Is dit veilig seks?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horseloverl

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:34

Ts heb het er met je vriendinnen over! Veel vriendinnen van mij waren vrij jong toen ze voor de eerste keer seks hadden en ik vrij “laat”, ook 19. Ik heb van hun veel kunnen leren op dat gebied qua veiligheid, en hoe je infecties kunt voorkomen :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 00:13

Een vriendin van mij werd ondanks de prikpil nog zwanger,dus niks is 100% veilig.
En hoewel ik het topic met een lach heb gelezen ,verbaasde mij de vraag van de ts ook.
Krijg je in Nl echt zo weinig voorlichting op school? Mijn kinderen hebben dat in het 6e leerjaar gehad en dan nog eens in het middelbaar.Wij hebben ook gewoon een potje met condooms op de kast gehad ,konden ze die in hun zak steken als ze uit gingen.
Missie is geslaagd alles is niet zwanger het huis uit gegaan :-)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 00:23

beatje schreef:
Een vriendin van mij werd ondanks de prikpil nog zwanger,dus niks is 100% veilig.
En hoewel ik het topic met een lach heb gelezen ,verbaasde mij de vraag van de ts ook.
Krijg je in Nl echt zo weinig voorlichting op school? Mijn kinderen hebben dat in het 6e leerjaar gehad en dan nog eens in het middelbaar.Wij hebben ook gewoon een potje met condooms op de kast gehad ,konden ze die in hun zak steken als ze uit gingen.

In NL krijg je zeker genoeg voorlichting hierover. Alleen je weet niet vanuit welk oogpunt TS de vraag stelt. Zeker bij bijvoorbeeld religieuze scholen en vanuit een religieuze opvoeding krijg je mee dat voorbehoedsmiddelen eigenlijk een zonde zijn, en dus word daar niet over gepraat. Nu wil ik niet gaan concluderen dat TS religieus is opgevoed, maar ik probeer te zeggen; je weet niet waarom iemand zoiets vraagt. De een is later dan de ander en ik vind het jammer dat sommigen daar zo lomp over kunnen doen. Ik zelf was er al vroeg bij (15) maar aan de andere kant, een getal zegt niks. Ik heb mij altijd al wat ouder gevoelt dan mijn leeftijd en ben ook altijd een paar jaar ouder geschat terwijl mijn oudere zus altijd een paar jaar jonger word geschat. Zij is inmiddels bijna 20 en denk persoonlijk ook niet dat zij echt met seks bezig is. Als zo´n voorlichting op school je ontgaat en je er verder niet echt mee bezig bent vind ik het opzich niet zo gek dat je er een vraag over stelt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 00:29

Mijn vader zei altijd : "dom is als je vragen hebt en je stelt ze niet". Tegenwoordig is social media er, dus ik vind het heel normaal en ook verstandig dat TS hier haar vraag stelt.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 00:31

Volgensmij wisselt dit echt enorm per school. Bij mij was het gewoon 1 les met een uurtje een soort docu filmpje over 'de eerste keer', en daarna gingen we giechelend condooms om een dildo doen :'). Niet super leerzaam dus. Heb ook niet heel veel van mijn ouders geleerd, die waren er niet echt open over. Ik had echt letterlijk al mijn kennis dus van het internet :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:46

pien_2010 schreef:
Mijn vader zei altijd : "dom is als je vragen hebt en je stelt ze niet". Tegenwoordig is social media er, dus ik vind het heel normaal en ook verstandig dat TS hier haar vraag stelt.

Beter een vraag te veel dan een kind of een soa teveel...
Ik vind het inderdaad ook goed dat het voor de zekerheid gevraagd wordt.

Wij hadden echt goede voorlichting op de middelbare school. Bij meerdere vakken... het praktische gebeuren bij 'verzorging' en het mechanische gebeuren bij biologie.
Ouders vulden hier en daar wat aan maar in principe kregen wij echt veel info op school.
Ook gastsprekers, met tienermoeders e.d. :') Dat schrok extreem af :+

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:16

pien_2010 schreef:

Zeker verstandig als je het niet zeker weet. Vind de vraag op zich geen schande. Maar het verbaasde me wel omdat ik weet hoeveel er hier in sexuele opvoeding word gestoken.Moet daarbij zeggen dat een klasgenote van mijn dochter alsnog zwanger raakte hoor, dus wat dat betreft als je er niks mee doet.
Kan je beter maar een keer een (domme) vraag te veel stellen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:45

beatje schreef:

Ook mbt SOAs is de enige echt veilige seks geen seks. Daar staat tegenover dat seks en dan met name orgasmes enórm goed zijn voor alle aspecten van je lichamelijke en geestelijke gezondheid.
De goede kant is een zekerheid, de risicos een onzekereheid welke je sterk kan reduceren door partnerkeuze(s), seksuele gedrag en gebruik van bescherming.
Hier niet genoemd is het vrouwencondoom :)* Dat is toch echt een heel goed alternatief :j

Voorlichting heb ik in NL in de 6e klas lagere school gekregen. Aangevuld door mijn ouders.
Hier in katholiek Spanje is dat ... euhmmm... anders. Hebben we )lees ik) zelf gedaan dus. Vroeg mee begonnen, gefaseerd, opgebouwd en inherent daardoor ook herhaald. Idem hoe condooms te gebruiken. Spelenderwijs; setjes fun- en smaakcondooms gekocht daarvoor.
Inderdaad de übergrooote pot met Wingman op de plank. Heeft ook sleutel/ vrij gebruik van het appartementje wat we hebben met de instructie; ´Als je seks wil, doet het dan GOED; neem haar (of hem) dan mee geniet onder goede, veilige omstandigheden. Hoef je NIET te zeggen/vragen!!´

_San87_ schreef:
Nou nee. Maar je moet er wel even bij bedenken dat niet alle, laat ik zeggen de meeste, vrouwen spuitend klaarkomen.

