Skeeleren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:31

Ik heb mijn skeelers nu 2 dagen en vandaag geen tijd gehad ivm werk. Ze waren ook 120 euro en heb 3 wielen maar ze zijn het echt waard!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:38

JesdaJinn schreef:
Ik heb mijn skeelers nu 2 dagen en vandaag geen tijd gehad ivm werk. Ze waren ook 120 euro en heb 3 wielen maar ze zijn het echt waard!

Ik vind het opzich niet erg om wat meer geld uit te geven er aan. Maar hoe goedkoper hoe beter, om te testen denk ik dan _O-
Welke heb jij dan?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:40

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:09

Ik ook en die zijn echt heel fijn! Lekker stevig, sta er stabiel op en kleurtje is ook leuk <3

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:37

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:46

Helaas allebei niet in mijn maat :'). Volgensmij zijn er meer met 41 haha.
Maar zal morgen eens verder kijken! Wat is slim, 3 of 4 wielen?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:12

Ik heb vroegah altijd 4 gehad en nu 3 en ik vind het echt veel fijner!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:27

JesdaJinn schreef:

Welk verschil merk je?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:41

Goof schreef:
JesdaJinn schreef:

Welk verschil merk je?

Het rolt fijner en ze zijn steviger. Nu moet ik wel zeggen dat ik hele oude had

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:29

Doordat ik dit topic voorbij zag komen heb ik mijn skeelers ook weer een voor het eerst in jaren uit de kast getrokken. Had de smaak meteen te pakken, nieuwe woonomgeving verkend en ben meteen 45 minuten weggeweest :D

Heb alleen wel echt oudjes, dus wellicht goed om eens naar wat anders te gaan kijken als ik dit weer fanatiek op wil gaan pakken :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:14

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:24

Ben nu begonnen op de straat achter ons en dat ging beter. Klein rondje gedaan, blij! Hele idee was ook juist om vanuit huis te kunnen gaan. Als ik eerst ergens heen moet.. Haak ik af :+ Ga wel even een brace bestellen, mijn slechte knie is nog niet zo’n fan.

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:56

Ook ik ben afgelopen week weer begonnen. Samen met mijn zoon van 14, dat doen we sinds een jaartje of 6 elke zomer. Ik ben... eh... geen 20 meer om het zo maar te zeggen en de eerste kilometers zijn altijd een beetje inkomen qua balans. Daarom zijn we nog niet eerder met mooi weer op pad geweest. We zijn nog nooit écht gevallen, maar het leek me in deze afgelopen periode met overvolle ic's een nóg slechter idee. Nu durfden we het wel weer aan en we kunnen hier genoeg rustige fietspaden opzoeken gelukkig.

Dinsdag zijn we 45 minuten weg geweest. Woensdag meteen ietwat enthousiast anderhalf uur, inclusief een paar keer heuvel op met tegenwind. Daarom donderdag rustdag met rekoefeningen :')
Vandaag, vrijdag, opnieuw ruim anderhalf uur (met iets minder heuveltjes :Y) ).

Ik vroeg me af of jullie tips hebben voor een app (Android) hebben die simpel tijd en afstand bij houdt. Ik heb nu Endomondo geprobeerd, maar die maakt ruzie met mijn gps (verliest langer dan 5 minuten contact, meldt de app) en houdt daarom de afgelegde afstand niet bij -O-
Daarnaast vind ik Endomondo niet erg overzichtelijk, zoveel opties in mijn scherm die ik toch niet gebruik.
Wat ik minimaal zoek is tijdsduur en afgelegde afstand. Hoogteverschillen, gemiddelde snelheid, maximale snelheid, geschat calorieverbruik, dat is vind ik wel leuk om bij te houden, maar niet leuk genoeg om voor te betalen :+

Wie helpt?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:58

Ik gebruik Runkeeper :j

Ik durf nog niet zo ver van huis, bang dat ik enthousiast door ga en dan besef dat ik ook terug moet en dat zwaar onderschat :')

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:06

Marrit13 schreef:
Ik gebruik Runkeeper :j

Ga ik naar kijken, dank je!

