Over het laatst ging ik naar mijn huisarts voor wat voorschriften en hij vraagt elke keer weer hoeveel ik ervan gebruik. Ik probeer het dan altijd te minimaliseren en dan zeg ik 'Meestal maar een halfje per keer, twee keer per dag' (ik neem de tien milligram). Nu antwoordde hij de laatste keer 'Ja, je ziet dat bij vrouwen wel vaker dat ze na een tijd minder gaan gebruiken.'
Toen dacht ik echt van... fiets. De enige reden dat ik het zo klein probeer te houden is omdat ik niet over wil komen alsof ik verslaafd ben aan mijn medicatie.
Nu heeft hij mij die keer maar drie voorschriften gegeven in plaats van vijf.
Heb nu nog maar één voorschrift over.
Ook al krijg ik mijn medicatie 'legaal', ik mag het krijgen, ik vind het altijd ongemakkelijk om langs de HA te gaan voor voorschriften. Alsof je een 'cheater' bent en je eigenlijk gewoon zonder zou moeten kunnen. Dus vraag; hoe snel zijn jullie door je medicatie 'heen'? Wat is 'normaal' en wanneer is het misbruik?
Mijn geheugen is soms slecht maar ik ben er vrij zeker van dat ze het zo gezegd heeft.
Ik merkte na 2,5 uur dat het uitwerkte, dus elke 3 uur nam ik een nieuwe dosering.
.
en mensen beginnen ook dingen tegen me te zeggen als "misschien moet je een agenda kopen, je weet wel zo'n ding met papiertjes en datums erin" alsof ik een één of andere debiel ben
Alleszins nooit extreem fel op voorhand.
Ik zie mezelf echt niet fulltime werken. Op school kan ik het mij veroorloven om afwezig te zijn, niet op te letten. Dat haal ik thuis wel in. Maar op het werk is dat een ander verhaal natuurlijk. (En ja ik kan parttime gaan werken, helaas is fulltime stage gewoon verplicht...) Daarom heb ik ook weer twijfels. Ik kan goed werken als ik in mijn omgeving zit, regelmatig pauzes kan nemen,... Maar zo'n werkomgeving vinden is moeilijk. Al zal het erg van de prikkels afhangen hoe 'wakker' ik blijf en hoe snel mijn energie weer op is.
.
Binnengekomen post, rekeningen niet betaald, rekeningen betaald, te verwerken formulieren, bewaren, overigen. Bij binnenkomen van de post sorteer ik meteen uit en gaat het in de juiste vakjes. Eens per week bekijk ik alle vakken en doe wat ik moet doen. Daardoor houdt ik overzicht. Ik betaal dus eens per week alle rekeningen. Ook die een langere betalingstermijn hebben. Anders ga ik dat gegarandeerd vergeten.