bij je benen veel verschil! Hoeveel sport je, wat doe je en let je veel op je eten? *\o/*

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:55

Castilja schreef:
Dank voor de goede tips courses!!! Ik ga Mark even volgen op instagram! :)
Heh Linde coole voor- en na foto! Ik zie ook bij je benen veel verschil! Hoeveel sport je, wat doe je en let je veel op je eten? *\o/*

4 a 5 x per week. Voeding probeer ik op te letten maar vlieg af en toe (lees elke week) wel eens uit de bocht met snoepen oid.

Ik doe eigenlijk alleen maar kracht. Upperbody en lowerbody beide 2 x per week :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:16

Cool! Ook in de zomervakantie lekker aan de bak? :)) Ik heb trouwens precies hetzelfde met gewicht, ik val ook 0,000 af. Zie wel in mijn lichaam echt verschil dus haal daar maar motivatie uit, maar je bent dus niet de enige.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:18

Na het zien van dit topic let ik ook maar niet meer op gewicht. :+

Mensen die langer dan ik zijn en 10 kilo lichter :wow: Terwijl ik zelf niet super fors ben :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:24

Linnnde, lastig om te beoordelen voor ons, aangezien je op beide foto’s een hele andere houding hebt. Maar super dat je alsnog verschil ziet/merkt ondanks dat je geen verschil in gewicht hebt.

Ik let ook niet meer op gewicht. Ik hou het wel bij, wil niet weer teveel aankomen. Maar kijk vooral in de spiegel voor m’n resultaten. Bevalt me prima. Ben 7 kg zwaarder dan van winter voor ik ging sporten, maar zit nu letterlijk en figuurlijk beter in mijn lijf.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:50

xU_Blinghx schreef:
Na het zien van dit topic let ik ook maar niet meer op gewicht. :+

Mensen die langer dan ik zijn en 10 kilo lichter :wow: Terwijl ik zelf niet super fors ben :=

I totally feel you! In dit topic komen echt gewichten voorbij waar ik onzeker van word, terwijl ik echt niet dik ben.

Ik ben wel wat afgevallen en zou nog 2kg moeten tot mijn streefgewicht, maar gevoel en kracht gaat voor gewicht voor mij. Dus ik probeer daar gewoon op te focussen! :)
Na drie dagen afzien is mijn spierpijn van de eerste keer deadliften eindelijk weg, dus straks lekker benchen en morgen weer opnieuw aan de deadlift!

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:02

xU_Blinghx schreef:
Lippen blijven ook goed binnenboord :')

Daar ging m'n thee :}

Qua kleding zweer ik bij Gymshark .. Ik heb echt te veel, maar topjes heb ik dan weer van Under Armour. Gymshark zit nog net iets te strak bij mij (vind ik, vriend heeft andere mening :+)
Qua ondergoed, de strings van de hema :D

Eiwitpoeder heb ik van Womens Best, enige die ik te drinken vind :} Pre-workout gebruik ik niet, het jeukt zo erg; ben de hele workout aan m'n gezicht aan het krabben ...

Mijn workout schema (Hanna Öberg) is momenteel;
Maandag; Quads, hamstrings & glutes
Dinsdag; Back, shoulders, triceps & abs
Donderdag; Quads, hamstrings & glutes
Vrijdag; Back, shoulders, biceps, chest & abs
Zaterdag; Glute focused

Aan de training ligt het bij mij niet, nu nog even mijn eten onder controle krijgen ..

Ik ben trouwens 1.67 en wege nu 70, kwam van de 75. Vroegahh woog ik 57 ....

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:34

Mij is vanaf het begin gezegd niet wegen maar meten! Daaraan zie je zoveel meer. Gewicht is maar een getal. Toen ik begon met sporten woog ik 52 kg, voornamelijk krachttraining met half uur volop cardio na de training, voor ik zwanger werd zat ik op 56, maar wel ‘strakker en ‘groter’ als daarvoor.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:16

Toen ik ging sport woog ik ergens 55 ouzo. Ik wilde altijd 60kg wegen. Omdat ik zo'n spillepoot ben. Met sporten werd t 60 en nu zit ik al rond de 66... En m'n benen zijn nog steeds dun. :')

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:22

Ik meld me ook!
Ik sport sinds 3-4 maanden weer fanatiek, nadat ik er een aantal jaar uit ben geweest. Ik ben in korte tijd bijna 10 kg afgevallen en toen vond ik dat alles ook wel wat strakker mocht, dus hup naar de sportschool.
Ik ben hypermobiel wat het soms wel lastig maakt, maar ik merk dat mijn rug sinds ik weer fanatiek sport een stuk beter gaat.

Afgelopen week had ik wegens werk even de motivatie niet, maar gister voor het eerst weer geweest en vond het weer heerlijk. Ik ben overigens 1.65 meter en ongeveer 62 kg inmiddels. Ik heb vooral moeite met de vetjes rondom mijn buik, maar dat zal wel met mijn levensstijl te maken hebben haha. Op de foto's hier in het topic ben ik echt jaloers!

Ik ben ondertussen aan het twijfelen om over te stappen naar een andere sportschool die praktischer is qua route. Nu moet ik ruim 20-25 minuten rijden, terwijl ook dichterbij kan. Nu kan ik het nog combineren met mijn werk, maar ik ga straks stagelopen waardoor ik er veel minder in de buurt ben. Aan de andere kant vind ik dit een hele fijne sportschool, dus eigenlijk wil ik niet weg (dilemma's haha). Ga aankomende weken maar gewoon eens polsen bij wat verschillende sportscholen en dan een keuze maken.
Zijn er toevallig mensen die in omgeving HHW/Alkmaar/Schagen sporten? Zo ja, welke sportschool raden jullie aan? Ik zit nu bij Victorie Plaza in Alkmaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:27

:z Ik blijf voeding echt zo vreselijk vinden. Ik werk bij de beste verse frietzaak én we maken zelf chips. Daar heb ik dus van de week niks van gehad haha. Maar patat is altijd voor het oprapen zegmaar. Mag eten zoveel ik wil in feite. Idem dito voor snacks en milkshakes. Sta je dan zo’n 30-40 uur per week in die lucht pfff. En mijn probleem eten is sowieso patat en chips. Dus dat eet ik thuis niet meer. Zometeen in september weer fulltime studeren dus dan zal het makkelijker gaan haha.

Maar moet om echt lean te worden nog wel 7 tot 10 kilo kwijt en dat vind ik wel heel veel... Dan word ik wel heel slank.

Afbeelding

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:32

Ik heb even snel door het forum gescrold.
Super om te zien!!

Ik sport nu sinds maart. Gewoon om te bewegen en niet perse met een doel.
Maar ik merk dat de motivatie ver te zoeken is zonder doel...

Maar eigenlijk weet ik ook niet waar ik moet beginnen

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:33

MarlindeRooz schreef:
:z Ik blijf voeding echt zo vreselijk vinden. Ik werk bij de beste verse frietzaak én we maken zelf chips. Daar heb ik dus van de week niks van gehad haha. Maar patat is altijd voor het oprapen zegmaar. Mag eten zoveel ik wil in feite. Idem dito voor snacks en milkshakes. Sta je dan zo’n 30-40 uur per week in die lucht pfff. En mijn probleem eten is sowieso patat en chips. Dus dat eet ik thuis niet meer. Zometeen in september weer fulltime studeren dus dan zal het makkelijker gaan haha.

Maar moet om echt lean te worden nog wel 7 tot 10 kilo kwijt en dat vind ik wel heel veel... Dan word ik wel heel slank.

[ [url=m/tlpxAJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind je er nu al goed uit zien <3

Pff in een frietzaak werken zou ik op een gegeven moment echt geen frietje door mijn keel krijgen. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:35

Ik kan altijd patat eten. Ook elke dag... _O-
Maar eet er dan een paar, niet een hele puntzak haha.

En thanks, wil nog een paar kilo kwijt... vooral mijn bovenbenen grrrr.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:45

MarlindeRooz schreef:
Ik kan altijd patat eten. Ook elke dag... _O-
Maar eet er dan een paar, niet een hele puntzak haha.

En thanks, wil nog een paar kilo kwijt... vooral mijn bovenbenen grrrr.

Voeding vind ik ook lastig hoor, ben heel erg zoekende.
En ik werk bij de Mac waar het ook wel erg makkelijk is om even frietjes of cheese snacks of een milkshake te nemen haha.
Ik probeer nu vaak zelf eten mee te nemen, maar dat schiet er toch ook wel vaak bij in.

Afbeelding
Hier nog even een fotootje van mij, is van 2-3 weken terug. In de tussentijd weinig veranderd denk ik.