Marrit13 schreef:
Ik durf nog niet zo ver van huis, bang dat ik enthousiast door ga en dan besef dat ik ook terug moet en dat zwaar onderschat :')

Dat was dus precies wat ons woensdag overkwam :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:30

Ik gebruik strava, omdat deze kan connecten met mijn horloge. Voordat ik mijn horloge had, gebruijte ik adidas running.

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:38

Ik draag nooit een horloge, dus dat connecten zou ik niet gebruiken. Maar ik zet ze wel beide op mijn lijstje om te bekijken/proberen. Dank je wel!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:38

Ik kon aansluiten bij een verenigingsles vandaag. De rijders bleken ervaren te zijn. Veel van hun schaatsen ook. En gingen behoorlijk hard. Ik had nog nooit op skeelers gestaan. Maar ik was toch welkom. En ik ben niet geheel ontevreden.

De techniek die aan de andere rijders werd uitgelegd was nog veel te hoog gegrepen en onbegrijpbaar voor mij. Maar ik heb er lekker achteraan gehobbeld. Kreeg de slag aardig te pakken. Ben 1 x gevallen. En ga volgende week gewoon weer. Misschien sluit ik dan wel bij een andere les aan om te kijken hoe het daar is. Al zou ik hier ook weer welkom zijn hoor.

De sfeer was goed in ieder geval. En ik heb een begin gemaakt. Ik was al jaren jaloers op alle skeeleraars in mijn omgeving, maar durfde zelf de stap nooit te zetten. Ik ben blij dat ik het nu gedaan heb.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 07:18

XxLMMxX schreef:
Ik kon aansluiten bij een verenigingsles vandaag. De rijders bleken ervaren te zijn. Veel van hun schaatsen ook. En gingen behoorlijk hard. Ik had nog nooit op skeelers gestaan. Maar ik was toch welkom. En ik ben niet geheel ontevreden.

De techniek die aan de andere rijders werd uitgelegd was nog veel te hoog gegrepen en onbegrijpbaar voor mij. Maar ik heb er lekker achteraan gehobbeld. Kreeg de slag aardig te pakken. Ben 1 x gevallen. En ga volgende week gewoon weer. Misschien sluit ik dan wel bij een andere les aan om te kijken hoe het daar is. Al zou ik hier ook weer welkom zijn hoor.

De sfeer was goed in ieder geval. En ik heb een begin gemaakt. Ik was al jaren jaloers op alle skeeleraars in mijn omgeving, maar durfde zelf de stap nooit te zetten. Ik ben blij dat ik het nu gedaan heb.

Goed van je!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 16:24

Het is mij inmiddels ook gelukt om skates aan te schaffen. Vanmiddag even uitgeprobeerd en jeetje, het is wel even wennen na 25 jaar op rolschaatsen :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:05

Ik heb vanmiddag ook weer geskeelerd. Ik word er echt dood moe van :P
Wel moet ik leren om er recht op te staan, ik zak een beetje naar binnen

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:10

JesdaJinn schreef:
Ik heb vanmiddag ook weer geskeelerd. Ik word er echt dood moe van :P
Wel moet ik leren om er recht op te staan, ik zak een beetje naar binnen

:D Ik heb ook een moeizaam rondje gehad. Veel rotasfalt en dat kost moeite, kan niet echt doorrollen. Volgende keer andere kant maar even op. En leren remmen, nu beetje op goed geluk zeg maar :')

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 06:38

Zijn hier ook mensen met een smartwatch en polsbescherming? Ik had vorige keer de bescherming over mijn smartwatch gedaan, maar dat drukte best, doen jullie dan de bescherming wat losser of is het sowieso niet aan te raden?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 07:41

Ik heb bescherming die lager zit.
Een soort handschoentjes.
Google maar eens op skeeler handschoenen.
Mijn smartwatch past hier overheen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:14

Ik doe het bandje van m'n fitbit wat losser, zodat het net achter m'n beschermer kan zitten.

Er onder vond ik ook niet fijn, bij er over ziet hij m'n hartslag niet