Body Hair Everywhere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 22:30

Snowie17 schreef:
Ik vind toch altijd wel (persoonlijke ervaring) dat mensen met oksel haar iets van power en creativiteit uitstralen... Misschien ben alleen ik dit...

Ik kan me voorstellen wat je bedoelt. Het zijn vaak ook wel wat alternatievere, 'kunstige' mensen die ook wat sneller alles laten staan. Ik ken ze wel. Maar dit is maar een kleine groep en je opmerking komt wel een beetje gek over misschien bij mensen die zich daar niet in hebben verdiept. :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:02

Lynnepinny schreef:
Snowie17 schreef:
Ik vind toch altijd wel (persoonlijke ervaring) dat mensen met oksel haar iets van power en creativiteit uitstralen... Misschien ben alleen ik dit...

Ik kan me voorstellen wat je bedoelt. Het zijn vaak ook wel wat alternatievere, 'kunstige' mensen die ook wat sneller alles laten staan. Ik ken ze wel. Maar dit is maar een kleine groep en je opmerking komt wel een beetje gek over misschien bij mensen die zich daar niet in hebben verdiept. :+

Het is gewoon een aparte opmerking. Okselhaar zegt niks over je karakter. Daarvoor hoef je je niet te verdiepen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:04

Hutcherson schreef:
Ik vind het ook uitzonderlijk ranzig, okselhaar, beenhaar (bovenbeen vind ik minder erg), snorhaar, schaamstreek etc.
Als iemand bij mij zou solliciteren die okselhaar laat staan, kan je nog een geweldig CV en ervaring hebben. Maar je werkt bij ons helaas niet in een magazijn, maar met mensen.. Nee dat zou een ongelofelijke afknapper zijn.
Een tattoo vind ik kunnen (mits niet obsceen) maar okselhaar... No.

Ik vind ook het feministische nergens meer voor nodig.
Ik voel me zeker genoeg om voor mn eigen rechten op te komen en wil me ook enkel omringen met mensen die er net zo in staan als ik.. De eerste kerel die tegen mij zegt dat mijn recht het aanrecht is moet nog geboren worden. Bovendien staan daar de messen.

Toevoeging: als je met okselhaar in de horeca werkt (in de keuken oid) moet je dan ook je okselhaar in een vlechtje? Want wat als het loslaat en je klant krijgt een okselhaar in zn eten.. Brrrr

Jij neemt geen mannen aan dus?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:08

troi schreef:
Gwenvd schreef:
Iemand met een strakgeschoren/geharste/onthaarde poes kan hem ook een week niet wassen en naar vis laten stinken...

Hmm lekker forelletje *\o/* :')

Briljant topic dit!

Leven en laten leven jongens. Daar worden de meeste dingen veel leuker vab

Is het dan geen glad aaltje? :')

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:09

Maar wat als iemand met okselhaar komt solliciteren, en op die dag draagt die persoon een trui, waardoor je het niet ziet. Je neemt die persoon aan en het blijkt ineens dat die persoon okselhaar laat staan. Wat ga je dan doen? Die persoon ontslaan? Die persoon dwingen dat ze het moeten scheren? :+

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:12

Whale schreef:
Maar wat als iemand met okselhaar komt solliciteren, en op die dag draagt die persoon een trui, waardoor je het niet ziet. Je neemt die persoon aan en het blijkt ineens dat die persoon okselhaar laat staan. Wat ga je dan doen? Die persoon ontslaan? Die persoon dwingen dat ze het moeten scheren? :+

Dat ligt denk ik ook aan het beroep. Is ze nou monteur ofzo, of is het een kantoorbaan waarbij er eigenlijk weinig tot geen lichamelijk contact is met klanten, kun je er enkel een opmerking over maken denk ik.
Maar is het nou een baan met lichamelijk contact, neem bijvoorbeeld een fysiotherapeut. Dan zou ik als werkgever er wel echt grenzen stellen ja.
Laatst bijgewerkt door ierusju op 29-06-19 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 23:13

Shaggy09 schreef:
Lynnepinny schreef:

Het is gewoon een aparte opmerking. Okselhaar zegt niks over je karakter. Daarvoor hoef je je niet te verdiepen.