En een natte vagina is niet zo nat dat je drijft of dat t eruit druipt of zo. Dus een natte spermaplek is meestal gewoon wat het is, sperma.

Stuur je wel een pm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:30

HC, heel goed dat er zoveel aandacht is besteed. :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:01

Resistance schreef:
HC, heel goed dat er zoveel aandacht is besteed. :j

Is nog een werk in uitvoering ;) (hij is 16)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:01

_San87_ schreef:
AlwaysH schreef:
Iedereen hier huilen over dat kwakje in je euh warmte... Dan haal je hem er toch eerder uit of ben ik nou de enige die dat handiger vindt (mocht je niet double Dutch doen)? :+

Het feit dat iedereen sex zegt alsof het een Amerikaanse soap over seks is. Hahaha. We praten hier gewoon ABN hoor. :')
In je warmte? Wat?

Haha ja vagina, is van eens serie. Zegt iemand telkens 'in haar warmte' _O-

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:12

Shaggy09 schreef:
beatje schreef:

In NL krijg je zeker genoeg voorlichting hierover. Alleen je weet niet vanuit welk oogpunt TS de vraag stelt. Zeker bij bijvoorbeeld religieuze scholen en vanuit een religieuze opvoeding krijg je mee dat voorbehoedsmiddelen eigenlijk een zonde zijn, en dus word daar niet over gepraat. Nu wil ik niet gaan concluderen dat TS religieus is opgevoed, maar ik probeer te zeggen; je weet niet waarom iemand zoiets vraagt. De een is later dan de ander en ik vind het jammer dat sommigen daar zo lomp over kunnen doen. Ik zelf was er al vroeg bij (15) maar aan de andere kant, een getal zegt niks. Ik heb mij altijd al wat ouder gevoelt dan mijn leeftijd en ben ook altijd een paar jaar ouder geschat terwijl mijn oudere zus altijd een paar jaar jonger word geschat. Zij is inmiddels bijna 20 en denk persoonlijk ook niet dat zij echt met seks bezig is. Als zo´n voorlichting op school je ontgaat en je er verder niet echt mee bezig bent vind ik het opzich niet zo gek dat je er een vraag over stelt.

Nee hoor, zelfs op religieuze scholen is er zeker seksuele voorlichting. Ben zelf redelijk religieus en zelfs in veel van mijn kringen is een voorbehoedsmiddel zeker niet verboden. Dus dat religieuze hoeft niet veel te zeggen.

Daarbij vind ik het bijzonder dat mensen alleen seks hebben voor hun eigen hachje. Juist mooi om te geven toch? Voor de ander. Als beide dat doen is het veel mooier. Maargoed, dan ben ik ouderwets misschien en het is ook nog offtopic.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:15

AlwaysH schreef:

'in je warmte' klinkt ook niet helemaal als correct ABN hoor :+ _O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:20

Dat is fijn om te horen want ik ken (helaas) ook wat religieuze kringen waarin dit nog echt een taboe blijkt te zijn
Laatst bijgewerkt door ynskek op 15-03-20 01:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:21

c_alsemgeest schreef:
AlwaysH schreef:

Mijn oksel is ook warm. :j

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:25

Resistance schreef:
[

Ieder zijn ding resistance :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:26

Resistance schreef:

En om daar nou een banketstaaf tussen te proppen :+

Goed voor de beelddenkers.

Ik verbaas me er wat over dat er schijnbaar zo moeilijk over wordt gedaan. Mijn familie is er ook niet heel open over, maar seksualiteit is vrij normaal lijkt mij. 1 van mijn zussen duikt al weg als ik over bedspeelgoed begin. :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:32

c_alsemgeest schreef:
AlwaysH schreef:

De woorden kloppen, toch? De zinsopbouw, tja... De serie is ook Amerikaans, hahaha! _O-

@Resistance, _O- Is vast mogelijk maar schrap dat liever weer van m'n netvlies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:34

muntdrop schreef:
Volgensmij wisselt dit echt enorm per school. Bij mij was het gewoon 1 les met een uurtje een soort docu filmpje over 'de eerste keer', en daarna gingen we giechelend condooms om een dildo doen :'). Niet super leerzaam dus. Heb ook niet heel veel van mijn ouders geleerd, die waren er niet echt open over. Ik had echt letterlijk al mijn kennis dus van het internet :o

Bij ons ook, en mijn kennis komt ook van eigen onderzoek. Ik praatte er niet over met mijn ouders want ik had internet en onze 'seksuele voorlichting' was een grote aanfluiting terwijl ik gewoon op een openbare school zat. Kwam overigens ook nog eens erg laat, voorlichting over ongesteld worden in de tweede klas is niet op tijd imo.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:37

Moderatoropmerking:
Jullie kletsen er vrolijk op los, maar mag ik jullie wederom vriendelijk verzoeken om on-topic te blijven?

Wellicht is een Huiskamer topic een idee?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:58

Het lijkt me Khirshanta dat je dat met TS zult moeten bespreken. Ik verwacht namelijk dat zij haar antwoord heeft, maar als het voor OK is dat het naar de HK gaat, vind ik het ook goed en ik denk met mij andere bokkers ook.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 17:10

ik heb zo het vermoeden dat dit een beetje een rel account is

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 17:13

Amber_anne schreef:
Volgende keer toch maar even die condoom leeg gooien op een lepel :+

Of goed mikken...

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 17:13

Kinke schreef: