Nijmeegse 4 Daagse 2020

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ga je meedoen ?

Ja :D
15 (18%)
Nee ben je gek
66 (81%)

Totaal aantal stemmen: 81


Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:17

Je krijgt toch gewoon een vervangend kaartje?

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 16:46

Nabster schreef:
Je krijgt toch gewoon een vervangend kaartje?


Niet het geval met de 4 daagse en 11stedentocht

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 16:47

Met de 11stedentocht werd van de 420 euro 63 eraf gehouden voor gemaakte kosten.
Annuleer je bij de 4daagse voor 17 april krijg je het geld terug min de 12.50 administratie kosten.

Danseresje

Berichten: 3460
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:19

heel eerlijk....ik verwacht niet dat Nijmegen door gaat dit jaar. we willen de piek verspreiden....dat betekent dat we langer bezig zijn.....en dan wil je 49.000 wandelaars uit alle hoeken en gaten van de wereld hutje mutje laten lopen. Daarnaast nog tigduizend publiek en vergeet de vierdaagsefeesten niet......ik denk dat ze beter wijs zijn en nu annuleren en net als bij de elfsteden een percentage van het bedrag teruggeven.....ondanks dat de elfsteden ook in de voorwaarden heeft staan dat er geen restitutie is bij annulering, zijn zij heel schappelijk met 85%. voor Nijmegen zijn er vast al kosten gemaakt, maar zou fijn als ze nog een bepaald bedrag terug kunnen geven....
ik twijfel nog steeds heel erg. sta nog niet ingeschreven en ondanks dat ik niet verwacht dat het door zal gaan.....weet ik nog niet zeker of ik me nou wel of niet ga inschrijven......

mirtedl

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:44

Ik verwacht ook niet dat het doorgaat maar ik schrijf mij wel in..

In het beste geval gaat het toch door of krijg ik mijn geld terug (of is dit inschrijfgeld vast voor volgend jaar). In het slechtste geval ben ik het inschrijfgeld kwijt.

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 20:35

Alle samenkomsten is nu tot 1 juni uitgesteld.
Wordt nu knap moeilijk om goed te trainen.

Danseresje

Berichten: 3460
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:40

Naar mijn idee kan de stichting niet anders besluiten dan afgelasten. Olympische spelen worden ook uitgesteld.... Nijmegen kan het niet maken....

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 20:43

Wie weet hoe het tegen die tijd is.
Is 4 maanden en mischien worden er nog wel meer maatregelen genomen..Ik hoop nog steeds dat het doorgaat.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:34

Ik hoop ook echt nog steeds dat het door gaat. Wij hebben ook vierdaagsebed al geregeld en zijn daar dan ook een groot deel het geld van kwijt waarschijnlijk. Zou zeer balen zijn. Die 100 euro van de vierdaagse zelf boeit dan niet eens echt meer voor ons.

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 23:07

_Linn_ schreef:
Ik hoop ook echt nog steeds dat het door gaat. Wij hebben ook vierdaagsebed al geregeld en zijn daar dan ook een groot deel het geld van kwijt waarschijnlijk. Zou zeer balen zijn. Die 100 euro van de vierdaagse zelf boeit dan niet eens echt meer voor ons.


Hoe is dat met 4daagse bed geregeld ?
Krijg je dan wel gedeelte terug

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 23:08

Helaas slachtemarathob ook afgelast.
Ik ben bang dat de 50 niks wordt dit jaar

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:35

AfricanLady schreef:
_Linn_ schreef:
Ik hoop ook echt nog steeds dat het door gaat. Wij hebben ook vierdaagsebed al geregeld en zijn daar dan ook een groot deel het geld van kwijt waarschijnlijk. Zou zeer balen zijn. Die 100 euro van de vierdaagse zelf boeit dan niet eens echt meer voor ons.


Hoe is dat met 4daagse bed geregeld ?
Krijg je dan wel gedeelte terug


Als je voor 30 april annuleert betaal je alleen de administratiekosten. Voor 31 mei annuleren is administratiekosten + 1 overnachting (per persoon verwacht ik)....enz, elke maand later is een nacht erbij.

Danseresje

Berichten: 3460
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:44

ik heb bij wake'n walk geboekt. daar kan je annuleren tot ergens in juni geloof ik, ook met oog op blessures en onverwachte zaken waardoor je niet mee kan doen. Maar als ik me niet inschrijf, dan ga ik ook gelijk annuleren.....
maar zit dus nog steeds in dubio. organisatie wil het af laten hangen van wat de overheid beslist, want dan hoeven ze bepaalde kosten niet te betalen.....vind ik best een beetje laf....

Doubtless

Berichten: 8542
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:57

Ik ga me tóch niet inschrijven :n
Ook omdat voorbereiden een stuk lastiger wordt nu er geen wandeltochten georganiseerd worden...

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 13:15

Snap ik heel goed.
Ik had precies hetzelfde gedaan denk ik

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:44

Jullie willen dus enkel trainen door georganiseerde tochten? Ik snap dat dat leuk en makkelijk is maar je kan toch ook gewoon zelf tochten lopen/maken? Op route.nl staan echt super mooie tochten, wij hebben de afgelopen 2 keer echt een hele mooie route gelopen! Ja oké, voor de echt grote afstanden is er minder keuze wat voor ons max. een half uur rijden is van tevoren maar toch, het is zeker wel te vinden!
Ik snap het ook als je in je eentje bent, dan zal ik ook niet zo snel lange afstanden zelf gaan trainen. Dat zou ik ook niet kunnen.

mirtedl

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:11

Ja trainen is voor mij niet zo'n probleem, ik heb vorig jaar tijdens training maar 1 georganiseerde tocht gelopen (duinenmars) en verder gewoon zelf routes uitgestippeld en gelopen. Loopt nog fijner ook zonder mensen massa's.
Mijn twijfel is echt puur dat ik die €100 veel geld vind als je dit niet terug krijgt

Doubtless

Berichten: 8542
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:04

Ik train (20+ km) via georganiseerde tochten en hiken tijdens het kamperen. Beide zit er nu niet in, dus dan houdt het wel een beetje op. Ik loop alleen en zonder rugtas oid, dus koop onderweg eten en drinken. Als dat niet echt gaat, wordt het wel lastig...

@Mirtedl: Volgens mij krijg je alles terug behalve de administratiekosten.

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 15:12

Voor mij is alle afstanden boven de 25 a 30 in mijn eentje lopen zo goed als niet te doen.
Dan ben ik idd aangewezen op georganiseerde tochten

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:05

Ah oké ja dan is dit wel echt balen idd voor jullie! Ik loop met mijn vriend samen en wij lopen gerust dus zelf routes. Vanuit huis vind ik het niet zo leuk dus dan wel routes die we vinden op de route.nl app voornamelijk

Danseresje

Berichten: 3460
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:53

Het gaat mij ook om de gezelligheid en die vind ik wel bij georganiseerde tochten. Maar kan ook zeker alleen lopen. Heb pas ook 30km en 40km vanuit huis gedaan. Maar nu met de eet- en drinkgelegenheden dicht en het is nog koud (qua wind ook)....dus dan ga je ook niet zo makkelijk even buiten zitten.

DideH
Berichten: 7034
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:41

Ik kom even inbreken als een niet vierdaagse wandelaar, maar feestvierder / dochter van lopers.

Ik denk dat het wel goed is om te weten dat de Vierdaagse niet de meest financieel gezonde organisatie is. Inschrijfgeld werd dit jaar nog flink verhoogd om de begroting rond te kunnen krijgen omdat ze geen buffer hadden.
Mijn ouders hebben zich vandaag ook teruggetrokken om in ieder geval nog iéts terug te krijgen.

Ik denk dat als er eenmaal bekend wordt dat het niet doorgaat (kan me bijna niet voorstellen dat 4-daagse wel doorgaat, met die afgelastingen van alle andere sportevenementen deze zomer), dat er dan een run komt op dat terugvorderen van inschrijfgeld en dat je dan vrij snel kan fluiten naar je geld...

Misschien goed om mee te nemen in de overwegingen als mensen nog twijfelen? :)

mirtedl

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:21

Hoe zit het ook alweer met je startplek na eerder succesvol uitlopen? Behoudt je die alleen als je hem dit jaar weer uitloopt of mag je volgend jaar ook starten zonder loting?

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 08:25

mirtedl schreef:
Hoe zit het ook alweer met je startplek na eerder succesvol uitlopen? Behoudt je die alleen als je hem dit jaar weer uitloopt of mag je volgend jaar ook starten zonder loting?


Normaal mag j e altijd meelopen als je een keer succesvol hebt uitgelopen.
Maar omdat er geruchten gaan dat de 55 volgend jaar terugkomt kan het zijn dan als hij dit jaar doorgaat het de volgende de 105 is en er aangepaste reglementen komen net als bij de 100ste.
Begin elk jaar worden de nieuwe reglementen openbaar gemaakt het is dus elk jaar afwachten

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 08:51

mirtedl schreef:
Hoe zit het ook alweer met je startplek na eerder succesvol uitlopen? Behoudt je die alleen als je hem dit jaar weer uitloopt of mag je volgend jaar ook starten zonder loting?


Ze bekijken ieder jaar opnieuw de regels is mij vertelt toen ik me afmeldde toen mijn oma op sterven lag. Maar ik kon het jaar erna gewoon inschrijven zonder loting

Georganiseerde tochten zijn wel leuker. Al heb ik die eigenlijk maar 1 jaar gebruikt om te trainen. Ik stippelde gewoon zelf via Google Maps routes uit. Juist alleen trainen vond ik een goede oefening. Je komt Jezelf tegen onderweg en het is mentaal zwaar. Maar het maakt de vierdaagse daardoor wel makkelijker.