Nou ik denk toch dat het wel iets zegt over jouw karakter, dat doet het meeste wel. Je kleding, je werk, je uitstraling. Ik denk ook dat oksel haar daarbij hoort. Als je de keuze maakt om het te laten staan dan zit daar een gedachte achter. En dat is soms dieper dan jij denkt, mijn vriendinnen zijn super creatief en een groot deel van hun heeft oksel haar. Het heeft ook iets te maken met hoe vatbaar je bent voor de maatschappij en hoe je daar tegenaan kijkt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:15

Ik vraag me af hoe mensen die het ranzig, vies en weet ik wat nog allemaal vinden. Uiten jullie dat ook openlijk? En dan tegen die persoon zelf of achter iemands rug om of ....?

Mening hebben is prima. Mijn ding is het ook niet als er bij mij al ergens haar blijft staan omdat ik te lui ben zorg ik dat het niet zichtbaar is. Maar ik heb er geen probleem mee als andere het gewoon laten staan. En het dan laten zien.
Maar vindt het altijd zo flauw en kinderachtig om iemand achter z'n rug om uit te lachen of belachelijk te maken om de keuze die hun maken. Waarbij je ook nog niet eens weet waarom iemand die keuze heeft gemaakt. Als iemand nu ontzettende gevoelige huid heeft en veel ongemak ondervindt van het ontharen moet die dan maar altijd met langere mouwen en lange broeken lopen?

Mijn eerste reactie is ook wel even "mmmm" >;) . Maar verder is het ook gewoon prima. Het is gewoon omdat je het niet zo vaak ziet en het je toch een soort van aangeleerd/wijsgemaakt is dat het niet fris is. Maar er zijn ook genoeg mensen die wel alles scheren en ook een vreselijke zweetlucht bij hebben.

Toen ik nog op school zat met voornamelijk meiden van tussen de 17 en 20 was er ook 1 iemand die haar benen niet scheerde, oksels durf ik niet te zeggen of ze dat deed. Maar ze had wel echt zwart en dik haar op haar benen. En droeg ook gewoon rokken. En hoe de andere meiden daar op reageerde was gewoon echt te triest voor woorden. Vooral achter de rug om uitlachen, echt zo kortzichtig en gemeen.
En vooral niet te dicht in de buurt komen want het is vies. :n

Het zou allemaal zo veel gezelliger kunnen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:20

ierusju schreef:
Whale schreef:

Dat ligt denk ik ook aan het beroep. Is ze nou monteur ofzo, of is het een kantoorbaan waarbij er eigenlijk weinig tot geen lichamelijk contact is met klanten, kun je er enkel een opmerking over maken denk ik.
Maar is het nou een baan met lichamelijk contact, neem bijvoorbeeld een fysiotherapeut. Dan zou ik als werkgever er wel echt grenzen stellen ja.

En doe je dat bij mannen ook?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:26

Tigra_ schreef:
Ik vraag me af hoe mensen die het ranzig, vies en weet ik wat nog allemaal vinden. Uiten jullie dat ook openlijk? En dan tegen die persoon zelf of achter iemands rug om of ....?

Mening hebben is prima. Mijn ding is het ook niet als er bij mij al ergens haar blijft staan omdat ik te lui ben zorg ik dat het niet zichtbaar is. Maar ik heb er geen probleem mee als andere het gewoon laten staan. En het dan laten zien.
Maar vindt het altijd zo flauw en kinderachtig om iemand achter z'n rug om uit te lachen of belachelijk te maken om de keuze die hun maken. Waarbij je ook nog niet eens weet waarom iemand die keuze heeft gemaakt. Als iemand nu ontzettende gevoelige huid heeft en veel ongemak ondervindt van het ontharen moet die dan maar altijd met langere mouwen en lange broeken lopen?

Mijn eerste reactie is ook wel even "mmmm" >;) . Maar verder is het ook gewoon prima. Het is gewoon omdat je het niet zo vaak ziet en het je toch een soort van aangeleerd/wijsgemaakt is dat het niet fris is. Maar er zijn ook genoeg mensen die wel alles scheren en ook een vreselijke zweetlucht bij hebben.

Ik kan me er dan weer niks bij voorstellen dat de mensen die het ranzig vinden of onhygiënisch, seks hebben. Bedoel, als een beetje haar al ranzig zou zijn.

