Maxima_S schreef:gek genoeg hierop geen enkele reactie... dat verbaasd mij echt. Het gaat over ditjes en datjes en over autoriteit en antivaxxers en pro vaxxers... en dan komt er inhoudelijke informatie en dan wordt deze doodgezwegen...
ik ben oprecht benieuwd of iemand dit onderzoek kent. Ik ga de video nog eens kijken en dan goed de naam van de onderzoeker onthouden en kijken of ik het kan vinden online aangezien het gewoon openbaar moet zijn.
Ik heb in een vorige post geschreven dat er, uit wetenschappelijk onderzoek blijkt, dat minimaal 25% van alle gevaccineerde na 2x een BMR vaccinatie te hebben ontvangen maximaal 6 maanden na de eerste en tweede vaccinatie minimaal antistoffen hebben aangemaakt en daarna dus niet voldoende meer hebben om het virus "mild" te laten verlopen of geen symptomen te krijgen.
Dit heet in de wetenschap dan "low responders".
Daar gaat de groepsimmuniteit. In het geval van mazelen een fabeltje want zelfs bij 100% vaccinatie graad is dus minstens 25% niet tot nauwelijks beschermd.
Een low responder zijn kan dus iedereen gebeuren. Het blijkt genetisch te zijn hoe je op een vaccin reageert maar welke genen zorgen voor welk effect, daarover is geen onderzoek gedaan.
Hier stapt iedereen maar met gemak overheen terwijl dit dus gaat over een heel belangrijk statement van de pro vaccinatie aanhangers.
Dit statement is dus, in geval van het mazelen vaccin, achterhaald. En laat dat nou het vaccin zijn wat verplicht zou moeten worden...
Nou zal ik het dan maar doen?
Wat jij hier nu neerzet is waar het fout gaat. Wetenschap maakt geen conclusies op basis van enkele studies, al helemaal niet als andere studies het tegendeel bewijzen. Wetenschap is de optelsom van vele studies die allemaal ongeveer dezelfde uitkomst hebben, van veel herhalingen van experimenten en van nooit zomaar aannemen dat iets zo of zo is omdat een collega er wel een goed verhaal bij heeft.
Nog afgezien van dat alles vind ik 600 kinderen enorm weinig voor dergelijke conclusies die je nu trekt. Er bestaan statische sommetjes om te berekenen hoe groot de kans is dat jouw uitkomst toeval is, ik vermoed dat deze dame niet in de normale range van 5% zit (de standaard gebruikte waarde waarbij toeval zeer onwaarschijnlijk is). Wat men normaal doet is aan de hand van dat sommetje berekenen hoeveel "samples" je nodig hebt, in dit geval dus proefpersonen. Ik kan me niet voorstellen dat 150 per groep genoeg is.