En heb je dan alleen zelfliefde nadat je je geschoren hebt, want anders ben je ranzig?

Ik denk dat de mensen die onhygienisch/ranzig vinden denken dat ze er over hebben nagedacht vanuit hun eigen ideeën, maar dat zeker niet hebben gedaan. Beetje brainwashed.

Ik heb ook nog geen enkel argument voorbij zien komen waarom het dan ranzig zou zijn. Alleen maar vooroordelen en niet onderbouwde meningen.

LadyMadonna

Re: Body Hair Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:31

Waarom brainwashed?
Ik zou het bij mezelf smerig vinden ala foto in OP.
Mag toch?

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 00:09

Air schreef:
ierusju schreef:

En doe je dat bij mannen ook?

Ja. Ik moet er niet aan denken dat iemand een nek manipulatie bij mij uitvoert en ik een bos haar tegen mijn hoofd aangedrukt krijg. Van een man niet en van een vrouw niet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 00:11

De meeste mensen hebben op het werk toch gewoon kleding aan? Ik heb nog nooit bosjes okselhaar voorbij zien komen op de kantoren waar ik heb gewerkt of bij de fysio bijvoorbeeld.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 00:43

LadyMadonna schreef:
Waarom brainwashed?
Mag toch?

Heb ik inderdaad ook...
Vanochtend stond er weer een mm of 3, 4... Als ik mijn arm omhoog til valt het nauwelijks op. Maar ik zie ze wel van dichtbij en dus vind ik het ranzig. En dat is bij lange na niet zoveel als die foto in de OP.
Waarbij het overigens heel goed mogelijk is dat er een 'pruik' gedragen wordt...

Tigra_ schreef:

Toen ik nog op school zat met voornamelijk meiden van tussen de 17 en 20 was er ook 1 iemand die haar benen niet scheerde, oksels durf ik niet te zeggen of ze dat deed. Maar ze had wel echt zwart en dik haar op haar benen. En droeg ook gewoon rokken. En hoe de andere meiden daar op reageerde was gewoon echt te triest voor woorden. Vooral achter de rug om uitlachen, echt zo kortzichtig en gemeen.
En vooral niet te dicht in de buurt komen want het is vies. :n

Het zou allemaal zo veel gezelliger kunnen.

Heb het ergens al genoemd geloof ik... Maar het zou me waarschijnlijk niet eens opvallen (tenzij je bij me in de buurt staat om te kleden en er een vette pruik onder je onderbroek vandaan komt, echt zó onsmakelijk), ik let niet op benen. Wel op algehele verzorging... Ziet het geheel er verzorgd uit, zal ik me iemand echt niet herinneren hoor.

Vraag me dan ook af of betreffende persoon uit jouw voorbeeld verder wel gebruikelijk gekleed ging en of deze persoon verder sociaal gezien wel in het plaatje pastte...
Uiteraard is dit weer vragen om het volgende vooroordeel over mij, naast dat ik inmiddels dus ook geen seks blijk te hebben :D
Maar ik heb ook gewoon op school gezeten. En geloof het of niet, ik deed in den beginne VWO... Ik werd niet echt gepest, maar ik pastte er ook totaal niet bij. Ik gaf de schuld aan het feit dat mijn ouders niet zoveel verdienden en ik dus niet in dé merkkleding liep. Daarom hoorde ik er niet bij.
Eigenlijk had ik al veel eerder moeten inzien dat het een mentaliteitsdingetje was, ik nam school niet zo serieus, mijn klasgenoten wel. Afijn, ik ging na 4VWO naar de Havo... Nog steeds diezelfde kleding...
En ineens hoorde ik er bij... Net als vrijwel iedereen eigenlijk daar.
Op één meisje na... Zij was het type niet verzorgd. Ik heb eigenlijk met gym nooit gelet op haar verder, maar ze had niet bepaald een prachtig lichaam. Haar broeken waren altijd te kort, en regelmatig droeg ze een lime groene trui nadat ze haar haar met henna oranje had geverfd.
In de eerste les van het jaar legde ze haar achternaam (die vrij obvious zoveel medeklinkers had) altijd uit "dat is met dubbel-O en dubbel-E". Ze kwam altijd met een grapje die eigenlijk niemand begreep, 9 van de 10 keer haakte ze daarmee in op prutsmuts in de klas.
En als kers op de taart werd ze elke dag door haar vader naar school gebracht en weer opgehaald, terwijl ze vlak bij woonde. Iets met een nare ervaring van de ouders die daarom hun dochter extra beschermd opvoedden.

In ieder geval, ze viel altijd en overal buiten de boot. Dit was niet één ding... Er waren meer mensen slecht gekleed, die er gewoon bij hoorden. Er waren meer mensen die vreemde nukken hadden of slechte humor. Die hoorden er ook gewoon bij. Maar deze dame werd helaas gewoon echt niet sociaal geaccepteerd. En dat ging gepaard met de nodige grappen in haar richting. Het was niet echt pesten (althans, zo kon ik het als 'ervaringsdeskundige' niet benoemen), maar 'de rest' was het er wel over eens dat zij er niet bij hoorde.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 01:21

Snowie17 schreef:
Shaggy09 schreef:

Nou ik denk toch dat het wel iets zegt over jouw karakter, dat doet het meeste wel. Je kleding, je werk, je uitstraling. Ik denk ook dat oksel haar daarbij hoort. Als je de keuze maakt om het te laten staan dan zit daar een gedachte achter. En dat is soms dieper dan jij denkt, mijn vriendinnen zijn super creatief en een groot deel van hun heeft oksel haar. Het heeft ook iets te maken met hoe vatbaar je bent voor de maatschappij en hoe je daar tegenaan kijkt.

Ik snap ergens wel wat je bedoeld, maar..
Ik denk persoonlijk dat dit voor mannen wel heel erg mee valt.
Er zijn inderdaad vrouwen die hun okselhaar laten staan als een soort van statement. Maar dat heeft in mijn ogen dan weer meer met feminisme en emancipatie te maken dan met creativiteit.

Maar er zijn ook gewoon best wat mensen die het laten staan omdat ze het onnodig vinden om af te scheren. Bij mannen zie je dat dan weer wat meer dan bij vrouwen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 06:04

Tigra_ schreef:
.

Waarom zou je dat doen? Zoals je hebt kunnen lezen zijn de meeste mensen van mening dat men het zelf moet weten. Mensen die om wat voor reden dan ook het laten staan gaan toch ook niet achter andermans rug vertellen dat het een maatschappelijk aangepraat iets is. Of wat ze er ook van vinden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 06:41

Jennyj01 schreef:
Tigra_ schreef:
.

Waarom zou je dat doen? Zoals je hebt kunnen lezen zijn de meeste mensen van mening dat men het zelf moet weten. Mensen die om wat voor reden dan ook het laten staan gaan toch ook niet achter andermans rug vertellen dat het een maatschappelijk aangepraat iets is. Of wat ze er ook van vinden.

En zoals jij hebt kunnen lezen zijn er genoeg 'harige' mensen die wel kütopmerkingen krijgen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 06:44

Sommige mensen hebben nou eenmaal de vreemde afwijking dat ze dit doen dat gaat in dit geval dan over haar of geen haar, maar het kan ook iets anders zijn. Dat gaat over een slecht karakter. Daarom heet het ook afwijking.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 07:26

Idd die opmerkingen zijn er. De meeste volwassen mensen hebben inmiddels geleerd het voor zich te houden. Maar bij ons op school was het echt een no go om ongeschoren in de gymles te verschijnen. En dat werd op niet mis te verstane wijze duidelijk gemaakt aan de dames die niet schoren of op een andere manier onthaarden.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:29

Snowie17 schreef:
Shaggy09 schreef:

Maar nu zie jij wederom alleen wat je wílt zien. Jij wilt stoere mensen met okselhaar zien die zich op éen bepaalde manier afzetten tegen wat jij dénkt dat de normen en waarden van de maatschappij zijn. Ik vind het een tamelijk naïve gedachte wanneer jij iemand met okselhaar ziet dat je dan denkt: ''Wauw wat een creatief/cool/alternatief/niet voor de maatschappij vatbaar persoon''. En ja ik ken ze ook hoor, de vrouwen die het laten staan en die ook een andere weg bewandelen. Maar ik baseer mijn mening niet op het uiterlijk (en wel of niet aanwezig zijn van okselhaar, botox whatever). Ik ken daarnaast ook genoeg vrouwen die in kokerrok en hakken werken, en die ultrafeministisch zijn. Voor mij is feminisme niet exclusief behouden aan diegene die okselhaar laten staan of zogenaamd niet aan de mannelijke randvoorwaarden willen voldoen... Voor mij is feminisme gelijkheid in keuzevrijheid. En vatbaarheid van de maatschappij? Ach, het is een overlevingsdrang van mensen om zich met gelijkgestemden te scharen. En dat kan bij mensen die okselhaar laten staan of bij alle andere groepjes. Maar dat maakt het ene groepje niet ''beter'' of verheven boven de ander. Dus op die fiets ben jij (net als ieder ander) ook vatbaar voor de maatschappij (jij ziet coole creatieve mensen met okselhaar, dus daarom wil jij ook okselhaar laten staan)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:26

LadyMadonna schreef:
Waarom brainwashed?
Mag toch?

Mag, maar wat is dan hetgeen wat je opeens smerig maakt? Besluit je je dan ook niet meer te wassen?
Of ben je echt zo verafschuwd door iets wat bij jouw lichaam hoort, en waarom dan?

Als het in de maatschappij normaal zou zijn om het te laten staan, als js dat van jongs af aan altijd hebt meegekregen, denk je dan echt dat je het alsnog smerig zou vinden? En zo ja, waarom dan?

Ik mis echt een beetje goede argumenten van mensen die het smerig/ranzig vinden.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:32

Air schreef:
LadyMadonna schreef:
Waarom brainwashed?
Mag toch?

Mag, maar wat is dan hetgeen wat je opeens smerig maakt? Besluit je je dan ook niet meer te wassen?
Of ben je echt zo verafschuwd door iets wat bij jouw lichaam hoort, en waarom dan?

Als het in de maatschappij normaal zou zijn om het te laten staan, als js dat van jongs af aan altijd hebt meegekregen, denk je dan echt dat je het alsnog smerig zou vinden? En zo ja, waarom dan?

Ik mis echt een beetje goede argumenten van mensen die het smerig/ranzig vinden.

Ik vind het zelf niet vies, maar er zijn toch genoeg mensen die bijvoorbeeld voeten van andere ook vies vinden? Zonder reden, iedereen heeft voeten en tenen, (bijna) iedereen houdt ze gewoon netjes schoon. Waarom vinden mensen ze dan toch vies?

Mijn gedachtenspinsel erover is dat het plekken zijn waarvan we ze minder snel ''zien''/zichtbaar zijn ofzo. En daarom vinden we het raar als we ermee geconfronteerd worden. Niemand wil denk ik ook een netjes geschoren oksel in z'n gezicht, eveneens met haar erin.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:49

Jennyj01 schreef:
Sommige mensen hebben nou eenmaal de vreemde afwijking dat ze dit doen dat gaat in dit geval dan over haar of geen haar, maar het kan ook iets anders zijn. Dat gaat over een slecht karakter. Daarom heet het ook afwijking.

Jij hebt het over een afwijking maar vind je het zelf wel sympathiek dat je mok vergelijkt met lichaamshaar?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:51

Ik snap nog altijd niet waarom mensen hun bikinilijn scheren. 1 keer geprobeerd en het terug groeien jeukte wel zo erg dat ik nu gewoon het lekker een jungle laat zijn. Ik scheer in de winter alleen mijn oksels, in de zomer komt daar mijn benen en armen bij. Dit omdat ik veel haar heb en het is ook nog eens donker. Mijn vriend scheert zich volgens mij nooit, ja alleen zijn baard en ook meer omdat ik dat niet mooi vind. :+

Het in de zomer scheren is maatschappelijke druk, want ik kan me behoorlijk druk maken over wat een ander daarvan vindt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:07

Ik snap werkelijk niet waarom diegenen die aangeven zich vies en smerig te voelen met een bos haar met goede argumenten moeten komen.

Waarom is een bos plakkerig en stinkend haar geen goed argument?
Waarom is ik voel me creatief en dus laat ik het staan wêl een goed argument?

;)